جستجو در بیتفا
  • زنجیره تأمین و قابلیت ردیابی محصول: چرا بلاکچین وارد صنعت مد می‌شود؟
  • لوکسوچین (LUXOCHAIN): اهداف، بنیان‌گذاران، توکن پروژه، نقشه راه پروژه و سرمایه‌گذاران
  • اهداف پروژه چیست؟
  • توکن پروژه لوکسوچین و نقشه راه آن:
  •  
  • تیم پروژه لوکسوچین LUXOCHAIN:
  • داویده بالدی: بنیان‌گذار و C.E.O. (Davide Baldi)
  • ناتال کانسونی: بنیان‌گذار  (Natale Consonni)
  • روبرتو گورینی: بنیان‌گذار (Roberto Gorini)
  • آلفردو مالگراتی: بنیان‌گذار(Alfredo Malgrati)
  • سرمایه‌گذاران پروژه LUXOCHAIN:
  • خلاصه‌ای از پروژه لوکسوچین:
  • جمع‌بندی
آینده اصالت دارایی و محصولات با لوکسوچین

آینده اصالت دارایی و محصولات با لوکسوچین

متوسط
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
۸ دقیقه دقیقه
۶
۱,۷۹۶
توسط :
مهدی احمدزاده

در سال 1858، سر ویلیام جی هرشل اولین کسی بود که از اثر انگشت استفاده کرد که از طریق آن افراد با هم متمایز می‌شدند و در موقعیت‌های مختلف قابل‌شناسایی بودند. حال، 164 سال بعد می‌خواهیم راجع به پروژه‌ای صحبت کنیم به اسم لوکسوچین (Luxochain) اولین سازمانی که در جهت شناسایی محصولات از هم و متمایز کردن آن‌ها قدم برداشته است و به دنبال منحصربه‌فرد کردن محصولات از هم می‌باشد. آینده اثبات اصالت دارایی و محصولات با آمدن تکنولوژی بلاکچین و پروژه های فعال در این حوزه مانند وی‌چین (Vechain) و لوکسو‌چین (LuxoChain) متحول خواهد شد. چرخه تولید، توزیع کالا و اطمینان از اصالت کالا مواردی هستند که امروزه با مشکلات زیادی همراه شده‌اند که در این مقاله به اثرپذیری فناوری بلاکچین به‌عنوان تکنولوژی برتر در تحول سیستم فعلی می‌پردازیم.

در اروپا تنها 37 درصد از شرکت‌های بزرگ و 20 درصد از سازمان‌های کوچک (SME‌ها) (Small and Medium Enterprises) از این فناوری آگاه هستند و کمتر از 2 درصد از شرکت‌های بزرگ و 1 درصد از شرکت‌های کوچک همکاری‌های خود با پروژه‌هایی در این زمینه را آغاز کرده‌اند، بنابراین در زمان نوشتن این مقاله فضای رشد بلاکچین بسیار وسیع و ناشناخته است پس شما در زمان خوبی قرار دارید تا از فرصت‌های موجود در این حوزه بهره لازم را ببرید.

با در نظر گرفتن همه این موارد مستقیماً به هدف پروژه‌ی لوکسوچین می‌پردازیم و در ادامه شما را با این فناوری آشنا کرده و نمونه‌هایی عملی را ارائه می‌دهیم سپس نگاهی به نقشه راه این پروژه و کاربردهای آن در دنیای واقعی و اثرپذیری این‌گونه از ایده‌های استفاده از فناوری بلاکچین در چگونگی تغییر جهان و چگونگی کمک به رشد این تکنولوژی در جهت تبدیل این دنیا به مکانی امن‌تر و شفاف‌تر خواهیم پرداخت.

در جهت پیش بردن این اهداف، Luxochain با سایر ارگان‌ها وارد همکاری شده است و اتحادی به نام Virgo را تشکیل داده است، پلتفرمی که توسط چهار ارگان بین‌المللی ازجمله Luxochain SA، Temera، ازجمله برترین شرکت‌های فعال در دنیای لوکس و مد، اینترنت اشیاء و زنجیره تأمین، PwC معروف به PricewaterhouseCoopers، و نیز گروه Var، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ایتالیایی «تحول دیجیتال» تشکیل‌شده است.

virgo شرکت

 

زنجیره تأمین و قابلیت ردیابی محصول: چرا بلاکچین وارد صنعت مد می‌شود؟

یکی از مؤثرترین موارد استفاده از بلاکچین، استفاده آن در زنجیره‌های تأمین است. بلاکچین می‌تواند برای ردیابی زنجیره تولید و توزیع کالا به‌عنوان ابزاری برای اثبات اصالت کالا برای مصرف‌کننده استفاده شود.

لازم است این موضوع را بدانید که بازار فروش کالاهای تقلبی (به‌عنوان کالاهای اصلی) به ارزش ثابت دو تریلیون (میلیاردها‌ میلیارد) دلار در سال رسیده و از آن نیز فراتر رفته است. برای مبارزه با این پدیده، اکنون می‌توان از طریق یک فرآیند دیجیتالی، یک دارایی را به‌طور منحصربه‌فرد با معادل‌سازی دیجیتالی آن که اصطلاحاً دوقلوی دیجیتالی آن محصول نامیده می‌شود تطبیق داد، تا بازار و خریداران اصالت دارایی را تضمین کنند؛ ازاین‌رو با تحولی که ایجاد می‌شود اشتیاق به این فناوری نیز روزبه‌روز افزایش خواهد یافت.

درنهایت، به‌طور کلی‌تر، به لطف امکان ارائه‌شده توسط NFT برای محدود کردن عرضه کالا و درنتیجه تضمین منحصربه‌فرد بودن آن، که می‌توان از آن درزمینه مد استفاده و در جهت ایجاد حس انحصارطلبی که به‌طور سنتی با کالاهای لوکس مرتبط می‌باشد پیش رفت.

این چشم‌اندازی است که پروژه Luxochain در آن موردتوجه قرار می‌گیرد: ترکیب یک گواهی دیجیتال با یک محصول فیزیکی با هزینه‌های پایدار، که به لطف پل ایجادشده توسط بلاکچین Luxochain عملی می‌شود که در آن برند قادر خواهد بود یک محصول فیزیکی را با گواهی اصالت دیجیتال آن مرتبط کند.

 کد بلاکچینی QR

 

 

لوکسوچین (LUXOCHAIN): اهداف، بنیان‌گذاران، توکن پروژه، نقشه راه پروژه و سرمایه‌گذاران

در ادامه به بررسی اهداف پروژه لوکسوچین و سپس بنیان‌گذاران آن نگاهی می‌اندازیم و نگاهی به نقشه راه پروژه و سرمایه‌گذاران آن خواهیم انداخت.

اهداف پروژه چیست؟

این پروژه برای تائید اصالت محصولات و کالاهای لوکس از طریق یک سیستم ردیابی و احراز هویت مبتنی بر بلاکچین برای محافظت از برندها و مصرف‌کنندگان نهایی ساخته‌شده است. ابزاری که برای افزایش آگاهی از برند و مبارزه با پدیده جعل و فروش اجناس تقلبی در بازار، با نگرش ایجاد انقلاب در صنعت چرخه توزیع اجناس شکل‌گرفته است.

سیستم فناوری همتا به همتا ای که توسط لوکسوچین توسعه‌یافته است، منجر به شناسایی منحصربه‌فرد هر محصول عرضه‌شده در بازار می‌شود با سیستم Luxochain، هر خریدار، قبل از خرید، می‌تواند با گوشی هوشمند خود اعتبار و اطلاعات مربوط به تاریخچه هر محصول، در فروشگاه، به صورت آنلاین، و همچنین در بازار آزاد را چک کند. این پروژه تغییرات مالکیت کالا را در سیستم غیرمتمرکز خود ثبت می‌کند. در جهت احیای این خواسته در زمان خرید، مشتریان گواهی مالکیت دیجیتال، که چیزی مثل یک «گذرنامه» محصول می‌باشد را با ضمانت عدم تکرارپذیری به لطف فناوری زیربنایی دریافت می‌کند. بنابراین لوکسوچین خدماتی را به مصرف‌کنندگان نهایی ارائه می‌کند و از آن‌ها در خرید محافظت می‌کند و درعین‌حال، در کنار برندها کار می‌کند و سیستم شفافیت، وفاداری، تجزیه‌وتحلیل  کالاها را برای مشتریان فراهم می‌کند.

هدف لوکسوچین تبدیل‌شدن به یکی از بازیگران اصلی بین‌المللی در صدور گواهینامه محصول، تحول منطق بازار فعلی، حرکت از گواهی نمونه به شناسایی منحصربه‌فرد هر کالا می‌باشد که این هدف را با شروع از بازار لوکس و گسترش این فناوری به بخش‌های دیگر، مانند صنایع داروسازی، غذا و خودرو، و همچنین در بازار نوپای دیجیتالی کردن سهام شرکت‌های مختلف قدم برمی‌دارد این مسئله وجود دارد که مشتریان همه می‌خواهند از اصالت کالایی که خریداری می‌کنند مطمئن باشند که لوکسوچین یا پروژه‌هایی دیگر که در این زمینه فعالیت می‌کنند می‌توانند انقلابی را در این فضا ایجاد کنند، لوکسوچین شریک مؤسس Virgo پلتفرمی «با شعار پایداری، شهرت و اصالت» می‌باشد.

 

توکن پروژه لوکسوچین و نقشه راه آن:

همان‌طور که در نقشه راه پروژه لوکسوچین مشاهده می‌کنید این پروژه کار خود را از سال 2017 شروع کرده است، و هم‌چنین از نسخه بتا اپلیکیشن خود برای اندروید و ios و همچنین از نسخه بتا ولت خود رونمایی کرده است، توکن این پروژه لوکسو (Luxo) نام دارد که برپایه بلاکچین اتریوم قرار دارد توکن لوکسو به‌تازگی در صرافی بیتفینکس(Bitfinex)  لیست شده و قابل‌خرید و فروش می‌باشد.

نقشه راه پروژه لوکسوچین

 

تیم پروژه لوکسوچین LUXOCHAIN:

تیم پروژه لوکسوچین

 

داویده بالدی: بنیان‌گذار و C.E.O. (Davide Baldi)

کارآفرین و سرمایه‌گذار خطرپذیر با چندین سال تجربه در یک شرکت مشاوره مدیریت می‌باشد داویده از سال 2016 علاقه‌مند به بلاکچین می‌باشد وی فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی در دانشگاه پادوآ ایتالیا و متخصص در مدیریت و سازمان‌دهی کسب‌وکار باتجربه فعالیت در شرکت‌های چندملیتی و شرکت‌های کارآفرینی می‌باشد، داویده از سال 2014 در لوگانو، سوئیس زندگی می‌کند.

بنیان‌گذار و مدیرعامل در Luxochain.io

شریک در:  Iconium،Blockchain Ventures، Blockinvest.it، ibooster.io

 

ناتال کانسونی: بنیان‌گذار  (Natale Consonni)

مؤسس و رئیس ICQ ، موسسه گواهی کیفیت (Quality certification Institution) ، مالک و رئیس IISG (موسسه ایمنی اسباب‌بازی ایتالیا)، با بیش از 500 کارمند در سراسر جهان می‌باشد،  شرکت‌هایی که در سال 2013 به (www.ul.co) فروخته شد. در سال‌های بعد، او مدیرعامل بخش محصولات مصرفی در سراسر جهان شد وی درزمینه مدیریت محصول، کنترل کیفیت، مدیریت، توسعه کسب‌وکار فعالیت کرده و نیز متخصص توسعه تجارت، دکترای مهندسی در رشته‌ی شیمی در دانشگاه  MIP-Politecnico di Milano می‌باشد.

تجربه قبلی: رئیس و بنیان‌گذار Venture & Creation عضو هیئت‌مدیرهCOMO VENTURE ، سرمایه‌گذار فعال در استارت آپ‌ها، مدیرکل منابع مسئول (RS)، ثبت و مصرف‌کننده محصولات UL

 (Underwriters Laboratories INC)

 

روبرتو گورینی: بنیان‌گذار (Roberto Gorini)

روبرتو کارآفرین با بیش از بیست سال تجربه می‌باشد که در رشته اقتصاد فارغ‌التحصیل و مدرک گرفته است روبرتو دارای هزاران ساعت تجربه به‌عنوان مربی در دوره‌ها و کنفرانس‌های متعدد می‌باشد، او یک وبلاگ نویس، سخنران عمومی و محقق اقتصاد و نویسنده کتاب‌های اقتصاد ماتریکس (2014)، اقتصاد رمزنگاری (2016) و اقتصاد کائوس (2020)می‌باشد.

مدیرعامل Noku Project :

www.robertogorini.com

 

آلفردو مالگراتی: بنیان‌گذار(Alfredo Malgrati)

فارغ‌التحصیل رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه بوکونی، سال‌ها تجربه در ارنست و یانگ است او حال یک کارآفرین با بیش از 300 کارمند در مشاغل خانگی می‌باشد. آلفردو به مدت 25 سال مدیرعامل Vimoter SpA و Eurotubi Europa بوده است، وی به عنوان  سفیر «ساخت ایتالیا» در بخش فلزکاری، در بین 500 شرکت برتر ایتالیایی جایزه دریافت کرد. او که علاقه زیادی به امور مالی، فناوری‌های نوآورانه و بلاکچین دارد، از ترکیب اقتصاد قدیمی و فناوری‌های دیجیتال حمایت می‌کند.

 

سرمایه‌گذاران پروژه LUXOCHAIN:

سرمایه گذاران پروژه لوکسوچین

 

خلاصه‌ای از پروژه لوکسوچین:

برندها و محصولاتی که با توکن‌ لوکسو Luxo خریداری می‌شوند، می‌توانند با ردیابی محصول از صحت آگهی محصولات آگاه شوند که نیز درنتیجه‌ی آن برندها به ارزش واقعی خود می‌رسند، از این‌ جهت صنایع کاربردی مورداستفاده در این حوزه می‌تواند وسیع باشد که عبارت‌اند از: صنعت لوکس و مد، هنر، مؤسسات عمومی، رسانه‌ها و آژانس‌های مطبوعاتی، صنایع پزشکی، دارویی، مواد غذایی، خودرو، کالاهای با ارزش در زنجیره تأمین

حال تمامی محصولات معتبر به Tag NFC مجهز خواهند شد که دارای شماره سریال و کاملاً رمزگذاری شده است. هر شناسه محصول با یک توکن NFT مرتبط است که به‌طور منحصربه‌فرد قابل‌شناسایی است، که لوکسوچین (Luxochain) آن را روی بلاکچین ثبت خواهد کرد که پس از ثبت دیگر این اطلاعات را نمی‌توان تغییر داد. نگرش لوکسوچین مبارزه با کالاهای تقلبی لوکس می‌باشد که خرید محصولات معتبر را از طریق بلاکچین تضمین می‌کند و از مالکیت محصولات واقعی تائید شده در بلاکچین و تضمین‌شده توسط شرکت‌های کالاهای لوکس اطمینان حاصل می‌کند. با Virgo Wallet، نرم‌افزاری از Luxochain به بازار ارائه‌شده است که برای iOS و Android در دسترس می‌باشد، هر خریدار، قبل از خرید، می‌تواند اصالت هر محصول را در فروشگاه، به صورت آنلاین یا در بازار دست‌دوم تأیید کند. با داشتن یک گوشی هوشمند اطلاعاتی که در یک NFT روی بلاکچین نوشته‌شده است به‌سادگی قابل‌ردیابی می‌باشد. در فروشگاه، مشتریان می‌توانند کد را اسکن کرده و از صحت محصول اطمینان حاصل کنند و اطلاعات قابل‌اتکا، ازجمله مهم‌ترین اطلاعات و جزئیات را قبل از خرید، از قبیل برند، مدل، اندازه، تاریخچه، ویدئوی طرز استفاده از آن، پیوندهای تجاری، رنگ‌ها، مواد، جزئیات ساخت و کلیه انتقال‌های قبلی صورت گرفته و بررسی منشأ و نیز اطلاعات سازنده را بررسی کنند. مردم همچنین می‌توانند به گالری شخصی خود از کالاهای لوکس دسترسی داشته باشند، موارد دلخواه خود را انتخاب کنند و مجموعه‌های خود را مستقیماً از گوشی هوشمند خود به همه نشان دهند. پس از خرید، مشتری لینکی برای ادعای NFT مرتبط با محصول خریداری‌شده به‌عنوان گواهی مالکیت دیجیتال دریافت می‌کند که به پاسپورت خود محصول تبدیل می‌شود و در صورت سرقت یا مفقود شدن می‌تواند با مسدود کردن دارایی، برای تسهیل بازیابی شی‌ء و بازگرداندن آن به صاحب قانونی استفاده شود که امنیت دارایی‌ها را نیز افزایش می‌دهد. فروشندگان می‌توانند از زنجیره بلوکی برای انتقال حقوق مالکیت، از خود به صاحبان جدید با همان سهولت و سرعتی که امروزه تراکنش با کارت اعتباری انجام می‌شود، استفاده کنند.

 

جمع‌بندی

در این مقاله راجع به اثر‌گذاری بلاکچین در ارتقای فناوری و توسعه صنعت توزیع کالا و یک نمونه پروژه‌ی فعال در این حوزه صحبت شد که در بهبود فرآیند توزیع کالا و حفظ حق برندینگ و ردیابی محصول از درب کارخانه تا دست مصرف‌کننده و ردیابی انتقال دارایی از شخص به شخص قدم برداشته است این حقیقت که آیا این تکنولوژی در آینده فناوری غالب خواهد بود برهمگان پوشیده است اما از رویکردهای پروژه‌های فعال در این حوزه مانند وی چین Vechain و لوکسوچین Luxochain این‌گونه به نظر می‌رسد که اهداف این فناوری غیرمتمرکز در جهت تسهیل فرآیند بررسی واقعی محصول ازنظر کیفیت و ارزش میل سرمایه‌گذاران را به خود جذب خواهد کرد.

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد