جستجو در بیتفا
  • استخراج کادنا چگونه است؟
  • بهترین دستگاه برای استخراج کادنا چیست؟
  • مراحل استخراج کادنا چگونه است؟
  • آیا استخراج کادنا سودآور است؟
  • مقایسه استخراج ارز KDA و استخراج ارز KAS
استخراج ارز کادنا (KDA) - آموزش صفر تا صد استخراج کادنا

استخراج ارز کادنا (KDA) - آموزش صفر تا صد استخراج کادنا

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
۶ دقیقه
۱
۲۸۳
توسط :
مبین رزمخواه

کادنا یک شبکه بلاکچینی با قابلیت راه‌اندازی قراردادهای هوشمند است که از مهم‌ترین اهداف آن پیوند دادن بلاکچین خصوصی با اپلیکیشن‌های عمومی کارآمد عنوان شده است. بلاکچین کادنا از مکانیزم اثبات کار (PoW) استفاده می‌کند. استخراج این ارز دیجیتال در سال‌های اخیر مورد توجه کاربران حوزه کریپتو قرار گرفت و هنوز هم از کوین‌های پرطرف‌دار برای استخراج در بین رمز ارزهای موجود به شمار می‌رود. کمپانی‌های بزرگی مانند بیت مین نیز با تولید دستگاه‌های اختصاصی برای استخراج کادنا، به رونق گرفتن این اتفاق کمک کرده‌اند. در این مقاله به آموزش استخراج کادنا می‌پردازیم و به نکات مختلف در مورد آن اشاره خواهیم کرد؛ با بیتفا همراه باشید.

 

استخراج کادنا چگونه است؟

ارز دیجیتال کادنا به دلیل اینکه مانند بیت کوین از مکانیزم اثبات کار استفاده می‌کند همیشه ماینرهای مخصوص به خود را داشته است. در سال‌های اخیر استخراج KDA مورد توجه کاربران زیادی در حوزه کریپتو قرار گرفت و کمپانی‌های بزرگی مانند بیت مین (Bitmain) دستگاه‌های ماینر مخصوصی را برای استفاده در این حوزه روانه بازار کردند. استخراج کادنا تفاوت‌هایی با سایر ارزهای دیجیتال دارد که می‌تواند جذابیت‌های مخصوص به خود را برای کاربران ایجاد کند. در تصویر زیر می‌توانید نمودار قیمت ارز دیجیتال کادنا را به صورت کامل مشاهده کنید:

نمودار کلی کادنا

در حال حاضر قیمت ارز دیجیتال KDA حدود 0.7 دلار است. این یعنی رمز ارز کادنا فاصله‌ای 92 درصدی با نقطه اوج خود دارد. در سال 2021 این ارز دیجیتال یک روند صعودی بسیار شارپی را تجربه کرد اما به سرعت با ریزش سنگینی مواجه شد. این ریزش باعث شد تا از جذابیت‌های سابق آن برای استخراج کاسته شود. اما هنوز با استفاده از دستگاه‌های قدرتمند می‌توان سود قابل قبولی از استخراج ارز KDA به دست آورد.

همان‌طور که اشاره شد، کادنا از مکانیزم اجماع اثبات کار استفاده می‌کند. اما نکته قابل توجه اینجاست که برای استخراج کادنا باید یک کارت گرافیک (GPU) و دستگاه اسیک ماینر (ASIC Miner) داشته باشید. کادنا برای استخراج از CPU استفاده نمی‌کند. دلیل این کار نیز بهینه‌تر بودن کارت‌های گرافیک برای استخراج کادنا و همچنین کاهش مصرف انرژی عنوان شده است.

 

بهترین دستگاه برای استخراج کادنا چیست؟

بهترین دستگاه‌ها برای استخراج ارز دیجیتال کادنا دستگاه‌های اسیک ماینر (ASIC) هستند، زیرا الگوریتم رمزنگاری این شبکه Blake2S است که سازگاری بیشتری با این دستگاه‌ها دارد. البته همچنان (روی کاغذ و از نظر تئوری) می‌توانید با استفاده رایانه‌های شخصی نسبت به استخراج کادنا اقدام کنید. اما لازم است که سیستم شما مشخصات قابل قبولی داشته باشد. در پایین حداقل سیستم مورد نیاز برای استخراج کادنا را مشاهده خواهید کرد.

  • پردازنده اصلی (CPU) دو هسته‌ای باشد
  • رم 4 گیگابایتی
  • کارت گرافیک 6 گیگابایتی
  • حداقل 100 گیگابایت فضای ذخیره در هارد پر سرعت (ترجیحاً SSD)
  • یک آدرس IP عمومی ثابت

همچنین اگر بخواهید که به عنوان یک سرور API پکت (Pact) در این شبکه فعالیت کنید باید سیستم شما حداقل یک پردازنده مرکزی 4 هسته‌ای و 8 گیگابایت رم داشته باشد.

البته در اینجا باید به نکته مهمی اشاره کنیم؛ با اینکه در سایت‌های مختلف اعلام شده که می‌توان با استفاده از کامپیوترهای خانگی کادنا را استخراج کرد، اما به دلیل قدرت بالای اسیک ماینرها و اینکه باید با آن‌ها برای دریافت پاداش رقابت کنید، استخراج کادنا با استفاده از کامپیوترهای خانگی اصلاً بازدهی مناسبی ندارد و تنها باعث مستهلک شدن کامپیوتر شما می‌شود. هرچند کاربران در تست این کار مختار هستند اما لازم دانستیم تا به این نکته مهم در اینجا اشاره کنیم.

علاوه بر داشتن یک سخت افزار خوب (اسیک ماینر با هش ریت مناسب)، لازم است تا مراحلی را به درستی طی کنید تا بتوانید استخراج ارز KDA را آغاز کنید. در ادامه این مراحل را مرور خواهیم کرد.

 

مراحل استخراج کادنا چگونه است؟

استخراج کادنا

برای استخراج ارز KDA لازم است که پس از تهیه سخت افزار مناسب، یک کیف پول ارز دیجیتال که از کادنا پشتیبانی می‌کند نیز تهیه کنید. کیف پول رسمی کادنا شاید بهترین انتخاب باشد که می‌توانید آن را از این لینک دریافت کنید. علاوه بر این از کیف پول‌هایی که از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند می‌توان به تراست ولت (Trust Wallet)، کادنا نود (Kadena Node) و کوالا ولت (Koala Wallet) اشاره کرد.

مرحله بعدی تنظیم کردن دستگاه ماینینگ کادنا و اتصال به یک استخر استخراج است. استخرهای متفاوتی برای کادنا وجود دارند که ما در این آموزش از اطلاعات مربوط به استخر f2pool استفاده کردیم. برای تنظیم کردن ماینر خود لازم است تا اطلاعاتی را وارد این دستگاه کنید.

پس از راه‌اندازی دستگاه ماینر لازم است تا لینک زیر را در آن وارد کنید:

URL: stratum+tcp://kda.f2pool.com:5400

پس از این کار یک نام کاربری پیش فرض برای شما با عنوان walletAddress.workerName ایجاد می‌شود. در قسمت workername می‌توانید نام کاربری مخصوص به خود و یا دستگاهی که در حال استفاده از آن هستید را وارد کنید. اگر که از چند دستگاه استفاده می‌کنید حتماً نامشان را از یکدیگر مجزا قرار دهید تا بتوانید نظارت بهتری بر عملکرد آن‌ها داشته باشید.

در مرحله بعدی لازم است یک رمز عبور قدرتمند را وارد دستگاه کنید.

توجه داشته باشید که اطلاعات آورده شده مخصوص استفاده در دستگاه‌های اسیک ماینر و همچنین استخر f2pool است. پس از طی مراحل آورده شده، به استخر استخراج f2pool متصل می‌شوید و می‌توانید استخراج کادنا را آغاز کنید.

در قسمت بعد در مورد اینکه آیا استخراج کادنا سودآور هست یا نه صحبت خواهیم کرد.

استخراج کادنا

 

آیا استخراج کادنا سودآور است؟

استخراج یک ارز دیجیتال یک پروسه زمان‌بر و نیازمند به صرف هزینه اولیه است که باید به آن نگاه میان مدت و بلند مدت داشته باشید. انتخاب دستگاه درست و همچنین اتصال به یک استخر مناسب از عوامل مهم تأثیرگذار در میزان سوددهی شما در استخراج رمز ارزها هستند. برای اینکه بتوانید میزان سود خود از طریق استخراج کادنا را محاسبه کنید، لازم است تا از یک ماشین حساب مخصوص این کار استفاده کنید. در این لینک ماشین حساب مخصوص کادنا را مشاهده می‌کنید.

با مراجعه به لینک ماشین حساب کادنا، با وارد کردن نرخ هش و هزینه برق مصرفی به عنوان ورودی می‌توانید سود خود را در بازه‌های زمانی متفاوت مشاهده کنید. همچنین مانند هر ماینر دیگری می‌توانید کوین‌هایی که استخراج کردید را هولد کنید تا در صورت افزایش قیمت رمز ارز KDA از افزایش قیمت آن نیز سود ببرید.

در ماشین حساب کادنا می‌توانید هزینه‌های جاری خود را بعلاوه هزینه‌ای که برای ماینر پرداخت کرده‌اید را محاسبه کنید. به صورت کلی می‌توان گفت میزان سوددهی در استخراج ارز KDA به موارد زیر بستگی دارد:

  • میزان هزینه برای خرید ماینر
  • هزینه مصرف برق
  • مدت زمان انتظار برای بازگشت سرمایه
  • قیمت ارز دیجیتال KDA

در کشور ما سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای برای برخورد با ماینرهای غیر مجاز ارز دیجیتال وجود دارد و جریمه‌های سنگینی نیز شامل افراد متخلف خواهد شد. پس اگر قصد فعالیت در این حوزه را دارید، ابتدا حتماً مجوزهای لازم را تهیه کنید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید.

در نهایت و با بررسی تمام موارد تأثیرگذار می‌توان گفت که استخراج ارز KDA همچنان بین کاربران کریپتو پرطرف‌دار است و کاربران مختلفی روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند. با تهیه برخی از دستگاه‌ها می‌توانید به استخرهایی متصل شوید که امکان استخراج سایر ارزهای دیجیتال نیز برای شما فراهم می‌کنند و با این کار می‌توانید سود خود را افزایش دهید.

 

مقایسه استخراج ارز KDA و استخراج ارز KAS

ارز دیجیتال کادنا در موج صعودی قبلی توانسته بود توجه بسیاری از ماینرها و کاربران حوزه ارز دیجیتال را به خود جلب کند. اما همان‌طور که در مقاله به آن اشاره شد، در حال حاضر فاصله بسیار زیادی با اوج قیمتی خود دارد و بعید به نظر می‌رسد که بتواند در مدت زمان کوتاهی این فاصله را جبران کند. از طرفی گزینه‌های دیگری برای استخراج وجود دارند که باید آن‌ها را در نظر داشته باشید.

ارز دیجیتال KAS در حال حاضر شرایطی مانند آغاز مسیر کادنا در سال 2021 دارد. در ماه‌های اخیر توجه بسیاری از کاربران کریپتو به استخراج کاسپا جلب شده و بهترین کمپانی‌های تولید ماینر نیز تلاش کردند تا دستگاه‌های مخصوصی برای استخراج کاسپا طراحی کنند. میزان بازدهی استخراج KAS در شرایط فعلی به مراتب بهتر از کادنا است و به مرور زمان این فاصله بیشتر نیز خواهد شد. چراکه ارز دیجیتال مستعد آغاز یک موج صعودی است و ماینرهای آن می‌توانند هم از فعالیت استخراج و هم از افزایش قیمت ارز KAS سود خوبی به دست بیاورند.

در آخر لازم است به این نکته اشاره کنیم که تصمیم برای ورود به صنعت استخراج رمز ارزها یک تصمیم تخصصی و شخصی است و لازم است تا با تحقیقات کامل وارد آن شوید. پس قبل از اقدام برای خرید ماینر حتماً اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و با کارشناسان و افراد متخصص مشورت کنید تا بهترین بازدهی را داشته باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد