جستجو در بیتفا
  • آزادسازی 1.2 میلیارد دلار توکن آربیتروم!
  • آنلاک کردن یا آزادسازی توکن‌ها چیست؟
  • تأثیرات آنلاک شدن 1.2 میلیارد دلار توکن ARB
  • جمع بندی
آنلاک شدن 1.2 میلیارد توکن آربیتروم در مارس 2024

آنلاک شدن 1.2 میلیارد توکن آربیتروم در مارس 2024

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
۴ دقیقه
۱
۹۶۲
توسط :
مبین رزمخواه

بر اساس اطلاعات منتشر شده، شبکه آربیتروم (Arbitrum)، که یک راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه 2 اتریوم محسوب می‌شود، در ماه مارس سال آینده، بیش از یک میلیارد دلار از توکن‌های بومی خود، ARB را آزادسازی خواهد کرد. پس از این اتفاق قرار است که طی یک دوره چهار‌ساله، آزادسازی توکن آربیتروم با برنامه خاصی ادامه پیدا کند. بر اساس گزارشات منتشر شده، حجمی که قرار است آنلاک شود، معادل 87 درصد از کل عرضه در گردش آربیتروم محسوب می‌شود. این خبر باعث شده است تا نگرانی‌های زیادی در مورد آینده توکن این پروژه ایجاد شود. آزادسازی توکن به چه معنا است؟ این اتفاق چه تأثیری روی قیمت توکن ای آر بی دارد؟ آیا این اقدام باعث وقوع فروش گسترده این توکن خواهد شد؟ تا انتهای این مقاله خبری با بیتفا همراه باشید تا بتوانید اطلاعات مهمی در مورد فرایند آنلاک توکن‌های آربیتروم به دست بیاورید.

 

آزادسازی 1.2 میلیارد دلار توکن آربیتروم!

آربیتروم یک پروتکل فعال در حوزه دیفای است که به منظور ارائه قابلیت‌هایی مانند اجرای قراردادهای هوشمند، افزایش مقیاس پذیری و کاهش هزینه‌ها طراحی شده است. این پروتکل قصد دارد تا 1.11 میلیارد توکن ARB که در مجموع ارزشی معادل 1.24 میلیارد دلار دارد را در تاریخ 16 مارس 2024 آزادسازی (Unlock) کند. نرخی که برای این اقدام تعیین شده، 1.12 دلار به ازای هر ARB است.

آیا می‌دانید آنلاک کردن به چه معناست؟ در ادامه اطلاعات مختصری در مورد این اقدام مهم ارائه خواهیم داد.

 

آنلاک کردن یا آزادسازی توکن‌ها چیست؟

برای اینکه مفهوم آزادسازی و یا آنلاک کردن توکن‌ها را درک کنید، ابتدا باید بدانید که لاک کردن (Locking) و یا قفل کردن یک دارایی چیست؟

قفل کردن به فرایندی گفته می‌شود که در آن توسعه دهندگان اصلی یک پروژه، بخشی از توکن‌های بومی شبکه خود را با هدف جلوگیری از وقوع فروش گسترده توسط افراد و یا مالکان بزرگ، قفل و یا به اصطلاح فریز می‌کنند. این فریز کردن معمولاً یک بازه زمانی مشخص دارد و پس از گذشت مدتی، مسئولین آن پروتکل دیفای اقدام به آزادسازی آن توکن‌ها در چند مرحله می‌کنند که در اصطلاح به این فرایند آنلاک کردن گفته می‌شود. این آنلاک کردن ممکن است تأثیرات منفی روی ارزش توکن داشته باشد.

در ادامه به تأثیرات آنلاک شدن 1.2 میلیارد دلار توکن ARB خواهیم پرداخت و آمار و ارقام موجود در مورد آن را نیز بررسی می‌کنیم.

آنلاک توکن‌های آربیتروم

 

تأثیرات آنلاک شدن 1.2 میلیارد دلار توکن ARB

بر اساس برنامه‌ای که توسط وبلاگ بنیاد آربیتروم منتشر شده است، این پروتکل قصد دارد تا به مدت 4 سال، هر ماه مقداری از توکن‌های خود را آزادسازی کند. به دنبال این اقدام، افرادی که در گذشته توکن‌هایشان فریز شده بود این امکان را پیدا خواهند کرد که آن‌ها را جا به جا و یا فریز کنند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، اگر که توکن‌های آزادسازی شده یک پروتکل بیش از 100 درصد از کل عرضه در گردش آن را در بر بگیرد، ارزش آن توکن تا اندازه بسیار زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

میزان توکنی که قرار است توسط بنیاد آربیتروم آزادسازی شود، ارزشی معادل 87 درصد از کل عرضه در گردش این توکن که 1.275 میلیارد دلار است را شامل می‌شود. پس از آزادسازی نیز هنوز 5 میلیارد توکن ARB در این پروتکل به صورت قفل شده باقی می‌ماند.

همان‌طور که می‌دانید بالا رفتن میزان فروش یک توکن، یک محرک نزولی برای قیمت آن محسوب می‌شود و در مورد آربیتروم نیز می‌توان نتیجه گرفت که آزادسازی این حجم از ARB ممکن است تأثیرات منفی روی ارزش آن داشته باشد.

 

جمع بندی

بنیاد آربیتروم توانست در مدتی کوتاه به رشد بسیار خوبی برسد و سرمایه‌های زیادی را به خود جلب کند. همچنین توکن‌های بسیار زیادی روی بلاکچین این شبکه راه‌اندازی شد و در حال حاضر وضعیت بسیار خوبی از نظر فعالیت کاربرانش دارد. اما با نگاه کوتاهی به نمودار آن متوجه خواهیم شد که ARB در ظرف یک ماه گذشته حدود 4 درصد از ارزش خود را از دست داده است. درست است که شرایط کلی بازار کریپتو در این مدت نزولی بوده اما باز هم آزادسازی 1.2 میلیارد دلار توکن ARB ممکن است شرایط را برای این رمز ارز پیچیده‌تر کند. اگر که این رمز ارز را در سبد دارایی‌های خود دارید، به اخبار آینده آن توجه ویژه‌ای داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل از دارایی‌های خود محافظت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد