جستجو در بیتفا
  • نگاهی به شرایط بیت کوین؛ اصلاح بازار کریپتو
  • نگاهی به تحلیل بیت کوین توسط تحلیل‌گر مطرح
  • با این اوصاف اهداف قیمت بیت کوین چیست؟ ریزش بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟
حمام خون در بازار کریپتو؛ اصلاح بازار ارزهای دیجیتال همچنان ادامه دارد

حمام خون در بازار کریپتو؛ اصلاح بازار ارزهای دیجیتال همچنان ادامه دارد

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
۴ دقیقه
۰
۱۶۲
توسط :
مبین رزمخواه

با کاهش بیش از ۸ درصدی قیمت بیت کوین در دوره ۳۰ روزه گذشته و کم رنگ شدن اشتیاق پیرامون راه اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) در ایالات متحده، بیت کوین شرایط چندان خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. الگوهای تشکیل شده در نمودار بیت کوین وضعیت چندان جالبی ندارد و اخبار بیت کوین و همچنین تحلیل‌های موجود در مورد این ارز دیجیتال امیدواری زیادی در مورد آن ایجاد نمی‌کند. در این مقاله نگاهی به شرایط بیت کوین خواهیم داشت و سعی می‌کنیم آینده کوتاه مدت آن را تحلیل کنیم؛ تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید.

 

نگاهی به شرایط بیت کوین؛ اصلاح بازار کریپتو

بیت کوین در زمان نوشتن این مقاله در محدوده ۶۳ هزار دلار معامله می‌شود. اولین ارز دیجیتال بازار پس از ثبت رکوردهای تاریخی در اوایل سال ۲۰۲۴ و رسیدن به محدوده‌های بالای ۷۳۴۰۰ دلار، روند اصلاح خود را ترک نکرده است و همچنان در شرایط رنج و با اصلاح‌های نسبتاً شدید مواجه است.

قیمت سایر ارزهای دیجیتال بازار نیز وضعیت چندان مساعدی ندارند و تقریباً کل بازار کریپتو یکدست قرمز پوش شده‌اند! در تصویر زیر اطلاعات قیمتی به همراه سلطه ارزهای دیجیتال بازار را مشاهده می‌کنید که از سایت Coin360 برداشته شده است.

نگاهی به شرایط بیت کوین

تحلیل بیت کوین با توجه به شرایط ایجاد شده حال و هوای نزولی دارد و این مسئله هم در نمودار و هم در تحلیل کارشناسان بازار مشهود است. در قسمت به تحلیل یکی از تریدرها و کارشناسان بازار در مورد بیت کوین اشاره می‌کنیم.

 

نگاهی به تحلیل بیت کوین توسط تحلیل‌گر مطرح

شرایط بیت کوین چند روزی است که جالب نیست و در این میان مارتینز (Martinez) که یکی از تحلیل‌گران مطرح بیت کوین بازار است نظر خود در مورد این ارز را در شبکه اجتماعی X منتشر کرده است‌. به عقیده او در تایم فریم ۱۲ ساعته در نمودار قیمت بیت کوین یک الگویی با عنوان "صلیب مرگ" مشاهده می‌شود. این الگو ممکن است نشان دهنده ریزش بیت کوین باشد. در تصویر زیر تحلیل او از بیت کوین را مشاهده می‌کنید:

تحلیل بیت کوین

شایان ذکر است، صلیب مرگ زمانی اتفاق می‌افتد که میانگین متحرک کوتاه‌مدت به زیر میانگین متحرک بلندمدت برسد. در این مورد میانگین متحرک ۵۰ روزه بیت کوین به زیر میانگین متحرک ۱۰۰ روزه رسیده است که نشانه خوبی برای بیت کوین نیست.

بر اساس گزارش Investopedia، تاریخچه بازار در زمان ایجاد این الگوی نشان می‌دهد که این سیگنال در زمانی ایجاد می‌شود که بازدهی کوتاه مدت یک دارایی بیش از اندازه بوده باشد. در این مواقع احتمال فروش بالا می‌رود و شرایط نزولی نزدیک می‌شود.

 

با این اوصاف اهداف قیمت بیت کوین چیست؟ ریزش بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟

در طول زمان نگارش این مقاله حرکت اصلاحی بیت کوین همچنان ادامه دارد. به نحوی که در زمان برداشتن تصویر شرایط بازار از Coin360 قیمت بیت کوین در قیمت ۶۳۱۰۰ قرار داشت و اکنون که به اینجای مقاله رسیدم زیر ۶۳ هزار دلار و در بازه ۶۲۹۸۰ دلار معامله می‌شود.

قیمت بیت کوین

طبق تحلیل صورت گرفته که متعلق به زمان قرار داشتن بیت کوین بالای ۶۴ هزار دلار بود، اگر بیت کوین محدوده ۶۳۱۰۰ دلار را رو به پایین بشکند، رسیدن آن به ۶۱ هزار دلار و حتی ۵۹ هزار دلار کاملاً ممکن است. سطوح حمایت و مقاومت برای بیت کوین همچنان از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

توصیه می‌کنیم به این قیمت‌های اعلام شده توجه ویژه داشته باشید و البته سناریوی جایگزین را نیز مد نظر قرار دهید. در سناریوی جایگزین بیت کوین اگر در این نواحی حمایت خوبی را از طرف خریداران تجربه کند می‌تواند دوباره حرکت خود را به سمت 64 هزار دلار ادامه دهد. البته این بار کارش بسیار سخت‌تر خواهد بود زیرا مدتی است که اتفاقات مثبتی در بازار کریپتو رخ نداده است.

در روز گذشته شاخص‌های اقتصادی PCE آمریکا که به مصرف شخصی  و هزینه‌های افراد در این کشور اشاره دارد نیز منتشر شد که برابر پیش‌بینی‌ها رقم 0.3 در بازه ماهانه و در بازه سالانه 2.5 درصد برای ماه گذشته بود که بیشتر از پیش‌بینی‌ها بود. واکنش اولیه بیت کوین به این خبر رشد اندکی بود که پس از ساعاتی با اصلاح مواجه شد.  

در این شرایط توصیه می‌کنیم از باز کردن معاملات در خلاف جهت، یعنی معاملات خرید و لانگ خودداری کنید و همچنین اهرم معاملات خود را در فیوچرز کاهش دهید. با مدیریت ریسک می‌توانید از این برهه از بازار عبور کنید و در زمان بهتر شدن شرایط دوباره سودهای خود را  افزایش دهید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد