جستجو در بیتفا
  • صرافی بینگ ایکس بهتره یا کوینکس؟
  • بررسی ویژگی‌های صرافی بینگ ایکس
  • بررسی ویژگی‌های صرافی کوینکس
  • مقایسه دو صرافی بینگ ایکس و کوینکس
  • مقایسه بینگس ایکس و کوینکس از نظر کارمزد 
  • مقایسه بینگ ایکس از نظر رتبه جهانی و حجم معاملات
  • نتیجه گیری نهایی در مورد اینکه بینگ ایکس بهتره یا کوینکس
بینگ ایکس بهتره یا کوینکس - انتخاب گزینه بهتر برای ترید

بینگ ایکس بهتره یا کوینکس - انتخاب گزینه بهتر برای ترید

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
۵ دقیقه
۵
۷۸۰
توسط :
تیم بیتفا

در بازار ارزهای دیجیتال صرافی‌های مختلفی برای ترید وجود دارد و تعداد آن‌ها هر سال بیشتر می‌شود. امکانات و قابلیت‌های صرافی‌های رمز ارزی تا حدودی مشابه یکدیگر است اما تفاوت‌هایی در سیاست‌گذاری‌ها، زیرساخت‌ها و همچنین پشتیبانی برخی از آن‌ها وجود دارد که باید نسبت به آن‌ها آگاه باشید. صرافی‌های کوینکس (Coinex) و بینگ ایکس (BingX) از صرافی‌های کریپتویی مشهور در ایران هستند که کاربران زیادی را در سال‌های اخیر به خود جذب کرده‌اند. در این مقاله قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم که بینگ ایکس بهتره یا کوینکس و به تفاوت‌ها و شباهت‌های آن‌ها اشاره کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

صرافی بینگ ایکس بهتره یا کوینکس؟

برای اینکه دید بهتری در این مقایسه داشته باشید ابتدا لازم است هر کدام از این دو صرافی بینگ ایکس و کوینکس را به خوبی بشناسید و با ویژگی‌های این دو آشنا شوید. این دو پلتفرم معاملاتی در سال‌های اخیر به دلیل اینکه اکثر پلتفرم‌های بزرگ مانند بایننس و کوکوین ایرانی‌ها را تحریم کردند و به کاربران ایرانی خدمات خود را ارائه نمی‌کنند طرف‌داران زیادی در کشورمان پیدا کردند.

تا این لحظه هر دو صرافی بینگ ایکس و کوینکس مشکلی با فعالیت ایرانی‌ها نداشته و حسابی را به این دلیل مسدود نکرده‌اند. اما توصیه ما این است که در استفاده از صرافی‌های خارجی حتماً از VPN با آی‌پی ثابت استفاده کنید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید.

در ادامه ابتدا به ویژگی‌های صرافی بینگ ایکس اشاره خواهیم کرد تا با این پلتفرم بیشتر آشنا شوید.

 

بررسی ویژگی‌های صرافی بینگ ایکس

بینگ ایکس

صرافی بینگ ایکس در سال 2018 تأسیس شد و مقر اصلی آن در کشور سنگاپور قرار دارد. این صرافی متمرکز برای فعالیت نیاز به احراز هویت کامل ندارد اما اعلام شده است که با مدارک ایرانی نیز می‌توانید در آن مراحل احراز هویت را پیش ببرید. رابط کاربری این صرافی بسیار ساده طراحی شده و مشکلی برای انجام فعالیت در آن نخواهید داشت.

این صرافی اپلیکیشن اختصاصی در اندروید و iOS نیز دارد که می‌توانید برای ترید با گوشی از آن‌ها استفاده کنید. در حال حاضر بیش از 700 ارز دیجیتال در این پلتفرم پشتیبانی می‌شود که برای ترید در دسترس معامله‌گران است. خرید با استفاده از ارزهای فیات مانند دلار، یورو و بسیاری از ارزهای دیگر نیز در این پلتفرم پشتیبانی می‌شود.

از دیگر قابلیت‌های این صرافی امکان استفاده از سرویس کپی تریدینگ است. کپی تریدینگ سرویسی است که در آن می‌توانید با دنبال کردن یک تریدر موفق دارایی‌های خود را به خرید و فروش‌های او لینک کنید و با معاملات آن پیش بروید. این قابلیت می‌تواند برای افرادی که قصد دارند در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشند اما هنوز دانش کافی در این مورد ندارند مفید باشد.

پشتیبانی 24 ساعته، امکان انجام معاملات اهرم دار با حداکثر اهرم 150، انجام معاملات همتا به همتا و قابلیت سوشال تریدینگ از دیگر امکاناتی است که بینگ ایکس به کاربران خود ارائه می‌دهد. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که برخی از این قابلیت‌ها مانند کپی تریدینگ تنها در اختیار کاربرانی که مراحل احراز هویت را انجام دهند قرار خواهد گرفت.

در ادامه ویژگی‌ها و قابلیت‌های صرافی کوینکس را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

بررسی ویژگی‌های صرافی کوینکس

کوینکس

صرافی کوینکس در سال 2017 تأسیس شد و اکنون دفتر اصلی فعالیت آن در چین قرار دارد. این صرافی نیز برای استفاده معمولی از خدمات خود نیاز به احراز هویت اجباری ندارد اما برخی از امکاناتش را تنها در اختیار کاربران احراز هویت شده قرار می‌دهد. کوینکس تا کنون مشکلی با فعالیت ایرانی‌ها نداشته و حتی با استفاده از مدارک شناسایی ایرانی می‌توانید در آن مراحل احراز هویت را پیش ببرید.

صرافی کوینکس از بیش از 700 ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند و نسخه موبایلی آن برای اندروید و iOS در دسترس کاربران قرار دارد. رابط کاربری این صرافی به نحو مناسبی طراحی شده و پشتیبانی 24 ساعته آن همواره پاسخگوی نیازهای کاربران است. ارزهای فیات مانند دلار، یورو، یوان و سایر ارزهای بزرگ در کوینکس پشتیبانی می‌شود و می‌توانید برای خرید ارزهای دیجیتال از آن‌ها استفاده کنید.

پشتیبانی از معاملات اهرم دار تا اهرم 100، پشتیبانی از زبان فارسی و حجم معاملات مناسب از ویژگی‌های دیگر این صرافی است که باید به آن اشاره کنیم.

اکنون که با قابلیت‌های هر دو آشنا شدیم می‌توانیم مقایسه‌ای دقیق بین آن‌ها انجام دهیم و ببینیم که بینگ ایکس بهتره یا کوینکس. در قسمت پایانی مقاله همراه ما باشید.

 

مقایسه دو صرافی بینگ ایکس و کوینکس

بینگ ایکس بهتره یا کوینکس

همان‌طور که مشاهده کردید قابلیت‌های صرافی بینگ ایکس از کوینکس بیشتر است و توانسته امکانات بهتری را در اخیار کاربرانش قرار دهد. برتری بینگ ایکس تنها به این قابلیت‌ها ختم نمی‌شود و موارد دیگری نیز وجود دارد که باید به آن‌ها توجه داشته باشید. در این قسمت به برخی از ویژگی‌های هر کدام از این صرافی‌ها اشاره می‌کنیم و به مقایسه آن‌ها می‌پردازیم.

 

مقایسه بینگس ایکس و کوینکس از نظر کارمزد 

کارمزدی که این دو صرافی برای معاملات مختلف دریافت می‌کنند یکسان نیست و با یکدیگر تفاوت قابل توجهی دارد. کارمزد تیکر (Taker) در کوینکس 0.2 درصد است در حالی که بینگ ایکس از تیکرها تنها 0.05 درصد دریافت می‌کند! همچنین کارمزد کاربران میکر (Maker) در کوینکس همان 0.2 درصد است اما در صرافی بینگ ایکس 0.02 درصد اعلام شده که نشان می‌دهد کارمزدهای صرافی بینگ ایکس بسیار پایین‌تر از صرافی کوینکس است.

البته در صرافی‌های متمرکز طرح‌هایی برای کاهش کارمزد وجود دارد و کاربران می‌توانند با رساندن حجم معاملاتشان به محدوده‌ای خاص کارمزدهای کمتری بپردازند. در صرافی بینگ ایکس نیز می‌توانید از طرح‌های تشویقی استفاده کنید و علاوه بر کاهش کارمزد، از سایر مزایا و پاداش‌های دیگر آن بهره‌مند شوید.

 

مقایسه بینگ ایکس از نظر رتبه جهانی و حجم معاملات

از نظر رتبه بندی نیز صرافی بینگ ایکس تفاوت بسیار زیادی با کوینکس دارد. رتبه بینگ ایکس در سایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap) در میان صرافی‌های متمرکز برتر 31 است؛ در حالی که کوینکس در جایگاه 86 قرار دارد!

از نظر حجم معاملات نیز تفاوت‌های بسیار زیادی دارد. حجم معاملات صرافی کوینکس در بازه زمانی 24 ساعته حدود 37.5 میلیون دلار است، اما حجم معاملات روزانه صرافی بینگ ایکس در محدوده بیش از 860 میلیون دلار قرار دارد.

در بخش آخر مقاله در نهایت به این پرسش پاسخ می‌دهیم که بینگ ایکس بهتره یا کوینکس و نتیجه نهایی را با ذکر دلیل اعلام می‌کنیم.

 

نتیجه گیری نهایی در مورد اینکه بینگ ایکس بهتره یا کوینکس

در این مقاله تلاش شد تا با مقایسه قابلیت‌ها و امکانات این دو صرافی به این پرسش پاسخ دهیم که بینگ ایکس بهتره یا کوینکس و نتیجه گیری منطقی داشته باشیم. همان‌طور که تا کنون به احتمال زیاد حدس زده‌اید صرافی بینگ ایکس دارای قابلیت‌های به مراتب بهتری در مقایسه با صرافی کوینکس است. با توجه به مواردی که به آن اشاره شد بهتر است که از بینگ ایکس برای انجام معاملات خود استفاده کنید تا بتوانید تجربه بهتری در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشید. این صرافی از جنبه‌های مختلف مانند امنیت، دسترسی کاربران ایرانی، حجم معاملات و رتبه در بازار توانسته بسیاری از رقبای خود را از صحنه خارج کند.

برای ورود به این صرافی می‌توانید از این لینک وارد شوید و ثبت نام خود را انجام دهید تا کارمزد معاملات کمتری پرداخت کنید.

توجه داشته باشید با اینکه این صرافی با ایرانی‌ها مشکلی ندارد اما توصیه می‌شود که حتماً از یک VPN با آی‌پی ثابت برای ورود به آن استفاده کنید و هیچگاه حجم زیادی از سرمایه را وارد آن نکنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد