جستجو در بیتفا
  • رشد سریع ETF بیت کوین در مقایسه با ETF طلا
  • جریان ورودی ETF بیت کوین در مقایسه با ETF طلا
  • جمع ‌بندی
ETF بیت کوین در عرض دو ماه به 10میلیارد دلار رسید-رکوردی که دو سال طول کشید ETFطلا به آن برسد

ETF بیت کوین در عرض دو ماه به 10میلیارد دلار رسید-رکوردی که دو سال طول کشید ETFطلا به آن برسد

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
۲ دقیقه
۰
۴۱۳
توسط :
رومینا میرفتاحی

ETFبیت کوین با رسیدن به 10 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت (AUM) در کمتر از هفت هفته، به نقطه عطف مهمی دست یافته و توجه بسیاری به خود جلب کرده است. قیمت طلا از ابتدای سال تنها 1 درصد افزایش یافته و قیمت لحظه‌ای آن در 3 مارس به سطوح 2081 دلار نزدیک شد. این درحالی است که قیمت بیت کوین در مدت مشابه بیش از  50 درصد افزایش یافته است و این رشد قابل توجه، تقاضای فزاینده برای سرمایه گذاری در ETFهای بیت کوین در مقایسه با دارایی‌های سنتی مانند طلا را برجسته می‌کند.

رشد سریع ETF بیت کوین در مقایسه با ETF طلا

iShares Bitcoin Trust (IBIT) بلک راک از اول مارس، در کمتر از هفت هفته 10 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت (AUM) جمع‌آوری کرد که طبق وبلاگ مالی Zero Hedge، بیش از دو سال طول کشید تا اولین ETF طلا پس از راه‌اندازی در سال 2004، به همین مقدار برسد. رشد فزاینده ETF‌های بیت‌کوین نشان دهنده یک تغییر اساسی در احساسات سرمایه‌گذاران است و اشتیاق اخیر مردم به دارایی‌های دیجیتالی نسبت به دارایی‌های امن سنتی را برجسته می‌کند. 

نمودار سهام طلا

جریان ورودی ETF بیت کوین در مقایسه با ETF طلا

داده‌های اخیر نشان می‌دهد که ETF‌های بیت‌کوین نقطه‌ای، از نظر جریان‌های ورودی رکوردشکنی کرده‌ است. برخلاف اولین ETF با پشتوانه طلا، SPDR Gold Shares (GLD)، که بیش از دو سال طول کشید تا به 10 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت (AUM) برسد، iShares Bitcoin Trust (IBIT) در زمان بی‌سابقه‌ای به این موفقیت دست یافت.  بله! ETFهای بیت کوین شاهد جریان‌های ورودی بی‌سابقه‌ای بوده‌اند که به مراتب از نرخ رشد ETF‌های طلا بیشتر بوده‌است و این به این معناست که در مدت کوتاهی تمایل مردم به بیت کوین نسبت به طلا پیشی گرفته است.

در 4 مارس، جف کردیکیس، سرمایه‌دار بازنشسته، نموداری را به اشتراک گذاشت که ورودی‌های ETF بیت‌کوین را با خروجی وجوه طلا مقایسه می‌کرد. کردیکس اضافه می‌کند که ETFهای بیت‌کوین تقریباً نیمی از ارزش وجوه طلا را از زمان عرضه در ژانویه جمع‌آوری کرده‌اند. توجه شما را به نمودار زیر که جریان ETF بیت کوین را با طلا مقایسه می‌کند، جلب می‌کنم.

نمودار مقایسه جریان ETF بیت کوین و طلا.

جمع ‌بندی

همانطور که پیش‌تر مطرح شد، از نظر تاریخی، اولین ETF طلا طی دو سال به 10 میلیارد دلار رسید و به عنوان یک دارایی امن به شدت مورد توجه قرار گرفت. با این حال، ETF بیت‌کوین به سرعت به 10 میلیارد دلار در دو ماه رسید که این رشد فزاینده نشان دهنده افزایش علاقه به ارزهای دیجیتال است. رشد سریع ETF بیت کوین نقطه عطفی در سرمایه گذاری‌های جدید است. این نقطه عطف در اصل نشان دهنده پذیرش گسترده بیت کوین و همینطور نقش کلیدی بلک راک در زمینه سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال است. با پیشی گرفتن ETFهای بیت کوین از نرخ رشد ETF طلا، پیش‌بینی می‌شود که در آینده سرمایه گذاری‌ها عمدتاً به طرف ارزهای دیجیتال سوق داده شود.

 

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد