جستجو در بیتفا
  • پامپ بیت کوین به دنبال پیروزی کمپانی Grayscale در دادگاه علیه SEC
  • افزایش علاقه سرمایه‌گذاران نهادی
  • کاهش چشمگیر موجودی بیت کوین در صرافی‌ها
  • لیکویید شدن موقعیت‌های فروش؛ عامل دیگری برای رشد قیمت بیت کوین
  • جمع بندی
بررسی دلایل پامپ بیت کوین؛ آیا روند صعودی بیت کوین آغاز خواهد شد؟

بررسی دلایل پامپ بیت کوین؛ آیا روند صعودی بیت کوین آغاز خواهد شد؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
۰
۴۶۳
توسط :
مبین رزمخواه

قیمت بیت کوین به دنبال پیروزی کمپانی Grayscale در برابر سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) افزایش قابل توجهی را تجربه کرد. به عقیده برخی این مسئله می‌تواند سرعت فرایند تأیید صندوق‌های ETF بیت کوین را نیز افزایش دهد؛ اما عده‌ای معتقدند هنوز برای تصمیم گیری در این مورد زود است! به هر حال رشد قیمت بیت کوین باعث شد تا دوباره امیدها برای آغاز روند صعودی در بین تریدرها زنده شود. اما دلایل پامپ بیت کوین چه بود؟ آیا این اتفاق می‌تواند روند صعودی قدرتمندی را در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ایجاد کند؟ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات خود از اتفاقات بازار کریپتو را کامل کنید.

 

پامپ بیت کوین به دنبال پیروزی کمپانی Grayscale در دادگاه علیه SEC

قیمت بیت کوین رشد بسیار سریعی را آغاز کرد و با یک کندل قدرتمند صعودی، 5 درصد به ارزش آن اضافه شد. این اتفاق پس از حمایت قاضی دادگاه تجدید نظر ایالات متحده از شرکت Grayscale رخ داد که صندوق‌های تراست بیت کوین این شرکت را مورد تأیید قرار داد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در گذشته این صندوق‌ها را مورد انتقاد قرار داده بود و به همین علت شکایتی علیه گری اسکیل تنظیم کرد که اکنون با شکست مواجه شد.

نمودار بیت کوین

در ادامه متن نگاهی به دلایل پامپ بیت کوین می‌اندازیم.

 

افزایش علاقه سرمایه‌گذاران نهادی

پس از مدتی که بیت کوین درگیر یک روند نزولی شده بود، پیروزی گری اسکیل در دادگاه باعث شد تا دوباره توجه سرمایه‌گذاران نهادی به آن جلب شود. SEC در گذشته از تأیید صندوق‌های ETF بیت کوین شرکت گری اسکیل خودداری می‌کرد و در اظهاراتش عنوان کرده بود نگران وقوع کلاهبرداری از این طریق است. اما اکنون با رأی دادگاه امیدها برای تأیید ETFهای بیت کوین نیز افزایش یافته است.

البته به این نکته توجه داشته باشید که هنوز صندوق‌های سرمایه گذاری بیت کوین (ETF) به صورت رسمی به تأیید مراجع قانونی نرسیده‌اند. باوجوداینکه درخواست‌های متعددی از طرف شرکت‌های بزرگی مانند بلک راک، فیدلیتی، کتی وود آرک و 21Shares برای راه‌اندازی صندوق ETF بیت کوین وجود دارد اما SEC هنوز هیچ یک از درخواست‌ها را مورد تأیید قرار نداده است. در تصویر پایین برخی از کمپانی‌هایی که درخواست راه اندازی این صندوق‌ها را ثبت کرده‌اند را مشاهده می‌کنید.

کمپانی های ETF بیت کوین

اما این تنها دلیل رشد قیمت بیت کوین نبوده و دلایل دیگری نیز وجود دارد. کاهش موجودی بیت کوین در صرافی‌ها مسئله‌ی تأثیرگذار دیگری است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

 

کاهش چشمگیر موجودی بیت کوین در صرافی‌ها

بر اساس اطلاعات منتشر شده، موجودی بیت کوین در صرافی‌ها به پایین‌ترین حد خود از ژانویه 2018 رسیده است. کاهش موجودی در صرافی‌های متمرکز همیشه یک نشانه صعودی برای بیت کوین بوده و نشان دهنده این است که هولدرهای بیت کوین تمایلی به فروختن دارایی‌هایشان ندارند.

نکته قابل توجه این است که روند کاهش موجودی بیت کوین در صرافی‌ها از 18 می آغاز شده که مشخص می‌کند در دوران ریزش بازار نیز هولدرهای بیت کوین امید به افزایش قیمت بیت کوین داشتند.

موجودی بیت کوین در صرافی ها

 

لیکویید شدن موقعیت‌های فروش؛ عامل دیگری برای رشد قیمت بیت کوین

با ادامه خروج بیت کوین از صرافی‌ها و افزایش قیمت آن، موقعیت‌های فروش زیادی لیکویید شدند. بر اساس گزارشات موجود در مدت اخیر بیش از 46.5 میلیون دلار موقعیت فروش بیت کوین لیکویید شده و بیش از 100 میلیون دلار از معاملات شورت (Short) برای سایر ارزهای دیجیتال نیز منحل شده است.

با اینکه این مسئله باعث ضرر تریدرهایی شد که معاملات شورت روی بیت کوین باز کرده بودند اما از طرفی به افزایش قیمت بیت کوین کمک زیادی کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معاملات لانگ و شورت می‌توانید به مقاله آموزش فیوچرز به زبان ساده مراجعه کنید.

البته باید توجه داشته باشید که شاخص ترس و طمع برای بیت کوین هنوز در محدوده ترس قرار دارد که نشان دهنده احتیاط تریدرها است. این شاخص نسبت به ماه گذشته حدود 13 نمره پایین‌تر آمده و مشخص می‌کند که نگرانی تریدرها هنوز به صورت کامل بر طرف نشده است.

 

جمع بندی

پامپ شدن بیت کوین پس از خبر پیروزی گری اسکیل در دادگاه توانست اثر کوتاه مدتی را در بازار کریپتو ایجاد کند. اما توجه داشته باشید که این خبر به اندازه کافی از قدرت لازم برای تغییر جریان کلی بازار برخوردار نیست و هنوز برای اینکه بگوییم روند صعودی بیت کوین آغاز شده زود است. احتمال این وجود دارد که در آینده خبرهای مثبت دیگری نیز منتشر شود؛ اما بسیاری از کارشناسان بازار، مهم‌ترین خبری که می‌تواند بیت کوین را وارد یک موج صعودی قدرتمند کند، تأیید صندوق‌های ETF توسط SEC می‌دانند. به هر حال توصیه ما این است که در مواقعی که بازار دچار هیجانات این‌چنینی می‌شود تحلیل خود را دقیق‌تر کنید و بر اساس موج‌های ایجاد شده ترید نکنید تا بتوانید به بهترین شکل از سرمایه‌های خود محافظت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد