جستجو در بیتفا
  • راه‌اندازی سرویس انتقال پول در پلتفرم X
  • مجوز CTL؛ مهم‌ترین ارتقای پلتفرم ایکس برای تغییر ماهیت این شبکه اجتماعی
  • تأثیر اخبار شبکه اجتماعی X و ایلان ماسک بر بازار کریپتو
  • جمع بندی
صدور مجوز انتقال پول برای شبکه اجتماعی X

صدور مجوز انتقال پول برای شبکه اجتماعی X

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
۰
۶۲۶
توسط :
مبین رزمخواه

در راستای تلاش برای تبدیل شبکه اجتماعی ایکس (X) (توییتر سابق) به یک سوپر اپلیکیشن ارائه دهنده خدمات مختلف، پلتفرم تحت مدیریت ایلان ماسک توانست مجوزهای قانونی لازم برای تبدیل شدن به یک نرم افزار پرداخت چند بعدی در آمریکا را دریافت کند. بر اساس گزارشات منتشر شده در این پلتفرم امکان انجام تراکنش‌های کریپتویی نیز فراهم خواهد شد. این خبر درست یک روز پس از موفق شدن کمپانی گری اسکیل برای راه‌اندازی صندوق‌های ETF صورت می‌گیرد که توانست یک پامپ صعودی را در بازار شکل دهد. در ادامه این مقاله به بررسی خبر ارائه سرویس انتقال پول در پلتفرم X قرار داده شده و تأثیرات آن در بازار کریپتو می‌پردازیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

راه‌اندازی سرویس انتقال پول در پلتفرم X

بر اساس گزارشاتی که توسط سیستم ملی ثبت لایسنس‌های مختلف در آمریکا (NMLS) منتشر شد، پلتفرم شبکه اجتماعی X توانسته است لایسنس ارائه خدمات امور پرداخت (CTL) را در محدوده رود آیلند (Rhode Island) ایالات متحده دریافت کند. این منطقه بر خلاف اسمش یک جزیره نیست و 50 ایالت کشور آمریکا را شامل می‌شود.

این اتفاق باعث می‌شود که توییتر بتواند در آینده سرویس پرداخت از طریق ارز دیجیتال را به پلتفرم خود اضافه کند. گفته می‌شود که به زودی این قابلیت برای تمامی کاربران این شبکه اجتماعی در سراسر دنیا فراهم خواهد شد.

 

مجوز CTL؛ مهم‌ترین ارتقای پلتفرم ایکس برای تغییر ماهیت این شبکه اجتماعی

معمولاً مجوز ارائه خدمات امور پرداخت یا همان CTL به کمپانی‌های ارائه دهنده خدماتی مانند صرافی‌های کریپتویی، شرکت‌های ارائه دهنده کیف پول دیجیتال و پردازشگرهای پرداخت اهدا می‌شود. مسئله‌ای که باید به آن توجه داشت این است که اهدای این مجوز شرکت را مجبور می‌کند تا از قوانین ضد پول‌شویی (AML) و همچنین فرایند قانونی احراز هویت مشتریان (KYC) تبعیت کند تا جلوی هر نوع اقدامات غیر قانونی در این پلتفرم گرفته شود.

پلتفرم X

مجوزهای جدید باعث می‌شود تا پلتفرم ایکس بتواند طیف وسیعی از خدمات مرتبط با دارایی‌های دیجیتال را ارائه دهد. پس از این اتفاق، این شبکه اجتماعی می‌تواند خدماتی مانند مدیریت، مبادله و تسهیل انتقال دارایی‌های دیجیتال را برای کاربرانش فراهم کند. در این پلتفرم اکنون حدود 450 میلیون کاربر فعال به صورت روزانه فعالیت می‌کنند و موقعیت خوبی به منظور ادغام خدمات پرداخت کریپتویی دارد.

با توجه میزان کاربرانی که از شبکه اجتماعی X استفاده می‌کنند، ادغام خدمات کریپتویی در آن می‌تواند نحوه استفاده کاربران از ارزهای دیجیتال را متحول کند. ایلان ماسک در اکتبر سال گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد این پلتفرم را به یک اپلیکیشن چند وجهی تبدیل کند و به نظر می‌رسد اکنون اولین قدم را برداشته است.

این اقدام نه تنها روی کاربران، بلکه روی سایر پلتفرم‌های دیجیتال نیز تأثیرگذار است. تعاملات اجتماعی در فضای مجازی اکنون می‌تواند وارد فاز جدیدی شود و این مسئله زندگی دیجیتال کاربران را تغییر خواهد داد. در ادامه تأثیر این خبر بر بازار کریپتو را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

تأثیر اخبار شبکه اجتماعی X و ایلان ماسک بر بازار کریپتو

در روز گذشته خبر پیروزی کمپانی Grayscale در دادگاه برابر سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) باعث شد تا یک پامپ نسبتاً قدرتمند در بازار شکل بگیرد. امروز نیز خبر ادغام خدمات پرداخت کریپتویی در پلتفرم X در قیمت‌ها تأثیرگذار بود اما چون پس از یک خبر مهم‌تر منتشر شد نتوانست هیجان زیادی در بازار ایجاد کند. امروز بازار برخی از میم کوین‌ها که به نوعی از پامپ بیت کوین جا مانده بودند شروع به رشد کرد و 5 درصد به حجم کل بازار آن‌ها افزوده شد.

ایلان ماسک شخصی است که در گذشته نیز سابقه فعالیت در بازار کریپتو را داشته است. کمپانی تسلا که یکی از شرکت‌های تحت مدیریت او به شمار می‌رود حدود 10 هزار بیت کوین در اختیار دارد. او در سال 2021 نیز حمایت‌هایی از میم کوین مشهور بازار یعنی دوج کوین (DOGE) صورت داد. البته حرف و حدیث‌های زیادی نیز در مورد اقدامات او در بازار رمز ارزها وجود دارد و بسیاری معتقدند او از شهرت و قدرت اثرگذاری خود برای نفع شخصی استفاده کرده است.

ایلان ماسک و پلتفرم X

 

جمع بندی

تغییرات ایجاد شده در پلتفرم توییتر و تبدیل شدن آن به X شاید هنوز در بین کاربران قدیمی آن هضم نشده باشد. ایلان ماسک از زمانی که این شبکه اجتماعی را خریداری کرد تغییرات گسترده‌ای را در آن ایجاد کرد و اکنون به نظر می‌رسد مهم‌ترین و بزرگ‌ترین اتفاق تاریخی این پلتفرم در حال روی دادن است. گفته می‌شود که حتی کاربران از این پس می‌توانند از توکن‌های غیر مثلی (NFT) نیز برای تصویر پروفایل خود استفاده کنند. ادغام خدمات کریپتویی پلتفرم X یک چشم انداز بزرگ در فضای وب 3.0 به شمار می‌رود و باید دید در صورت محقق شدن کاربران این شبکه اجتماعی بزرگ چه واکنشی به آن نشان خواهند داد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد