جستجو در بیتفا
  • آیا شرکت X ارتباطی با بازار کریپتو دارد؟
  • تاثیر خبر تغییر نماد توییتر در بازار رمزارزها
  • توکن XAI Corp هایپ‌ترین توکن این ترند
  • توکن X با رشد 100 هزار درصدی
  • توکن X JAPAN بر بستر BSC
  • سخن پایانی در رابطه با ترند توکن‌های X
آیا شرکت X توکن دارد؟ ترند توکن‌های X در صرافی‌های غیر متمرکز

آیا شرکت X توکن دارد؟ ترند توکن‌های X در صرافی‌های غیر متمرکز

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
۴ دقیقه
۶
۸۸۱
توسط :
تیم بیتفا

سوپر اپلیکیشن X ایده‌ای بود که ایلان ماسک در جهت تاسیس یک هولدینگ جدید ارائه داد و اخیراً با انتشار خبر Rebrand کردن توئیتر با نام X سر و صدای زیادی به پا کرده است. ایلان ماسک یکی از علاقه‌مندان به حوزه هوش مصنوعی به حساب می‌آید و نقش این فناوری در پروژه X کاملاً مشهود است. به این صورت که این پروژه با نام X.ai شناخته می‌شود. اما آیا این پروژه ارتباطی به بازار رمزارزها دارد و یا حتی آیا توکنی دارد؟ ترند توکن‌های X چیست و چه ارتباطی با این پروژه دارند؟

در ادامه این مقاله با بیتفا همراه باشید تا ابتدا نگاهی به پروژه X و ارتباطش با بازار رمزارزها داشته باشیم و سپس به بررسی این ترند جدید بپردازیم.

 

آیا شرکت X ارتباطی با بازار کریپتو دارد؟

طبق داده‌های موجود، شرکت X اسفند 1401 تاسیس شد و مدیریت این شرکت بر عهده ایلان ماسک است. این شرکت که یک هولدینگ گسترده به حساب می‌آید و زیرمجموعه‌هایی دارد، تمرکز ویژه‌ای به حوزه هوش مصنوعی دارد. در روزهای گذشته با خبر تغییر نماد توییتر به X و تبدیل شدن به یکی از زیر مجموعه‌های هولدینگ X مجدد توجهات به این شرکت افزایش یافته است.

نکته قابل توجه این است که شرکت ایکس تا به حال هیچ صحبتی مبنا بر فعالیت در بازار کریپتو نداشته است و طبیعتاً هیچ توکن و رمزارزی نیز ندارد. اما توکن‌های زیادی با این اسم ایجاد شده‌اند که قصد داریم در ادامه به بررسی این توکن‌ها و خطرات موجود بپردازیم.

 

تاثیر خبر تغییر نماد توییتر در بازار رمزارزها

اخیراً با خبر تغییر نام شرکت توئیتر سر و صدای زیادی به پا شد و تاثیرات آن در بازار کریپتو نیز مشهود بود. در چند روز گذشته ترند جدید تحت توکن‌هایی با نماد X و زیر مجموعه‌های آن در بازار رمز ارزها ایجاد شده است. با مانیتور کردن توکن‌های موجود در صرافی‌های غیر متمرکز متوجه می‌شویم ارزهایی با این اسم رشدهای چند صد درصدی تجربه کرده‌اند و توجه زیادی جلب کرده‌اند؛ اما این توکن‌ها قابل اعتماد هستند؟ در ادامه به بررسی این توکن‌ها خواهیم پرداخت.

 

توکن XAI Corp هایپ‌ترین توکن این ترند

با بررسی بخش Trends پلتفرم دکس تولز متوجه می‌شویم بازدید بالا و هایپ زیادی بر روی توکن Corp XAI وجود دارد. استخر این توکن تقریباً 4 ماه پیش (همزمان با معرفی شرکت XAI) ایجاد شده و در ابتدا روندی کاملاً نزولی در پی داشته است. اما در دو روز گذشته شاهد رشد بالای قیمت این رمزارز بودیم و کاملاً مشخص است که روند ایجاد شده در ادامه تغییر نام توئیتر بوده است.

از موارد نگران کننده در رابطه با این توکن حجم نقدینگی پایین استخر و داشتن تابع خطرناک "Unlimited_amount_of_transactions" است که می‌تواند در روزهای آینده برای این توکن خطرساز باشد.

 

توکن X با رشد 100 هزار درصدی

توکن دیگری که با خبر تغییر نام توییتر ترند شد و بیشترین رشد را در ترند توکن‌های X تجربه کرد توکن X بوده است که بیش از 100 هزار درصد رشد قیمتی داشت. البته در زمان نگارش این مقاله هنوز 24 ساعت نیز از راه‌اندازی این توکن نگذشته است، در نتیجه این رشد قیمتی ممکن است تنها یک بازارسازی بوده باشد.

رشد قیمت توکن x

نکته‌ای که در رابطه با امنیت این توکن وجود دارد، داشتن توابعی مشابه با توکن قبلی است که ممکن است امنیت آن را به خطر بیاندازد!

 

توکن X JAPAN بر بستر BSC

ترند توکن‌های X محدود به شبکه اتریوم نیست و بر بستر شبکه BSC نیز راه‌اندازی شده‌اند. توکن X JAPAN نمونه‌ای از آن‌هاست. در حالی که در نگاه اول این توکن از نظر امنیتی شرایط مناسبی دارد و تابع موجود در گزینه‌های قبل را ندارد اما با بررسی دقیق‌تر می‌توانی متوجه مشکلات امنیتی این توکن نیز باشیم. دیگر میکل این توکن خالی بودن داده‌های مخصوصاً در خصوص شبکه‌های اجتماعی پروژه است؛ این مورد می‌تواند احتمال راگ پول را بشدت افزایش دهد.

 

سخن پایانی در رابطه با ترند توکن‌های X

با توجه به ترندی که در رابطه با توکن‌های X ایجاد شده است، در این مقاله تنها سعی کردیم نگاهی به خطرات موجود برای چندتا از هایپ‌ترین توکن‌ها بپردازیم. باید به این نکته توجه داشته باشیم در حالی که موج سواری در بازارهای مالی مهارت بسیار خوب و سودآوری است، اما هر موجی ارزش همراه شدن را ندارد. گاهی موج‌هایی ایجاد می‌شود که خطرات و آسیب‌های احتمالی آن‌ها خیلی بیشتر از دستاوردی است که ممکن است داشته باشند. گاهی در این شرایط بهتر است تنها نظاره‌گر باشیم و از اتفاقات تجربه کسب کنیم.

ترند‌ها و موج‌های بازار کریپتو که همراه با اتفاقات پر سر و صدا ایجاد می‌شوند، معمولاً طول عمر کمی دارند (مخصوصاً اگر به فرد مشهوری ارتباط داشته باشد) و در نتیجه ریسک همراهی با موج را افزایش می‌دهند. ترند بررسی شده نیز با یک خبر ایجاد شد و هیچ یک از پروژه‌ها ارتباط مستقیم با خود شرکت X ندارند. در حالی که در این ترند حتی ممکن است شاهد تعدادی فرصت مناسب باشیم اما در حالت کلی ریسک همراهی با آن می‌تواند بسیار بالاتر باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد