جستجو در بیتفا
  • در جلسه SEC با فیدلیتی در مورد ETFهای بیت کوین چه گذشت؟
  • مطالب ارائه شده توسط فیدلیتی در جلسه با SEC
  • لیست شدن نماد FBTC توسط فیدلیتی
  • انتظارات برای تأیید ETFهای بیت کوین همچنان ادامه دارد
جلسه ویژه SEC با کمپانی Fidelity برای بحث در مورد ETFهای بیت کوین

جلسه ویژه SEC با کمپانی Fidelity برای بحث در مورد ETFهای بیت کوین

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
۵ دقیقه
۴
۲۵۲
توسط :
مبین رزمخواه

سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اخیراً یک جلسه محرمانه با مسئولین شرکت فیدلیتی (Fidelity) برگزار کرد. موضوع اصلی این جلسه بحث در مورد صندوق‌های قابل معامله بیت کوین (ETF) بود. بر اساس اطلاعات منتشر شده در این جلسه فرایند تأیید این صندوق‌ها توسط SEC مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت و نتایج آن نیز مثبت بوده است. درخواست چند کمپانی مطرح برای ارائه صندوق‌های ETF بیت کوین باعث شد تا این خوش بینی در بازار کریپتو ایجاد شود که به زودی شاهد تأیید شدن آن‌ها خواهیم بود. ما هر روز در صفحه اختصاصی اخبار بیت کوین امروز به اتفاقات پیرامون اولین ارز دیجیتال دنیا می‌پردازیم. در این مقاله خبری به جلسه SEC با فیدلیتی در مورد ETFهای بیت کوین می‌پردازیم و آن را بررسی می‌کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

در جلسه SEC با فیدلیتی در مورد ETFهای بیت کوین چه گذشت؟

سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا اخیراً یک جلسه محرمانه را در پشت درهای بسته با کمپانی فیدلیتی برگزار کرد تا مباحث فنی پیشرفت ایجاد صندوق‌های قابل معامله بیت کوین را مورد بحث و بررسی قرار دهد. در این جلسه رویکرد کمپانی سرمایه گذاری فیدلیتی در مورد این صندوق‌ها مشخص شد و این شرکت مدل‌های جامع و کاربردی را برای خرید و بازخرید این محصولات ارائه داد.

جلسه SEC با فیدلیتی در مورد ETFهای بیت کوین

بر اساس اخباری که پس از این نشست منتشر شد، گفته می‌شود این جلسه پیامدهای زیادی داشته است. زیرا برگزاری چنین نشست‌هایی می‌تواند در تغییر چشم اندازهای موجود در مورد ارزهای دیجیتال و همچنین سرنوشت صندوق‌های قابل معامله بیت کوین تأثیر جدی داشته باشد.

در ادامه به تشریح مطالبی که توسط فیدلیتی در این نشست عنوان شد می‌پردازیم.

 

مطالب ارائه شده توسط فیدلیتی در جلسه با SEC

در جلسه فیدلیتی با SEC، این شرکت سرمایه گذاری تلاش داشت تا نگاهی اجمالی و همچنین منحصر به فردی در زمینه چشم اندازهای موجود در مورد ETFهای بیت کوین ارائه دهد. در این ارائه، مکانیزم‌های ایجاد و بازخرید این صندوق‌ها به صورت کاملاً شفاف توضیح داده شد و پیچیدگی‌های عملیاتی فرایند خرید و فروش این صندوق‌ها تشریح شد.

در این جلسه فیدلیتی به صورت قابل توجهی به کارایی سیستم آربیتراژ (سیستم کسب سود از اختلاف قیمت یک دارایی در پلتفرم‌های مختلف) پرداخت. این شرکت عنوان کرد این سیستم با به‌کارگیری خلاقیت‌هایی می‌تواند بازارسازان را به سمتی هدایت کند که سرمایه‌گذاران سایر بازارها در تعامل با بازار کریپتو بتوانند فعالیت مؤثری داشته باشند.

توانایی ایجاد فیزیکی صندوق‌های قابل معامله و بازخرید آن‌ها یک عنصر بسیار حیاتی برای افزایش کارایی معاملات و فرایند قیمت گذاری بازار ثانویه برای همه شرکت کنندگان مسئله دیگری بود که فیدلیتی تأکید زیادی بر آن داشت.

جلسه SEC با فیدلیتی در مورد ETFهای بیت کوین

به نظر می‌رسد که این جلسه فیدلیتی با SEC بخشی از یک روند گسترده‌تر است که در آن سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا به صورت هم‌زمان چندین صندوق ETF بیت کوین را بررسی کند. تا اینجای کار خوش بینی‌های موجود در مورد تأیید این صندوق‌ها توسط SEC باعث شد تا قیمت بیت کوین روند صعودی بسیار قدرتمندی را تجربه کند و بتواند خود را بالای 43 هزار دلار نگه دارد.

 

لیست شدن نماد FBTC توسط فیدلیتی

در راستای پیشرفت‌های صورت گرفته در مسیر ایجاد صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین، شرکت فیدلیتی توانست با موفقیت نماد FBTC را در کمپانی DTCC ایجاد کند. این اتفاق در حالی که یک جهش قابل توجه برای فیدلیتی به شمار می‌رود می‌تواند پیامدهای گسترده‌تری نیز برای آینده بیت کوین و همچنین آینده رمز ارزها داشته باشد.

ماجرای ایجاد و تأیید صندوق‌های ETF بیت کوین از زمان آغاز که با درخواست کمپانی بلک راک آغاز شد، نقطه عطف مهمی برای بیت کوین ایجاد کرد. سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا نیز تا کنون با حساسیت‌های زیادی به این مسئله نگاه کرده و سعی دارد تا رویکردی بسیار محتاطانه در بررسی و تأیید این محصولات داشته باشد.

این نهاد نظارتی بارها زمان تصمیم گیری خود در مورد صندوق‌های ETF را به تأخیر انداخت که نشان دهنده ارزیابی دقیقی است که از این برنامه صورت می‌گیرد.

 

انتظارات برای تأیید ETFهای بیت کوین همچنان ادامه دارد

جلسه فیدلیتی با SEC

نکته قابل توجه اینجاست که فیدلیتی تنها یکی از شرکت‌های بزرگی است که قصد دارد صندوق‌های قابل معامله بیت کوین را ارائه دهد. از مشهورترین شرکت‌های دیگری که برای ارائه ETFها تلاش می‌کنند می‌توان به کمپانی گری اسکیل (Grayscale) و همچنین بلک راک (BlackRock) اشاره کرد.

سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا عنوان کرد که تصمیم گیری در مورد ETFهای اسپات بیت کوین را تا 24 ژانویه (5 بهمن) به تأخیر می‌اندازد. در چنین شرایطی انتظارات پیرامون تأیید نهایی این صندوق‌ها به شدت بالا رفته و افزایش اخیر قیمت بیت کوین شرایط بازار را به نحو خوش‌بینانه‌ای رقم زده است.

در روزهای اخیر SEC نشست‌هایی را با کمپانی‌های بلک راک و گری اسکیل در مورد ویژگی‌ها و قابلیت‌های ETF بیت کوین برگزار کرد و اکنون نوبت به فیدلیتی رسید تا توضیحات خود را ارائه کند. با توجه به اخبار منتشر شده، به نظر می‌رسد فیدلیتی توانسته باشد گام مهمی را در قانع کردن SEC برای تأیید این صندوق‌ها برداشته باشد.

در شرایط فعلی که اختلاف نظرها در مورد این صندوق‌ها همچنان ادامه دارد، 13 کمپانی بزرگ مدیریت سرمایه در دنیا درخواست خود را برای ارائه صندوق‌های قابل معامله بیت کوین به SEC ارائه کرده‌اند که اتفاق بسیار قابل توجهی است.

در حالی که بازار انتظار زیادی برای تأیید این صندوق‌ها می‌کشد، با تحلیل بیت کوین می‌توانیم متوجه این مسئله شویم که شور و شوق بازار همچنان در سطح بالایی قرار دارد. معامله شدن بیت کوین در بالای محدوده 43 هزار دلار نشان دهنده جو مثبتی است که در بازار کریپتو وجود دارد و باید دید که این حال و هوا تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد