جستجو در بیتفا
  • بروزرسانی‌های جدید شبکه Optimism
  • پیشنهاد کمک مالی به Optimism
  • تحلیل عملکرد قیمت OP
  • بازخورد توکن OP در شبکه‌های اجتماعی
دلایل رشد رمز ارز OP

دلایل رشد رمز ارز OP

متوسط
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
۳ دقیقه
۵
۸۳۹
توسط :
کسری جان‌زاده

رمز ارز OP، توکن اصلی Optimism، در 2 روز گذشته شاهد رشد 95% در قیمت خود بوده است اما دلایل رشد رمز ارز OP چه بوده‌اند؟

 

بروزرسانی‌های جدید شبکه Optimism

شبکه اوپتیمیسم

چندی پیش بود که Optimism اعلام کرد قرار است بروزرسانی‌هایی را در شبکه خود انجام دهد. در توییتی که توسط Op Labs منتشر شد این سازمان از سیستم تراکنش جدید خود به نام Drippie خبر داد و اعلام کرد که با راه اندازی Drippie این سازمان قصد دارد به مشکلات اتوماسیون در فعالیت‌های زنجیره‌ای رسیدگی کند. طبق گفته این سازمان Drippie یک «سیستم تراکنش حداقلی و شرطی بومی اتریوم و قابل اعتماد» است.

همچنین این سیستم تراکنش شباهت‌هایی هم به یک سرویس وب 2.0 به نام If This Then That دارد که با نام اختصار ITTT شناخته می‌شود و امکان اجرای تراکنش‌ها را تحت یک شرایط خاص فراهم می‌کند. همچنین انتظار می‌رود که ادغامی که این شبکه با شبکه Chainlink در پیش دارد هم به سیستم Drippie کمک کند.

 

پیشنهاد کمک مالی به Optimism

شبکه اوپتیمیسم

در واقع طبق یک بروزرسانی که Optimism در تاریخ 24 جولای منتشر کرده است، کمپانی Curve Finance هم به Optimism پیشنهاد کمک مالی ارائه کرده است. این پیشنهاد که هنوز به تایید Optimism نرسیده است پیشنهاد افزایش نقدینگی است که به طور موثر ارزش شبکه Optimism را افزایش می‌دهد و می‌توامد تاثیر مستقیم بر روی قیمت توکن OP داشته باشد.

در این پیشنهاد Curve Finance پیشنهاد داده بود تا یک میلیون توکن OP به ارزش تقریبی 850000 دلار را در طی 20 هفته در استخر خود توزیع کند. همچنین در این سناریو توکن‌های OP به عنوان جایزه برای تامین کنندگان نقدینگی در استخر‌های Curve درنظر گرفته شده بودند.

تحلیل گران پیش از این نیز اعلام کرده بودند که در حال حاضر تامین کنندگان نقدینگی به سمت Optimism جذب شده‌اند و به دنبال کسب سود از موقعیت‌های موجود در استخر‌های نقدینگی مرتبط با Optimism هستند که همین موضوع نیز باعث شد که کل ارزش قفل شده (TVL) در Optimism به 500 میلیون دلار افزایش یابد و توکن اصلی این شبکه که OP نام دارد 95% رشد داشته باشد.

همچنین علاوه بر بروزرسانی Drippie، شبکه Optimism اخیراً استیبل کوین جدید خود مبتنی بر یورو را نیز عرضه کرده بود که agEUR نام داشت.

 

تحلیل عملکرد قیمت OP

رمز ارز OP

از آنجایی که قیمت رمز ارز پیشرو بازار، بیت کوین (BTC)، در طول این هفته به بالای 24000 دلار رسید، بقیه بازار نیز همین روند را دنبال کردند و افزایش‌هایی را در قیمت خود ثبت کردند. توکن OP هم از این روند عقب نماند و بر اساس داده‌های CoinMarketCap، قیمت توکن OP در هفت روز گذشته بیش از 95 درصد افزایش یافته است. هفت روز پیش، این توکن با قیمت تنها 0.89 دلار معامله می‌شد درحالی که اکنون با قیمت 1.489 دلار در حال معامله است.

در دوره مورد بررسی، حجم معاملات این توکن نیز شاهد رشد ثابتی بود. با حجم تراکنش 799.85 میلیون دلار در زمان نگارش این مقاله، OP رشد 67 درصدی را در حجم معاملات خود در هفت روز گذشته ثبت کرده است. در همان دوره، ارزش کل بازار این توکن هم از 177.93 میلیون دلار به 389.61 میلیون دلار افزایش یافت.

 

بازخورد توکن OP در شبکه‌های اجتماعی

در دوره مورد بررسی، داده‌های آنچین از Santiment نشان می‌دهد که تسلط این توکن بر شبکه‌های اجتماعی در 28 ژوئیه به اوج خود رسیده است، زمانی که معیار به 1.03٪ رسید. با این حال اما این افزایش با کاهش 0.32 درصدی همراه بود که باعث شد تسلط این توکن بر شبکه‌های اجتماعی در زمان نگارش این مقاله به 0.77 درصد برسد.

همچنین حجم اجتماعی OP نیز در 28 جولای به 1065 رسید که با عدد 195 در زمان نگارش این مقاله، این متریک ریزش 81 درصدی را در طی دو روز ثبت کرده است.

 

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد