جستجو در بیتفا
  • معرفی افراد مشهور در حوزه ارزهای دیجیتال
  • ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)
  • ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)
  • برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)
  • چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)
  • چارلی لی (Charlie Lee)
  • جاستین سان (Justin Sun)
  • معرفی برترین و ثروتمندترین سرمایه گذاران
  • برد گارلینگ‌هوس (Brad Garlinghouse)
  • ایلان ماسک (Elon Musk)
  • جک دورسی (Jack Dorsey)
  • شوالیه‌های دنیای ارزهای دیجیتال چه کسانی هستند؟
تاثیرگذارترین افراد در دنیای کریپتو چه کسانی هستند؟

تاثیرگذارترین افراد در دنیای کریپتو چه کسانی هستند؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
۹ دقیقه
۰
۴۶۷
توسط :
ساغر ارژندی

در بازار ارزهای دیجیتال، مانند سایر بازارها، نوسانات قیمت و ارزش بدون شک اتفاق می‌افتد. این نوسانات می‌توانند دلایل گوناگونی داشته باشند، اما حضور افراد سرشناس حوزه ارز دیجیتال از جمله عوامل مهم شکل‌گیری این نوسانات هستند. افرادی که تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های خود را در مورد ارزهای دیجیتال منتشر می‌کنند و ممکن است تصمیم‌هایی برای حمایت یا عدم حمایت از یک ارز دیجیتال بگیرند، نقش بزرگی در تغییرات قیمت یک ارز خواهند داشت. در این مقاله از بیتفا، قصد داریم در مورد تاثیر گذارترین افراد در دنیای کریپتو صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

معرفی افراد مشهور در حوزه ارزهای دیجیتال

افراد سرشناس حوزه ارز دیجیتال در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و یا حتی سیاسی فعال هستند و توانایی تاثیرگذاری بالا بر افکار و عملکرد سرمایه‌گذاران را خواهند داشت. لازم به ذکر است که تنها سوابق یک فرد در زمینه ارزهای دیجیتال نمی‌تواند معیار منحصر‌به‌فردی برای میزان تأثیرگذاری او در این بازار باشد. به عبارت دیگر، تجربه‌ی یک شخص در این زمینه تنها یکی از عواملی است که بر توانایی او در تغییر قیمت‌ها تأثیرگذار خواهد بود.

شک نکنید که بررسی نظریه افراد شناخته‌شده و موفق در این حوزه، در سرمایه‌گذاری مطمئن به شما کمک خواهد کرد. این افراد، با سابقه‌ و توانایی‌هایشان، می‌توانند راهنمایی‌های ارزشمندی ارائه دهند که به شما کمک کنند با سرعت‌ بیشتری به موفقیت دست یابید. به کمک تجربیات آن‌ها، می‌توانید مانع اشتباهات جدی در سرمایه‌گذاری‌های خود شوید و به سود برسید. در ادامه، افراد سرشناس حوزه ارز دیجیتال را معرفی می‌کنیم.

ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)

بزرگ‌ترین راز دنیای ارزهای دیجیتال، فناوری بلاک ‌چین و نحوه‌ی خرید و فروش بیت ‌کوین (‌Bitcoin) نیست، بلکه معمای خالق بیت‌ کوین است. بعد از آشنایی با دنیای جذاب بیت ‌کوین، شاید شما هم کنجکاو شده باشید که در مورد خالق آن، یعنی ساتوشی ناکاموتو بیشتر بدانید.

ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) شخص (یا اشخاصی) است که در سال ۲۰۰۸، در مقاله‌ خود با عنوان «بیت ‌کوین: یک سیستم نقدی الکترونیک همتا به همتا»، این ارز دیجیتال را معرفی کرد. در پروفایلP2P، ساتوشی ناکاموتو یک مرد ۴۳ ساله معرفی شده است که در کشور ژاپن زندگی می‌کند.

استفاده از واژه‌های انگلیسی روان و بی‌نقص در مقالات، پیام‌ها و کدهای اصلی نرم‌افزار بیت ‌کوین و گاهی استفاده از کلمات بریتانیایی در مطالب انتشار یافته، باعث شده که بسیاری از افراد به این باور برسند که ساتوشی ناکاموتو اهل کشور انگلیس است و هویت ژاپنی ندارد. همچنین با بررسی وضعیت زمانی وایت‌پیپر بیت ‌کوین و پیام‌ها توسط ساتوشی، مشخص شده که ساعت انتشار مطالب با ساعت کشور انگلستان هماهنگی دارد.

ساتوشی ناکاموتو یکی از افراد سرشناس حوزه ارز دیجیتال است که هرگز اطلاعات شخصی‌اش را فاش نکرد و حتی اجازه نداده که سرنخی احتمالی درباره‌ی هویتش وجود داشته باشد. او بیت ‌کوین را با عرضه محدود (۲۱ میلیون بیت‌کوین) عرضه کرد، گزارش عملکرد خود را انتشار (وایت‌پیپر) داد اولین بلاک شبکه را در سال ۲۰۰۹ استخراج کرد. در ایمیلی که توسط ساتوشی در سال ۲۰۱۱ ارسال شد، عنوان شده بود که او از بیت‌ کوین دست کشیده و قصد دارد در پروژه‌های دیگری فعالیت کند.

ساتوشی ناکاموتو  (Satoshi Nakamoto)

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)

در میان افراد سرشناس حوزه ارز دیجیتال، ویتالیک بوترین، توسعه‌دهنده و خالق دومین رمزارز جهان یعنی اتریوم (Ethereum) نیز جای می‌گیرد. او با شناخت ضعف‌های موجود در شبکه بیت ‌کوین، توانست ایده‌ راه‌اندازی شبکه اتریوم را عملی کند. با معرفی قابلیت‌های اتریوم مانند متن‌باز بودن، مقیاس‌پذیری بیشتر از بیت‌ کوین و ایجاد قراردادهای هوشمند (Smart Contracts)، بوترین توانست بسیاری از سرمایه‌گذاران را به شبکه اتریوم علاقه‌مند کند.

بوترین تا سال ۲۰۱۴ از طریق فروش جمعی، سرمایه کافی برای پروژه‌ی خود را جمع آوری کرده و موفق شد شبکه اتریوم را همراه با توکن آن یعنی ETH راه‌اندازی کند. در حال حاضر، بوترین از قدرتمندترین افراد دنیای کریپتوکارنسی است و در برخی موارد با صحبت‌هایش بازار ارزهای دیجیتال را دچار نوسانات بزرگی می‌کند.

ویتالیک بوترین  (Vitalik Buterin)

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)

برایان آرمسترانگ، بنیانگذار و توسعه‌دهنده صرافی Coinbase است. او در سال ۲۰۱۲ صرافی ارز دیجیتال خود را تأسیس کرد که امروزه یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های آمریکا محسوب می‌شود. علاوه بر فعالیت در بازار کریپتوکارنسی‌ها، آرمسترانگ یکی از فعالان سیاسی نیز شناخته می‌شود و سخنرانی‌ها و صحبت‌های او در بازار ارزهای دیجیتال هیجاناتی ایجاد می‌کنند و همواره سر تیتر خبرهای این بازار هستند. در سال ۲۰۱۸، آرمسترانگ به عنوان موسس یک موسسه غیرانتفاعی به نام givecrypto.org که برای اهداف خیریه در بازار رمزارزها تاسیس شد، فعالیت خود را آغاز کرد.

برایان آرمسترانگ  (Brian Armstrong)

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)

چانگ پنگ ژائو، که به نام CZ نیز شناخته می‌شود، مدیر عامل و بنیان‌گذار مجموعه بایننس (Binance) است و می‌توان او را یکی از افراد سرشناس حوزه ارز دیجیتال با قدرت تاثیرگذاری برابر با ناکاموتو دانست. در سال‌های اخیر، مجموعه بایننس با فعالیت‌های خود در دنیای کریپتوکارنسی‌ها، از شناخته‌ترین موسسات مالی در این زمینه شناخته می‌شود. بایننس با رونمایی از شبکه بلاک ‌چین و توکن خود به نام بایننس کوین (BNB) و توسعه‌های بسیار در بازار ارزهای دیجیتال، موفقیت زیادی کسب کرده است. اعتبار بایننس به حدی است که رمزارزهای جدید با لیست شدن در صرافی بایننس هویت پیدا می‌کنند.

فعالیت‌های ژائو در توییتر و توییت‌های او که به رمزارزها مربوط می‌شوند، در تعیین جهت بازار نقش زیادی دارند و می‌توانند قیمت‌ها را دستخوش تغییراتی کند. همین موضوع نشان می‌دهد که تأثیر و نقش او در روند بازار ارزهای دیجیتال بسیار قابل توجه است.

چانگ پنگ ژائو  (Changpeng Zhao)

چارلی لی (Charlie Lee)

چارلی لی خالق ارز دیجیتال لایت کوین (Litecoin) است. این رمزارز یکی از معروف‌ترین و بهترین رمزارزهای دنیا محسوب می‌شود. چارلی ابتدا در گوگل به عنوان یک توسعه‌دهنده فعالیت می‌کرد. او یک دانشمند کامپیوتر و برنامه‌نویس بسیار با استعدادی ژاپنی است. آشنایی Charlie Lee در سال ۲۰۱۱ با بلاک چین به همراه مطالعه یک مقاله راجع به بیت کوین آغاز شد.

بعد از آن، در همان سال، چارلی لی کسی بود که اولین آلت کوین را از بیت کوین به نام Litecoin به وجود آورد. در آن سال‌ها او در صرافی بایننس فعالیت داشت ولی در تابستان سال ۲۰۱۷ از این شرکت خارج شد و تمرکز خود را روی Litecoin قرار داد.

چارلی لی  (Charlie Lee)

جاستین سان (Justin Sun)

جاستین سان، یکی دیگر از افراد سرشناس حوزه ارز دیجیتال است. او یکی از مدیران ارشد سابق ریپل و مدیر کنونی ارز دیجیتال ترون (Tron) است. ترون یکی از ارزهایی است که در چند سال اخیر سروصدای زیادی به پا کرد. جاستین سان به روش‌های عجیب و غریبش برای تبلیغ پروژه‌های خود معروف است.

برای مثال، توکن Wink تنها در 3 روز رشد قیمت 5 برابری را تجربه کرد و به یکی از ارزهای پر سروصدای بازار تبدیل شد. علاوه بر ترون و توکن‌های بر پایه آن، جاستین سان به عنوان یکی از سرمایه گذاران اصلی بیت کوین نیز شناخته می‌شود. او یکی از افراد بسیار فعال در توییتر است که همواره در بحث‌ها با سایر اکانت‌ها شرکت می‌کند و گاه‌و‌بی‌گاه با توییت‌های خود، باعث ایجاد موج خرید یا فروش در بازار می‌شود.

جاستین سان (Justin Sun)

معرفی برترین و ثروتمندترین سرمایه گذاران

از جمله افراد سرشناس حوزه ارز دیجیتال می‌توان به سرمایه‌گذاران بزرگ و ثروتمند اشاره کرد. با محبوب شدن رمزارزها، افرادی که در زمینه فناوری فعال بودند، تصمیم گرفتند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند و بعضی از آنها حتی موفق به خلق رمزارزهای جدید شدند. در ادامه برترین و ثروتمندترین سرمایه گذاران حوزه ارز دیجیتال را معرفی می‌کنیم.

برد گارلینگ‌هوس (Brad Garlinghouse)

بردلی کنت گارلینگ‌هاوس، از جمله افرادی بود که علاقه زیادی به دنیای فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال داشت و به همین دلیل تحصیلات خود را در این حوزه به اتمام رساند. او یکی از ثروتمندترین افراد در بین فعالان حوزه کریپتوکارنسی محسوب می‌شود که ۶.۳ درصد از سهام شرکت ریپل را دارد و توکن‌هایXRP که توکن‌های ریپل هستند را نیز خریداری کرده است.

دارایی خالص بردلی گارلینگ‌هاوس بیشتر از ۱۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و از طرف مجله فوربس در بین ۵۰ فرد ثروتمند آمریکایی قرار گرفته و دارایی‌هایش روز به روز در حال افزایش است. علاوه بر این، او دارایی‌های دیگری نیز با تاسیس شرکت‌هایش دارد.

برد گارلینگ‌هوس  (Brad Garlinghouse)

ایلان ماسک (Elon Musk)

ایلان ماسک، کارآفرین بزرگ و بنیان‌گذار شرکت‌هایی همچون اسپیس اکس (SpaceX) و طراح تسلا (Tesla)، از جمله افراد بسیار تاثیرگذار و ثروتمند در حوزه ارزهای دیجیتال است. ماسک که یکی از ثروتمندترین افراد جهان محسوب می‌شود، با توییت‌های خود درباره ارزهای دیجیتال موجب تغییرات قیمت در آن‌ها شده است. او در ابتدا با یک توییت که در آن به بیت‌کوین اشاره کرده بود، رشد قابل توجهی را برای این ارز دیجیتال رقم زد. این توییت علاوه بر رشد قیمت بیت‌کوین، باعث شد شایعاتی مبنی بر سهامدار بودن ایلان ماسک در بیت‌کوین دست به دست شود.

اندکی پس از آن، ماسک در توییتی دیگر اعلام کرد که پذیرش بیت‌کوین به عنوان یک روش پرداخت توسط تسلا لغو شده است و همین توییت، قیمت بیت‌کوین را به کمتر از ۵۰ هزار دلار رساند. پس از بیت‌کوین، دوج کوین (DogeCoin) دومین ارز دیجیتالی بود که قیمت آن تحت تاثیر توییت‌های آقای ماسک قرار گرفت. قیمت دوج کوین با هر توییت ایلان ماسک صعود خوبی را تجربه می‌کند. ماسک به دلیل توییت‌های خود در زمینه ارزهای دیجیتال که باعث تاثیر زیادی در ارزش آن‌ها می‌شود، از افراد سرشناس حوزه ارز دیجیتال به‌شمار می‌رود.

ایلان ماسک (Elon Musk)

جک دورسی (Jack Dorsey)

جک‌‌ دوروسی، موسس و مدیر عامل شبکه اجتماعی توییتر، از زمان آغاز کار بیت کوین حامی آن بوده است. دوروسی با تاسیس شبکه ارزی اسکوئر (Square) و پس از آن ارزCash App راهی آسان برای خرید بیت کوین را پیش روی تازه کاران قرار داد.

دوروسی همچنین در سال ۲۰۲۱، اولین توییت خود را در شبکه توییتر با مضمون «دارم توییتر را راه می‌اندازم» در یک حراج به فروش گذاشت. این توییت در ۲۲ مارس با تبدیل به NFT توسط سینا استوی مدیرعامل شرکت فناوری بریج با مبلغ ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار خریداری شد‌. مبلغ این حراج با رمز ارز اتریوم پرداخت شد و دوروسی اعلام کرد پس تبدیل آن به بیت کوین، این مبلغ را به خیریه اهدا خواهد کرد. فعالیت‌های دوروسی در زمینه ارزهای دیجیتال و معاوضه توئیت خود با اتریوم و تبدیل آن به بیت کوین بار دیگر مهر اثباتی بر حمایت او از ارزهای دیجیتال و آینده روشن آن‌ها زد.

جک دورسی (Jack Dorsey)

شوالیه‌های دنیای ارزهای دیجیتال چه کسانی هستند؟

صنعت کریپتو رشد و پیشرفت خود را مدیون افراید است که در طول سال‌ها در این حوزه فعالیت کرده‌اند و شاید نتوان همه آنها را نام برد. این افراد هرکدام با نقش و سهم خود، در توسعه و پیشرفت این صنعت دخیل بوده‌اند. آن‌ها پس از ابداع بیت کوین، وارد این حوزه شده و با ایده‌ها و تلاش‌های خود، به تحول و گسترش ارزهای دیجیتال کمک کردند.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد