جستجو در بیتفا
  •  Nasdaq و Cboe به دنبال تایید برای معاملات آپشن‌های ETF بیت کوین هستند
  • معاملات آپشن‌ها، تغییر دهنده بازی برای ETF‌های بیت کوین
  • چالش‌های نظارتی و جدول زمانی
تایید SEC بر آغاز معاملات آپشن ETF های بیت کوین

تایید SEC بر آغاز معاملات آپشن ETF های بیت کوین

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
۳ دقیقه
۲۱
۳۸۵
توسط :
رومینا میرفتاحی

احتمال دارد از اواخر فوریه شاهد یک تحول مهم برای بازار ارزهای دیجیتال باشیم. در پی این تحول، ممکن است معاملات آپشن برای ETF های بیت کوین آغاز شود.

معاملات آپشن ETF بیت کوین در انتظار تایید SEC است. هرچند می‌گویند چالش‌های نظارتی همچنان ادامه دارد و زمان تأیید نامشخص است اما ممکن است تا اواخر فوریه این معاملات آغاز شوند. بنظر می‌رسد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) پیشنهادها را تأیید خواهد کرد، که این اتفاق باعث بهبود مدیریت ریسک سرمایه‌گذاران می‌شود.

در ادامه این خبر با تیم بیتفا همراه باشید.

ETF

 Nasdaq و Cboe به دنبال تایید برای معاملات آپشن‌های ETF بیت کوین هستند

در 19 ژانویه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) رسماً پیشنهادات ارائه شده توسط Nasdaq  و Cboe را تایید کرد. پیشنهادات نزدک و Cboe نیز در راستا معرفی معاملات آپشن‌ها برای صندوق های قابل معامله بیت کوین (ETF) بود. این حرکت SEC نشان دهنده گامی بزرگ و مهم در گسترش دامنه محصولات مالی موجود برای علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال است.

نزدک درخواست کرده است که قانون برای فهرست کردن و معامله آپشن‌ها در iShares Bitcoin Trust تغییر کند. در حالی که Cboe برای معاملات آپشن‌ها روی محصولات قابل معامله‌ در بورس که بیت‌کوین دارند، درخواست داده است. قابل ذکر است که Cboe اخیراً شش مورد از ده ETF بیت کوین مورد تایید SEC را راه اندازی کرده است.

معرفی ETF های بیت کوین، نقطه عطف قابل توجهی برای بازار ارزهای دیجیتال بود. زیرا تنها یک روز پس از دریافت تاییدیه از SEC، معاملات آپشن‌ها در Nasdaq و همینطور Cboe آغاز شد.

طبق گفته کاترین کلی، معاون اجرایی Cboe، این صرافی شاهد جریان های ورودی خوبی به ETF‌ها بوده است و آن‌ها در صرافی Cboe، همانطور که انتظار می‌رفت قیمت بیت کوین را به خوبی و با دقت دنبال کرده بودند. کاترین کلی همچنین تاکید کرد که معاملات آپشن‌ها «گام منطقی بعدی» در تکامل ETF بیت‌کوین را نشان می‌دهد. او معتقد است این گام علاوه بر فراهم کردن سودمندی بیشتر، موجب کاهش ریسک برای سرمایه‌گذاران می‌شود.

بیت کوین نقطه ای

معاملات آپشن‌ها، تغییر دهنده بازی برای ETF‌های بیت کوین

معاملات آپشن‌ها شبیه به یک ابزار مالی مشتقه است. ابزار مشتقه در واقع توافقی است بین دو طرف (خریدار و فروشنده) که طبق آن هر یک از طرفین موظف است کاری را برای طرف دیگر انجام دهد. این قراردادها قیمت دارند، خریدار سعی می‌کند ارزان بخرد و از طرف دیگر فروشنده سعی دارد تا حد امکان گران بفروشد. آپشن‌ها، به عنوان یک ابزار مالی مشتقه،  به هولدر‌ها اختیار خرید یا فروش دارایی در قیمت و زمان از پیش تعیین شده می‌دهد. دیو نادیگ، تحلیلگر VettaFi، معتقد است که معرفی معاملات آپشن‌های ETF بیت کوین، طیف وسیع تری از شرکت کنندگان را جذب می‌کند.

این توسعه، امکان معاملات آپشن‌ها، به شرکت کنندگان سنتی بازار مالی اجازه می‌دهد تا در سرمایه‌گذاری های ارزهای دیجیتال شرکت کنند.

علاوه بر این، نزدک در تشکیل پرونده خود تاکید کرد که معاملات آپشن‌ها باعث "کارایی هزینه(بهینه) و افزایش استراتژی‌های پوشش ریسک" می‌شود. تاکید نزدک بر این موضوع نشان می‌دهد که آپشن‌ها می‌توانند قابلیت‌های مدیریت ریسک و سرمایه ETF های بیت کوین را افزایش دهند. بدیهی است که با این افزایش، آن‌ها را برای طیف وسیع تری از سرمایه گذاران جذاب تر می‌کنند.

چالش‌های نظارتی و جدول زمانی

کاترین کلی اخیراً فاش کرد که صرافی Cboe برای فهرست کردن آپشن‌ها درخواست داده است و در انتظار تأیید آن است. این فرآیند شامل ارسال درخواست به SEC و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) است. با توجه به پیچیدگی نظارتی موجود، جدول زمانی برای تصویب نامشخص است.

با وجود تمام امیدواری‌ها و خوش‌بینی‌های پیرامون معرفی معاملات آپشن‌های ETF بیت‌کوین، مشکلاتی نیز وجود دارد. موانع نظارتی از جمله مشکلاتی است که سد راه این توسعه است و جدول زمانی نیز از دیگر موانع به حساب می‌آید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد