جستجو در بیتفا
  • CME و اختصاص بیش از 30درصد از سرمایه‌گذاری‌های مربوط به بیت کوین
  • معاملات ETF توجه نهنگ‌ها را جلب کرد
  • دید منفی نسبت به بیت کوین
  • سخن پایانی
نهنگ‌ها اجازه نمی‌دهند قیمت بیت کوین پایین‌تر از 70هزار دلار را ببیند

نهنگ‌ها اجازه نمی‌دهند قیمت بیت کوین پایین‌تر از 70هزار دلار را ببیند

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
۳ دقیقه
۰
۳۲۴
توسط :
رومینا میرفتاحی

بیت کوین هفته گذشته از بالاترین رکورد خود در نوامبر 2021 یعنی نزدیک به 69000 دلار عبور کرد و دیروز(دوشنبه، مصادف با 11 مارس) از سطح 72000 دلار نیز فرا تر رفت. قیمت بیت کوین پس از رسیدن به 72739 دلار، مجدداً 4.4 درصد افزایش یافت و به 72649 دلار صعود کرد و بیت کوین تا عصر دوشنبه به بالاترین سطح خود یعنی 72720 دلار رسید.

CME و اختصاص بیش از 30درصد از سرمایه‌گذاری‌های مربوط به بیت کوین

برای سنجش روند بازار، معامله گران معمولاً به معیار OI مخفف عبارت Open Interest که به آن "حجم معاملات باز یا بهره باز" گفته می‌شود، مراجعه می‌کنند. این شاخص به معامله‌گران می‌گوید در حال حاضر چند قرارداد آتی (یا معامله آپشن) در بازار وجود دارد. CME، بورس کالای شیکاگو، که مخفف Chicago Mercantile Exchange است، بیش از 30 درصد از کل سرمایه گذاری‌های انجام شده در مشتقات بیت کوین را به خود اختصاص داده و جالب است بدانید که OI CME بیت کوین از ابتدای سال تاکنون بیش از دو برابر شده است. بنظر می‌رسد نهنگ‌ها در تلاش‌اند تا قیمت بیت کوین را بالای 70000 دلار نگه دارند.

معاملات ETF توجه نهنگ‌ها را جلب کرد

ETF‌های نقطه‌ای که اخیراً راه‌اندازی شده‌اند، باعث شدند دسترسی به بیت‌کوین آسان‌تر شود. سیل نقدینگی به صندوق‌های قابل معامله بیت کوین(ETF) که اغلب از سوی نهنگ‌های بازار صورت گرفته است موجب تقویت چشمگیر قیمت بیت کوین شده است. بر اساس داده‌های به دست آمده از خبرگذاری های معتبر، ETFهای جدید شاهد حجم معاملات تجمعی 7.69 میلیارد دلاری بوده‌اند. جالب است بدانید طبق آمار AMBCrypto، تا 8 مارس تقریباً 9.59 میلیارد دلار بیت کوین از ETFها پشتیبانی می‌کرد. عرضه بیت کوین که اکنون به 21 میلیون توکن محدود شده است، قرار است در ماه آوریل، زمانی که رویداد هاوینگ رخ خواهد داد، محدودتر شود، اما بیت کوین همچنان به تقویت ETFها ادامه خواهد داد.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند اشتیاق نهنگ‌ها به سرمایه‌گذاری روی بیت کوین و ذخیره‌سازی این رمزارز به عنوان یک دارایی موجب رشد اخیر قیمت بیت کوین شده است و نهنگ‌ها سعی دارند نگذارند بیت کوین به زیر 70هزار دلار معامله شود. تحلیلگران Bitfinex در اینباره اظهار کردند که "افزایش اخیر ارزش بیت کوین بر قدرت و انعطاف پذیری قابل توجه این ارز دیجیتال پیشرو تاکید می‌کند. این دستاورد نه تنها نقطه عطف قابل توجهی است، بلکه منعکس کننده ادامه اعتماد و تقاضا در بازار است." به تصویر زیر توجه کنید.

 رشد 6 درصدی نهادهایی که حداقل هزار کوین در اختیار دارند

بر اساس بررسی AMBCrypto از داده‌های Glassnode، نهادهایی که حداقل هزار کوین در اختیار دارند تا به امروز 6 درصد رشد داشته‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که افزایش انباشت به افزایش قیمت بیت کوین کمک کرده است.

دید منفی نسبت به بیت کوین

FCA که مخالف حوزه ارزهای دیجیتال و فعالیت‌های دنیای کریپتو کارنسی است، یادآوری می‌کند که دارایی‌های رمزنگاری ریسک بالایی دارند و تا حد زیادی غیرقانونی هستند و می‌گوید "آنهایی که سرمایه گذاری می‌کنند باید همیشه آماده باشند که شاید بخشی یا حتی تمام پول خود را از دست بدهند." رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار SEC، گری گنسلر نیز علیرغم تصویب بیت کوین، نسبت به بیت کوین ابراز تردید کرده است. او در ژانویه از بیت کوین به عنوان یک دارایی فرار برای فعالیت‌های غیرقانونی مثل تامین مالی تروریسم یاد کرد.

سخن پایانی

پیش‌بینی مسیر قیمت بیت کوین بسیار چالش برانگیز است. طبق رشد چشمگیری که بیت کوین در این اواخر تجربه کرده است، بسیاری از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال به آینده بیت کوین بیش از پیش خوش‌بین شدند اما باید به‌خاطر داشت که  تنها چند ماه پس از اینکه بیت‌کوین در نوامبر 2021 رکورد قیمت خود را به ثبت رساند، سقوط کرد و نیمی از صنعت کریپتو متحمل ضررهای سنگین شدند. به‌طور کلی تقریباً هیچ چیز در دنیای کریپتو از قطعیت صد در صدی برخوردار نیست و روند قیمت بیت کوین نیز از این قاعده مستثنا نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد