جستجو در بیتفا
  • رسیدن موجودی اتریوم در صرافی‌ها به کف تاریخی
  • افزایش اتریوم‌ها در قراردادهای سپرده‌گذاری
  • تحلیل تکنیکال نمودار قیمت اتریوم
  • افزایش سرمایه موجود در صندوق‌های ETF اتریوم
  • حاکم شدن احساسات مثبت معامله گران فیوچرز نسبت به اتریوم
  • جمع بندی
آماده شدن اتریوم برای رسیدن به قیمت 3 هزار دلار!

آماده شدن اتریوم برای رسیدن به قیمت 3 هزار دلار!

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
۸ دقیقه
۴
۵۸۴
توسط :
مبین رزمخواه

اتریوم در روزهای گذشته شرایط بسیار خوبی پیدا کرد و همراه با رشد بیت کوین توانست از محدوده‌های حمایتی خود بازگشت خوبی را تجربه کند. در حال حاضر برخی از کارشناسان و تحلیل گران قیمت 3 هزار دلاری را برای دومین ارز دیجیتال بازار پیش بینی کرده‌اند. در ادامه این مقاله به بررسی شرایط این ارز دیجیتال خواهیم پرداخت و احتمال رسیدن اتریوم به 3 هزار دلار را با استفاده از داده‌های آن-چین، اخبار و اتفاقات رخ داده برای آن و تحلیل تکنیکال نمودار قیمتی می‌سنجیم. از مهم‌ترین اخباری که در مورد اتریوم منتشر شد می‌توان به رسیدن موجودی آن به کف تاریخی در صرافی‌ها اشاره کرد که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد.

 

رسیدن موجودی اتریوم در صرافی‌ها به کف تاریخی

مقدار ارزهای دیجیتالی که در صرافی‌ها نگهداری می‌شود، یکی از شاخص‌هایی است که می‌توان با استفاده از آن نگاهی به شرایط رمز ارز انداخت. به این صورت که هر چه میزان یک ارز دیجیتال در صرافی بیشتر باشد، احتمال افزایش فشار فروش و در نتیجه کاهش قیمت آن وجود دارد. در عوض کم بودن مقدار آن در صرافی‌ها نشان دهنده این است که مالکان آن رمز ارز تمایل به هولد کردن آن دارند و همین یک نشانه مثبت برای افزایش قیمت نیز محسوب می‌شود؛ زیرا هر چه عرضه یک دارایی در بازار کمتر شود احتمال افزایش قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد.

در حال حاضر مقدار اتریوم‌های موجود در صرافی‌ها به کف تاریخی خود رسیده است که نشان می‌دهد افراد زیادی آن را هولد یا سپرده گذاری کرده‌اند. اطلاعاتی که توسط Glassnode منتشر شده نشان می‌دهد موجودی اتریوم در پلتفرم‌های معاملاتی متمرکز در 30 روز گذشته با 12.6 درصد کاهش مواجه شده است.

glassnode eth

به دنبال مشکلاتی که برای صرافی بایننس و کوین بیس ایجاد شد، حجم برداشت ارزهای دیجیتال از صرافی‌های متمرکز افزایش بسیار زیادی پیدا کرد. چالش‌های ایجاد شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا علیه این دو صرافی به نوعی بی اعتمادی به پلتفرم‌های متمرکز را افزایش داد و بر اساس داده‌های موجود اکثر سرمایه‌گذاران اقدام به برداشت دارایی، سپرده گذاری و یا معامله در صرافی‌های غیر متمرکز را به نگهداری سرمایه خود در پلتفرم‌های متمرکز ترجیح می‌دهند.

در رابطه با رمز ارز اتریوم نیز میزان برداشت از صرافی‌های متمرکز و روند صعودی که اکنون در نمودار قیمتی آن مشاهده می‌شود، شباهت بسیار زیادی به اتفاقات رخ داده در نوامبر 2022 دارد. در آن زمان به دنبال کاهش شدید اتریوم موجود در صرافی‌ها این ارز دیجیتال حدود 33 درصد رشد را تجربه کرد. به همین دلیل می‌توان نتیجه گرفت که احتمال شکل گرفتن روند یک صعودی قدرتمند برای اتریوم وجود دارد. اما اگر برایتان سؤال پیش آمده که اتریوم‌های برداشته شده از صرافی‌های متمرکز که به فروش هم نرفته‌اند کجا و در چه شرایطی استفاده می‌شوند به ادامه مطلب توجه کنید.

 

افزایش اتریوم‌ها در قراردادهای سپرده‌گذاری

بر اساس اطلاعات موجود، میزان اتریوم‌های سهام گذاری شده از زمان اجرای آپگرید Shapella افزایش قابل توجهی داشته است. در حال حاضر بیش از 23 میلیون کوین اتریوم در قراردادهای استیکینگ سپرده گذاری شده است که سهم نسبتاً زیاد 19.1 درصدی از کل عرضه این رمز ارز را شامل می‌شود.

علاوه بر این بر طبق داده‌های Glassnode، حدود 30 درصد از اتریوم‌های سپرده گذاری شده در قراردادهای هوشمند که شامل نهادهای غیر متمرکز مالی و قراردادهای استیکینگ می‌شود قرار داده شده است. همچنین میزان اتریوم‌های سپرده گذاری شده از آغاز سال 2023 تا کنون بیش از 25 درصد رشد را تجربه کرده است. این اتفاق نیز یکی دیگر از فاکتورهای مثبت در مورد صعودی بودن قیمت اتریوم در آینده به شمار می‎رود.

اما یکی از مهم‌ترین موارد تأثیرگذار در تحلیل آینده یک ارز دیجیتال نمودار قیمتی آن است. برای بررسی تکنیکالی نمودار قیمتی اتریوم با ادامه این مقاله همراه باشید.

 

تحلیل تکنیکال نمودار قیمت اتریوم

اولین نشانه صعودی تکنیکال که برای اتریوم در نمودار رقم خورد، شکسته شدن میانگین محرک 50 روزه در قیمت 1823 دلار و روبه‌بالا بود. در زمان نگارش این مقاله قیمت اتریوم بالای 1900 دلار قرار دارد و اولین مقاومت بزرگ این رمز ارز قیمت 2000 دلار است که در نوامبر 2022 هم به عنوان نوعی مقاومت تکنیکالی و روانی نقش زیادی در قیمت اتریوم داشت. در آن زمان قیمت اتریوم با رسیدن به محدوده 2000 دلار برگشت خورد و نتوانست بالای آن محدوده ثابت بماند.

در حال حاضر اگر که قیمت این رمز ارز بتواند محدوده 2000 دلار را بشکند و خود را بالای آن تثبیت کند، می‌تواند به قیمت‌های بالاتر مانند 3000 دلار که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم نیز دست پیدا کند. همان‌طور که در نمودار پایین مشاهده می‌کنید یک نمودار صعودی خوب در اتریوم ایجاد شده است و می‌تواند تأیید دیگری بر تحلیل صعودی بودن قیمت اتریوم در آینده باشد.

ethusd

از دیگر بررسی‌های مهم تکنیکال یک رمز ارز، مقایسه ارزش آن در برابر بیت کوین است. نمودار قیمت اتریوم در برابر بیت کوین نیز اکنون شرایط جذابی دارد که باید به آن توجه کرد. در زمان نگارش این مقاله هر اتریوم 0.063 بیت کوین ارزش دارد و در نمودار به یک حمایت مهم رسیده است. همان‌طور که در نمودار پایین مشخص است، کندل روزانه آن پس از ثبت یک سایه نسبتاً بلند به سمت پایین به رنگ سبز درآمده است که نشانه خوبی برای رشد اتریوم محسوب می‌شود.

ethbtc

توجه داشته باشید که این نمودار اهمیت بیشتری از نمودار اتریوم در برابر دلار دارد؛ چراکه با ارزش پیدا کردن اتریوم در برابر بیت کوین نه تنها قیمت دلاری آن بالاتر می‌رود، بلکه ارزش ماهیتی آن در بازار کریپتو نیز افزایش پیدا می‌کند. با این شرایط و به دنبال انتشار خبر درخواست کمپانی BlakckRock برای ثبت صندوق‌های ETF بیت کوین، توجه سرمایه‌گذاران نهادی به سمت اتریوم نیز جلب شده است. صندوق‌های ETF اتریوم و سرمایه موجود در آن موضوعی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

افزایش سرمایه موجود در صندوق‌های ETF اتریوم

اگر که مقاله بررسی دلایل رشد قیمت بیت کوین را مطالعه کرده باشید می‌دانید که یکی از تأثیرگذارترین عوامل سبز شدن بازار در روزهای اخیر انتشار این خبر بود که بزرگ‌ترین کمپانی مدیریت دارایی در دنیا با نام BlackRock قصد دارد تا صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین را راه اندازی کند. این خبر تأثیرات زیادی در بازار ارزهای دیجیتال داشت و به دنبال انتشار آن سایر شرکت‌های دارای صندوق‌های سرمایه گذاری مانند GrayScale نیز با افزایش سرمایه ورودی مواجه شدند.

در این میان صندوق‌های ETF اتریوم هم رشد خوبی را تجربه کردند و توانستند علاقه سرمایه‌گذارهای نهادی را به خود جلب کنند. ورود اتریوم در کنار بیت کوین به این سبدهای سرمایه‌گذاری یکی دیگر از فاکتورهایی است که ارزش اتریوم را بالا می‌برد. این اتفاق می‌تواند باعث بالا رفتن بهای اتریوم هم به عنوان یک ارز دیجیتال و هم به عنوان یک دارایی قابل معامله در بورس بالا ببرد. اتریوم با شرایط کنونی استفاده‌های زیادی در قراردادهای هوشمند، بازار دارایی‌های مجازی و همچنین توکن‌های NFT دارد. با راه اندازی این صندوق‌ها احساسات مثبت معامله گران نیز به آن جلب می‌شود، موردی در ادامه اطلاعات بیشتری درباره‌اش پیدا خواهید کرد.

 

حاکم شدن احساسات مثبت معامله گران فیوچرز نسبت به اتریوم

احساس حاکم بر فضای معاملاتی یک رمز ارز مشخص می‌کند که قدرت بیشتر در بازار در کدام سمت قرار دارد؛ خریداران یا فروشندگان. هر چه معاملات فیوچرز خرید (Long) بر روی یک ارز دیجیتال بیشتر انجام شود یعنی احساس معامله گران نسبت به آن مثبت است. این اتفاق باعث افزایش تقاضا در بازار آن رمز ارز می‌شود و در حال حاضر یکی دیگر از نشانه‌های صعودی موجود برای اتریوم همین احساسات مثبت معامله گران است.

در یک ماه گذشته معاملات فروش (Short) بسیار کمی روی اتریوم در فیوچرز گرفته شده و همچنین درصد موفقیت معاملات فروش آن پایین بوده است که نشان می‌دهد اکثر تریدرها روی افزایش قیمت این ارز دیجیتال شرط بسته‌اند. معاملات خرید همیشه نویدبخش روند صعودی برای یک ارز دیجیتال هستند و با توجه به موارد گفته شده احتمال رشد قیمتی خوبی برای اتریوم وجود دارد.

با کنار هم گذاشتن این آمار در کنار سایر عواملی که به آن اشاره شد مشخص می‌شود که در قسمت‌های مختلف بازار، احساسات، اخبار و آمار خوبی نسبت به اتریوم وجود دارد. در پایان این مقاله با جمع بندی نکاتی که گفته شد سعی می‌کنیم یک دید کلی نسبت به شرایط کنونی و آینده اتریوم داشته باشیم.

 

جمع بندی

از هفته گذشته که نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا ثابت اعلام شد، اخبار مثبت زیادی در بازار ارزهای دیجیتال منتشر شد. اما احتمال راه اندازی صندوق ETF بیت کوین توسط کمپانی BlackRock را می‌توان مهم‌ترین خبری که در این مدت اخیر منتشر شد نامید. به دنبال انتشار این خبر قیمت بیت کوین به بالای 30 هزار دلار رسید و سایر ارزهای دیجیتال هم رشد خوبی را تجربه کردند که اتریوم نیز از این قاعده مستثنا نبود. شاید تصور اتریوم 3 هزار دلاری خیلی خوش بینانه باشد اما با توجه به شرایطی که گفته شد، دست کم روند کوتاه مدت برای اتریوم به احتمال زیاد صعودی خواهد بود.

اکنون این احتمال قدرت گرفته است که دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار پس از آپگرید Shapella، که نمودار قیمتی چندان صعودی را به خود ندیده بود بتواند با افزایش قیمت خوبی مواجه شود و قیمت‌های بیشتر را به خود ببیند. در این مقاله سعی کردیم تا نشانه‌ها، اخبار و آمار تأثیر گذار بر قیمت اتریوم را با شما در میان بگذاریم. درست است که تقریباً تمامی اتفاقات منتشر شده مثبت و صعودی محسوب می‌شوند؛ اما توصیه می‌کنیم که اگر قصد دارید تا معامله‌ای را آغاز کنید بدون آگاهی وارد بازار نشوید، تمامی شرایط رمز ارزی که قصد باز کردن معامله روی آن را دارید را بررسی کنید و در نهایت با مسئولیت خود و مدیریت سرمایه اقدام به انجام معامله کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد