جستجو در بیتفا
  • قیمت ساتوشی چقدر است؟
  • ماشین حساب ساتوشی
  • چرا واحدهای کوچک بیت کوین ساتوشی نام دارد؟
  • آشنایی با واحدهای کوچک‌تر بیت کوین
  • ساتوشی چه کاربردهایی دارد؟
  • افزایش کاربرد بیت کوین
  • تبدیل بیت کوین به یک ابزار پرداختی
  • کمترین مبلغی که می‌توان بیت کوین خرید چقدر است؟
ساتوشی چیست؟ هر بیت کوین چند ساتوشی است؟

ساتوشی چیست؟ هر بیت کوین چند ساتوشی است؟

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
۵ دقیقه
۱
۸۲۹
توسط :
پاتریک شاه‌نظری

در زمان نگارش این مطلب قیمت بیت کوین حدود 30 هزار دلار است. برخی از کاربران با این تفکر که قیمت بیت کوین بالاست و امکان پرداخت این مبلغ را نداریم، از خرید بیت کوین منصرف می‌شوند. اما جالب است بدانید بیت کوین بخش پذیری بسیار بالایی دارد و با کمترین مبالغ نیز می‌توانید این ارز دیجیتال محبوب را خریداری کنید. بیت کوین از تعداد زیادی واحد کوچک‌تر به نام ساتوشی تشکیل شده است. هر یک از این واحدها ساتوشی نام دارد. اما ساتوشی چیست؟ هر بیت کوین چند ساتوشی است؟ کمترین مبلغی که می‌توان بیت کوین خرید چقدر است؟

در ادامه این مقاله همراه باشید تا با کوچک‌ترین واحد بیت کوین، یعنی ساتوشی آشنا شویم.

 

قیمت ساتوشی چقدر است؟

یکی از مزیت‌های بیت کوین بخش پذیری آن است. هر بیت کوین به 100 میلیون واحد تقسیم می‌شود و هر واحد یک ساتوشی نام دارد. همانطور که دلار به 100 قسمت تقسیم می‌شود و هر قسمت یک سنت نام دارد؛ بیت کوین نیز به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم می‌شود.

کابران می‌توانند از یک صد میلیونیم بیت کوین تا هزاران بیت کوین را معامله کنند و هیچ محدودیتی وجود ندارد. اگر بیت کوین 30 هزار دلار باشد، یک صد میلیونیم آن 0.0003 دلار یا تقریباً 15 تک تومان خواهد بود. پس اگر تا الان دغدغه قیمت بالای بیتکوین را داشتید و فکر می‌کردید نمی‌توانید بخرید، بدانید حتی میزان خیلی کمی از آن نیز قابل معامله است. در حال حاضر قیمت ساتوشی به تومان برابر با 15 تومان است.

در جدول زیر می‌توانید تبدیل ساتوشی به بیت کوین را مشاهده کنید :

مقدار بیت کوین

مقدار ساتوشی

1

100,000,000

0.1

10,000,000

0.01

1,000,000

0.001

100,000

0.0001

10,000

0.00001

1,000

0.000001

100

0.0000001

10

0.00000001

1

 

ماشین حساب ساتوشی

ماشین حساب ساتوشی یک ابزار کاربری است که به شما نشان میدهد هر بیت کوین چند ساتوشی است. این ماشین حساب علاوه بر تبدیل مقدار ساتوشی به بیت کوین، قیمت ساتوشی به دلار و تومان را نیز ارائه میدهد. براس استفاده از این ابزار تنها کافیست مقدار ساتوشی مورد نظر خود را وارد کنید.

بیت کوین
ساتوشی
در حال حاظر هر ساتوشی معادل 15 تومان است

چرا واحدهای کوچک بیت کوین ساتوشی نام دارد؟

نام واحدهای کوچک بیت کوین از نام خالق ناشناس بیت کوین "ساتوشی ناکاموتو" گرفته شده است. تعداد کل بیت کوین‌ها قرار است بر 21 میلیون واحد محدود باشد و اگر این میزان بخش پذیری نداشته باشد عملاً حداکثر 21 میلیون نفر می‌توانند بیت کوین داشته باشند. در نتیجه این دارایی ارزشمند با اعشار 100 میلیون ایجاد شد تا بتواند کاربرد گسترده‌تری داشته باشد.

خالق بلاکچین بیتکوین هیچگاه هویت خود را فاش نکرد. حتی مشخص نیست او زن است یا مرد، فرد است یا تیم؛ هیچ داده‌ای از هویت او مشخص نیست. زمانی که این فرد ناشناس قصد داشت محصول با ارزش خود یعنی بیت کوین را معرفی کند، خود را با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو معرفی کرد.

ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین

در سال 2008 ساتوشی برای معرفی بیت کوین یک سفید نامه (White paper) منتشر کرد. این سفید نامه از طرف شخصی ناشناس با نام مستعار ساتوشی منتشر شده بود. در ادامه برای نام گذاری هر واحد کوچک از بیت کوین از نام خالق آن یعنی ساتوشی را استفاده کردند. به هر واحد ساتوشی، Sats نیز گفته می‌شود.

 

آشنایی با واحدهای کوچک‌تر بیت کوین

اکنون که به سوال ساتوشی چیست پاسخ دادیم، به معرفی واحدهای دیگر بپردازیم. کوچک‌ترین واحد بیت کوین ساتوشی است؛ اما در این بین واحدهای دیگری نیز وجود دارد. البته در مقیاس گسترده این واحدها کاربرد آنچنانی ندارند و بیشتر در حسابرسی‌ها می‌تواند کاربردی باشد. تقسیم بندی بیت کوین به واحدهای زیر بر اساس استاندارد ISO4217 انجام شده است.

میلی بیت کوین : هر هزار میلی بیت کوین برابر با یک واحد کامل بیت کوین است. از نگاهی دیگر هر 100 هزار واحد ساتوشی یک میلی بیت کوین است.

مایکر بیت کوین : هر 100 هزار مایکر بیت کوین یک واحد بیت کوین کامل و هر هزار واحد از آن یک میلی بیت کوین است. در مقابل یک مایکر بیت کوین برابر با 100 ساتوشی است.

نام واحد

مقدار ساتوشی

مقدار بیت کوین

بیت کوین

100,000,000

1

میلی بیت کوین

100,000

0.001

مایکر بیت کوین

100

0.000001

ساتوشی

1

0.00000001

جدول تبدیل واحدهای بیت کوین

 

ساتوشی چه کاربردهایی دارد؟

در مقاله "چرا بیت کوین با ارزش است؟" به اهمیت بخش پذیری آن اشاره کردیم. یک دارایی برای کاربرد گسترده باید به واحدهای کوچک و معقولی تقسیم شود. در ادامه به کاربردهای ساتوشی خواهیم پرداخت.

 

افزایش کاربرد بیت کوین

اگر قرار بود بیت کوین به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم نشود عملاً نمی‌توانست کاربرد خاصی داشته باشد. فرض کنید بیت کوین تنها قابل انتقال به صورت واحدهای کامل باشد. در این صورت نه بلکه در معاملات خورد قابل استفاده نبود، بلکه در معاملاتی با ابعاد بزرگ نیز با چالش‌هایی موجع میشد.

تقسیم بیت کوین به واحدهای کوچکتر باعث افزایش کاربرد آن شده است.

 

تبدیل بیت کوین به یک ابزار پرداختی

تبدیل یک واحد بیت کوین به صد میلیون واحد ساتوشی باعث شد تا بیت کوین به یک ابزار کاربردی حتی برای پرداخت‌های روزانه تبدیل شود. بخش پذیری بیت کوین حتی از دلار نیز دقیق‌تر است. در حالی که کمترین مقدار برا دلار برابر با 0.01 دلار ارزش دارد، کمترین مقدار بیت کوین (با فرض قیمت بیتکوین 28 هزار دلار باشد) برابر با 0.00028 دلار است. این موضوع باعث می‌شود پرداخت با بیت کوین دقت بسیار بالایی داشته باشد.

البته این ارز دیجیتال برای تبدیل شدن به ابزار معاملاتی روزانه، چالش‌های مقیاس پذیری در پیش دارد. اما از نظر بخش پذیری کمترین محدودیت را دارد.

 

کمترین مبلغی که می‌توان بیت کوین خرید چقدر است؟

اکنون که به سوال "هر بیت کوین چند ستاتوشی است" پاسخ دادیم، می‌توانیم به سوال "کمترین مبلغی که می‌توان بیت کوین خرید چقدر است" نیز پاسخ دهیم.

با توجه به توضیحات ذکر شده فهمیدیم کوچکترین واحد بیت کوین ساتوشی نام دارد که 0.00000001 برابر یک واحد بیتکوین کامل است. از لحاظ فنی کمترین مبلغ برای معامله بیت کوین باید یک ساتوشی باشد. اما از آنجایی که این میزان خیلی دقیق است و ارزش خیلی پایینی دارد، صرافی‌ها معمولاً محدودیت‌های خاص خود را اعمال می‌کنند.

کمترین بلغی که می‌توانید از صرافی‌های خارجی مانند صرافی MEXC بیت کوین بخرید معمولاً بین 5 تا 10 دلار (250 تا 500 هزار تومان) است. در صرافی‌های داخلی نیز چنین شرایطی را شاهد هستیم. معمولاً در صرافی‌های داخلی حداقل خرید بیت کوین عددی بین 100 هزار تومان تا 1 میلیون تومان است.

این محدودیتی است که هر صرافی با توجه به معیارهای خود تعیین می‌کند و مقدار مشخصی ندارد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد