جستجو در بیتفا
  • گالا گیمز چیست و چگونه کار می‌کند؟
  • خرید و فروش در پلتفرم گالا گیمز چگونه انجام می‌شود؟
  • ویژگی و مزیت‌های ارز دیجیتال گالا
  • ایجاد امنیت در پلتفرم گالا گیمز
  • امکان استیک کردت
  • امنیت بالا در ارز دیجیتال گالا
  • غیر متمرکز بودن
  • بنیانگذاران و تاریخچه ارز دیجیتال گالا
  • اختلاف شدید و شکایت بنیانگذاران گالا گیمز از یکدیگر
  • آیا ارز دیجیتال گالا را میتوان استخراج کرد
  • ارز دیجیتال گالا را از کجا می‌توانم بخرم
  • بهترین کیف پول برای نگهداری ارز دیجیتال گالا
  • آیا خرید ارز دیجیتال گالا برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟
ارز دیجیتال گالا چیست؟ تحلیل و بررسی آینده ارز Gala

ارز دیجیتال گالا چیست؟ تحلیل و بررسی آینده ارز Gala

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
۷ دقیقه
۱
۵۳۹
توسط :
کامیار جعفریان

با پیشرفت علم و تکنولوژی در دنیا، صنعت بازی‌های کامپیوتری از پرمخاطب‌ترین بخش در این حوزه بوده‌اند. داده‌های آماری نشان می‌دهند که تا آخر سال 2025 بیش از یک سوم مردم دنیا وارد صنعت گیمینگ (بازی‌های کامپیوتری) شوند. ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرمثلی نیز از جمله نوآوری‌ها در نسل جدید در سه حوزه مالی، هنر، و تکنولوژی هستند. مدتی نگذشت که عده‌ای به فکر ترکیب صنعت گیمینگ با دنیای بلاکچین و ارز دیجیتال افتادند. ارز دیجیتال گالا از پیشتازان این ایده در دنیا بوده است. اما گالا گیمز چیست و چگونه این کار را انجام می‌دهد؟ در ادامه با بیتفا همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

 

گالا گیمز چیست و چگونه کار می‌کند؟

برخلاف آنچه که تصور می‌کنید گالا گیمز تنها یک بازی P2E و بلاکچینی نیست و یک پلتفرم کامل است. پلتفرم Gala Games یک محیط کاربری است که امکان مهمی را برای کاربران فراهم کرده است. با استفاده از این پلتفرم، توسعه دهندگان بازی‌های بلاکچینی می‌توانند هر آواتار یا جسمی را که در بازی خود می‌سازند، در قالب یک توکن غیر مثلی به فروش رسانده و به آن دارایی مالکیت بدهند. گیمرها و یا تریدرهای حوزه NFT نیز می‌توانند این دارایی‌ها را خرید و فروش کزده و بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند. ناگفته نماند که در برخی بازی‌های بلاکچینی گیمرها برای پیشرفت بیشتر باید برخی از این توکن‌های غیرمثلی را برای ارتقا بیشتر در بازی خریداری کنند.

 

خرید و فروش در پلتفرم گالا گیمز چگونه انجام می‌شود؟

داشتن توکن اختصاصی از مزیت‌های بزرگ این پلتفرم است. با داشتن ارز Gala در کیف پول ارز دیجیتال خود می‌توانید اقدام به خرید توکن غیر مثلی مورد نظر خود کنید. پلتفرم گالا گیمز رویدادها و تخفیف‌هایی نیز دارد که شما با داشتن ارز دیجیتال گالا می‌توانید از این خدمات نیز استفاده کنید. اما ویژگی‌های این ارز دیجیتال تنها به این نکته محدود نمی‌شوند و مزیت‌های دیگری را نیز به همراه دارد. ما در ادامه مقاله تمامی مزیت‌های ارز دیجیتال گالا را بررسی کرده ایم.

 

پلتفرم گالا گیمز

 

ویژگی و مزیت‌های ارز دیجیتال گالا

ارز دیجیتال پلتفرم این شبکه با داشتن ویژگی‌های جالب و مفید باعث شده تا افراد تقاضای بیشتری برای سرمایه‌گذاری روی آن داشته باشند. ناگفته نماند که امروزه Gala Games رقیبان خود را دارد و کلیه رقیبان با معرفی ویژگی‌های منحصر به فرد در حال رقابت با این پلتفرم و ارز دیجیتال هستند.

 

ایجاد امنیت در پلتفرم گالا گیمز

ارز دیجیتال گالا باعث شده است تا کلیه افراد در هنگام خرید یک توکن غیر مثلی در بازی احساس امنیت کنند. تا قبل از ایجاد پلتفرم گالا گیمز و توکن بومی آن افراد هیچ قیمت دقیقی را برای خرید یک دارایی در بازی نداشتند و هر شخص یا کپانی بازی‌سازی می‌توانست یک دارایی را با قیمت دلخواه به فروش برساند. علاوه بر مسئله قیمت، این امکان وجود داشت تا سودجویان با ساختن نسخه‌های تقلبی و Fake از یک توکن غیر مثلی کلاه‌برداری کرده و آن را در ازای یک دارایی اصل به فروش برسانند. پلتفرم گالا گیمز بعد از مدتی بین مخاطبان و گیمرها اعتبار پیدا کرد و کلیه متقاضیان قبل از خرید هر توکن غیر مثلی مخصوص به یک بازی، ابتدا پلتفرم گالا گیمز را رصد می‌کردند.

 

امکان استیک کردت

ارز دیجیتال گالا را می‌توانید در برخی از انواع کیف پول ارز دیجیتال Stake کنید. یکی از پرطرفدار‌ترین کیف پول‌ها برای استیک این ارز کیف پول صرافی است. ارز دیجیتال این پروژه را می‌توانید در اکثر صرافی‌های متمرکز و صرافی‌های غیر متمرکز سهام گذاری کنید. اگر قصد استیک گالا در یک پلتفرم متممرکز را دارید، صرافی Mexc یکی از بهترین گزینه ها است. توجه داشته باشید که قبل از انجام این کار بهتر است مقاله آموزش صرافی Mexc را بخوانید. برای استیک این ارز دیجیتال در پلتفرم‌های معاملاتی غیر متمرکز دو صرافی Uniswap و صرافی Pancakeswap از بهترین گزینه‌ها هستند.

 

استیک کردن ارز گالا

 

امنیت بالا در ارز دیجیتال گالا

یکی از پارامترهای مهم برای داشتن امنیت بالا در یک ارزدیجیتال استفاده از قراردادهای هوشمند مطمئن است. دو شبکه اتریوم و بایننس اسمارت چین از دسته شبکه‌های لایه یک هستند که امن‌ترین قراردادهای هوشمند در صنعت ارز دیجیتال را دارند. ارز دیجیتال گالا نیز هم بر بستر اتریوم ERC20 و هم بر بستر بایننس اسمارت چین BEP20 فعالیت دارد. ناگفته نماند که این موضوع تنها یکی از پارامترهای امن بودن یک توکن بومی است و باید حتما پارامترهای مهم دیگری نیز در نظر گرفته شود.

 

غیر متمرکز بودن

یکی از پارامترهای مهم برای غیرقابل هک بودن یک ارز دیجیتال، داشتن تعداد هولدرها و Vlidator های زیاد است. امروزه  دیجیتال گالا بر بستر اتریوم بیش از 250هزار هولدر دارد. این ارز دیجیتال بر بستر شبکه بایننس اسمارت چین نیز تعداد هولدرهای زیادی دارد. همانطور که در پاراگراف قبلی اشاره شد موارد زیر تنها چند پارامتر از امنیت داشتن یک توکن بومی است و حتما باید پارامتر‌های دیگری نیز در نظر گرفته شوند.

 

بنیانگذاران و تاریخچه ارز دیجیتال گالا

ارز دیجیتال گالا در سال 2019 توسط فردی به نام Erick Schiermeyer ایجاد شد. جالب است بدانید این شخص از طرفداران به خصوص صنعت بازی و گیمینگ است. Erick Schiermeyer در سال‌های قبل Cofounder  شرکت آمریکایی زینگا بوده است. شرکت زینگا نیز به عنوان یک کمپانی معروف در زمینه ساخت بازی‌های موبایل شناخته می‌شود.   پلتفرم گالا گیمز یک تیم 60 نفره دارد که شخصی به نام Wright Thuston یکی دیگر از بنیانگذاران اصلی این پلتفرم است.

 

اختلاف شدید و شکایت بنیانگذاران گالا گیمز از یکدیگر

همانطور که در پاراگراف‌های قبلی اشاره کردیم پارامترهای زیادی برای امنیت یک توکن وجود دارد و تنها چند پارامتر ساده نمی‌توانند امنیت یک توکن را تامین کنند. در ماه سپتامبر سال 2023 هر دو بنیانگذار اصلی این پلتفرم در بحث کاربرد توکن و نحوه فعالیت پلتفرم گالا گیمز، با یکدیگر اختلاف نظر شدیدی پیدا کردند و این عامل باعث ثبت پرونده در دادگاه شد. در این پرونده هر دو شخص اسنادی را از هم منتشر کردنن که مبنی بر اتهام دزدی و کلاه‌برداری و اقدام به فروش غیر قانونی میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال گالا بوده است. جالب است بدانید این اختلافات باعث ریزش بسیار شدید توکن بومی Gala شد.عده‌ای از اعضای کامیونیتی دنیای ارز دیجیتال معتقدند که این اختلافات تنها یک نمایش برای کلاه برداری بوده است. تصویر زیر وضعیت حال حاضر و ریزش شدید گالا را نشان می‌دهد.

ریزش شدید ارز گالا

 

آیا ارز دیجیتال گالا را میتوان استخراج کرد

همانطور که استخراج ترون امری غیر ممکن است، استخراج ارز دیجیتال گالا نیز کاری غیرممکن می‌باشد. به طوری کلی تمامی ارزهایی که از مکانیزم اجماع اثبات سهام (POS) پیروی می‌کنند غیر قابل استخراج هستند و تنها ارزهایی که از مکانیزم اجماع اثبات کار (POW) دارند را می‌توان استخراج کرد. امروزه سودجویان با وعده‌هایی مانند استخراج تتر رایگان و ... اقدام به کلاه‌برداری میکنند. اگر قصد خرید گالا را دارید استیک کردن گالا می‌تواند بهترین گزینه برای توکن بومی شبکه گالا باشد.

 

ارز دیجیتال گالا را از کجا می‌توانم بخرم

در صورتی که قصد خرید ارز دیجیتال گالا را دارید استفاده از صرافی Coinex و Mexc بهترین گزینه در پلتفرم‌های متمرکز است. اگر تمایل به Swap کردن و استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز را  دارید Uniswap  و Pancakeswap بهترین گزینه هستند. در هنگام خرید حتما به بستر شبکه توجه داشته باشید. در صورتی که آدرس کیف پولی که برای انتقال دارایی خود به صرافی معرفی می‌کنید با بستر شبکه‌ای که خرید می‌کنید (BEP20  یا ERC20) سازگاری نداشته باشد ممکن است دارایی خود را به کیف پولی دیگری منتقل کنید و این مسئله موجب از دست رفتن سرمایه شود.

 

بهترین کیف پول برای نگهداری ارز دیجیتال گالا

امروزه کیف پول ارز دیجیتال مختلفی از توکن حاکمیتی پلتفرم گالا گیمز پشتیبانی می‌کنند. ارزد یجیتال گالا را در بیشتر کیف پول‌های معتبر سخت افزاری و نرم افزاری می‌توانید نگهداری کنید. از بهترین کیف پول‌های نرم افزاری برای نگهداری گالا می‌توان به کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) اشاره کرد. قبل از انجام این کار پیشنهاد می‌کنیم مقاله آموزش کیف پول Trust Wallet را مطالعه کنید. اگر تمایل به نگهداری دارایی خود در ولت‌های تحت وب دارید، کیف پول Trust Wallet یکی از بهترین گزینه ها است. در بحث کیف‌پول‌های صرافی‌ها نیز کیف پول صرافی Mexc بهترین گزینه ممکن است. البته باید حتما به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است به دلیل تغییر سیاست‌های احتمالی صرافی‌های غیر متمرکز، دارایی خود را در این کیف‌پول‌ها نگهداری نکنید.

 

آیا خرید ارز دیجیتال گالا برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

تا قبل از شکایت‌های دو بنیانگذار این شبکه از یکدیگر میتوانستیم بگوییم در صورتی که وضعیت تکنیکال این ارز دیجیتال خوب باشد می‌توان بر روی این توکن حاکمیتی سرمایه‌گذاری کرد. در حال حاضر علاوه بر تحلیل تکنیکال، عوامل فاندامنتال تاثیر بسیار زیادی بر آینده ارز دیجیتال گالا دارند. در حال حاضر بهترین کار برای سرمایه گذاری بر توکن حاکمیتی پلتفرم گالا گیمز، رصد کردن وضعیت اخبار شکایات آن است و باید منتظر ماند تا این اختلافات برطرف شود.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد