جستجو در بیتفا
  • افزایش فروش نهنگ‌های بیت کوین
  • این اتفاق چه تاثیری بر آینده بازار کریپتو دارد؟
  • نقش ماینرها در تعیین قیمت بیت کوین
افزایش فروش نهنگ‌های بیت کوین؛ احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به زیر 40 هزار دلار

افزایش فروش نهنگ‌های بیت کوین؛ احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به زیر 40 هزار دلار

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
۴ دقیقه
۰
۲۲۶
توسط :
مبین رزمخواه

بیت کوین در روز گذشته با فشار فروش از ناحیه نهنگ‌های بازار مواجه شد و اصلاح قیمتی را تجربه کرد. بر اساس داده‌های موجود اگر بیت کوین نتواند حمایت ۴۳۲۰۰ دلاری خود را حفظ کند، احتمال کاهش آن به سطوح زیر ۴۰ هزار دلار وجود دارد. ماینرهای بیت کوین اکنون در روزهای پایان سال ۲۰۲۳ در حال نقد کردن درآمدهای خود هستند و این مسئله تاثیراتی بر قیمت بیت کوین در بازار داشته است. ما هر روز در صفحه اختصاصی اخبار بیت کوین امروز مهم‌ترین اتفاقات بازار کریپتو را مرور می‌کنیم. در مقاله خبری امروز، افزایش فروش نهنگ‌های بیت کوین را بررسی می‌کنیم و نگاهی به ابعاد مختلف آن خواهیم داشت؛ با بیتفا همراه باشید.

 

افزایش فروش نهنگ‌های بیت کوین

موج صعودی شکل گرفته در بازار بیت کوین که با توجه به اخبار مثبت منتشر شده در مورد صندوق‌های قابل معامله بیت کوین ایجاد شده بود، در روزهای اخیر دچار ضعف شد. در حال حاضر با افرایش فروش نهنگ‌های بیت کوین، احتمال این وجود دارد که قیمت این ارز دیجیتال با کاهش مواجه شود‌.

داده‌های آنچین نشان می‌دهد که احتمال رسیدن بیت کوین به سطوح زیر ۴۰ هزار دلار وجود دارد و تریدرها باید این احتمال را در نظر بگیرند که ممکن است در روزهای آینده شاهد ریزش در بازار کریپتو باشیم. بر اساس اطلاعات منتشر شده، حدود ۱.۱ درصد از دارایی‌های هولدرهای بیت کوین که بیش از هزار BTC در اختیار دارند در روزهای اخیر کاهش پیدا کرده است. این اتفاق شاید نشان دهنده فروش بیت کوین‌هایشان نباشد اما نشان دهنده تغییر توزیع بیت کوین در بین نهنگ‌های بزرگ بازار است.

در تصویر پایین میزان دارایی نهنگ‌هایی که بیش از هزار بیت کوین در اختیار دارند را مشاهده می‌کنید.

نهنگ‌های بیت کوین

افزایش فروش نهنگ‌های بیت کوین در بازار می‌تواند روند بعدی بازار تعیین کند. در ادامه در مورد نقش این فروش‌ها در آینده بازار صحبت خواهیم کرد.

 

این اتفاق چه تاثیری بر آینده بازار کریپتو دارد؟

افزایش فشار فروش بیت کوین می‌تواند تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدتی بر بازار داشته باشد. حمایت ۴۳۲۰۰ دلاری در حال حاضر برای بیت کوین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ریزش به سطوح پایین‌تر می‌تواند روند صعودی شکل گرفته در بازار را متوقف کند و قیمت بیت کوین به زیر ۴۰ هزار دلار برسد.

پس از حمایت ۴۰ هزار دلاری، اهداف دیگری که برای بیت کوین متصور می‌شود قیمت‌های ۳۹، ۳۸ و ۳۷ هزار دلاری است و بسیاری از افراد در حال حاضر منتظر رسیدن بیت کوین به ۳۷ هزار دلار است تا خرید خود را انجام دهند. در تصویر پایین نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته را مشاهده می‌کنید.

نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم 4 ساعته

با توجه به شرایط موجود، داده‌های پلتفرم Sentiment به تریدرها هشدار می‌دهد که با توجه به رشد شکل گرفته در بازار، معامله‌گران خرد و کوتاه مدت در حال نقد کردن سودهای خود هستند. البته اگر بیت کوین بتواند خود را بالای ۴۳۲۰۰ دلار و یا حتی ۴۲۰۰۰ و ۴۰ هزار دلار نگه دارد، همچنان امید به صعود بیت کوین وجود دارد.

نکته بعدی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، نقش ماینرهای بیت کوین در قیمت این ارز دیجیتال است. سال ۲۰۲۳ سال نسبتاً خوبی برای فعالان حوزه استخراج بیت کوین بوده است. در ادامه توضیحات بیشتری در این مورد ارائه می‌کنیم.

 

نقش ماینرها در تعیین قیمت بیت کوین

افزایش فروش نهنگ‌های بیت کوین

با توجه به افزایش ۱۶۴ درصدی بیت کوین در سال ۲۰۲۳، ماینرهای بیت کوین به سود قابل توجهی دست پیدا کردند. ماینرهای بیت کوین که از کارمزدهای شبکه درآمد کسب می‌کنند، با افزایش قیمت بیت کوین دارایی‌های خود را اکنون چند برابر می‌بینند. در مجموع و بر اساس اطلاعاتی که توسط CasaHODL منتشر شده است، کل درآمد ماینرهای بیت کوین در حال حاضر به ۱۰ میلیارد دلار رسیده است.

افزایش تراکنش‌های اردینال‌های بیت کوین (BTC Ordinals) نقش قابل توجهی در افزایش درآمد ماینرهای بیت کوین داشته است. امسال بیت کوین توانسته نسبت به دارایی‌های سنتی عملکرد بهتری داشته باشد. این مسئله همچنان به نفع جریان صعودی در بازار است و می‌تواند نقش مهمی در آینده بیت کوین داشته باشد. 

در حال حاضر حمایت‌های بیت کوین نقش مهمی در آینده بیت کوین خواهند داشت. در روزهای آینده با نزدیک شدن بیت کوین به نواحی ۴۳ هزار، ۴۲ هزار و ۴۰ هزار دلار احتمال تعیین شدن روند بعدی بازار وجود دارد و در تحلیل بیت کوین این نواحی را زیر نظر داشته باشید.

توجه داشته باشید همچنان بازگشت قیمت از این حمایت‌ها نیز جزو گزینه‌های موجود است و در صورت تمایل به باز کردن معامله، حتماً تاییدیه‌های لازم را دریافت کنید. اگر هم که می‌خواهید ریسک معاملات خود را کاهش دهید، تا مشخص شدن قطعی ترند بعدی بازار می‌توانید از معامله کردن فاصله بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد