جستجو در بیتفا
  • بیت کوین ۴۰ هزار دلاری در آستانه رویدادهای مهم اقتصادی
  • رویدادهای مهم اقتصادی آمریکا در هفته جاری
  • روند صعودی بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟
عبور بیت کوین از ۴۰ هزار دلار؛ آیا رویدادهای اقتصادی هفته باعث رشد بیشتر خواهد شد؟

عبور بیت کوین از ۴۰ هزار دلار؛ آیا رویدادهای اقتصادی هفته باعث رشد بیشتر خواهد شد؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
۴ دقیقه
۰
۲۴۷
توسط :
مبین رزمخواه

بیت کوین برای اولین بار از آوریل ۲۰۲۲ به بیش از ۴۰ هزار دلار رسید. این اتفاق در حالی روی داده که هفته اقتصادی پرمشغله‌ای در ایالات متحده در جریان است و می‌توانیم شاهد اوج گرفتن مجدد قیمت بیت کوین پس از این رویدادها باشیم. ما هر روز در صفحه اختصاصی اخبار بیت کوین امروز به رویدادهای مرتبط با بیت کوین و تحلیل آن می‌پردازیم. در این مقاله به رشد بیت کوین به بالای ۴۰ هزار دلار می‌پردازیم و ابعاد مختلف آن را بررسی می‌کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

بیت کوین ۴۰ هزار دلاری در آستانه رویدادهای مهم اقتصادی

در این هفته رویدادهای اقتصادی مهمی در آمریکا برگزار می‌شود که نتایج ارائه شده در آن‌ها می‌تواند تأثیرات زیادی در بازار کریپتو و قیمت بیت کوین داشته باشد. این رویدادها اطلاعات مهمی را به اشتراک می‌گذارند و دید کلی نسبت به شرایط اقتصادی آمریکا در اختیار مخاطبان و فعالان می‌گذارند.

با اینکه این رویدادهای اقتصادی مسئله اصلی این روزهای بازار کریپتو نیست اما دانستن آن‌ها و پیگیری آمار مطرح شده می‌تواند دید اقتصادی بهتری به شما بدهد.

در ادامه به این رویدادها و اطلاعاتی که ارائه می‌دهند اشاره خواهیم کرد.

 

رویدادهای مهم اقتصادی آمریکا در هفته جاری

طبق برنامه‌ریزی موجود اطلاعات و آمار قابل توجهی در این هفته منتشر می‌شود. در ادامه به این آمار اشاره می‌کنیم و اطلاعاتی که ارائه می‌دهند را بررسی می‌کنیم:

  • رویداد اعلام شاخص PMI یا شاخص خرید مدیران: این شاخص به عنوان یک نشانگر اقتصادی برای سنجش وضعیت اقتصادی و تولیدی در یک کشور به کار می‌رود. این داده‌ها توسط مؤسسه ISM، نهاد مسئول انتشار شاخص‌های اقتصادی در آمریکا ارائه می‌شود.
  • درخواست‌های بیمه بیکاری: آمار درخواست‌های اولیه بیمه بیکاری تعداد افرادی را نشان می‌دهد که برای اولین بار برای دریافت مزایای بیکاری اقدام کرده‌اند. این داده‌ها به صورت هفتگی منتشر می‌شوند و نشان‌دهنده سلامت بازار کار هستند. افزایش قابل توجه در تعداد درخواست‌های بیکاری می‌تواند نشانه‌ای از ضعف بازار کار و مشکلات اقتصادی باشد. انتظار می‌رود آمار بیکاری در آمریکا نسبت به ماه گذشته اندکی افزایش پیدا کرده باشد.
  • داده‌های احساسات مصرف‌کننده: این شاخص نشان‌دهنده درجه خوش‌بینی مصرف‌کنندگان در مورد وضعیت اقتصادی است. این داده‌ها معمولاً از طریق نظرسنجی از خانوارها جمع‌آوری می‌شود و شامل نگرش‌ها نسبت به وضعیت مالی فعلی خود، دیدگاه‌های مرتبط با آینده در مورد اقتصاد و تمایل به خرید کالاهای اساسی و بزرگ است. این شاخص به عنوان نشانگری از تمایل مصرف‌کنندگان به خرج کردن در نظر گرفته می‌شود، که می‌تواند تأثیرات اقتصادی زیادی داشته باشد. بر اساس انتظارات موجود، گفته می‌شود این شاخص نسبت به ماه قبل اندکی بهبود را نشان خواهد داد.

علی‌رغم رویدادهای اقتصادی، انتظار می‌رود بازارهای رمزارزها حرکت خود را به صورت مستقل ادامه دهد. همچنین تصویب احتمالی صندوق‌های ETF بیت کوین نیز می‌تواند روی آینده بازار رمز ارزها تأثیرگذار باشد.

تقویم اقتصادی پرمشغله‌ای برای هفته پیش رو وجود دارد و بازارهای رمزارزها به سرعت در حرکت است. بیت کوین برای اولین بار از آوریل ۲۰۲۲، به بیش از ۴۰ دلار رسیده و در زمان نوشتن این مقاله در محدوده ۴۱۶۰۰ دلار قرار دارد. اما آیا این روند صعودی ادامه خواهد داشت؟ آینده بیت کوین چه خواهد شد؟

 

روند صعودی بیت کوین تا کجا ادامه دارد؟

با اینکه در هفته مهمی از نظر اقتصادی برای ایالات متحده هستیم، اما به نظر می‌رسد که بیت کوین و بازار ارز دیجیتال راه خود را پیدا کرده‌اند و داده‌های ارائه شده تأثیر چندانی در حرکت آن‌ها نداشته باشد.

بر اساس شواهد موجود، بازار کریپتو در انتظار تأیید صندوق‌های قابل معامله بیت کوین (ETF) توسط سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) است. برخی بر این باورند که این رشد قیمت زمینه ساز رشد اصلی بیت کوین در آینده است که پس از تأیید این صندوق‌ها رخ خواهد داد.

بیت کوین در هفته گذشته بیش از ۹ درصد رشد داشته و از سپتامبر تا کنون روند روبه‌رشد خود را حفظ کرده است. مارکت کپ بازار رمز ارزها در هفته گذشته بیش از ۴۰ میلیارد دلار رشد پیدا کرده و اکنون به بیش از ۱.۶ تریلیون دلار رسیده است. بازار کریپتو اکنون ۴۸ درصد با اوج ۳ تریلیون دلاری خود که در سال ۲۰۲۱ به ثبت رسید فاصله دارد.

با توجه به این شرایط به نظر می‌رسد رشد بیت کوین با اصلاح‌های کوچک همچنان ادامه داشته باشد. با اینکه شرایط بیت کوین و بازار کریپتو همچتان صعودی است، اما توجه داشته باشید که این مقاله پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست و برای ورود به معامله همه جوانب لازم را زیر نظر داشته باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد