جستجو در بیتفا
  • اعمال مقررات در حوزه رمز ارزها
  • اگر بخواهید در محیط غیرقانونی کنونی رمزارزها سرمایه گذاری کنید، چه خواهد شد؟
  • ورود سرمایه گذاران سازمانی
  • استفاده از شبکه‌های بلاکچینی
  • رمز ارز، به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری با دوام
  • جمع‌بندی
آینده رمز ارزها؛ چهار پیش‌بینی از آنچه احتمالا در آینده رخ خواهد داد!

آینده رمز ارزها؛ چهار پیش‌بینی از آنچه احتمالا در آینده رخ خواهد داد!

متوسط
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
۶ دقیقه
۶
۵۸۳
توسط :
میلاد محمدی

در این مقاله، قصد داریم در مورد پیش‌بینی آینده ارزهای دیجیتال صحبت کنیم. تاریخچه صنعت کریپتوکارنسی بسیار جذاب است و به عقیده بسیاری از افراد، کنترل سفت و سخت ارزها توسط دولت‌ها ضروری نیست. برای اولین بار، پول دیجیتال توسط دیوید چاوم (David Chaum)، رمزنگار آمریکایی به وجود آمد. اما در این مرحله، هیچ پروتکل یا نرم افزار غیرمتمرکزی برای ارز دیجیتال وجود نداشت.

در سال 2008، یک فرد یا گروه ناشناس با نام ساتوشی ناکاموتو، که هنوز هویت آن ناشناس است، رمز ارزی به نام بیت کوین را ارائه کرد. در واقع این اتفاق، آغاز انقلاب ارزهای دیجیتالی بود که امروزه آن‌ها را می‌شناسیم. کسانی که شبکه بیت کوین را به وجود آوردند، می‌خواستند آن را به جایگزینی غیرمتمرکز برای ارزهای تحت کنترل دولت تبدیل کنند. یکی از دلایل محبوبیت بیت کوین و سایر رمز ارزها این است که نهادهای دولتی و بانک‌ها کنترلی بر آن ندارند. علاوه بر این، برای سرمایه گذاری در رمز ارزها، نیازی به داشتن دانش فنی ندارید.

در این مقاله به مواردی خواهیم پرداخت که شاید بتواند پیش‌بینی‌ها در مورد آینده رمز ارزها در سال‌های آینده را برای ما شفاف‌تر کند. این موارد عبارتند از:

1. اعمال مقررات در حوزه رمز ارزها

2. ورود سرمایه گذاران سازمانی

3. استفاده از شبکه‌های بلاکچینی

4. سرمایه گذاری بر روی رمز ارزها، به عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری با دوام

در ادامه به صورت مفصل به این موضوعات پرداخته شده است، با ما همراه باشید.

 

اعمال مقررات در حوزه رمز ارزها

اعمال مقررات در حوزه رمز ارزها

در حال حاضر قانون و مقررات بین المللی مشخصی در مورد ارزهای دیجیتال و حوزه کریپتوکارنسی وجود ندارد. هرچه زمان بیشتری گذشت، محبوبیت رمز ارزها افزایش یافت که در واقع این صنعت یک نگرانی برای نهادهای بین المللی تبدیل شد.

سرمایه گذاری در حوزه کریپتو کارنسی بدون قوانین و مقررات مشخص، یک روش سرمایه گذاری پر ریسک و ناامن خواهد بود. همچنین برخورد با مجرمان سایبری و سایر کلاهبرداران حوزه کریپتو نیز یک نگرانی بزرگ محسوب می‌شود. دستورالعمل‌های مناسب، بسیاری از موانع موجود را برای سرمایه گذاران در رمز ارزها از بین خواهد برد.

 

اگر بخواهید در محیط غیرقانونی کنونی رمزارزها سرمایه گذاری کنید، چه خواهد شد؟

اولین کاری که باید انجام دهید یادگیری در مورد سرمایه گذاری است؛ مسائلی مانند مدیریت سرمایه و داشتن استراژی مناسب معامله کردن. موضوعات مهمی که در آموزش‌ها باید در نظر بگیرید، عبارتند از:

  • نحوه سرمایه گذاری در حوزه کریپتوکارنسی
  • انتخاب رمز ارزها مناسب برای سرمایه گذاری
  • تحلیل‌های مختلف بر روی آن رمز ارز؛ مانند تحلیل فاندامنتال یا بنیادی و تحلیل تکنیکال
  • نکات مربوط به سرمایه گذاری کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و همچنین داشتن استراتژی مناسب برای هر کدام از آنها.

 

ورود سرمایه گذاران سازمانی

ورود سرمایه گذاران سازمانی

می‌توان گفت که تحلیل تکنیکال بازارهای مالی، دوام بازار کریپتو را نشان می‌دهد. این موضوع می‌تواند به این مسئله اشاره کند که چرا سرمایه گذاران نهادی به دنیای رمز ارزها به عنوان یک پلتفرم قابل دوام نگاه می‌کنند.

با این حال، یکی از اشکالات عمده مرتبط با رمز ارزها، عدم امنیت می‌باشد. به عنوان مثال، گزارش CNBC نشان می‌دهد که پلتفرم Poly Network بیش از 600 میلیون دلار به هکرها ضرر زده است. اما جالب است بدانید که هکرها مقدار قابل توجهی از پولی را که دزدیده بودند، پس دادند. در نتیجه با توجه به اینکه پذیرش بیت کوین برای سرمایه گذاران سازمانی روز به روز بیشتر می‌شود، توجه به یک مسئله در این حوزه ضروری به نظر می‌رسد. بنابراین، برای حل این قضیه شاید لازم باشد که تدابیر سخت گیرانه‌ای اتخاذ شود.

 

استفاده از شبکه‌های بلاکچینی

در حال حاضر استفاده از کریپتوکارنسی و شبکه‌های بلاکچینی رمز ارزها، یک روش قابل قبول برای پرداخت در مناطق مختلف دنیا شناخته شده است. اما هنوز به سطحی نرسیده که بتوانیم آن را شکل رایج ارز بنامیم و در کارهای روزمره از آن استفاده کنیم، اما افراد فعال در این دنیای نوظهور و جذاب امیدوار هستند که استفاده از شبکه‌های پرداخت رمز ارزها به زودی به یک روش رایج در سراسر دنیا تبدیل شود.

بانک‌ها، بازی‌های آنلاین و برخی از پلتفرم‌های تجارت الکترونیک، در حال حاضر بیت کوین را پذیرفته‌اند. جالب است بدانید که بسیاری از بانک‌ها در ابتدا در برابر رمز ارزها مقاومت زیادی می‌کردند و آن را به عنوان روش پرداخت قبول نداشتند. شرکت‌هایی مانند Square و PayPal نیز پرداخت‌های بیت کوین را بر روی پلتفرم‌های خود می‌پذیرند. همچنین شرکت‌هایی مانند تسلا (Tesla)، میلیاردها دارایی کریپتو دارد و علاقه سایر شرکت‌های بزرگ نیز همچنان در حال افزایش است.

یکی از بزرگترین منتقدان جیمی دیمون (Jamie Dimon)، مدیر اجرایی JPMorgan Chase بود. در مجمع جهانی اقتصاد در سال 2014، او نظرش را اینگ.نه بیان کرد که بیت کوین گزینه خوبی برای ذخیره ارزش نیست و علاوه بر این، استفاده از رمز ارزها برای مقاصد غیرقانونی آسان می‌باشد. اما در سال 2019، این موسسه نیز سرمایه گذاری خود بر روی رمز ارزها را شروع کرد تا از قافله سرمایه گذاری در دنیای دیجیتالی جا نماند. این رقابت، هر روز در حال افزایش می‌باشد و خیلی از شرکت‌ها، موسسه‌ها و سازمان‌های بزرگ تمایل خود را به قرار دادن بخشی از سرمایه‌شان در این بازار نشان داده‌اند.

 

رمز ارز، به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری با دوام

سوالی که احتمالا پیش بیاید این است که همه اینها برای سرمایه گذاران حوزه کریپتو چه معنایی دارد؟ فرض کنیم، استراتژی ما به صورت یک سرمایه گذاری بلندمدت در حوزه رمزنگاری باشد؛ بنابراین هرچه افراد بیشتری از سرمایه گذاری کریپتو استفاده کنند، به ارزش آن افزوده خواهد شد و هر چه ارزش آن بیشتر شود، میزان تقاضا نیز افزایش خواهد یافت.

اما نکته حائز اهمیت این است که در بازار رمز ارزها نوسان زیادی وجود دارد و نمی‌توان آن را به طور کامل با بازارهای سنتی مثل بازار سهام آمریکا مقایسه کرد. به عنوان مثال، بیت کوین در سال 2021 عملکرد بسیار خوبی داشت و به بیش از 68000 دلار رسید اما از ماه می ‌2022، قیمت آن به 36000 دلار کاهش یافت.

در واقع در این مارکت طی چند سال گذشته صعود و سقوط‌های قابل توجهی وجود داشته و نوسانات زیاد آن به سرمایه گذاران گوشزد می‌کند که برای سرمایه گذاری در این بازار باید استراتژی مناسب و منعطف داشت، در غیر اینصورت ممکن است در یک روز کل سرمایه نابود شود! بنابراین، مطمئن ترین و منطقی ترین راه این است که درصدی از کل سرمایه در این بازار سرمایه گذاری شود.

 

جمع‌بندی

در این مقاله سعی شد چهار پیش‌بینی کلی در مورد آینده رمز ارزها بیان شود که تقریبا در همه موارد بستگی به میزان پذیرش بزرگان بازار دارد؛ مانند دولت‌ها، بانک‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ. به طور کلی باید منتظر بمانیم که میزان استقبال از رمز ارزها در آینده چگونه خواهد بود و به دنبال آن نحوه قانون گذاری‌ها در کشورهای مختلف به چه صورت خواهد بود. اما در حال حاضر شاهد ورود و حضور شرکت‌های نامدار در دنیای رمز ارزها هستیم و به نظر میرسد که در آینده بیشتر نیز خواهد شد، به خصوص با پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه رمز ارزها.

با این حال فقدان امنیت کافی در ارزهای دیجیتال، همچنان این صنعت را آزار می‌دهد که به طور قطع در آینده این مسئله بیشتر مورد توجه دولت‌ها قرار خواهد گرفت. به نظر شما این صنعت نوظهور چه آینده‌ای خواهد داشت؟


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد