جستجو در بیتفا
  • آشنایی با ارز پپه ۲
  • هدف پروژه پپه ۲ چیست؟
  • کاربردها و ویژگی‌های ارز پپه ۲
  • پپه ۲؛ پلتفرمی جهت ایجاد میم
  • پشتیبانی BSC از ارز پپه۲
  • سیستم حاکمیتی پپه ۲
  • اکوسیستم پپه ۲
  • NFTهای پپه ۲ چیست؟
  • توکنومیک Pepe 2.0
  • مقایسه Pepe با Pepe2 و Pepe3
  • چگونه Pepe 2 را خریداری کنیم؟
  • آیا ارز Pepe 2 ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟
ارز پپه ۲ چیست؟

ارز پپه ۲ چیست؟

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
۷ دقیقه
۰
۵۵۸
توسط :
یاسمن یزدان دوست

در دنیای در حال گسترش ارزهای دیجیتال، حوزه میم کوین‌‌ها بسیار محبوب شده است. میم کوین به ارز های دیجیتالی گفته می‌شود که با هدف یک طنز یا شوخی و سرگرمی شکل گرفته‌اند و معمولا از یک موضوع طنزآمیز الهام گرفته شدند. به عبارت دیگر این ارزهای دیجیتال هیچ نوع کاربرد واقعی و کارآمدی ندارند و تنها یک میم کوین هستند. یکی از میم کوین‌های بسیار محبوب و معروف این حوزه که همان در ماه اول افزایش قیمت بسیاری را تجربه کرد و اسم آن بر سر زبان‌ها افتاد، ارز Pepe بود. این میم کوین از میم محبوب و معروف Pepe the Frog در فضای مجازی الهام گرفته بود. ارز پپه ۲ از آن تقلید کرد. برای آشنایی بیشتر با ارز پپه ۲ با تیم بیتفا همراه باشید تا در این مقاله به جزییات این میم کوین بپردازیم.

آشنایی با ارز پپه ۲

ارز پپه ۲ چیست؟

ارز پپه ۲ (Pepe 2) یک ارز دیجیتال است که بخشی از روند رو به رشد نسخه‌های تقلیدی از میم کوین‌ محبوب PEPE است. پپه بر اساس شخصیت محبوب Pepe the Frog است که به نمادی از فرهنگ اینترنت و خلاقیت تبدیل شده است، الهام گرفته شده است.  

ارز Pepe اصلی در آوریل 2023 در بلاکچین اتریوم (Ethereum) راه اندازی شد. در همان چند هفته اول ارزش کل بازار ارز پپه اصلی به ۴۲۰ میلیون دلار رسی و جایگاهی بین ۱۰۰ ارز برتر پیدا کرد. بعد از دوماه ارز Pepe 2.0 اولین رونمایی خود را انجام داد. طبق وب سایت رسمی، نسخه 2.0 قصد دارد اشتباهات پروژه PEPE را اصلاح کند، که شامل راه اندازی میم کوین در آخر هفته و لیست سیاه برخی از سرمایه گذاران اولیه است.

این ارز براساس سایت کوین کگو، رتبه ۹۶۱ را به خود اختصاص داده است. ارز پپه ۲ بر شبکه اتریوم راه‌اندازی شده است. این می کوین نیز طولی نکشید که در ماه جولای ۲۰۲۳ به بالاترین قیمت خود رسید  و یک صود چند هزار درصدی را تجربه کرد.

هدف پروژه پپه ۲ چیست؟

پروژه Pepe 2.0 به گونه‌ای نمایش داده شد که به معامله گران و سرمایه گذارانی که از حرکت اولیه صعودی PEPE جا ماندند، فرصت دیگری بدهد تا سرمایه کوچک خود را به ثروت قابل توجهی تبدیل کنند. جالب اینجاست که این استراتژی بازاریابی فومو (ترس از دست دادن) توجه جدیدی را به Pepe اصلی و همچنین Pepe 2.0 جلب کرد و هر دو رمز ارز با حجم معاملات بالاتر از انتظار مواجه هستند.

PEPE در ماه می 2023 با جهش انفجاری مواجه شد و ارزش بازار آن در یک مقطع به 1.6 میلیارد دلار رسید. Pepe 2.0 در اواخر ژوئن 2023 مورد توجه قرار گرفت. هدف اصلی پروژه پپه ۲ این است که موفقیت بازار ارز اصلی پپه را تقلید کند و می‌خواهد "Redo his billion-dollar run".

کاربردها و ویژگی‌های ارز پپه ۲

میم کوین پپه ۲ ادعا می‌کند که تنها یک میم کوین نیست و ویژگی‌ها و کاربردهایی فراتر از تنها یک میم دارد. در ادامه به بررسی بعضی از این کاربردها و ویژگی‌های این ارز محبوب پپه ۲ خواهیم پرداخت. اگر از طرفداران میم Pepe the Frog هستید، ممکن است علاقه‌مند به پروژه Pepe 2.0 باشید. پروژه پپه ۲، یک ابتکار جدید است که هدف آن ایجاد یک جامعه غیرمتمرکز از دوستداران و کلکسیونرهای Pepe است. پروژه Pepe 2.0 به خالق اصلی Pepe، Matt Furie یا هر نهاد دیگری که ادعا می‌کند مالکیت Pepe را دارد، وابسته نیست. پروژه Pepe 2.0 یک جنبش مردمی است که تنوع و خلاقیت Pepe را به عنوان یک سرگرمی جشن می‌گیرد.

کاربردهای ارز پپه ۲

پپه ۲؛ پلتفرمی جهت ایجاد میم

ارز دیجیتال PEPE2 فقط یک میم کوین نیست و فراتر از تنها یک میم پیش رفته است. پپه ۲، یک پلتفرم برای ایجاد و اشتراک‌گذاری میم نیز هست. به عبارت دیگر کاربران می‌توانند توکن‌های PEPE2 خود را با بارگذاری میم‌های خود در وب‌سایت PEPE2 ایجاد کنند، جایی که می‌توانند آنها را معامله و جمع‌آوری کنند. به عبارتی شما می‌توانید میم‌های خود را بفروشید.

پشتیبانی BSC از ارز پپه۲

ارز PEPE2 توسط شبکه Binance Smart Chain پشتیبانی می‌شود. این شبکه تضمین می‌کند که معاملات پلتفرم پپه ۲ سریع، امن، با هزینه‌های پایین و مقیاس‌پذیری بالایی صورت گیرند. همین موضوع باعث بهبود پلتفرم پپه ۲ شده است.

سیستم حاکمیتی پپه ۲

پروژه PEPE2 همچنین دارای سیستم حاکمیتی است که به جامعه اجازه می‌دهد در مورد تصمیمات و پیشنهادات مهم رأی دهد. کاربران این پلتفرم با خرید توکن‌های پپه ۲ می‌توانند در این تصمیمات و نظرسنجی‌ها شرکت کنند و رای خود را ثبت کنند.

اکوسیستم پپه ۲

به طور کلی ستون و رکن اصلی میم کوین‌ها اکوسیستم و جامعه (Community) آن‌ها است. به عبارتی با حمایت طرفداران و افراد جامعه خود توانستند به این ارزش بازار دست پیدا کنند.در مورد ارز پپه ۲ نیز باید گفت که یک اکوسیستم میم دارد که به خلاقیت و نوآوری پاداش می‌دهد. این تشویق‌ها باعث محبوبیت بیشتر این ارز شده است.

NFTهای پپه ۲ چیست؟

NFTهای پپه ۲

یکی از ویژگی‌های اصلی پروژه Pepe 2.0 ایجاد و توزیع توکن‌های غیرقابل تعویض Pepe 2.0 است، که آثار هنری دیجیتال منحصر به فردی هستند که از Pepe الهام گرفته شده و در بلاکچین ذخیره می‌شوند. NFT های Pepe 2.0 فقط تصاویر نیستند، بلکه دارای عناصر تعاملی و بازی‌سازی هستند که آنها را جذاب‌تر و سرگرم‌کننده‌تر می‌کند. به عنوان مثال، برخی از NFT های Pepe 2.0 می‌توانند ظاهر خود را بر اساس زمان روز، آب و هوا یا خلق و خوی صاحب آن تغییر دهند. برخی از NFT های Pepe 2.0 همچنین می‌توانند با NFT های دیگر ترکیب شوند تا Pepe های جدید و نادر ایجاد کنند.

پروژه Pepe 2.0 نه تنها در مورد ایجاد و جمع‌آوری NFT های Pepe 2.0 است، بلکه در مورد ایجاد یک جامعه از افراد همفکر است که شور و اشتیاقی برای Pepe و میم‌ها به طور کلی دارند. پروژه Pepe 2.0 پلتفرم رسانه‌های اجتماعی خود را دارد، جایی که کاربران می‌توانند با سایر اعضای Pepe خود چت، به اشتراک بگذارند و تجارت کنند. پروژه Pepe 2.0 همچنین مسابقات و رویدادهایی را برای پاداش دادن به فعال‌ترین و خلاق‌ترین کاربران برگزار می‌کند.

اگر می‌خواهید به پروژه Pepe 2.0 بپیوندید و NFT های Pepe 2.0 خود را تهیه کنید، می‌توانید به وب‌سایت آنها مراجعه کرده و دستورالعمل‌های آنها را دنبال کنید. برای مشارکت در پروژه به یک کیف پول سازگار و مقداری ارز دیجیتال نیاز دارید. همچنین می‌توانید برای اطلاع از اخبار و اعلانات از حساب توییتر آنها پیروی کنید.

توکنومیک Pepe 2.0

طبق بیانیه مطبوعات رسمی، پروژه Pepe 2 بر اساس مجموعه‌ای منحصر به فرد از توکنومیک طراحی شده است با هدف: "پاداش دادن به دارندگان پپه ۲ جهت حفظ اکوسیستم سالم و پویا". براساس گفته‌های این سایت توسعه دهندگان Pepe 2.0 برای نشان دادن تعهد خود به امنیت، از مالکیت آدرس قرارداد هوشمند صرف نظر کردند. این اقدام جهت ترویج شفاف سازی و اطمینان از کنترل جامعه بر پروژه انجام شده است. عرضه کل این ارز دیجیتال نیز به مقدار 420690000000000 توکن است. همچنین این ارز دارای مالیات ۱ درصدی است. این یک درصد مالیات به توسعه جامعه، پشتیبانی از استخر نقدینگی و اقدامات بازاریابی اختصاص دارد.

مقایسه Pepe با Pepe2 و Pepe3

مقایسه Pepe با Pepe2 و Pepe3

اصلِ توکن Pepe دارای یک «سیاست مالی بدون مالیات» است، به این معنی که سرمایه‌گذاران هنگام خرید، فروش یا معامله توکن، مالیات نمی‌پردازند. در مقابل، Pepe 2 مشمول مالیاتِ 1 درصدی است که وب‌سایت رسمی اعلام می‌کند به چندین ابتکار عمل اختصاص خواهد یافت، از جمله توسعه جامعه، پشتیبانی از استخر نقدینگی و تلاش‌های بازاریابی.

بر اساس سایت رسمی CoinMarketCap ، Pepe 3 توسط گروهی از سرمایه‌گذاران ایجاد شد که هر دو دوره صعودی Pepe و Pepe2 را از دست دادند. بنابراین، برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران، بسیار مهم و ضروری است که تحقیقات لازم را قبل از سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها که ممکن است پروژه‌های معتبری باشند، انجام دهند.

چگونه Pepe 2 را خریداری کنیم؟

ارز دیجیتال PEPE2 را می‌توان در هر دو صرافی غیرمتمرکز (DEX) و صرافی‌های متمرکز (CEX) خریداری کرد. اکثر ارزهای دیجیتال میم کوین مانند ارز پپه ۲ ابتدا در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) لیست می‌شوند؛ زیرا لیست کردن آنها برای همه توکن‌های ERC-20 باز است. کاربران از طریق لینکی در وب سایت رسمی Pepe 2 به وب سایت Uniswap هدایت می‌شوند.

در مورد صرافی‌های متمرکز (CEX)، میم کوین پپه ۲ در KuCoin ، Gate.io ، ByBit ، Bitget ، MEXC ، LBank ، BitMart ، DigiFinex ، BiTrue و NovaDAX لیست شده است. بیشترین حجم معاملات ارز پپه ۲ مربوط به صرافی Gate.io است که در هر ۲۴ ساعت بیش از ۲ میلیون دلار معامله می‌شود.

صرافی‌های معتبر و برجسته مانند Coinbase و Binance  ارز پپه ۲ را در صرافی‌های خود لیست نکرده‌اند ، زیرا این ارز یک میم کوین جدید است که هنوز دارای سرمایه بازار پایینی است.

آیا ارز Pepe 2 ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

به طور کلی میم کوین‌ها بسیار پرنوسان و ریسکی هستند. از همین رو برای سرمایه‌گذاری در میم‌کوین‌ها باید با احتیاط برخورد کنید. میم‌کوین‌ها اغلب فاقد هدف یا کاربرد اساسی و محکمی هستند. به عبارتی میم‌کوین‌ها ممکن است مستعد نوسانات ناگهانی در ارزش باشند که عمدتا تحت تاثیر احساسات بازار و روندهای رسانه‌های اجتماعی قرار دارند. این نوسانات می‌تواند منجر به ضررهای جبران‌ناپذیری برای سرمایه‌گذاران شود. در نتیجه باید قبل از سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها مدیریت ریسک و مدیریت سرمایه را رعایت کنید. 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد