جستجو در بیتفا
  • رشد قیمت سولانا
  • بازار تحت تأثیر SOL
  • آیا افزایش اخیر قیمت SOL منجر به افزایش تقاضا برای این توکن شده است؟
  • تاثیر TVL بر قیمت SOL
  • سخن پایانی
سولانا طی یک هفته 34.5 درصد افزایش یافت - چه چیزی به رشد SOL کمک می‌کند؟

سولانا طی یک هفته 34.5 درصد افزایش یافت - چه چیزی به رشد SOL کمک می‌کند؟

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
۳ دقیقه
۰
۳۴۵
توسط :
رومینا میرفتاحی

توکن بومی شبکه سولانا ،SOL، در یک مارس به بالاترین حد خود در 23 ماه گذشته رسید و در حال حاضر طی یک هفته 34.5 درصد افزایش یافته است. سوالی که مطرح است این است که چه چیزی به رشد SOL کمک می‌کند، آیا SOL می‌تواند به همین روند ادامه دهد؟

رشد قیمت سولانا

Solana در لیست رمزارزها به عنوان چهارمین ارز دیجیتال بزرگ، به استثنای استیبل کوین‌ها، قرار دارد. اما باید بدانید که سولانا اخیراً در حال کاهش فاصله با رقیب رتبه سوم، BNB است. سولانا در یک هفته 34.5 درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود در 23 ماه گذشته رسیده است. به نمودار شاخص قیمت SOL/USD از سایت معتبر تریدینگ ویو توجه کنید.

نمودار شاخص قیمت SOL/USD

قیمت SOL در چند ماه گذشته تلاش داشت سطح حمایت 100 دلاری را تقویت کند. بنابراین، نمی‌توان ادعا کرد که روند صعودی قبل از 23 فوریه آغاز شده است. در واقع بین 23 دسامبر 2023 و 23 فوریه 2024 بود که سولانا افزایش متوسط 2 درصدی را تجربه کرد، این در حالی بود که اتر در طول این بازه، 25.5 درصد افزایش داشت. در همین دوره، ترون نیز به سود 31.5 درصدی دست یافته است.

بازار تحت تأثیر SOL

معامله گران به دنبال کسب سود از رمزارزهای موجود در لیست‌های‌ صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) هستنند. می‌توان گفت عملکرد اخیر سولانا بازار را تحت تاثیر قرار داده است. علاوه بر عملکرد خوب SOL در هفته گذشته، چند میم کوینِ Solana SPL نیز شاهد افزایش قابل توجه تقاضا در هفته گذشته بودند. Bonk از 23 فوریه افزایش 110 درصدی تجربه کرد و DogWifHat (WIF) نیز 250 درصد افزایش یافت. شایان ذکر است که این روند تنها به توکن‌های شبکه Solana محدود نمی‌شود، زیرا قیمت Dogecoin و Shiba Inu نیز از 23 فوریه حدود 51 درصد رشد کرده‌اند.

آیا افزایش اخیر قیمت SOL منجر به افزایش تقاضا برای این توکن شده است؟

برای ارزیابی اینکه آیا افزایش اخیر قیمت SOL با افزایش تقاضا برای این توکن همراه شده است یا خیر، باید معیارهای شبکه Solana را تحلیل کرد. توصیه می‌شود به صفحه تحلیل تکنیکال سولانا سر بزنید.

کل ارزش قفل شده (TVL) در قراردادهای هوشمند سولانا می‌تواند بر قیمت SOL تأثیر بگذارد. TVL بالاتر نشان دهنده افزایش فعالیت کاربر و تقاضا برای DAppهای مبتنی بر Solana است که به طور مستقیم باعث افزایش تقاضا و تاثیر مثبت بر قیمت می‌شود.

مقدار کل ارزش قفل شده (TVL) شبکه سولانا

تاثیر TVL بر قیمت SOL

با توجه به داده‌های اخیر به دست آمده، سولانا دستاورد قابل توجهی داشته است؛ TVL با 40.7 میلیون SOL، به بالاترین سطح از نوامبر 2022  رسیده است که نشان دهنده افزایش 30 درصدی از ابتدای سال میلادی تا به امروز است. TVL اتریوم نیز در مدت مشابه حدود 15 درصد رشد داشته و قیمت BNB Chain نیز از 31 دسامبر 2023، 12 درصد افزایش در سپرده های BNB ثبت کرده است. اینها همه نشان دهنده موفقیت سولانا در جذب فعالیت بیشتر برای DApps در مقایسه با سایر پلتفرم‌ها است. به جدول رتبه‌بندی حجم DApps در هفت روز گذشته توجه کنید.

رتبه بندی حجم DApps در 7 روز گذشته

سخن پایانی

موفقیت سولانا تا حدی ناشی از مششکلاتی است که سایر بلاکچین‌های رقیب با آن روبرو هستند. به عنوان مثال، شبکه Avalanche در 23 فوریه به روبه‌رویی با  یک سری مشکلات، تولید بلاک را متوقف کرد و بسیاری از صاحب‌نظران معتدقند اینجا همان نقطه‌ای بود که برخی رمزارزها از آن پیشی گرفتند. البته این بدان معنا نیست که سولانا خود با هیچ گونه مشکلی مواجه نیست، بلکه سولانا نیز مانند سایر شبکه‌های بلاکچینی در طول تاریخ چالش‌های خاص خود را داشته است، به عنوان مثال، یک خاموشی پنج ساعته در 6 فوریه شبکه سولانا را متحمل ضررکرد و...با این حال، می‌توان در نهایت چنین اظهار کرد که معیارهای شبکه هیچ مدرکی مبنی بر اینکه توکن SOL ثطعا به اوج خود خواهد رسید نشان نمی‌دهد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد