جستجو در بیتفا
  • نهنگ‌های بازار در حال جمع آوری سودهای خود هستند
  • بررسی آدرس نهنگ‌ها در پلتفرم گلس نود (Glassnode)
  • سود هولدرهای کوتاه مدت بیت کوین
  • آیا اصلاح بیت کوین در راه است؟
تعیین احساسات بازار توسط نهنگ‌های بیت کوین

تعیین احساسات بازار توسط نهنگ‌های بیت کوین

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
۴ دقیقه
۰
۲۲۵
توسط :
مبین رزمخواه

در روزهای اخیر آماری منتشر شد مبنی بر اینکه حدود 2.2 میلیارد دلار بیت کوین توسط نهنگ‌های بازار به فروش رفته است. با انتشار این خبر نگرانی‌هایی در بین کاربران کریپتو شکل گرفت و برخی معتقد بودند که قیمت بیت کوین به دنبال این فروش گسترده ریزش  قابل توجهی را تجربه خواهد کرد. امروز اطلاعات بیشتری در مورد فروش بیت کوین توسط نهنگ‌های بازار  و همچنین کیف پول‌های بزرگ بیت کوین منتشر شده که می‌تواند دید ما نسبت به اتفاقاتی که در بازار رخ می‌دهد را تقویت کند. همراهان عزیز بیتفا توجه داشته باشید که ما همه روزه در یک صفحه اختصاصی به اخبار بیت کوین امروز می‌پردازیم و اکنون نیز با مقاله خبری بررسی فروش بیت کوین توسط نهنگ‌های بازار همراه شما خواهیم بود؛ با بیتفا همراه باشید.

 

نهنگ‌های بازار در حال جمع آوری سودهای خود هستند

بر اساس گزارشاتی که منتشر شده به نظر می‌رسد نهنگ‌های بیت کوین تغییراتی را در چرخه بازار کریپتو احساس کرده‌اند و فروش دارایی‌های خود را آغاز کرده‌اند. طبق اطلاعات منتشر شده نهنگ‌هایی که 100، 1000 و 10 هزار بیت کوین نگهداری می‌کنند در حال آغاز پروسه فروش دارایی‌های خود هستند.

افزایش قیمت بیت کوین باعث شده تا این بازیگران بزرگ بازار به نقد کردن سودهای خود مشغول شوند. اگر این روند ادامه پیدا کند و فروش گسترده نهنگ‌ها در روزهای آینده متوقف نشود، به نظر می‌رسد که باید منتظر اصلاح قیمت بیت کوین باشیم.

در قسمت بعدی این مقاله اطلاعاتی که توسط پلتفرم تجزیه و تحلیل بلاکچین گلس نود (Glassnode) منتشر شده را خدمتتان ارائه می‌کنیم.

بیت کوین

 

بررسی آدرس نهنگ‌ها در پلتفرم گلس نود (Glassnode)

با نگاهی به آدرس نهنگ‌های بزرگ بازار بیت کوین که اطلاعاتشان در پلتفرم Glassnode منتشر شده به اطلاعات جالب توجهی دست پیدا می‌کنیم. در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که این آمار از نهنگ‌های بیت کوین که دارای 100، 1000 و 10 هزار بیت کوین هستند به دست آمده است.

تعداد کیف پول‌هایی که 100 بیت کوین و یا بیشتر را در اختیار دارند تا حدود 9 نوامبر روند صعودی را در پیش داشتند و به 16194 عدد نیز رسیدند. پس از رسیدن به این رقم تعداد این کیف پول‌ها با کاهش قابل توجهی مواجه شد و اکنون در زمان نوشتن این مقاله به حدود 16120 عدد رسیده است.

برای کیف پول‌هایی که دارای 1000 بیت کوین و یا بیشتر هستند نیز تقریباً همین الگو قابل مشاهده بود. تعداد این کیف پول‌ها ابتدا به بیش از 8.2 میلیون افزایش یافت و اما اکنون ریزش قابل توجهی پیدا کرده و تا 6.1 میلیون عدد نیز کاهش پیدا کرده است. تعداد کیف پول‌های حاوی 10 هزار بیت کوین نیز پیش از ریزش قیمت حدود 2.4 میلیون بوده است. داده‌ها نشان می‌دهد که اکنون در این دسته بندی هم حدود 62 هزار عدد کیف پول کمتر از گذشته وجود دارد.

آمار به دست آمده نشان می‌دهد که دارندگان کوتاه مدت بیت کوین سود خوبی را از این بازار به دست آورده‌اند. در ادامه اطلاعات بیشتری را در این مورد بررسی خواهیم کرد.

 

سود هولدرهای کوتاه مدت بیت کوین

بر اساس اطلاعاتی که از تحلیل بیت کوین در شاخص مقایسه نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV) به دست آمده است، هولدرهای 30 و 60 روزه بیت کوین سود بسیار خوبی را از این ارز دیجیتال در ماه اکتبر به دست آورده‌اند. در 23 اکتبر شاخص MVRV برای هولدرهای 30 روزه سودی بیش از 16 درصد را به نمایش گذاشت. برای هولدرهای 60 روزه نیز در 25 اکتبر بیش از 20 درصد سود به ثبت رسیده بود.

با این حال سود این هولدرهای 30 و 60 روزه در روزهای اخیر کاهش پیدا کرده که می‌تواند تغییراتی در رفتار آن‌ها ایجاد کند. سود MVRV در بازه 30 روزه حدود 2.4 درصد و در بازه 60 روزه حدود 9.5 درصد برای دارندگان قرار گرفته است. این کاهش سود به خوبی می‌تواند روند فروش دارایی نهنگ‌ها و همچنین کاهش تعداد آدرس کیف پول‌های آن‌ها را توضیح دهد.

بیت کوین

 

آیا اصلاح بیت کوین در راه است؟

اخیراً ضعف محسوسی در روند صعودی بیت کوین مشاهده شده و به نظر می‌رسد اصلاح قیمتی در آینده‌ای نزدیک برای بیت کوین اجتناب ناپذیر باشد. بیت کوین در روزهای اخیر حدود 4 درصد از ارزش خود را از دست داد و حتی به زیر 36 هزار دلار نیز رفت.

در زمان انتشار این مقاله قیمت بیت کوین در محدوده 37300 دلار قرار دارد که نشان می‌دهد کمی توانسته شرایط خود را بهبود دهد. شاخص قدرت نسبی در اندیکاتور RSI نیز محدوده اشباع فروش قرار گرفته است که می‌تواند نشانه‌ای برای وقوع یک اصلاح در بازار بیت کوین باشد.

به هر حال به نظر می‌رسد برای این که بیت کوین بتواند روند صعودی خود را حفظ کند نیاز دارد تا با کمی اصلاح به قیمت‌های جذابی برای خریداران تازه وارد برسد. به این نکته نیز باید توجه داشته باشید با اینکه تایید صندوق‌های ETF بیت کوین توسط SEC با تاخیر مواجه شده، اما همچنان پتانسیل ایجاد تغییرات گسترده‌ای را در بازار کریپتو را دارند و نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بیت کوین نیز می‌تواند به قدرت گرفتن روند صعودی در بازار ارزهای دیجیتال کمک کند. حال باید دید که اصلاح بیت کوین تا چه اندازه عمیق خواهد بود و آیا می‌تواند پس از اصلاح روند صعودی خود را ادامه دهد یا دوباره وارد فاز خنثی خواهد شد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد