جستجو در بیتفا
  • عرضه SEI در لانچ پول بایننس
  • نحوه توزیع (Tokenomics) ارز SEI
  • آیا SEI-Network ایردراپ می‌دهد؟
  • تاریخ ایردراپ SEI چه زمانی خواهد بود؟
  • چه کسانی واجد شرایط در ایردراپ احتمالی SEI خواهند بود؟
  • آیا ایردراپ SEI با ارزش خواهد بود؟
پروژه SEI Network در لانچ پول بایننس، شاهد SEI ایردراپ خواهیم بود؟

پروژه SEI Network در لانچ پول بایننس، شاهد SEI ایردراپ خواهیم بود؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۵/۱۱
۵ دقیقه
۱۳
۲,۱۳۳
توسط :
پاتریک شاه‌نظری

صرافی بایننس اعلام کرد قرار است در 36امین Launch Pool خود رمزارز SEI را عرضه کند. SEI ارز بومی شبکه SEI Network است؛ شبکه‌ای که بعد از ایردراپ آپتوس توجه زیادی به خود جلب کرد و خیلی از کاربران اعتقاد داشتند SEI نیز ایردراپی با ارزش در پی خواهد داشت. این پروژه یک شبکه لایه یک با مقیاس پذیری بالاست که تمرکز خود را بر روی ارائه خدمات بهینه برای پلتفرم‌های فعال در حوزه معاملاتی مانند صرافی‌های غیر متمرکز قرار داده است. اما شرایط شرکت در لانچ پول SEI به چه صورت است؟ آیا SEI ایردراپ خواهد داد؟ چه کسانی واجد شرایط برای دریافت ایردراپ سئی خواهند بود؟

در ادامه این مقاله با بیتفا همراه باشید تا ابتدا نحوه شرکت در لانچ پول SEI را بررسی کنیم و سپس نگاهی جامع به ایردراپ آن داشته باشیم.

 

عرضه SEI در لانچ پول بایننس

دیروز بایننس اعلام کرد 36امین لانچ پول این صرافی پروژه SEI-Network خواهد بود و طی این رویداد ارز SEI به صورت عمومی عرضه خواهد شد. کاربران برای شرکت در این رویداد، در قدم اول باید یک حساب احراز هویت شده در صرافی بایننس داشته باشند؛ پس خیلی از کاربران ایرانی امکان شرکت در این رویداد را ندارند. کاربران برای شرکت در این عرضه اولیه باید یکی از 3 رمزارز BNB، TUSD، FDUSD را به مدت 30 روز در استخرهای لانچ پول بایننس قرار دهند و با توجه به میزان دارایی خود و مدت زمانی که دارایی در استخر قرار داشته است از رمزارز SEI دریافت کنند؛ این رویداد از امروز (11 مرداد) شروع می‌شود. (توضیحات بیشتر در تصویر زیر قرار دارد)

لانچ پول جدید بایننس

کل عرضه رمزارز SEI برابر با 10 میلیارد واحد خواهد بود؛ در ابتدای مسیر 18 درصد (1.8 میلیارد واحد) از آن عرضه خواهد شد که 3 درصد از آن (300 میلیون واحد) متعلق به لانچ پول بایننس است. در قسمت بعدی به جزئیات این موضوع خواهیم پرداخت.

 

نحوه توزیع (Tokenomics) ارز SEI

برای آن که پی ببریم آیا پروژه SEI-Network ایردراپ خواهد داشت یا خیر باید نگاهی به نحوه توزیع ارز SEI داشته باشیم. عرضه سئی در مجموع 10 میلیارد واحد است و به شرح زیر توزیع خواهد شد.

48 درصد از کل عرضه (4.8 میلیارد واحد) به اکوسیستم تعلق دارد.

20 درصد از کل عرضه (2 میلیارد واحد) به سرمایه گذاران اولیه تعلق دارد.

20 درصد از کل عرضه (2 میلیارد واحد) در اختیار تیم توسعه قرار دارد.

9 درصد از کل عرضه (900 میلیون واحد) به صندوق Foundation تعلق می‌گیرد.

3 درصد از کل عرضه (300 میلیون واحد) در لانچ پول بایننس عرضه می‌شود.

 توکنومیک ارز SEI

در تاریخ 24 مرداد 18 درصد از کل عرضه توزیع خواهد شد؛ این 18 درصد ترکیبی از لانچ پول (3 درصد)، بودجه اکوسیستم (13 درصد) و بودجه Foundation (2 درصد) است. احتمال می‌رود 2 درصد ذکر شده (200 میلیون واحد) به عنوان بخش فاندیشن به عنوان ایردراپ میان جامعه SEI پخش شود. باقی عرضه طی 7 سال به مرور توزیع خواهد شد.

 

آیا SEI-Network ایردراپ می‌دهد؟

پس از بلاکچین آپتوس از آنجایی که کاربران انتظار ایردراپ از پروژه SEI داشتند توجهات به سمت آن سرازیر شد. سئی در اولین گزارش از نحوه توزیع خود 1 درصد از کل عرضه را به ایردراپ اختصاص داده بود؛ البته در گزارش جدید خبری از بخش خاصی به عنوان ایردراپ نیست. اما با توجه به نسخه اولیه توکنومیک، انتظار می‌رود بخشی از قسمت اکوسیستم به عنوان ایردراپ میان جامعه و کاربران پروژه توزیع شود. با توجه به آن که SEI قبلاً در توکنومیک خود ایردراپ را تایید کرده بود؛ در صورت عدم توزیع آن ممکن است ضربه بزرگی به مارکتینگ پروژه و اعتماد کامیونیتی وارد شود.

 

تاریخ ایردراپ SEI چه زمانی خواهد بود؟

پروژه سئی مارکتینگ شبیه به آپتوس دارد؛ با توجه به این موضوع انتظار می‌رود در صورتی که ایردراپی داشته باشد (احتمالش بالاست)، همزمان با عرضه شدن در صرافی‌ها، Airdrop خود را نیز توزیع خواهد کرد. در نتیجه تاریخ ایردراپ SEI را می‌توانیم 24 مرداد در نظر بگیریم و به احتمال زیاد در آن روز بالاخره شاهد ایردراپ SEI خواهیم بود.

 

چه کسانی واجد شرایط در ایردراپ احتمالی SEI خواهند بود؟

بلاکچین SEI طی کل زمان آزمایشات خود بر روی Testnet از جامعه خود تقاضای کمک کرده بود و کاربران زیادی در این فاز به پروژه کمک کردند. با توجه به داده‌های موجود، بیش از 4 میلیون کاربر (آدرس) در فاز تست نت شبکه SEI کمک کردند، اما با توجه به این حجم از کاربر بعید به نظر می‌رسد تمام این کاربران ایردراپ دریافت کنند. پروژه سئی در فاز آزمایش، طی مراحلی از کامیونیتی خود تقاضای کمک کرد؛ در ادامه به معرفی این مراحل می‌پردازیم.

انجام تراکنش و کار با پلتفرم Vortex بر روی شبکه آزمایشی SEI و پر کردن فرم

انجام تراکنش و دریافت یک NFT به نام DUSK

انجام تراکنش و دریافت یک NFT به نام DAWN

انجام تراکنش و سپس انتقال یک NFT به عنوان هدیه به یک آدرس دیگر

 nft های پروژه sei

این مراحل به ترتیب زمان است، با گذشت زمان کاربران بیشتری با این پروژه آشنا شدند و در هر مرحله افراد بیشتری نسبت به مرحله قبل شرکت کردند. به احتمال زیاد افرادی که در تمام مراحل شرکت کرده باشند بیشترین احتمال را برای دریافت Airdrop دارند. ما در بیتفا ایر (محصول تخصصی Airdrop مجموعه بیتفا) از ابتدا با این پروژه همراه بودیم و تمام کارهای با ارزش آن را انجام دادم تا حداکثر میزان شانس را برای دریافت این ایردراپ داشته باشیم.

البته علاوه بر مراحل ذکر شده دو مرحله دیگر نیز برگزار شد، یک کمپین با 5 مرحله و یک رویداد برای استفاده از بریج بر روی شبکه آزمایشی سئی که به نظر ارزش کمتری نسبت به مراحل قبلی داشته باشد.

 

آیا ایردراپ SEI با ارزش خواهد بود؟

بلاکچین SEI یک شبکه با مقیاس پذیری بسیار بالا و قدرتمند به حساب می‌آید؛ البته داده‌های موجود فعلاً فقط بر روی شبکه آزمایشی بوده و نظر قطعی در رابطه با شبکه اصلی (Mainnet) نمی‌توان داد. در کنار آن سرمایه گذاران بزرگی جذب کرده است که در میان آن‌ها تعدادی بازارساز مطرح از صرافی MEXC نیز دیده می‌شوند. عرضه شدن در لانچ پول بایننس نیز دیگر مزیت این پروژه به حساب می‌آید که تمام این موارد نشان می‌دهد پروژه SEI از همان اول مسیر می‌تواند با ارزش بازار بالایی فعالیت خود را آغاز کند.

در صورت حمایت شدن از طریق بازارسازانی مانند بایننس به احتمال زیاد قیمت مناسبی برای آن تعیین خواهد شد (با توجه به عرضه شدن در بایننس احتمال این موضوع بالاست). با توجه به توضیحات ذکر شده به احتمال بالا 24 مرداد شاهد یک ایردراپ با ارزش از SEI خواهیم بود!


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد