جستجو در بیتفا
  • ریزش بیت کوین پس از ناتوانی در عبور از مقاومت ۳۸ هزار دلار
  • آغاز فاز نزولی بیت کوین
  • آیا سناریو صعودی بیت کوین پایان یافته است؟
حرکت بیت کوین به سمت ۳۵ هزار دلار؛ آیا روند صعودی پایان یافت؟

حرکت بیت کوین به سمت ۳۵ هزار دلار؛ آیا روند صعودی پایان یافت؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
۴ دقیقه
۰
۲۲۰
توسط :
مبین رزمخواه

در مقاله قبلی به این نکته اشاره کردیم که با پس زده شدن بیت کوین از مقاومت ۳۸ هزار دلار، امکان ریزش آن به سطوح پایین‌تر وجود دارد. در حال حاضر بیت کوین به حمایت ۳۷ هزار دلاری خود رسیده و به نظر نمی‌رسد که این حمایت بتواند جلوی ریزش بیشتر قیمت آن را بگیرد. ما هر روز در یک صفحه اختصاصی اخبار بیت کوین امروز را پوشش می‌دهیم و در این مقاله به احتمال رسیدن بیت کوین به ۳۵ هزار دلار می‌پردازیم و تحلیلی از وضعیت آن ارائه خواهیم کرد؛ با بیتفا همراه باشید.

 

ریزش بیت کوین پس از ناتوانی در عبور از مقاومت ۳۸ هزار دلار

به دنبال انتشار خبر به جریان افتادن مراحل تأیید صندوق‌های قابل معامله بیت کوین (ETF)، ارز دیجیتال اول بازار کریپتو دچار افزایش قیمت شد و تا ۳۸۳۰۰ دلار نیز بالا رفت. 
 
پس از این اتفاق و زمانی که بیت کوین نتوانست در بالای ۳۸ هزار دلار خود را تثبیت کند، نگرانی‌هایی در بین معامله‌گران از ریزش بیت کوین ایجاد شد که اکنون به نظر می‌رسد که بی مورد نبوده است. 
 
اکنون بیت کوین در بازه زمانی کوتاه مدت وارد فاز اصلاح شده و ریزش آن همچنان ادامه دارد. در زمان نگارش این خبر قیمت بیت کوین در حال مقاومت برای نگه داشتن قیمت ۳۷ هزار است و در حال حاضر زیر این محدوده معامله می‌شود. با این حال به نظر نمی‌رسد بتواند خود را بالای ۳۷ هزار دلار نگه دارد و تثبیت کند. 
 
در تصویر پایین نمودار قیمت بیت کوین در بازه زمانی یک ساعته را مشاهده می‌کنید: 

قیمت بیت کوین
 
اما با از دست رفتن این حمایت آینده بیت کوین چه خواهد شد؟ در ادامه سعی می‌کنیم سناریوهای پیش رو را بررسی کنیم.

 

آغاز فاز نزولی بیت کوین

اگر بیت کوین نتواند حمایت ۳۷ هزار دلاری را نگه دارد که اکنون مشاهده می‌کنیم نتوانسته این کار انجام دهد، به سمت حمایت‌های پایین‌تر حرکت خواهد کرد. 
 
در این سناریو باید به حمایت‌های پیش روی بیت کوین توجه ویژه داشته باشید. اگر که از نقطه آغاز اصلاح بیت کوین یعنی قیمت ۳۸ هزار دلار فیبوناچی را رسم کنیم، بازه اصلاحی ۲۳.۶ در محدوده ۳۷ هزار دلار و بازه ۵۰ درصد آن در محدوده ۳۶۷۲۰ دلار قرار می‌گیرد.
 
اکنون با از دست رفتن سطح ۲۳.۶ به نظر می‌رسد تا سطح ۵۰ فیبوناچی اصلاح را ادامه دهد. در تحلیل بیت کوین باید به این نکته توجه کنیم که در صورت ریزش به محدوده‌های پایین، محدوده ۳۷ هزار دلار به یک مقاومت تبدیل خواهد شد.
 
اما آیا این ریزش نشان دهنده پایان روند صعودی بیت کوین است؟ در ادامه به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

 

آیا سناریو صعودی بیت کوین پایان یافته است؟

بسیاری از تحلیل‌گران بیت کوین معتقدند برای ادامه داشتن روند صعودی بیت کوین این ارز دیجیتال به برخی اصلاح‌هایی هم لازم دارد. روند صعودی سالم و منطقی برای هر دارایی به نحوی است که باید هر از گاهی بخشی از سودهای ایجاد شده را اصلاح کند. با این اوصاف می‌تواند همچنان به ادامه یافتن روند صعودی بیت کوین امید داشت. 

بیت کوین به سمت ۳۵ هزار دلار
 
البته باید به این نکته توجه داشته باشید سناریوی صعودی در صورتی پایدار باقی می‌ماند که بیت کوین حمایت اصلی و مهم ۳۵ هزار دلاری خود را حفظ کند. 
 
دانست حمایت و مقاومت‌ها در تحلیل تکنیکال به شما کمک می‌کند که بتوانید سناریوهای مختلف را زیر نظر داشته باشید و بر اساس اتفاقاتی که در بازار رخ می‌دهد تصمیمات درستی بگیرید.
 
در حال حاضر مهم‌ترین حمایت بیت کوین محدوده ۳۶۷۰۰ تا ۳۶۵۰۰ دلار است. 
 
پس از آن قیمت ۳۶ هزار دلار قرار دارد و اگر این محدوده هم نتواند قیمت بیت کوین را حفظ کند باید منتظر رسیدن آن به ۳۵۵۰۰ و ۳۵۰۰۰ دلار باشیم. 

از آن طرف در صورت تایید صندوق‌های ETF توسط SEC باید انتظار رشد بیت کوین را داشته باشیم. مقاومت‌های سر راه روند صعودی بیت کوین اکنون محدود ۳۷۳۰۰ دلار، ۳۷۸۰۰ دلار، ۳۸ هزار دلار و ۳۸۵۰۰ دلار است. 
 
توجه داشته باشید که این اعداد تقریبی بوده و از آن‌ها به عنوان مبنای ورود به معامله استفاده نکنید. اکنون در مرحله حساسی از بازار قرار داریم که می‌تواند در ادامه راه بیت کوین بسیار تعیین کننده باشد. به این فاز در اصطلاح فاز تصمیم‌گیری گفته می‌شود که در آن ریسک معاملات تا حدی بالاتر می‌رود.

پس لازم است در ورود به معامله همیشه سناریوهای جایگزین داشته باشید و اگر برایتان مقدور است تا مشخص شدن روند بازار معامله نکنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد