جستجو در بیتفا
  • راه‌اندازی USDM بعد از مدت‌ها
  • توضیحات Plomin پیرامون راه‌اندازی USDM
  • اظهار نظر Jaromir Tesar درمورد راه‌اندازی USDM
  • سخن پایانی-USDM وارد فاز رقابتی استیبل کوین‌ها می‌شود
USDM، استیبل‌کوین کاردانو با پشتوانه فیات، بعد از مدت‌ها بالاخره دیروز وارد بازار شد

USDM، استیبل‌کوین کاردانو با پشتوانه فیات، بعد از مدت‌ها بالاخره دیروز وارد بازار شد

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
۳ دقیقه
۱
۶۷۶
توسط :
رومینا میرفتاحی

استیبل‌کوین USDM از شبکه کاردانو سرانجام پس از تاخیر بسیار بالاخره دیروز وارد بازار شد. USDM یک استیبل کوین با پشتوانه فیات است و به عنوان یک دارایی پایه برای پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) عمل کرده و پرداخت‌های زنجیره‌ای فوری را برای کاربران امکان‌پذیر می‌کند.

راه‌اندازی USDM بعد از مدت‌ها

استیبل‌کوین USDM که توسط Mehen Finance تاسیس شده است، دیروز در تاریخ 17 مارس راه‌اندازی شد و بالاخره وارد بازار شد. USDM اولین استیبل کوین با پشتوانه فیات شبکه کاردانو به حساب می‌آید که به دارندگان این امکان را می‌دهد تا USDM را از طریق دلار ایالات متحده ضرب یا بازخرید کنند و با استیبل کوین‌های مبتنی بر کاردانو مانند DJED و iUSD که الگوریتمی هستند، متفاوت است.

راه‌اندازی USDM

توضیحات Plomin پیرامون راه‌اندازی USDM

پلومین(Plomin) در تاریخ 14 مارس گفت که Mehen قصد داشت USDM را در سال 2023 راه‌اندازی کند، این شرکت حتی وایت پیپر خود را در نوامبر 2022 منتشر کرد و توضیح داد که یک استیبل کوین با پشتوانه دلار خدمات کاربردی و مورد نیازرا به کاربران کاردانو ارائه خواهد کرد، اما زمانی که بانکSilicon  Valley، Silvergate و Signature Bank در مارس 2023 بسته شدند، همه چیز عوض شد و برنامه تغییر کرد. پلومین فاش کرد که Cross River، بانکی که با آن کار می‌کرد، زمانی که با Circle، دومین شرکت بزرگ استیبل کوین، شروع به همکاری کرد، روابط خود را با Mehen قطع کرد و راه‌اندازی USDM با تاخیر چند ساله مواجه شد.

طبق  پستی از استیون فیشر، مدیر ارشد فناوری Mehen، Mehen اکنون از خدمات شرکت fintech firm Plaid’s برای USDM استفاده می‌کند. Mehen Plaid یک شبکه انتقال پرداخت بین بانک‌های بزرگ ایالات متحده برای تقویت محصولات fintech و ارزهای دیجیتال است. Mehen اکنون به طور فعال به دنبال مجوز ارائه دهنده خدمات دارایی مجازی(synthetic-based) و فرستنده پول است تا خدمات خود را در بریتانیا و اروپا گسترش دهد.

Mehen در وب سایت خود می‌گوید که صدور و مدیریت USDM توسط قراردادهای هوشمند و اوراکل‌های غیرمتمرکز برای تضمین شفافیت و امنیت اداره می‌شود و پرداخت‌های زنجیره‌ای فوری را برای کاربر امکان‌پذیر می‌کند. پلومین در پی اظهارات Mehen گفت که قصد دارند USDM را در پلتفرم‌های خود، که از پروتکل‌های وام‌دهی و...تا مبادلات غیرمتمرکز را شامل می‌شود، ادغام کنند. Mehen نیز خاطرنشان کرده بود که یک تا دو روز طول می‌کشد تا موسسات فرآیند پذیرش را تکمیل کنند و همین هم شد، استیبل‌کوین USDM بالاخره دیروز (17 مارس مصادف با 27 اسفند ماه) وارد بازار شد.

اظهار نظر Jaromir Tesar درمورد راه‌اندازی USDM

راه‌اندازی USDM با استقبال جامعه کریپتو به ویژه کامیونیتی کاردانو مواجه شد و اکثر جامعه نسبت به راه‌اندازی این استیبل کوین اظهار خوش‌بینی کردند. از جمله این افراد خوش‌بین می‌توان به Jaromir Tesar اشاره داشت که راه‌اندازی استیبل کوین USDM را یه عنوان یک "نقطه عطف بسیار مهم" برای تامین مالی غیرمتمرکز در  شبکه کاردانو توصیف کرد.

او نسبت به USDM اظهار وفاداری کرد و چنین گفت "حتی اگر USDC و USDT در شبکه کاردانو وجود داشت، من به USDM وفادار خواهم بود زیرا این اولین استیبل کوین با پشتوانه USD در اکوسیستم ما بود و تیم Mehen شایسته آن است."

اظهار نظر Jaromir Tesar درمورد راه‌اندازی USDM

سخن پایانی-USDM وارد فاز رقابتی استیبل کوین‌ها می‌شود

بازار استیبل کوین‌ها با ارزش 146 میلیارد دلاری، تحت سلطه تتر است. بطوری که USDT و USDC به ترتیب با 103.1 میلیارد دلار و 30.8 میلیارد دلار، بیشترین ارزش بازار را دارند. USDM جدیدترین شرکت کننده در بازار استیبل کوین‌ها، اکنون که راه‌اندازی و وارد بازار این بازار شلوغ شده است باید با سایر استیبل کوین‌ها رقابت کند.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد