جستجو در بیتفا
  • روند نزولی بیت کوین پس از تأیید ETFها
  • قدرت گرفتن شاخص دلار
  • خروج گسترده از صندوق‌های GBTC
  • آیا روند صعودی بیت کوین به اتمام رسیده است؟
خروج گسترده از صندوق‌های GBTC، کار بیت کوین برای ادامه روند صعودی دشوار است

خروج گسترده از صندوق‌های GBTC، کار بیت کوین برای ادامه روند صعودی دشوار است

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
۵ دقیقه
۲
۲۵۰
توسط :
مبین رزمخواه

بیت کوین پس از تأیید صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) شرایط چندان مساعدی ندارد. این ارز دیجیتال از آن زمان تا کنون وارد فاز اصلاح قیمت شده و بیش از ۱۷ درصد از ارزش خود را از دست داده است. فروش ماینرهای بزرگ، کمبود اطلاعات در مورد ماهیت دقیق صندوق‌های ETF بیت کوین و اکنون ثبت خروجی بالا از صندوق‌های GBTC باعث شده است تا روند صعودی بیت کوین با تهدید جدی مواجه شود. ما هر روز در صفحه اختصاصی اخبار بیت کوین امروز به بررسی مهم‌ترین اتفاقات پیرامون اولین ارز دیجیتال بازار می‌پردازیم. در این مقاله قصد داریم روند نزولی بیت کوین پس از تأیید ETFها را بررسی کنیم و ببینیم که آیا بیت کوین می‌تواند دوباره روند صعودی خود را بازیابی کند یا خیر، با بیتفا همراه باشید.

 

روند نزولی بیت کوین پس از تأیید ETFها

معامله‌گران بازار کریپتو از تأثیر صندوق‌های قابل معامله بیت کوین بر بازار ناامید شده‌اند. تا پیش از تأیید شدن این صندوق‌ها پیش بینی‌ها از قیمت‌های ۵۰ هزار و حتی ۱۰۰ هزار دلاری برای بیت کوین صحبت می‌کردند. این در حالی است که اکنون بیت کوین نتوانسته خود را به قیمت ۵۰ هزار دلار برساند و حمایت‌های مهم ۴۶ و ۴۵ هزار دلاری خود را نیز به پایین شکسته است. در تصویر پایین نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته را مشاهده می‌کنید:

قیمت بیت کوین

روند نزولی بیت کوین پس از تأیید ETFها به نحوی نیست که تریدرها به بازگشت آن امید داشته باشند. در این میان صندوق‌های تراست بیت کوین کمپانی گری اسکیل (GrayScale) در روزهای اخیر با فروش گسترده‌ای مواجه شدند. به عقیده بسیاری از کارشناسان این فروش‌های گسترده می‌تواند تأثیرات منفی زیادی بر بازار بیت کوین داشته باشد.

اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که این فروش‌ها تنها دلیل ریزش بیت کوین در این روزها نیست. قدرت گرفتن شاخص دلار (DXY) یکی دیگر از چالش‌هایی است که در بازار بیت کوین ایجاد شده است. در ادامه توضیحات بیشتری در این مورد ارائه می‌کنیم.

 

قدرت گرفتن شاخص دلار

شاخص دلار عملکرد دلار را در بازارهای مختلف مالی و همچنین قدرت آن در برابر ارزهای سایر کشورها می‌سنجد. این شاخص از ۲۷ دسامبر تا کنون بیش از ۲.۷۱ درصد رشد را تجربه کرده است. در تصویر زیر نمودار شاخص DXY را مشاهده می‌کنید:

شاخص دلار

اگر شاخص دلار بتواند از محدوده ۱۰۴ عبور کند، احتمال رسیدن آن به ۱۰۷ نیز در ماه‌های آینده تقویت خواهد شد. قدرت گرفتن این شاخص در شرایطی روی می‌دهد که داده‌های اقتصادی مثبتی از طرف ایالات متحده منتشر شده و تلاش برای تقویت دلار همچنان ادامه دارد. در مدت اخیر نرخ بیکاری، شاخص تورم و سایر آمارهای منتشر شده همه در راستای قدرت گرفتن دلار بود و این مسئله روی سایر بازارهای مالی مانند بازار کریپتو تأثیر خود را گذاشت.

بازیابی قدرت دلار در شرایطی روی داده است که بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند فدرال رزرو از ماه مارس روند کاهش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد. کاهش نرخ بهره می‌تواند به نفع بازارهای مالی پر خطر مانند کریپتو باشد اما تا زمانی که قطعی نشده نمی‌توان در مورد آن تصمیم‌گیری کرد.

در روند نزولی بیت کوین پس از تأیید ETFها علاوه بر تاثیر تورم و نرخ بهره بر بازار ارز دیجیتال، خروج گسترده از صندوق‌های GBTC کمپانی گری اسکیل اتفاق مهمی است که باید به آن توجه کرد. در ادامه سعی می‌کنیم اطلاعات خود را از این اتفاق کامل کنیم.

 

خروج گسترده از صندوق‌های GBTC

کمپانی گری اسکیل در میان سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری که خدمات مرتبط با صندوق‌های قابل معامله بیت کوین را ارائه می‌دهند نتوانسته عملکرد خوبی از خود به ثبت برساند. کری اسکیل صندوق‌های تراست بیت کوین خود را به ETF تبدیل کرد اما بسیاری از افرادی که بیت کوین‌هایشان را در آن سپرده‌گذاری کرده بودند، با آغاز فعالیت ETFها دارایی‌هایشان را خارج کردند.

روند نزولی بیت کوین پس از تأیید ETFها

از زمان تبدیل شدن صندوق‌های تراست گری اسکیل به ETF، حدود ۳۸ هزار بیت کوین از این شرکت خارج شد. تنها در ۱۲ ژانویه، ۴۸۴ میلیون دلار سرمایه از GrayScale خارج شد، زیرا دارندگان سهام GBTC از گزینه بازپرداخت استفاده کردند.

اخیراً پیتر شیف، اقتصاد دان مشهور اعلام کرد قیمت بیت کوین پس از تأیید ETFها رشد نیافت و دلیل اصلی آن نیز خروج گسترده از صندوق‌های GBTC است. در حال حاضر جریان‌های ورودی به بازار بیت کوین رکورد خوبی را به ثبت رساندند اما برای افزایش قیمت کافی نبوده است و روند نزولی بیت کوین پس از تأیید ETFها همچنان ادامه دارد.

با این اوصاف آیا روند صعودی بیت کوین به پایان رسیده و باید شاهد ریزش بیشتر آن باشیم؟ در بخش پایانی این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

 

آیا روند صعودی بیت کوین به اتمام رسیده است؟

بیت کوین پس از تأیید صندوق‌های ETF توسط سازمان بورس و اوراق بهادار در یک شوک فرو رفت و حدود ۱۷ درصد از ارزش خود را از دست داد. شکسته شدن حمایت ۴۲ هزار دلاری برای بیت کوین اتفاق چندان مثبتی نبود و شرایط این ارز دیجیتال را پیچیده‌تر از قبل کرد.

روند نزولی بیت کوین پس از تأیید ETFها

حمایت‌های مهم بیت کوین در حال حاضر قیمت‌های ۴۱ و ۴۰ هزار دلار است و اگر بیت کوین نتواند این حمایت‌ها را نگه دارد، سقوط آن تا محدوده‌های 37، 36 و 35 هزار دلار ادامه پیدا خواهد کرد. بیت کوین برای اینکه بتواند روند صعودی خود را دوباره بازسازی کند نیاز دارد تا اطلاعات کاملی در مورد صندوق‌های ETF بیت کوین منتشر شود.

اگر سرمایه‌گذاران نهادی در روزهای آینده توجه بیشتری به بیت کوین نشان دهند احتمال تغییر روند نزولی شکل گرفته در آن وجود دارد. البته آینده بیت کوین در حال حاضر به عوامل اقتصادی دیگری نیز مرتبط است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شرایط اقتصادی ایالات متحده اشاره کرد. هرچه اقتصاد آمریکا وهمچنین دلار قدرت بیشتری پیدا کنند، بازارهای مالی پر خطر مانند بازار ارزهای دیجیتال با اصلاح مواجه خواهند شد.

در روزهای آینده ضمن توجه به اخبار بیت کوین، نگاهی نیز به اطلاعات منتشر شده در مورد اخبار و آمار اقتصادی آمریکا داشته باشید تا بتوانید در این روزها فعالیت خود در بازار را مدیریت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد