جستجو در بیتفا
  • تحلیل بیت کوین و بررسی دلیل ریزش
  • آیا ریزش بیت کوین ادامه دار خواهد بود؟
  • بیت کوین را کجا بخریم؟
  • تحلیل آلتکوین‌های محبوب
  • تحلیل ارز فانتوم (16 دی)
  • تحلیل تکنیکال ارز سولانا
  • تحلیل آپتوس امروز 16 دی
  • خلاصه مقاله تحلیلی 16 دی
تحلیل فوری بازار ارزهای دیجیتال – آیا روند نزولی است؟ (16 دی)

تحلیل فوری بازار ارزهای دیجیتال – آیا روند نزولی است؟ (16 دی)

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
۵ دقیقه
۴
۶۸۷
توسط :
پاتریک شاه‌نظری

در ایام تعطیلات سال نو بازار ارزهای دیجیتال همچنان حجم معاملاتی و نوسانات خوبی دارد و می‌توانیم از آن کسب سود کنیم. بعد از اخبار اخیر، ارزهای دیجیتال ریزشی را تجربه کردند و یک فرصت درآمدزایی از معاملات فروش برای معامله‌گران ایجاد شد. اما دلیل ریزش بیت کوین چه بود و آیا ریزش رمز ارزها ادامه دار است؟ برای پاسخ به این سوال به تحلیل فوری بازار ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت.

در این مقاله تحلیلی از بیتفا، علاوه بر تحلیل بیت کوین، به تحلیل سه آلتکوین پر پتانسیل نیز خواهیم پرداخت.

 bingx

تحلیل بیت کوین و بررسی دلیل ریزش

در چند هفته گذشته اخبار بیت کوین، بخصوص اخبار مرتبط به بحث ETF های بیت کوین تاثیر بالایی بر بازار ارزهای دیجیتال گذاشت. انتظارات کاربران نسبت به تایید این صندوق‌ها باعث رشد بازار شد و اصلی‌ترین دلیل رشد بازار در هفته‌های اخیر در همین موضوع خلاصه می‌شود. اما هر خبری مبتنی بر رد این صندوق‌ها، می‌تواند بازار را وارد یک روند نزولی کوتاه مدت کند. اما شرایط قیمت بیت کوین به چه صورت است؟

در تحلیل بیت کوین شاهد ایجاد یک ساختار بازگشتی برای قیمت ارز BTC هستیم. انتظار فعلی ما ایجاد یک روند ریزشی مقطعی تا سطوح 42300 دلار است. پس از آن اگر شاهد کندل‌های تایید صعودی باشیم، می‌توانیم وارد معاملات خرید با حد سود 46 هزار دلار باشیم.

تحلیل بیت کوین 16 دی

نتیجه : معامله‎‌گران کوتاه مدت می‌توانند در همین نواحی وارد معاملات فروش (Short) شوند و حد سود خود را در نواحی 42300 دلار قرار دهند.

آیا ریزش بیت کوین ادامه دار خواهد بود؟

بیت کوین در شرایط حساسی قرار دارد و هر نوسانی از آن می‌تواند روند قیمتی را به کلی تغییر دهد. محدوده 42300 دلار هم کف کانال قیمتی محسوب می‌شود و هم محدوده حمایتی استاتیک است. این ناحیه حد سود اول معاملات فروش ماست و انتظار داریم پس از برخورد به این سطح روند صعودی شروع کند.

اما اگر این محدوده نتواند از ریزش بیشتر قیمت جلوگیری کند، می‌توانیم شاهد ایجاد یک روند نزولی باشیم. اگر قیمت در تایم فریم روزانه پایین‌تر از سطح 42 هزار دلار تثبیت دهد، روند نزولی آغاز خواهد شد. در این شرایط می‌تواتیم انتظار ریزش قیمت تا سطح 38600 دلار را داشته باشیم.

نتیجه : اگر قیمت بیت کوین به پایین‌تر از 42000 دلار ریزش کند و تثبیت دهد، ساختار نزولی ایجاد خواهد شد. در این شرایط قیمت می‌تواند تا نواحی 38600 دلار ریزش کند.

بیت کوین را کجا بخریم؟

روند کلی و بلندمدت بیت کوین صعودی است و با نزدیک شدن به هاوینگ بعدی بیت کوین سناریوهای صعودی محتمل‌تر می‌شوند. در این شرایط هر اصلاح رو به پایین به محدوده‌های مقاومتی پایین‌تر، یک فرصت خرید با دیدگاه بلندمدت (1 الی 2 ساله) محسوب می‌شود.

سطوح 38600 دلار و 35400 دلار محدوده‌های حمایتی خوبی محسوب می‌شوند. اگر قیمت بیت کوین تا آن نواحی ریزش کند فرصت خرید جذابی ایجاد خواهد شد.

تحلیل آلتکوین‌های محبوب

بالاتر شرایط بیت کوین را به صورت کامل تحلیل کردیم. اما شرایط برای آلتکوین‌ها به چه صورت است.

با ریزش اخیر بیت کوین آلتکوین‌ها گارد نزولی به خود گرفتند و یک روند ریزشی را شروع کردند. اما ریزش آلتکوین‌ها تا کجا ادامه دارد؟ آیا روند ریزشی ادامه دار است یا صرفاً یک اصلاح کوتاه مدت و فرصت خرید است؟

در ادامه مقاله تحلیل فوری بازار ارزهای دیجیتال سه آلتکوین محبوب را تحلیل خواهیم کرد و به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

تحلیل ارز فانتوم (16 دی)

در تحلیل فانتوم در تایم فریم 4 ساعته شاهد یک ساختار کاملاً نزولی هستیم. هر اصلاح رو به بالایی به سطح 0.41 دلار می‌تواند یک فرصت برای ورود به معاملات فروش باشد. دیدگاه ما ریزش قیمت تا سطح 0.34 دلار است و بکرترین نواحی برای ورود به معاملات فروش نواحی 0.41 دلار است.

اما اگر قیمت فانتوم بتواند سطح 0.423 دلار را با قدرت به سمت بالا بشکند، ساختار تغییر خواهد کرد و می‌توانیم وارد معاملات خرید شویم.

تحلیل فانتوم 16 دی

نتیجه : معامله‌گران کوتاه مدت می‌توانند از هر اصلاح رو به بالایی برای ورود به معاملات فروش استفاده کنند. حد سود معاملات فروش را می‎‌توانیم در نواحی 0.41 دلار قرار دهیم.

تحلیل تکنیکال ارز سولانا

در تحلیل سولانا در تایم فریم 4 ساعته، قیمت به یک محدوده حمایتی مهم در ناحیه 86 دلار برخورد داشت. با توجه به واکنش خوبی که قیمت ارز SOL از خود نشان داد، انتظار داریم گام صعودی قیمت همچنان حفظ شود و شاهد رشد تا اعداد بالاتر باشیم. انتظار ما از قیمت، رشد تا نواحی مقاومتی 111 و 126 دلار را است. سطح 90 دلار بهترین قیمت برای ورود خریداران محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که اگر قیمت سطح حمایتی 90 دلار را به سمت پایین بشکند، نقش آن به مقاومت تبدیل خواهد شد. در این شرایط فرصت برای باز کردن معاملات فروش فراهم خواهد شد.

تحلیل سولانا 16 دی

نتیجه : تا زمانی که قیمت ارز سولانا بالاتر از محدوده 90 دلار معامله می‌شود دیدگاه ما صعودی است. قیمت می‌تواند تا سطوح 111 دلار و 126 دلار رشد کند.

تحلیل آپتوس امروز 16 دی

در تحلیل آپتوس شاهد یک روند صعودی هستیم. با توجه به تشکیل سقف جدید قیمتی، برخورد قیمت به کف کانال (ناحیه 8.4 دلار) و واکنش مثبت نسبت به آن سطح، می‌توانیم دیدگاه صعودی شکل دهیم. شرایط برای ورود خریداران فراهم است، اما بهتر است خریداران منتظر اصلاح قیمت تا سطح 8.4 دلار باقی بمانند.

به دلیل سایه بلندی که بر روی نمودار شاهد هستیم، انتظار داریم قیمت تا 50 درصد آن اصلاح کند و از محدوده حمایتی 8.4 دلار شاهد رشد قیمت به سمت اعداد بالاتر باشیم.

تحلیل آپتوس 16 دی

نتیجه : ساختار قیمتی برای ارز آپتوس همچنان صعودی است. خریداران می‌توانند دنبال معاملات خرید در نواحی 8.4 دلار باشند.

خلاصه مقاله تحلیلی 16 دی

در این مقاله به بررسی شرایط کلی بیت کوین و تحلیل 3 ارز دیجیتال محبوب دیگر پرداختیم. در این بخش قصد داریم خلاصه‌ای از تحلیل ارائه شده را شرح دهیم تا کاربران دیدگاه کامل و دقیق‌تری شکل دهند.

  • تا زمانی که قیمت بیت کوین بالاتر از 42 هزار دلار قرار دارد ساختار قیمتی صعودی است.
  • معامله‎‌گران کوتاه مدت می‌توانند از ریزش بیت کوین تا سطح 42300 دلار کسب سود کنند.
  • شرایط قیمتی برای ارز فانتوم نزولی است، قیمت می‌تواند تا نواحی 0.34 دلار ریزش کند.
  • ساختار قیمتی سولانا تا زمانی که قیمت بالاتر از 90 دلار قرار دارد صعودی است.
  • ارز آپتوس ساختار صعودی دارد، خریداران می‌توانند به محدوده 8.4 دلار دیدگاه داشته باشند.

این خلاصه‌ای از تحلیل فوری ارزهای دیجیتال (16 دی) بود. توجه کنید این مطلب هیچگونه پیشنهاد مالی و سرمایه گذاری نیست و صرفاً دیدگاه تحلیل گران مجموعه بیتفا است.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد

۱۴۰۲/۱۰/۱۶ ۱۸:۱۶
مهدی بسطامی
مختصر و مفید
پاسخ

 
تیم پشتیبانی
ممنون از نظرتون