جستجو در بیتفا
  • کیف پول اکسودوس (Exodus) چیست؟
  • ساخت کیف پول اکسودوس
  • ارسال، دریافت و مبادله ارز دیجیتال در کیف پول اکسودوس
  • دریافت ارز دیجیتال در ولت اکسودوس
  • ارسال ارز دیجیتال در کیف پول اکسودوس
  • آموزش مبادله (Swap) ارزهای دیجیتال در اکسودوس ولت
  • بررسی مزایا و معایب کیف پول اکسودوس
  • مزایای کیف پول اکسودوس
  • معایب کیف پول اکسودوس
  • نکات امنیتی در حین استفاده از ولت اکسودوس
آموزش کار با کیف پول اکسودوس (Exodus) + آموزش ویدئویی

آموزش کار با کیف پول اکسودوس (Exodus) + آموزش ویدئویی

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
۷ دقیقه
۰
۲۳۱
توسط :
مبین رزمخواه

کیف پول اکسودوس (Exodus) یک ولت نرم افزاری ارز دیجیتال طراحی شده مخصوص موبایل و دسکتاپ است. این ولت می‌تواند برای ذخیره بیش از ۲۶۰ ارز دیجیتال مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. در این مقاله قصد داریم آموزش ساخت کیف پول اکسودوس، نحوه ارسال، دریافت و مبادله ارز دیجیتال در آن را مرور کنیم. استفاده از این کیف پول مزایا و معایبی نیز دارد که در قسمت مخصوص به آن خواهیم پرداخت. همچنین سعی می‌کنیم به سایر نکات مورد نیاز در مورد ولت اکسودوس و هرچه که لازم است بدانید اشاره کنیم؛ اگر قصد استفاده از کیف پول اکسودوس را دارید تا انتهای این مقاله با بیتفا همراه باشید.

 

کیف پول اکسودوس (Exodus) چیست؟

اکسودوس یک ولت نرم افزاری است که برای موبایل و دسکتاپ منتشر شده است. این ولت در سال ۲۰۱۵ کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر از بیش از ۲۶۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. شبکه‌های بیت کوین، اتریوم، بایننس اسمارت چین، کاردانو، پالیگان و سولانا از جمله مهم‌ترین شبکه‌های پشتیبانی شده در این کیف پول هستند. می‌توان گفت اکسودوس ولت این قابلیت را دارد که طیف وسیعی از نیازهای شما را پوشش دهد.

کیف پول اکسودوس

این کیف پول ارز دیجیتال دارای رابط کاربری ساده‌ای است و این سادگی به تجربه بهتر کاربران کمک زیادی می‌کند. در سال‌های اخیر کیف پول اکسودوس روند پیشرفت مستمری را طی کرده و به‌مرورزمان به تعداد ارزهایی که پشتیبانی می‌کند اضافه کرده است. در برنامه‌های این ولت عنوان شده است که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ تراکنش‌های ارز دیجیتال را حداقل به نیمی از مردم دنیا معرفی کند.

 

در ادامه مراحل ایجاد کیف پول اکسودوس را مرور می‌کنیم.

 

ساخت کیف پول اکسودوس

مراحل ساخت کیف پول اکسودوس بسیار ساده است و با گذراندن چند مرحله می‌توانید به سادگی استفاده از این ولت را آغاز کنید. با مراجعه به این لینک می‌توانید نسخه مورد نظر خود را دانلود و نصب کنید.

پس از نصب بر خلاف دیگر ولت‌ها می‌توانید بلافاصله از آن استفاده کنید. اما توصیه ما این است که قبل از هر کاری نسبت به تهیه پشتیبان از کلمات بازیابی کیف پول خود اقدام کنید. برای این کار مسیر زیر را طی کنید:

وارد منوی ولت شوید و گزینه Security را انتخاب کنید. سپس با انتخاب Backups می‌توانید وارد قسمت پشتیبان گیری از کلمات خصوصی شوید. در اینجا با انتخاب Secret Phrase کلمات به شما نمایش داده می‌شود.

کیف پول Exdodus

پس از این کار می‌توانید از ولت خود با اطمینان استفاده کنید و نسبت به واریز و برداشت ارز دیجیتال در آن اقدام کنید. در ادامه مراحل ارسال و دریافت رمز ارزها در کیف پول اکسودوس را مرور می‌کنیم.

 

ارسال، دریافت و مبادله ارز دیجیتال در کیف پول اکسودوس

ولت اکسودوس طراحی مدرن اما ساده‌ای دارد. شاید رابط کاربری آن با سایر ولت‌ها کمی متفاوت باشد اما با یک بار مرور کردن آن می‌توانید به سادگی از آن استفاده کنید.

ولت اکسودوس امکانات خوبی برای ارسال، دریافت و مبادله ارزهای دیجیتال در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. ابتدا دریافت ارز دیجیتال در ولت اکسودوس را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

دریافت ارز دیجیتال در ولت اکسودوس

برای دریافت ارز دیجیتال باید به قسمت کیف پول این ولت مراجعه کنید و ارز مورد نظر خود را پیدا کنید. پس از انتخاب وارد صفحه مخصوص به آن می‌شوید. در مثالی که در تصویر مشاهده می‌کنید به دریافت تتر در شبکه ERC-20 اشاره شده است. هنگام انتخاب تتر دو شبکه‌ای که این ارز دیجیتال در ولت اکسودوس در دسترس است را مشاهده می‌کنید.

این شبکه باید هم در مقصد و هم در مبدأ یکسان باشد. در صفحه تتر آیکون دریافت در سمت راست با علامت فلش روبه‌پایین مشخص شده است. با انتخاب آن گزینه، آدرس دریافت تتر در ولت شما ایجاد می‌شود و می‌توانید از آن برای دریافت تتر استفاده کنید.

دریافت ارز کیف پول اکسودوس

 

ارسال ارز دیجیتال در کیف پول اکسودوس

ارسال ارز دیجیتال در این کیف پول فرایند ساده‌ای دارد. دوباره با انتخاب ارز دیجیتال و شبکه مورد نظر می‌توانید وارد صفحه رمز ارز مورد نظر شوید. در اینجا این بار با انتخاب آیکون فلش رو به بالا که در سمت چپ قرار دارد وارد صفحه ارسال می‌شوید.

در اینجا با تعیین مقداری که قصد ارسال آن را دارید در قسمت Amount و تعیین آدرس در قسمت Address می‌توانید فرایند ارسال خود را تکمیل کنید.

ارسال عکس کیف پول اکسودوس

اما شاید نیاز داشته باشید که ارزهای دیجیتال خود را درون ولت و بدون نیاز به صرافی تبدیل کنید. باید بگوییم که با مراجعه به قسمت Swap اکسودوس ولت می‌توانید این کار را به سادگی انجام دهید. در بخش بعدی این مقاله به توضیح این قابلیت می‌پردازیم.

 

آموزش مبادله (Swap) ارزهای دیجیتال در اکسودوس ولت

برای مبادله ارزهای دیجیتال در این کیف پول می‌توانید آیکون Swap که در وسط نوار ابزار آن طراحی شده است را انتخاب کنید. در صفحه باز شده می‌توانید دو رمز ارز را به دلخواه انتخاب و به یکدیگر تبدیل کنید. در تصویر زیر این بخش از ولت اکسودوس را مشاهده می‌کنید.

سواپ کیف پول اکسودوس

تا این قسمت سعی کردیم به آموزش استفاده از ولت اکسودوس و قسمت‌های مختلف آن بپردازیم. در قسمت در مورد مزایا و معایب کیف پول اکسودوس صحبت خواهیم کرد.

 

بررسی مزایا و معایب کیف پول اکسودوس

کیف پول اکسودوس یکی از بهترین ولت‌های نرم افزاری حال حاضر است که به صورت رایگان برای استفاده کاربران منتشر شده است. این ولت مانند هر محصول دیگری دارای نقاط ضعف و قدرت است و در این قسمت قصد داریم به مزایا و معایب آن اشاره کنیم.

ابتدا مزایای این ولت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

مزایای کیف پول اکسودوس

در دسترس بودن رایگان در چندین پلتفرم مختلف مانند ویندوز، مک، اندروید و iOS یکی از مهم‌ترین مزیت‌های کیف پول اکسودوس است. علاوه بر این مورد ولت اکسودوس مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه آن‌ها را مشاهده می‌کنید:

  • رابط کاربردی ساده و مدرن
  • ذخیره کلید خصوصی کاربران به صورت آفلاین
  • ارائه آپدیت منظم برای نرم افزار
  • پشتیبانی آنلاین و 24 ساعته و بانک کاملی از پرسش و پاسخ‌های کاربردی
  • فراهم کردن امکان سواپ ارزهای دیجیتال درون ولت
  • امکان استیکینگ ارزهای دیجیتال
  • ارائه اطلاعات مناسب مانند نمودار قیمتی

 

این ولت اما نقاط ضعفی نیز دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

کیف پول اکسودوس

 

معایب کیف پول اکسودوس

این ولت با اینکه نقاط قوت و مزایای زیادی دارد، اما با مشکلات و معایبی نیز روبه‌رو است. شاید مهم‌ترین انتقاد به این کیف پول این باشد که در مقایسه با سایر کیف پول‌ها مانند تراست ولت که از حدود 1700 رمز ارز پشتیبانی می‌کند، این ولت تنها 260 ارز دیجیتال را در خود جای داده است.

علاوه بر این می‌توان به موارد زیر در مورد معایب کیف پول اکسودوس اشاره کرد:

  • عدم پشتیبانی از آدرس‌های چند امضایی
  • پیشنهاد کارمزد بالا در برخی از شبکه‌ها
  • عدم پشتیبانی از سیستم امنیتی احراز هویت دو مرحله‌ای

همچنین به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که برای دانلود و استفاده از این کیف پول نیاز به VPN دارید. با توجه به تحریم‌ها و شرایطی که ایران دارد توصیه می‌کنیم با آی‌پی ایران از آن استفاده نکنید.

 

نکات امنیتی در حین استفاده از ولت اکسودوس

نکات امنیتی کیف پول اکسودوس

 

مانند هر فعالیت مالی دیگری لازم است تا در استفاده از کیف پول Exodus نیز به برخی از موارد امنیتی توجه داشته باشید. مورد اول که از همه اهمیت بیشتری دارد این است که کلمات کلیدی ولت خود را حتماً روی کاغذ و به دور از فضای آنلاین در هر قالبی مانند اسکرین شات، پیام، فایل و... ذخیره کنید.

این کار باعث می‌شود تا امنیت حساب شما افزایش پیدا کند و اگر مشکلی برای دستگاهتان پیش آمد همیشه بتوانید با بکاپ‌های کاغذی به دارایی‌های خود دسترسی پیدا کنید.

نکته بعدی که باید رعایت کنید این است که ولت خود را به هیچ عنوان به سایت‌های ناشناس متصل نکنید و هیچ گاه به ایمیل‌ها و پیام‌هایی که در آن‌ها از شما کلمات خصوصی کیف پولتان را می‌خواهد توجه نکنید. مواردی مانند دوبرابر کردن موجودی ولت و واریز جوایز همه کلاهبرداری محسوب می‌شود و با اعتماد به آن‌ها سرمایه‌های خود را از دست خواهید داد.

نکته پایانی نیز این است که به نظر می‌رسد سرورهای اکسودوس با آی‌پی ایران مشکل دارند و بهتر است برای امنیت بیشتر خود برای استفاده از آن از یک VPN دارای آی‌پی ثابت استفاده کنید.

 

در این مقاله سعی کردیم به تمامی مواردی که لازم در مورد استفاده از ولت اکسودوس بدانید اشاره کنیم. این کیف پول یکی از برترین ولت‌های موجود حال حاضر دنیای کریپتو در حوزه کیف پول‌های نرم افزاری است. امیدواریم در استفاده از آن تجربه خوبی برای خود رقم بزنید و بتوانید به بهترین شکل ممکن فعالیت خود را در بازار ادامه دهید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد