جستجو در بیتفا
  • ضرر 116 میلیون دلاری دولت آمریکا از فروش بیت کوین‌هایش!
  • بیت کوین‌های دولت آمریکا از کجا آمده است؟!
  • دولت آمریکا چه تعداد بیت کوین در اختیار دارد؟
ضرر چندین میلیون دلار دولت آمریکا از فروش بیت کوین‌هایش در ماه مارس

ضرر چندین میلیون دلار دولت آمریکا از فروش بیت کوین‌هایش در ماه مارس

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
۴ دقیقه
۰
۱۹۵
توسط :
مبین رزمخواه

دولت آمریکا در ماه مارس حجم قابل توجهی بیت کوین را در ماه مارس (فروردین) به فروش رساند که در آن زمان باعث شد دیدگاه نزولی افراد به بازار کریپتو تقویت شود. اکنون اما با رشد قیمت بیت کوین به بالای 33 هزار دلار، مشخص شد که اگر این اقدام توسط دولت آمریکا انجام نشده بود می‌توانست سود خوبی برایشان به ارمغان بیاورد! در این مقاله فروش بیت کوین توسط دولت آمریکا را ارزیابی می‌کنیم و جزئیات آن را با شما در میان می‌گذاریم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

ضرر 116 میلیون دلاری دولت آمریکا از فروش بیت کوین‌هایش!

در ماه مارس فشار زیادی بر دولت آمریکا وارد شده بود که باعث شد تا این نهاد دست به فروش دارایی‌های بیت کوین خود بزند. افزایش بدهی‌های آمریکا و همچنین مشکلات و چالش‌های دیگر باعث شد تا در ماه مارس 9861 بیت کوین توسط خزانه داری این کشور به فروش برسد. این تعداد بیت کوین در آن زمان ارزشی بالغ بر 216 میلیون دلار داشت.

نکته جالب این است که اگر این تعداد بیت کوین تا کنون دست نخورده باقی می‌ماند، با قیمت‌های فعلی 332 میلیون دلار ارزش داشت. این یعنی دریافتی دولت آمریکا می‌توانست 116 میلیون دلار بیشتر شود!

البته این مسئله باعث نگرانی مسئولین دولت آمریکا نخواهد شد! چراکه آن‌ها بیت کوین‌هایشان را خریداری نکرده‌اند که نگران کاهش سود و یا ضرر آن باشند! در ادامه اطلاعات بیشتری در این مورد ارائه خواهیم کرد.

 

بیت کوین‌های دولت آمریکا از کجا آمده است؟!

بیت کوین دولت آمریکا

دولت آمریکا بیت کوین‌هایش را معمولاً از طریق توقیف دارایی‌های غیر قانونی افراد به دست می‌آورد. پرونده‌هایی که در آن‎‌ها مجرمان فعال در حوزه کریپتو محکوم شناخته می‌شوند، اموالشان به کیف پول دولت واریز می‌شود. در بسیاری از مواقع دولت سایر ارزهای دیجیتالی که توقیف می‌کند را به بیت کوین تبدیل می‌کند. پس در جریان افزایش قیمت اخیر نمی‌توان گفت که دولت آمریکا ضرر کرده، چراکه برای بیت کوین‌هایش هزینه‌ای نپرداخته است!

به تازگی حدود 41490 بیت کوین نیز از جیمز ژونگ (James Zhong)، پس از متهم شدن به دست‌کاری تراکنش‌ها در بازار دارک نت، توسط دولت ایالات متحده ضبط شد. این حجم عظیم از بیت کوین در حال حاضر بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون دلار ارزش دارد! البته آمریکا اعلام کرده که قصد دارد تا پایان سال 2023 این بیت کوین‌ها را به فروش برساند.

درباره محلی که بیت کوین‌های فروخته شده هزینه می‌شود اطلاعاتی منتشر نشده است.

 

دولت آمریکا چه تعداد بیت کوین در اختیار دارد؟

بر اساس تجزیه و تحلیل اخیر محققان در پلتفرم co.21، با وجود تعداد بیت کوین‌هایی که امسال ایالات متحده به فروش رسانده است، همچنان بیش از 5.5 میلیارد بیت کوین در اختیار دارد. این حجم عظیم از بیت کوین تقریباً یک درصد از کل عرضه در گردش بیت کوین را تشکیل می‌دهد.

شرکت co.21 کیف پول رمز ارزی مربوط به دولت آمریکا را ردیابی می‌کند و میزان خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف را به ثبت می‌رساند. طبق اعلام این شرکت، اطلاعات موجود از دارایی‌های دولت آمریکا، بر اساس اطلاعاتی است که خود این نهاد منتشر کرده و میزان دقیق آن‌ها مشخص نیست.

بیت کوین آمریکا

حجم بیت کوینی که نهادهای دولتی و شرکت‌های بزرگ نگهداری می‌کنند برای فعالان بازار کریپتو بسیار حائز اهمیت است. تحرکات آن‌ها این پتانسیل را دارد که روندهای شکل گرفته در بازار را تغییر دهد و یا آن‌ها را تشدید کند. حتماً به خاطر دارید که فروش بیت کوین‌های تسلا در سه‌ماهه دوم سال 2022 توانست تأثیر قابل توجهی در بازار رمز ارزها ایجاد کند.

برترین ارز دیجیتال بازار از آغاز سال 2023 از محدوده قیمتی 17 هزار دلار تا بیش از 34 هزار دلار افزایش قیمت پیدا کرده است. این رشد قیمتی بازدهی بیت کوین در سال جاری را به بالای 100 درصد می‌رساند که می‌تواند باعث شود در آینده شاهد اخبار بهتری در حوزه ارز دیجیتال باشیم.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد