جستجو در بیتفا
  • دلیل افزایش سرمایه‌گذاری‌های اخیر چیست؟ - نقش ETF
  • چه زمانی روی بیت کوین سرمایه گذاری کنیم؟
  • بازه 150-400 روز پس از هاوینگ
  • با دیدبلندمدت، سرمایه‌گذاری روی بیت کوین در هر زمانی برد محسوب می‌شود
  • سخن پایانی - همچنان باید احتیاط کرد
بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری روی بیت کوین چه زمانی است؟  

بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری روی بیت کوین چه زمانی است؟  

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
۳ دقیقه
۰
۳۹۲
توسط :
رومینا میرفتاحی

یکی از مهمترین سوالاتی که اخیراً مطرح می‌شود این است که چه زمانی روی بیت کوین سرمایه گذاری کنیم؟ اکنون؟ حین هاوینگ یا پس از آن؟ این اواخر شاهد رالی پیش از هاوینگ بیت کوین بودیم و قیمت بیت کوین برای اولین بار در بیش از دو سال گذشته، از 60هزار دلار گذشت. این رالی که افزایش قابل توجه قیمت را در پی داشت با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در بیت‌کوین همراه بود و به‌‌طور ویژه از طریق صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین (ETF) تقویت می‌شد.

دلیل افزایش سرمایه‌گذاری‌های اخیر چیست؟ - نقش ETF

ابتدا به این بپردازیم که دلیل افزایش سرمایه‌گذاری‌های اخیر چیست. در مرحله اول بدیهی است که افراد با مشاهده سیر صعودی که قیمت بیت کوین پیش گرفته است به خرید بیت کوین ترغیب شد‌ند و به‌طور فزاینده‌ای به سرمایه‌گذاری در ETF‌های بیت کوین تمایل پیدا کردند. این صندوق ها با سرعت شگفت انگیزی حجم قابل توجهی بیت کوین‌ می‌خرند و درواقع در بازار کمبود ایجاد می‌کنند، به‌گونه‌ای می‌توان گفت این صندوق‌ها با خرید بیت کوین سعی بر این دارند آن را به یک دارای نادر و ارزشمند تبدیل کنند که منحصراً متعلق به خودشان است که این روند در نهایت سبب افزایش قیمت بیت کوین می‌شود. در نتیجه، دارایی‌های تحت مدیریت این صندوق‌ها به بالاترین حد خود نزدیک می‌شوند که نشان‌دهنده علاقه فزاینده به بیت‌کوین به عنوان یک سرمایه‌گذاری است.

چه زمانی روی بیت کوین سرمایه گذاری کنیم؟

طی رویداد هاوینگ که هر چهارسال یکبار اتفاق می‌افتد، پاداش ماینرهای بیت‌کوین به نصف کاهش می‌یابد. این مکانیسم سرعت ایجاد بیت کوین‌های جدید را کاهش می‎‌دهد و طبق نسبت عرضه و تقاضا، رفته رفته موجب افزایش قیمت بیت کوین می‌شود. در حال حاضر، سوال بزرگ این است که آیا سرمایه‌گذاری روی بیت کوین حین رویداد هاوینگ به نفع خواهد بود یا بهتر است سرمایه‌گذاری را به قبل یا بعد از آن موکول کرد؟

بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری روی BTC

بازه 150-400 روز پس از هاوینگ

نگاهی به گذشته و بررسی سیر تاریخی هاوینگ‌ بیت کوین، نشان می‌دهد که بله!! هاوینگ اغلب با افزایش قیمت بیت کوین همراه بوده است. به نقل از خبرگذاری cryptopolitan، این روند بین 150 تا 400 روز پس از هاوینگ ادامه دارد و پس از آن ممکن است قیمت بیت‌کوین از آن سطح پایین‌تر آید. خبرگذاری cryptopolitan معتقد است که این بازه زمانی می‌تواند نقطه ورد مناسبی برای خرید بیت کوین باشد.  

با دیدبلندمدت، سرمایه‌گذاری روی بیت کوین در هر زمانی برد محسوب می‌شود

همانطور که از الگوی تاریخی هاوینگ‌های پیشین مشخص است و بارها در بحث هاوینگ نیز به آن پرداختیم؛ قیمت بیت کوین پس از هر هاوینگ سیر صعودی پیش می‌گیرد. این سیر صعودی یک شبه اتفاق نمی‌افتد بلکه به تدریج نمایان می‌شود. ممکن است در این میان در دوره‌هایی بیت کوین افت قیمت نیز تجربه کند، اما cryptopolitan معتقد است اگر با دید بلندمدت به این سرمایه‌گذاری نگاه کنیم، سرمایه‌گذاری روی بیت کوین به نفع است و برخی تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که تا سال 2025، قیمت بیتن کوین به 125000 تا حتی 150000دلار برسد، برخی حتی چنان به آینده بیت کوین امیدوار هستند که قیمت آن را روی 200000دلار می‌بینند. خبرگذاری cryptopolitan چنین اظهار داشته که کسانی که آماده سرمایه‌گذاری در حال حاضر یا بلافاصله پس از نصف شدن هستند، ممکن است از این رشد بی نظیر سود زیادی کسب کنند.

سخن پایانی - همچنان باید احتیاط کرد

قیمت بیت کوین به جز دلار در سایر ارزهای فیات مثل پوند و یورو نیز به بالاترین حد خود رسیده است. این نشان می دهد که تمایل به بیت کوین نه فقط در ایالات متحده، بلکه در سراسر جهان افزایش یافته است. طبق این دستاوردها و بر اساس الگو چرخه‌های گذشته، سرمایه گذاران باید همچنان با احتیاط عمل کنند. همانطور که بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند، در صورت اصلاح بازار، همین هیجانات مثبت بازار می‌تواند به سرعت به وحشت تبدیل شود.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد