جستجو در بیتفا
  • آموزش انتقال بیت کوین به کیف پول
  • آموزش انتقال بیت کوین از صرافی MEXC
  • انتقال بیت کوین از کیف پول تراست ولت به صرافی MEXC
  • نکات مهم در انتقال بیت کوین
انتقال بیت کوین به کیف پول + آموزش ویدئویی

انتقال بیت کوین به کیف پول + آموزش ویدئویی

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
۷ دقیقه
۰
۹۱۳
توسط :
مبین رزمخواه

فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال باعث می‌شود تا شما کنترل تقریباً 100 درصدی بر دارایی‌های خود داشته باشید. با سیستم طراحی شده در این فضا، شما بدون نیاز به نهادهایی مانند بانک و موسسه‌های مالی می‌توانید دارایی‌های خود را مدیریت کنید و آن‌ها جابه‌جا کنید. این یک قابلیت بسیار جذاب برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود. اما در کنار آن باید دانش کافی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید کنترل خوبی روی دارایی‌های خود داشته باشید. انتقال بیت کوین از جمله مهم‌ترین مسائلی است که همه معامله‌گران باید بر آن تسلط کافی داشته باشند. در این مقاله سعی می‌کنیم به آموزش انتقال بیت کوین از صرافی به کیف پول و برعکس را توضیح دهیم و نکات مهم آن را به شما ارائه کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

آموزش انتقال بیت کوین به کیف پول

سازوکار انتقال ارزهای دیجیتال تا حد ممکن ساده سازی شده است. در حالت کلی یک فرستنده و یک دریافت کننده وجود دارد که دارایی‌های دیجیتال بین این دو مبادله می‌شود. یک نفر باید بیت کوین‌هایش را از یک آدرس مبدأ ارسال (Send) کند و طرف دیگر آن را دریافت (Receive) خواهد کرد. آدرس‌های بیت کوین در کیف پول‌ها و یا صرافی‌ها برای این انتقال مورد استفاده قرار می‌گیرد که لازم است با آن‌ها آشنایی داشته باشید.

هنگام ایجاد یک کیف پول بیت کوین، دو کلید و یا آدرس برای شما ایجاد می‌شود، یک آدرس خصوصی و یک آدرس عمومی. از آدرس عمومی بیت کوین می‌توانید برای ارسال و دریافت بیت کوین استفاده کنید، اما به هیچ عنوان نباید آدرس خصوصی که همان کلیدهای خصوصی کیف پول شما می‌شود را در اختیار کسی قرار دهید. پس توجه داشته باشید که برای دریافت بیت کوین تنها لازم است از آدرس عمومی خود استفاده کنید و در صورت تقاضای فردی برای دریافت آدرس خصوصی شما، بدانید که اهداف دیگری پشت این کار قرار دارد.

کلید خصوصی که در کیف پول‌های ارز دیجیتال مختلف عناوین مختلفی دارد (Recovery Phrase / Seed Phrase / Mnemonic Phrase برخی از این عناوین هستند) تنها برای دسترسی به کل دارایی‌ها و همچنین بازنشانی کیف پول در یک بستر جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد. این عبارت معمولاً دارای 12 تا 24 کلمه است که باید حتماً در جایی خارج از فضای دیجیتال و روی کاغذ ذخیره کنید.

انتقال بیت کوین

در انتقال بیت کوین اما زیاد با این کلمات کاری ندارید و تنها نیاز است که از آدرس عمومی کیف پول خود استفاده کنید. انتقال بیت کوین به صرافی مانند ارسال بیت کوین به یک شخص دیگر است که تنها تفاوت آن این است که در قسمت دریافت کننده باید آدرسی که صرافی به عنوان آدرس بیت کوین شما مشخص کرده است را وارد کنید.

در ادامه این مقاله سعی می‌کنیم انتقال بیت کوین از صرافی MEXC را به صورت کامل توضیح دهیم.

 

آموزش انتقال بیت کوین از صرافی MEXC

برای اینکه بتوانید بیت کوین‌های خود را از صرافی وارد کیف پول خود کنید، لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  • مراجعه به صفحه برداشت در صرافی
  • انتخاب بیت کوین و شبکه مورد نظر
  • وارد کردن آدرس کیف پول بیت کوین خود
  • تأیید تراکنش

در ادامه این مراحل را تشریح خواهیم کرد.

در ابتدا باید صفحه برداشت (Withdraw) را در صرافی باز کنید. سپس از گزینه انتخاب ارز دیجیتال بیت کوین را انتخاب کنید. در قسمت آدرس (Address) آدرس کیف پول بیت کوین و در قسمت شبکه (Network) شبکه مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید. توجه داشته باشید که شبکه گیرنده و فرستنده باید یکسان باشد و در صورت رعایت این نکته بیت کوین‌های ارسالی از بین خواهد رفت.

در قسمت بعد مقدار بیت کوینی که می‌خواهید برداشت کنید را در قسمت مقدار (Amount) وارد می‌کنید و سپس تراکنش را تأیید کنید.

انتقال بیت کوین از MEXC

برای تأیید تراکنش برداشت در صرافی MEXC نیاز است تا هم کد دریافت شده از طریق ایمیل را دریافت کنید و هم کدی که از طریق اعتبارسنج گوگل (Google Authenticator) دریافت کرده‌اید را در قسمت مخصوص وارد کنید. این کار برای افزایش امنیت حساب شماست تا برداشت‌ها به صورت کنترل شده انجام شوند.

پس از این کار تراکنش شما برای تأیید ارسال می‌شود و پس از انجام تراکنش در بلاکچین، بیت کوین‌های شما وارد کیف پولتان خواهد شد.

در ادامه مراحل انتقال بیت کوین از کیف پول به صرافی را مرور می‌کنیم.

 

انتقال بیت کوین از کیف پول تراست ولت به صرافی MEXC

برای انتقال بیت کوین از کیف پول تراست ولت به صرافی MEXC، ابتدا لازم است که آدرس دریافت خود را از صفحه بیت کوین در این صرافی کپی کنید. برای دریافت این آدرس وارد بخش واریز (Deposit) شوید. ارز بیت کوین و شبکه مورد نظر خود را انتخاب کنید. با کلیک بر روی گزینه ساخت آدرس (Generate Address) آدرس بیت کوین برای شما به نمایش در می‌آید. توجه داشته باشید که قبل از هر بار انتقال بیت کوین این آدرس را چک کنید زیرا به دلیل مسائل امنیتی، این آدرس‌ها به مرور زمان تغییر پیدا خواهند کرد.

انتقال بیت کوین از کیف پول به صرافی

پس از کپی کردن آدرس وارد تراست ولت شوید. این کیف پول را می‌توانید از صفحه دانلود رسمی آن در این نشانی دریافت کنید.

صفحه بیت کوین را باز کنید و گزینه ارسال (Send) را انتخاب کنید. در قسمت آدرس، آدرس بیت کوین صرافی MEXC را که کپی کرده بودید جای‌گذاری کنید. در قسمت مقدار (Amount) میزان بیت کوینی که می‌خواهید ارسال کنید را وارد کنید. با انتخاب گزینه Send تراکنش شما برای اجرا به بلاکچین بیت کوین ارسال می‌شود.

مراحل انجام این کار پیچیدگی خاصی ندارد، اما لازم است که به برخی از نکات توجه داشته باشید تا مشکلی برای امنیت دارایی‌های شما ایجاد نشود. در ادامه به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد.

 

نکات مهم در انتقال بیت کوین

انتقال بیت کوین

در انتقال بیت کوین باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. به دلیل اینکه شما با هیچ نهاد واسطی کار نمی‌کنید، مسئولیت تمامی اتفاقاتی که برای دارایی‌های شما رخ می‌دهد با خودتان است. پس توجه لازم را به نکات مطرح شده داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل از دارایی‌های خود محافظت کنید. در ادامه به برخی از نکات مهم برای جابه‌جایی بیت کوین اشاره خواهیم کرد:

  • توجه به آدرس مقصد: همیشه برای دریافت آدرس مقصد از گزینه کپی که در کیف پول و یا صرافی قرار داده شده استفاده کنید و هیچ گاه اقدام به کپی کردن آدرس به صورت دستی نکنید. وارد کردن آدرس اشتباه دارایی‌های شما را از بین خواهد برد.
  • توجه به کارمزد تراکنش: برای انتقال لازم است که حتماً مقداری کمتر از آنچه که در اختیار دارید را انتقال دهید. چراکه از مقدار باقی مانده کارمزد تراکنش برداشت می‌شود. عدم توجه به این نکته باعث می‌شود تراکنش‌های شما با خطا مواجه شود‌.
  • رعایت نکات امنیتی: در هنگام ارسال و دریافت بیت کوین، حتماً در یک مکان شخصی و خصوصی این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید تنها آدرس عمومی برای انجام تراکنش دریافت بیت کوین مورد نیاز است و به هیچ عنوان کلیدهای خصوصی خود را برای شخصی ارسال نکنید. همچنین کلمات خصوصی خود را با دقت نگهداری کنید. گم شدن این کلمات منجر به از دست رفتن تمام دارایی‌های موجود در آن کیف پول خواهد شد و هیچ روشی برای بازگرداندن آن وجود ندارد.

با رعایت این نکات می‌توانید به سادگی در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کنید و از تجربه اقتصاد غیرمتمرکز لذت ببرید. توجه داشته باشید که در صورت بروز مشکلات جزئی می‌توانید مسائل پیش آمده را با پشتیبانی کیف پول‌ها و صرافی‌ها مطرح کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد