جستجو در بیتفا
  • مزایای راه‌حل‌های لایه دو برای معامله‌گران
  • مقایسه موقعیت نقدینگی شبکه اصلی اتریوم و شبکه‌های لایه دو مثل آربیتروم
  • مقایسه بلاک تایم شبکه اصلی اتریوم و شبکه‌های لایه دو مثل آربیتروم
  • سخن پایانی
بررسی برتری شبکه‌های لایه دو مانند آربیتروم نسبت به شبکه اصلی اتریوم

بررسی برتری شبکه‌های لایه دو مانند آربیتروم نسبت به شبکه اصلی اتریوم

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
۲ دقیقه
۱
۷۸۳
توسط :
رومینا میرفتاحی

تحقیقات Uniswap Labs نشان می‌دهد که شبکه‌های لایه دو مانند آربیتروم هزینه‌های تراکنش بسیار کمتر و نقدینگی بالاتری نسبت به شبکه اصلی اتریوم دارند. راه‌حل‌های لایه دو در افزایش تجربه معاملاتی برای کسانی که در مقیاس کوچکتر فعالیت می‌کنند نقش موثری دارد.

مزایای راه‌حل‌های لایه دو برای معامله‌گران

در مطالعه‌ای که توسط آستین آدامز، محقق آزمایشگاه Uniswap انجام شد، مشخص شد که انجام سوآپ در شبکه‌های لایه دو(L2) به طور قابل‌توجهی مقرون به صرفه‌تر از شبکه اصلی اتریوم است. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که 97.5 درصد از معامله‌گران، به ویژه آن‌هایی که در تراکنش‌های زیر 125000 دلار شرکت می‌کنند، در پلتفرم‌های لایه دو شاهد نتایج مطلوب تری نسبت به شبکه اصلی اتریوم بوده‌اند. راه‌حل‌های لایه 2 به معامله‌گران فردی مزایای قابل توجهی ارائه می‌دهد. این مزایا در درجه اول شامل هزینه‌های کمتر تراکنش و بهبود نقدینگی است که شبکه‌های لایه دو را به گزینه‌ای جذاب برای مبادله‌کنندگان تبدیل می‌کند.

آربیتروم اینده اتریوم

مقایسه موقعیت نقدینگی شبکه اصلی اتریوم و شبکه‌های لایه دو مثل آربیتروم

شبکه‌های لایه دو مانند آربیتروم (Arbitrum)، به طور قابل توجهی از نظر موقعیت نقدینگی بهتر از شبکه اصلی اتریوم (Ethereum) عمل کردند و نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر موقعیت‌های نقدینگی بیشتری ایجاد کرده‌اند. این افزایش نقدینگی گواهی بر ترجیح رو به رشد شرکت‌کنندگان DeFi برای راه‌حل‌های لایه دو است.

مقایسه بلاک تایم شبکه اصلی اتریوم و شبکه‌های لایه دو مثل آربیتروم

یکی دیگر از مزایای شبکه‌های لایه دو نسبت به شبکه اصلی اتریوم، بلاک تایم کمتر آنها است. بلاک تایم به مدت زمانی گفته می‌شود که یک ماینر لازم دارد تا یک بلاک را تایید کرده و تشکیل دهد. به عنوان مثال، در حالی که بلاک تایم میانگین(average block time) اتریوم تقریباً 12 ثانیه است، بلاک تایم میانگین آربیتروم تنها 0.26 ثانیه است. درواقع کاهش در بلاک تایم، پنجره نوسانات قیمت را به حداقل می‌رساند و در نتیجه سودآوری تلاش‌های آربیتراژ را کاهش می‌دهد. این سناریو برای تامین‌کنندگان نقدینگی در شبکه‌های لایه دو که طبق آمار به دست آمده حدود 20 درصد بیشتر از تامین‌کنندگان شبکه اصلی از آربیتراژ درآمد دارند، مفید است.

سخن پایانی

نتایج حاصل از تحقیقات Uniswap Labs مسیرِ رو به جلو و آینده روشنی را برای بازارهای غیرمتمرکز دیفای روشن می‌کند. شبکه‌های لایه دو، علی‌رغم محدودیت‌های فعلی‌شان، مزایای بی‌شماری را ارائه می‌کنند که می‌تواند تجربه معاملاتی را به طور قابل توجهی برای کاربران افزایش دهد. با گسترش فعالیت شبکه‌های لایه دو آینده DeFi و بازارهای غیرمتمرکز برای مخاطبان در‌دسترس‌تر، کارآمدتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد