جستجو در بیتفا
  • بعد از مرج اتریوم چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟
  • آیا آپدیت جدید اتریوم، به صورت ایجاد یک هاردفورک است؟
  • دریافت ایردراپ فورک اتریوم برای هولدر‌ها
  • مکانیسم انتقال ایردراپ
  • اعلام پشتیبانی برخی صرافی‌ها جهت حمایت از فورک جدید و اعتباربخشی ETHW
  • ارائه ایردراپ NFT ریجنسیس توسط شرکت کانسنسیس
  • اظهارات Justin Sun در رابطه با فورک‌های اتریوم
  • کلاهبرداری از طریق نام ایردراپ
  • جمع بندی
ایردراپ فورک اتریوم برای هولدر‌ها

ایردراپ فورک اتریوم برای هولدر‌ها

متوسط
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
۶ دقیقه
۵
۱,۳۹۴
توسط :
فاطمه بادیپا

یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین شبکه‌های بلاکچینی در جهان یعنی اتریوم، در ماه سپتامبر آپدیت خود را انجام خواهد داد؛ این آپدیت که مرج (Merge) نام دارد می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین آپدیت‌های تاریخ بازار رمز ارزها باشد و تاثیرات زیادی را بر روی بازار کریپتو داشته باشد. آپدیت‌های بزرگی مانند مرج، در بلاکچین‌های مهمی مانند اتریوم می‌توانند باعث ایجاد مخالفت‌هایی توسط بخشی از جامعه آن و در نتیجه ایجاد شدن فورک‌های جدید شود. ایجاد شدن فورک‌های جدید نیز می‌تواند باعث ایجاد شدن ارزهای جدید و ایردراپ شدن این ارزها به کاربران و هولدرهای قدیمی رمزارز اتریوم شود. اما در صورت ایجاد فورک‌های اتریوم، ایردراپ اتریوم‌های فورک شده به چه کاربرانی تعلق خواهد گرفت؟ آیا این ایردراپ‌ها ارزش خواهد داشت؟

در ادامه با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوالات بپردازیم!

 

بعد از مرج اتریوم چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟

برای آشنایی بیشتر با ایردراپ‌های پیشرو اتریوم بهتر است ابتدا یه نگاهی به آپدیت مرج اتریوم داشته باشیم. اتریوم در پی استفاده از الگوریتم اثبات سهام (Pos) اقدام به اجرای آپدیت مرج کرده و در نتیجه آن تغییرات بسیار زیادی در این شبکه بلاکچینی اتفاق خواهد افتاد. یکی از مهمترین اتفاقات، پایان کار ماینرهای اتریوم در شبکه اصلی اتریوم خواهد بود؛ به این صورت که شبکه بلاکچینی اتریوم به مکانیسم اثبات سهام کوچ کرده و اعتبارسنج‌های (Validatot) جای ماینرها را در این شبکه خواهند گرفت.

این آپدیت شاید برای بخشی از جامعه اتریوم خوش‌آیند نبوده و بخشی از آن‌ها علاقه‌مند به ادامه دادن این بلاکچین با مکانیسم اثبات سابق خود، یعنی اثبات کار (PoW) باشند. این دو دستگی ممکن است باعث ایجاد دودستگی در میان جامعه این بلاکچین اتریوم شده و نتیجه آن ایجاد فورک‌های جدید باشد. در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت!

 

آیا آپدیت جدید اتریوم، به صورت ایجاد یک هاردفورک است؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید به بررسی هاردفورک بپردازیم. در فناوری بلاکچین به تغییرات بنیادی در پروتکل‌های شبکه که عمدتاً باعث ایجاد تغییرات در نوع پردازش تراکنش‌ها و ایجاد بلاک‌ها می‌شوند، ایجاد هاردفورک می‌گویند.
جهت انجام هارد فورک، نیاز است که تمامی گره‌ها (Nodes) و یا تمامی مشارکت‌ کنندگان در شبکه، پروتکل‌های نرم‌افزاری خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنند. در واقع می‌توان آن را به عنوان یک زنجیره جدید از آخرین نسخه بلاکچین توصیف کرد که منجر به جدایی و ایجاد زنجیره جدید می‌شود. برخی از گره‌ها در ادامه در فعالیت سایر گره‌ها مشارکت نمی‌کنند، به این معنی که دو نسخه مختلف از شبکه به طور جداگانه اجرا می‌شوند. با این تعاریف می‌توان نتیجه گرفت که مرج اتریوم یک هاردفورک است، زیرا طی آپدیت آن ما شاهد پایان زنجیره بلاک تحت کنترل اثبات کار و شروع فعالیت یک زنجیره جدید (اثبات سهام) هستیم.

دریافت ایردراپ فورک اتریوم برای هولدر‌ها

 

دریافت ایردراپ فورک اتریوم برای هولدر‌ها

بنا بر مواردی که بالاتر ذکر شد پس از تغییر مکانیسم اجماع اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام می‌توانیم شاهد ایجاد فورک‌های جدیدی از اتریوم بوده که تمایل دارند با مکانیسم قبلی اتریوم یعنی اثبات کار فعالیت و روند خود را ادامه دهند. در این حین ممکن است فورک‌هایی ایجاد شونند که هیچ ارزش در آینده نخواهند داشت و صرفاً در یک بازه زمانی کوتاه مدت توجه‌ات را به خود جذب کنند، در کنار این مورد نیز شاید شاهد ایجاد فورکی از اتریوم باشیم که بتواند جامعه‌ای خوب برای خود ایجاد کرده، به کاربرد گسترده رسیده و ارزش خود را افزایش دهد. حتی این امکان نیز وجود دارد تا شاهد ایجاد توکن‌های کلاهبرداری باشیم که با سواستفاده کردن از شرایط فعلی پیش آمده در شبکه اتریوم، سعی بر ایجاد تب و تاب برای توکن‌هایی بی ارز داشته باشند، توکن‌هایی که به صورت ایردراپ‌ برای کاربران ارسال می‌شوند تا تب و تابی برای دیگر کاربران ایجاد کنند و آن‌ها را مشتاق به خریداری کردن این توکن‌ها از پلتفرم‌های کمتر شناخته شده کنند؛ توکن‌هایی که در آینده هیچ ارزش ذاتی نخواهند داشت.

 

مکانیسم انتقال ایردراپ

همانطور که قبلاً توضیح داده شد، با آپدیت مرج اتریوم یک هارد فورک جدید ایجاد خواهد شد، آپدیت مرج نشان دهنده انتقال اتریوم از مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) است. نسخه جدید PoW اتریوم که به طور موقت "ETHPoW" نامیده می شود، تاریخچه تمام تراکنش‌های خود را از نسخه فعلی شبکه اتریوم درست قبل از اعمال به روزرسانی دریافت می‌کند، به این معنی که تمام موجودی توکن ها و قراردادهای هوشمند کپی خواهد شد و به روی نسخه جدید هم اعمال می‌شود. بنابراین، تمام هولدرهای اتریوم تفاوتی در میزان دارایی خود احساس نخواهند کرد و اتریوم با همین داده‌ها زنجیره خود را با اثبات سهام ادغام خواهد کرد.

اما فورک‌های ایجاد شده جدید کمی متفاوت‌تر عمل خواهند کرد؛ در صورت ایجاد چنین فورک‌هایی دارایی‌هایی که در زنجیره جدید ایجاد می‌شوند به احتمال زیاد به هولدرهای سابق اتریوم پرداخته خواهد شد. همین موضوع باعث شده است تا این روز‌ها تقاضا برای اتریوم افزایش پیدا کند؛ افراد به دلیل علاقه‌ای که برای دریافت ایردراپ‌های جدید اتریوم دارند اتریوم خریداری و هولد می‌کنند تا شامل ایردراپ‌های احتمالی باشند. ابن موضوع تقاضا برای اتریوم را افزایش داده است.

 

اعلام پشتیبانی برخی صرافی‌ها جهت حمایت از فورک جدید و اعتباربخشی ETHW

صرافی‌های Binance ،MEXC Global ،Gate.io و FTX اعلام کرده‌اند که همگی از فورک ETHPoW پشتیبانی می‌کنند و هنگام راه‌اندازی فورک ETHW، از عرضه آن و انتقال به حساب کاربران پشتیبانی خواهند کرد. البته در این میان برخی از شرکت ها نیز وعده اعطای برخی ایردارپ‌ها را به کاربران خود داده‌اند.

 

ارائه ایردراپ NFT ریجنسیس توسط شرکت کانسنسیس

کانسنسیس یکی از مهم ترین شرکت‌های توسعه اکوسیستم اتریوم می‌باشد که بنا دارد به مناسبت به روز رسانی اتریوم یک مجموعه NFT به نام رجینسیس ارائه دهد. عرضه این توکن کاملا رایگان است و فقط هزینه‌های آن مربوط به کارمزد تراکنش یا گس می‌باشد. عرضه این توکن‌ها از تاریخ به روز رسانی آغاز و به مدت 72 ساعت بعد ادامه خواهد داشت. نحوه دریافت این NFT ها هم از طریق کیف پول متامسک می‌باشد.

 

اظهارات Justin Sun در رابطه با فورک‌های اتریوم

جاستین سان، موسس بلاکچین ترون در اظهارات خود بیان کرده است که ما در حال حاضر بیش از 1 میلیون ETH داریم و اگر هارد فورک اتریوم با موفقیت اجرا شود، مقداری ETHW فورک شده را به انجمن ETHW و توسعه دهندگان برای ساخت اکوسیستم آن اهدا خواهیم کرد.

 

کلاهبرداری از طریق نام ایردراپ

شایان ذکر است که در طول رویدادهایی به این بزرگی، کسانی هستند که سعی می‌کنند از کاربران تازه کار ETH خود سوء استفاده کرده و کلاهبرداری کنند. بنابراین توصیه می‌شود نگاهی به برخی از رایج‌ترین کلاهبرداری‌‌های ETH 2.0 بیندازید و به خاطر داشته باشید که وعده ایردراپ یکی از محبوب‌ترین روش‌های  فیشینگ و کلاهبرداری در بازار رمز ارزها می‌باشد.

 

جمع بندی

اصولاً در صورت ایجاد یک فورک جدید، هولدر‌های آن رمز ارز که توکن‌های خود را در صرافی‌های متمرکز و یا کیف پول‌ هولد کرده باشند به همان مقدار ایردراپ دریافت خواهند کرد. اکنون هم که بحث‌های ایجاد شده در ارتباط با جدیدترین آپدیت مربوط به اتریوم می‌باشد، پیش بینی می‌شود که کاربران آن ایردراپ ETHW را دریافت خواهند کرد. همانطور که تا به حال فورکی از اتریوم ایجاد نشده است تا عملکرد بهتری از آن داشته باشد، در آینده نیز احتمال آن که چنین فورکی ایجاد شود که عملکرد موفق‌تری نسبت به اتریوم داشته باشد بسیار پایین است پس توصیه می‌شود اگر قصد سرمایه‌گذاری در فورک‎‌های آن را دارید، ریسک خود را با دقت مدیریت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد