جستجو در بیتفا
  • ربات معامله‌گر چیست؟
  • آشنایی با ربات‌های معامله‌گر
  • مزایا و معایب تردینگ ربات‌ها:
  • عملکرد خودکار
  • عملکرد منظم و یکپارچه
  • از بین بردن رفتار‌های احساسی
  • عملکرد نامشخص
  • آیا یک ربات معامله گر به طور مداوم کار می‌کند؟
  • استراتژی معاملات خودکار چیست؟
  • بهترین ربات‌های معامله‌گر
  • ربات معامله‌گر Bitcoin Prime
  • ربات معامله‌گر Bitcoin Era
  • توسعه سیستم معاملاتی
  • جمع بندی
ربات معامله‌گر چیست؟

ربات معامله‌گر چیست؟

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
۶ دقیقه
۳
۱,۰۳۵
توسط :
فاطمه بادیپا

شاید باور این موضوع کمی سخت باشد و حتی ممکن است که تصور کنید این یک جادو است اما بیایید بپذیریم که این یک واقعیت است که شما شب به آسودگی می‌خوابید و صبح روز بعد در یک معامله به راحتی سود کرده‌اید. ربات معامله گر برنامه‌ای است که از سیگنال‌های فنی برای ورود به معاملات استفاده می‌کند و به انسان‌ها اجازه می‌دهد تا در حال استراحت و یا مسافرت باشند و در عین حال سود‌های مالی خود را نیز داشته باشند.
تردینگ ربات‌ها پیچیده‌ترین قابلیت‌های معاملات خودکار را برای عملیات روزانه در بازارهای مالی مختلف ارائه می‌دهند. ربات‌های معامله‌گر می‌توانند قیمت‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و معاملات را بدون دخالت انسانی انجام دهند. یکی از مهمترین مزیت‌های ربات‌های معامله‌گر توانایی آن‌ها در انجام محاسبات زیاد و در عین حال به صورت خستگی ناپذیر است. اگر علاقمند به سرمایه گذاری در بازار‌های مالی هستید و در عین حال مشغله کاری شما بسیار زیاد است و زمان کتفی برای تحلیل بازار را ندارید، می‌توانید این موضوع را بر عهده این ربات‌ها بگذارید.

 

ربات معامله‌گر چیست؟

ربات معامله گر یک اصطلاح محاوره‌ای برای معاملات الگوریتمی بر اساس مجموعه‌ای از سیگنال‌های بازار مالی است که به تعیین خرید یا فروش یک جفت ارز در یک زمان معین کمک می‌کند. این سیستم ها اغلب خودکار هستند و با کارگزاران آنلاین یا پلتفرم‌های مبادله‌ای یکپارچه می‌شوند.
در واقع ربات‌های معامله‌گر برنامه‌های نرم افزاری خودکاری هستند که برای تولید سیگنال‌های معاملاتی در بازارهای مالی از جمله بازار ارزهای دیجیتال و فارکس استفاده می‌شوند.

ربات معامله گر

 

آشنایی با ربات‌های معامله‌گر

ربات‌های معامله‎‌گر یا همان تردینگ ربات‌ها، برنامه‌های نرم افزاری خودکاری هستند که سیگنال‌های معاملاتی را تولید می‌کنند. اکثر این ربات‌ها با متاتریدر ساخته شده‌اند و از زبان برنامه نویسی MQL استفاده می‌کنند که به معامله‌گران این اجازه را می‌دهند تا سیگنال‌های معاملاتی تولید کنند یا سفارش دهند و معاملات را مدیریت کنند.
این ربات‌های معامله‌گر خودکار برای خرید از طریق اینترنت در دسترس هستند، اما معامله‌گران باید در خرید یک سیستم معاملاتی از این طریق احتیاط کنند و رباتی را خریداری کنند که بازدهی مناسبی داشته باشد. 

 

مزایا و معایب تردینگ ربات‌ها:

همواره بررسی عملکرد ربات‌ها در زندگی انسان‌ها ابعاد مختلفی را در بر داشته است. حال بررسی اینکه آیا می‌توان به ربات‌ها اعتماد کرد و انجام چنین معاملاتی را بر عهده آن‌ها قرار داد یا خیر کار صحیحی هست و یا خیر سوالات مختلفی را به همراه داشته. برای انتخاب هر کاری در ابتدا باید به معایب و  مزایای آن پرداخت و سپس تصمیم گیری کرد.

 

عملکرد خودکار

پردازش دستی داده‌ها و محاسبه مجدد چندین ابزار تحلیلی به طور همزمان کار دشواری است. همچنین تجزیه و تحلیل بازارهای بسیار پرنوسان (مانند بازار رمز ارزها) کاری خسته‌کننده‌ای است، زیرا وضعیت بازار می‌تواند به طور ناگهانی تغییر کند. تردینگ ربات‌ها می‌توانند خیلی سریع محاسبات مختلف را انجام دهند و به راحتی می‌توانند حجم زیادی از داده‌ها را پردازش کنند. در نتیجه، یک استراتژی معاملاتی می‌تواند سیگنال‌های لحظه‌ای دقیق‌تری را بررسی کند و بنابراین می‌تواند نقاط ورود و خروج را با دقت بیشتری تعیین کند.

عملکرد منظم و یکپارچه

ربات های معامله‌گر ارز دیجیتال پایان‌ناپذیر هستند و می توانند 24 ساعت شبانه روز بدون تأثیر بر کارایی آن‌‌ها کار کنند. تجزیه و تحلیل ارز، سهام و سایر مظنه‌های اوراق بهادار فرآیندی سخت و خسته کننده است که هر معامله‌گر با آن آشنا است. در طول زمان، تمرکز انسان به صورت ناگزیر ضعیف می‌شود و ممکن است منجر به محاسبات نادرست و مدیریت نادرست معاملات شود. به عنوان مثال، ممکن است ذهن معامله‌گر در ساعت 2 بامداد خسته شده و عملکرد بهینه خود را از دست بدهد، در حالی که ربات‌ها به تجزیه و تحلیل بازارها و اجرای عملیات تجاری ادامه می‌دهند.

از بین بردن رفتار‌های احساسی

تردینگ ربات‌ها فاقد ویژگی‌های انسانی مانند اعتماد به نفس، اشتیاق، هیجان و غیره هستند. همه این ویژگی‌های انسانی بر معامله‌گران و در نتیجه فعالیت‌های تجاری آن‌ها در بازارهای مالی تاثیر می‌گذارد. این ربات‌ها عاری از این احساسات هستند و دقیقاً همانطور که برنامه ریزی شده‌اند عمل می‌کنند. بنابراین عوامل احساسی در معاملات ربات‌ها خنثی می‌شود.

عملکرد نامشخص

یکی از معایب استفاده از ربات‌های معامله‌گر این است که آن‌ها در کوتاه مدت سود ایجاد می‌کنند اما عملکرد آن‌ها در بلند مدت می‌تواند متفاوت باشد. در درجه اول به این دلیل است که آن‌ها خودکار هستند تا در محدوده خاصی حرکت کنند و روندها را دنبال کنند. در نتیجه، یک حرکت ناگهانی قیمت می‌تواند سود حاصله را در کوتاه‌ مدت از بین ببرد.

 

آیا یک ربات معامله گر به طور مداوم کار می‌کند؟

یک رباط معامله گر را می‌توان طوری برنامه ریزی کرد که به طور مداوم، 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته معامله کند. با این حال، اجازه دادن به این سطح از معاملات مداوم، به طور بالقوه فرد معامله‌گر را از این فرآیند حذف می‌کند. بسیاری از سرمایه‌گذاران ممکن است ترجیح دهند تا شرکت کنندگان فعال‌تری در فرآیند معاملات باشند، این موضوع دقیقاً همان چیزی است که ربات‌ها برای آن ایجاد شده‌اند.

عملکرد ربات معامله گر

 

استراتژی معاملات خودکار چیست؟

استراتژی معاملاتی مجموعه قوانینی است که یک معامله‌گر برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده می‌کند. شما معمولاً یک استراتژی معاملاتی ایجاد می‌کنید و آن را به صورت دستی دنبال می‌کنید، اما بسیاری از آن‌ها از برنامه‌های رایانه‌ای برای اجرای یک استراتژی معاملاتی خودکار استفاده می‌کنند.

 

بهترین ربات‌های معامله‌گر

انواع مختلفی از ربات‌های معامله‌گر وجود دارند که باتوجه به سبک معامله و شرایط مختلف می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. هدف ما در این مقاله معرفی دو تا از بهترین ربات‌های معامله‌گر می‌باشد.

ربات معامله‌گر Bitcoin Prime

به طور کلی یکی از بهترین ربات‌های معامله‌گر معرفی شده در سال 2022 بیت کوین پرایم است. بیت کوین پرایم قادر است به طور خودکار بیش از 75 جفت CFD مختلف را برای بیت کوین معامله کند، که شامل جفت شدن با اکثر ارزهای اصلی و طیف گسترده ای از رمز ارزهای محبوب است. در نتیجه بیت کوین پرایم می‌تواند تقریباً در تمام شرایط فرصت‌های معاملاتی بازار را پیدا کند. بیت کوین پرایم ادعا می‌کند که نرخ سود قابل توجه %90 دارد، اما صحت عملکرد آن کاملا تایید شده نیست. این پلتفرم از یک الگوریتم یادگیری عمیق برای شناسایی تنظیمات استفاده می‌کند و حتی اخبار ارزهای دیجیتال را دنبال می‌کند تا یک قدم جلوتر از تغییرات قیمت باقی بماند. حداقل سود سرمایه گذاری بیت کوین پرایم سپرده 250 دلاری است اما این ربات کارمزدی دریافت نمی‌کند. این پلتفرم تنها %2 کمیسیون از سود معاملات خود را دریافت می‌کند، بنابراین فقط زمانی که در حال کسب درآمد هستید برای استفاده از Bitcoin Prime باید پول پرداخت کنید.

ربات معامله‌گر Bitcoin Era

این ربات برای معامله گران تازه وارد به فضای ارز دیجیتال پیشنهاد می‌شود. بیت کوین Era یکی از بهترین ربات های معامه‌گر است. با این ربات، می‌توانید بیش از ده ها رمزارز محبوب از جمله بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، کاردانو، EOS، ریپل را معامله کنید. الگوریتم بیت کوین Era بر استراتژی تجارت با فرکانس بالا متکی است و حتی کوچک ترین حرکت‌ صعودی در بازار را به سود برای شما تبدیل می‌کند. این پلتفرم دارای نرخ سود 85 درصدی است. بیت کوین Era از طریق یک پلتفرم وب و همچنین از طریق برنامه‌های تلفن همراه برای iOS و Android در دسترس است. استفاده از این پلت فرم رایگان است و کمیسیونی دریافت نمی‌کند، اما برای شروع استفاده از بیت کوین Era باید حداقل 250 دلار سپرده گذاری کنید.

 

توسعه سیستم معاملاتی

معامله‌گران بازار مالی ممکن است بخواهند به جای ریسک روی تردینگ ربات‌ها، خودشان دست به کار شوند و سیستم های معاملاتی خودکار خود را توسعه دهند.
بهترین راه برای شروع، باز کردن یک حساب آزمایشی با یک کارگزار معاملات است که از متاتریدر پشتیبانی می‌کند و سپس شروع کنید به آزمایش با توسعه اسکریپت‌های MQL. پس از توسعه سیستمی که در هنگام بک تست عملکرد خوبی داشته باشد، معامله‌گران باید این برنامه را در معاملات کاغذی اعمال کنند تا کارایی سیستم را در محیط های زنده آزمایش کنند. برنامه‌های ناموفق را می‌توان بهینه سازی کرد، در حالی که برنامه‌های موفق را می‌توان در معاملات واقعی استفاده کرد و با مقادیر فزآینده‌ای سرمایه واقعی را افزایش داد.
به طور کلی، بسیاری از معامله‌گران تلاش می‌کنند تا سیستم‌های معاملاتی خودکار را بر اساس قوانین معاملات فنی و استراتژی‌های موجود خود توسعه دهند. این قوانین را می‌توان به راحتی تغییر داد تا به‌جای اجرای دستی، به صورت خودکار عمل کنند. معامله‌گران باید این سیستم‌ها را زیر نظر داشته باشند تا مطمئن شوند که مطابق انتظار کار می‌کنند و در صورت لزوم تنظیمات را انجام دهند.

 

جمع بندی

تا زمانی که به یک معامله‌گر و برنامه نویس ماهر تبدیل شوید، از سیستم های خودکار و روبات‌ها دوری کنید. ربات‌های معامله گر می‌توانند ابزاری عالی باشند، اما بیایید واقع بین باشیم، هیچ ابزار کاملی وجود ندارد که در همه محیط‌ها و همیشه به درستی کار کند. توجه داشته باشید که حتی سرمایه‌ گذاران و معامله‌گران الگوریتمی در وال استریت نیز ممکن است ضرر کنند ولی با این تفاسیر استفاده از این ربات‌ها می‌تواند مزایای بسیار زیادی نیز برای شما داشته باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد