جستجو در بیتفا
  • تغییر موفقیت آمیز شبکه اتریوم
  • تاییدیه گرفتن یک ETF معاملات اسپات بیت کوین
  • فدرال رزرو مسیر خود را معکوس کرد
  • پذیرش عمده بیت کوین به عنوان پول قانونی
  • استفاده به عنوان یک گزینه پرداخت توسط یک شرکت بزرگ
  • نظر ایلان ماسک
5 رویدادی که می تواند به بازار خرسی رمز ارزها پایان دهد چیست؟

5 رویدادی که می تواند به بازار خرسی رمز ارزها پایان دهد چیست؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
۵ دقیقه
۱۳
۱,۰۶۰
توسط :
کسری جان‌زاده

بازارهای خرسی کریپتو خشن هستند، اما از نظر متخصصان پنج رویداد وجود دارد که می‌تواند موجب پایان بازار خرسی شود. با ناراحتی سرمایه‌گذاران رمز ارزها در سراسر اکوسیستم، بازار نزولی رسماً آغاز شده است و سقوط قیمت‌های ویران‌کننده‌ای را با خود به همراه آورده است!

از آنجایی که موضوع محبوب گفتگو این روز‌های بازار پیش‌بینی‌های نزولی است در مورد اینکه بیت‌کوین چقدر پایین می‌آید و چقدر طول می‌کشد این زمستان کریپتو به پایان برسد، کسانی که تجربه بیشتری در این زمینه دارند می‌دانند که اینکه کف قیمتی بیت کوین از این هم پایین تر باشد احتمال بسیار کمی دارد. به جای تمرکز بر زمان پایان، شاید بهتر باشد کشف کنیم که چه رویدادهایی می‌توانند به بیرون کشیدن بازار از اعماق بازار نزولی و قرار دادن آن در مسیر چرخه بعدی خود کمک کنند. در اینجا نگاهی به پنج کاتالیزور بالقوه‌ای داریم که می‌توانند بازار کریپتو را از وضعیت بد فعلی خارج کنند.

 

تغییر موفقیت آمیز شبکه اتریوم

اتریوم

یکی از مورد انتظارترین تحولات پنج سال گذشته، انتقال شبکه اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام بوده است. در حالی که این فرآیند بسیار طولانی بوده و با مشکلات متعددی روبرو شده است، پس از اتمام موفقیت آمیز آزمایش Merge در شبکه آزمایشی عمومی Sepolia، اکنون تغییر رسمی از همیشه نزدیکتر است.

در صورتی که این انتقال بدون مشکل انجام شود این امکان وجود دارد که هیاهوی پیرامون ادغام اتریوم بتواند به خروج بازار کریپتو از وضعیت نزولی آن کمک کند، به خصوص اگر به مقیاس‌پذیری بیشتر و تجربه کاربری سریع‌تر این شبکه کمک کند. طبق اخباری که در حال حاضر وجود دارد، این ادغام قرار است در آگوست 2022 انجام شود.

لازم به ذکر است که یک ادغام موفقیت آمیز همچنین می‌تواند منجر به یک نوع رویداد به نام "شایعه را بخر، خبر را بفروش" شود که در آن قیمت‌ها برای سرخوشی دارندگان رمزارز افزایش می‌یابند، اما به محض اینکه وضعیت وخیمی در شرایط مالی جهانی پیش می‌آید دوباره سقوط می‌کنند.

 

تاییدیه گرفتن یک ETF معاملات اسپات بیت کوین

صندوق ETF بیت کوین

رویداد دیگری که سال‌ها شایعه شده بود و می‌تواند جرقه احیای کریپتو باشد، تصویب یک صندوق قابل معامله در مبادلات بیت‌کوین (ETF) برای بازارهای ایالات متحده است. از سال 2017، زمانی که اولین ETF بیت کوین، پیشنهاد شده توسط دوقلوهای Winklevoss، توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) رد شد، همه پیشنهاد ‌های ETF بیت کوین دیگر نیز که با پشتوانه فیزیکی ارائه شده‌اند یکی پس از دیگری رد شدند.

 

مقالات مرتبط در سایت بیتفا: تله خرسی و گاوی چیست؟

 

دلایل رد معمولاً حول این اتهام است که بازار ارزهای دیجیتال به راحتی دستکاری می‌شود و تدابیر مناسب برای محافظت از سرمایه گذاران وجود ندارد. اگر یک ETF مربوط به معاملات اسپات تایید شود، این انتظار طولانی ‌مدت را به چالش می‌کشد و سطح جدیدی را برای بیت‌کوین و دارایی‌های دیجیتال به‌عنوان یک کل به ارمغان می‌آورد. این تایید پتانسیل ایجاد موج جدیدی از پذیرش را دارد که می‌تواند با سرازیر شدن وجوه جدید به بازار، زمستان کریپتو را به پایان برساند.

 

فدرال رزرو مسیر خود را معکوس کرد

فدرال رزرو

«با فدرال رزرو مبارزه نکنید» عبارت رایجی است که سرمایه گذاران برای توضیح یکی از تأثیرگذارترین نیروها در بازارهای مالی جهانی استفاده می‌کنند. پس از چندین سال سیاست پول آسان و نرخ‌های بهره نزدیک به صفر، فدرال رزرو ایالات متحده افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره را تصویب کرد که در سه سال گذشته بی سابقه بوده است.

از آن زمان، فدرال رزرو دو افزایش دیگر نرخ بهره را به مقدار 0.5% و 0.75% اعمال کرده است که نرخ بهره فعلی را به محدوده 1.5% تا 1.75% رسانده است. در همین بازه زمانی، دارایی‌های ریسکی در سرتاسر جهان در حال کاهش قیمت بوده‌اند و بیت‌کوین از 48000 دلار در پایان ماه مارس به قیمت فعلی خود که نزدیک به حمایت 20000 دلار معامله می‌شود، کاهش یافته است.

رشد تاریخی در بازار رمز ارزها که در سال 2021 شاهد بودیم تا حد زیادی ناشی از سیاست‌های پولی آسان فدرال رزرو بود، و به احتمال زیاد اگر بازگشت به چنین سیاست‌هایی یک بار دیگر دیده شود، سرمایه‌ها به اکوسیستم کریپتو جریان خواهد یافت.

 

پذیرش عمده بیت کوین به عنوان پول قانونی

بیت کوین ال سالوادور

در سال 2021، السالوادور به اولین کشوری در جهان تبدیل شد که بیت کوین را به عنوان یک ارز قانونی برای استفاده توسط شهروندان خود پذیرفت. در آوریل سال 2022، جمهوری آفریقای مرکزی (CAR) هم تبدیل به دومین کشوری شد که این کار را انجام داد و به روند رو به رشد اشاره کرد.

در حالی که استفاده از بیت کوین به شکل قانونی هدف بلندمدت طرفداران ارزهای دیجیتال بوده است و تصمیمات السالوادور و آفریقای مرکزی ارزش تجلیل دارد، اما به دلیل اینکه این کشور‌ها بازیگران کوچکی در زمین بازی بوده‌اند این تصمیمات تاثیر بسزایی بر بازار نداشته‌اند.

با این حال، اگر بازار بزرگتری مانند ژاپن یا آلمان برای استفاده از بیت کوین را برای شهروندان خود قانونی کنند این روند احتمالاً تغییر خواهد کرد. تحولات اخیر در صحنه جهانی، از جمله درگیری‌ها و کمبود مواد غذایی، دولت‌ها را مجبور به انجام کارهایی می‌کند که هرگز به آن فکر نمی‌کردند و این احتمال نیز وجود دارد که با از بین رفتن قدرت خرید ارز‌های فیات دولت‌ها به عنوان آخرین گزینه به بیت کوین رو آورند.

 

استفاده به عنوان یک گزینه پرداخت توسط یک شرکت بزرگ

پرداخت با بیت کوین

یک بهانه رایج در مورد اینکه چرا مردم از بیت کوین یا ارزهای دیجیتال برای خریدهای روزمره خود استفاده نمی‌کنند این است که هنوز تقریباً در هیچ جا پذیرفته نشده است. در حالی که گزینه‌هایی برای دسترسی به ارزش موجود در کریپتو وجود دارد، مانند کارت‌های نقدی و ادغام پرداخت آنلاین با پلتفرم‌هایی مانند Shopify، توانایی خرید با انجام معاملات مستقیم در شبکه بلاک چین نسبتاً محدود است.

 

نظر ایلان ماسک

بارها، ایلان ماسک اعلام کرده است که راه اندازی پرداخت‌های مبتنی بر بلاک چین می‌تواند جرقه‌ای برای حرکت رو به بالای بازار باشد. بر اساس این نمونه‌ها و نمونه‌های دیگر از رالی‌های صعودی که پس از گمانه‌زنی‌ها درباره پذیرش یک شرکت بزرگ به وجود آمده‌اند، این احتمال وجود دارد که پذیرش ارز‌های دیجیتال توسط یک شرکت بزرگ مانند اپل یا آمازون بتواند موجب برگشت بازار از داین قیمت‌ها شود.

 

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد