جستجو در بیتفا
  • فاز تثبیت قیمت بیت کوین آغاز شده است
  • نگاهی به وضعیت فعلی بیت کوین
  • تأثیرات نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بیت کوین بر بازار کریپتو
آغاز فاز تثبیت قیمتی بیت کوین با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ

آغاز فاز تثبیت قیمتی بیت کوین با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
۴ دقیقه
۰
۲۲۶
توسط :
مبین رزمخواه

بیت کوین در هفته‌های اخیر یک روند صعودی نسبتاً قدرتمند را تجربه کرد. اما اکنون اولین کندل نزولی هفتگی بیت کوین پس از رشد ۴ هفته‌ای به ثبت رسید که می‌تواند نشانه‌ای برای کندتر شدن روند افزایش قیمت آن باشد. ما هر روز در صفحه یک صفحه اختصاصی اخبار بیت کوین امروز را پوشش می‌دهیم. امروز با خبر آغاز فاز تثبیت قیمت بیت کوین با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ همراه شما خواهیم بود؛ با بیتفا همراه باشید. 

 

فاز تثبیت قیمت بیت کوین آغاز شده است

در ۴ هفته گذشته، قیمت بیت کوین همواره روند صعودی خود را حفظ کرده بود. امروز اما برای اولین بار شاهد قرمز شدن کندل هفتگی بیت کوین پس از ۴ هفته بودیم. در تصویر پایین می‌توانید نمودار قیمتی بیت کوین در بازه زمانی هفتگی را مشاهده کنید.

نمودار قیمت بیت کوین

لازم به ذکر است که این گزارش در زمانی منتشر می‌شود که بیت کوین در تلاش است تا قیمت خود را بالای ۳۷۰۰۰ دلار نگه دارد. با توجه به رفتار قیمتی، به نظر می‌رسد که بیت کوین وارد فاز تثبیت شده است. فازی که بعد از یک روند صعودی شدت افزایش قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند را فاز تثبیت می‌گویند. در این فاز نگرانی و ترس‌ها در مورد کاهش بیشتر قیمت ایجاد می‌شود و اهمیت زیادی برای شکل دهی آینده بیت کوین دارد.

بر اساس آخرین گزارشات منتشر شده از تحلیل بیت کوین در حدود محدوده قیمتی ۳۷ هزار دلار در نوسان است. همچنین این نوسانات با نشانه‌هایی از کاهش شتاب و نرخ‌های مثبت ورود سرمایه به قراردادهای آتی همراه شده است؛ معیاری که همواره با کاهش ارزش بازار یک دارایی مرتبط بوده است.

با ادامه دار شدن تضعیف روند صعودی و کاهش ورود سرمایه‌های جدید، احتمال شدت گرفتن فشار فروش از سوی دارندگان کوتاه مدت که سودهای خود را نقد می‌کنند افزایش پیدا می‌کند.


نگاهی به وضعیت فعلی بیت کوین

پس از چهار هفته متوالی که شاهد افزایش قیمت بیت کوین بودیم، این ارز دیجیتال اولین کندل هفتگی منفی خود را ثبت کرد. بیت کوین در روزهای اخیر تلاش دوم خود را برای عبور از مقاومت ۳۸ هزار دلار انجام داد که البته با موفقیت همراه نشد. رشد قیمتی بیتکوین به دلیل فعالیت‌های معاملاتی در بازارهای آتی و نقدی کوتاه مدت بود که نتوانست تأثیرات قدرتمندتری در بازار کریپتو ایجاد کند.

معیار حجم تجمعی دلتا (CVD) که توسط پلتفرم TabTrader منتشر شده برای بازار آتی که نشان دهنده میزان سرمایه‌های استفاده شده در بخش فیوچرز است، در این افزایش قیمت روند کاهشی و منفی به خود گرفته بود. این اتفاق نشان‌دهنده برداشت سود توسط شرکت‌کنندگان بازار است که حجم زیادی نیز دارد. 

این برداشت سود باعث شد تا شاخص اپن اینترست (Open Interest) با کاهشی ۸.۷ درصدی مواجه شود. شاخص اپن اینترست نشان دهنده میزان معاملات باز در بازار فیوچرز است و کاهش آن یعنی سفارش‌های فروش زیادی در محدوده‌های بالای ۳۷ هزار دلار برای بیت کوین وجود دارد. 

بیت کوین

ناتوانی بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار در رسیدن به قیمت ۳۸,۰۰۰ دلار، در کنار اینکه نشانه‌ای برای آغاز فاز تثبیت قیمت بیت کوین محسوب می‌شود، می‌تواند هشداری برای افرادی باشد که قصد ورود مجدد به این بازار را دارند؛ چرا که رفتار معامله‌گران نشان دهنده این است که آن‌ها در حال نقد کردن سودهای خود در نواحی بالای ۳۷ هزار دلار هستند. 

نکته جالب توجه اینجاست که دیگر ارزهای دیجیتال در بازار نسبت به بیت کوین عملکرد بهتری را به ثبت رسانده‌اند. از دلایل این اتفاق هم این است که بیت کوین به عنوان دارایی دیجیتال پیشرو شاهد تمرکز عرضه در میان گروه‌های مختلف سرمایه‌گذاری است. تحلیل داده‌های میان زنجیره‌ای (On-Chain) نشان دهنده این است که عرضه بیت کوین به شدت کاهش پیدا کرده، زیرا به چهارمین رویداد هاوینگ بیت کوین، که انتظار می‌رود در آوریل ۲۰۲۴ رخ دهد، نزدیک می‌شویم.

 

تأثیرات نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بیت کوین بر بازار کریپتو

بر اساس داده‌های به دست آمده، در حال حاضر بازه زمانی هولد کوتاه مدت بیت کوین افزایش پیدا کرده است. پس از رشد قابل توجه بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۳ و از قیمت‌های حدود ۱۵ هزار دلار تا بیش از ۳۷ هزار دلار، امیدها به آینده بیت کوین افزایش پیدا کرده است.

رویداد هاوینگ که عرضه بیت کویت‌های جدید به بازار را کاهش می‌دهد، توانسته تأثیرات مثبت خود را قبل از رخداد اصلی آغاز کند. این در حالی است که هنوز تأیید صندوق‌های ETF بیت کوین پتانسیل بالایی برای افزایش سرمایه‌های بازار بیت کوین دارد و به نظر می‌رسد اگر بیت کوین بتواند در این فاز تثبیت عملکرد خوبی داشته باشد، اوضاع آن در آینده با موفقیت‌های بزرگی همراه خواهد شد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد