جستجو در بیتفا
  • قیمت بیت کوین هدایت بازار را به دست گرفته است
  • BTC و S&P 500
  • تاثیر تایید ETF بیت کوین بر جریان‌های ورودی
  • سخن پایانی
قیمت بیت کوین برای مدت کوتاهی به سطح 57000 دلار رسید

قیمت بیت کوین برای مدت کوتاهی به سطح 57000 دلار رسید

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
۳ دقیقه
۰
۳۱۵
توسط :
رومینا میرفتاحی

بیت کوین نزدیک به 11 درصد صعود کرد و برای مدت کوتاهی به بالاترین قیمت سالانه 57000 دلار رسید. طبق داده‌های پلتفرم CoinGlass، در پی افزایش قیمت بیت کوین به 57هزار دلار، بیش از 161 میلیون دلار BTC طی 24 ساعت گذشته نقد شده و میزان نقدینگی به بیش از 268 میلیون دلار در پوزیشن‌ها فروش رسیده است.

قیمت بیت کوین هدایت بازار را به دست گرفته است

به‌طور کلی افزایش قیمت بیت‌کوین هدایت وضعیت بازار را به دست گرفته‌است. بیت کوین در ماه گذشته 33 درصد افزایش یافت و طی این مدت شاهد تغییرات متداول قیمت آن بودیم. بر اساس داده‌های TradingView در کمتر از 24 ساعت، قیمت بیت کوین افزایش 10.8 درصدی از 51471 دلار به 57035 دلار را تجربه کرد. افزایش قیمت بیت کوین به 57هزار دلار، منجر به نقد شدن بیش از 268 میلیون دلار در بازار کریپتو شد. به نمودار زیر دقت کنید. با استمرار وضعیت صعودی بازار، طی یک روز گذشته در مجموع حدود 270 میلیون دلار از دارایی‌هایی که در پوزیشن‌های فروش قرار داشتند نقد شدند.

بیش از 270 میلیون دلار در 24 ساعت گذشته نقدینگی شد

BTC و S&P 500

افزایش تقریبا یازده درصدی قیمت بیت کوین زمانی اتفاق افتاد که S&P 500 در محدوده منفی معامله می‌شد. در روز دوشنبه، مصادف با 26 فوریه، S&P 500 در محدوده منفی 0.5% قرار داشت، در حالی که بیت کوین با افزایش خیره کننده 11% سیر صعودی را ثبت کرد. البته در حال حاضر و حین نوشتن این مقاله در تاریخ هشتم اسفند ماه، قیمت بیت کوین زیر 57000 آمده و حدود 56800 معامله می‌شود.

تاثیر تایید ETF بیت کوین بر جریان‌های ورودی

خبرگذاری کوین‌تلگراف می‌گوید پاو هوندال، تحلیلگر ارشد Swyftx، در بیانیه‌ای بازار کریپتو را چنین توصیف کرده است: "در حال حاضر بازار کریپتو در آتش سوزی است". هوندال در ادامه مانند بسیاری دیگر از تحلیلگران، به حجم قابل توجهی از سرمایه نهادی که به صندوق‌های قابل معامله بیت کوین (ETF) که اخیراً تأیید شده‌اند اشاره کرد. از 11 ژانویه، در مجموع 5.6 میلیارد دلار به چندین ETF بیت کوین که در ایالات متحده راه اندازی شده‌اند، سرازیر شده است، که نشان دهنده افزایش علاقه و اعتماد کاربران به این حوزه است. می‌توان گفت افزایش قیمت بیت کوین به‌طور قابل توجهی باعث افزایش فعالیت در ETFهای بیت کوین نیز شده است.

طبق گزارش بلومبرگ، ETF ها در روز دوشنبه رکورد جدید 2.4 میلیارد دلاری را در حجم معاملات ثبت کردند. این افزایش فعالیت معاملاتی نشان‌دهنده علاقه‌مندی فعالان حوزه کریپتو به ETF‌هاست. جریان خالص ورودی به ETF بیت کوین در 26 فوریه به بیش از 515 میلیون دلار رسید. بر اساس داده‌های Farside، از زمان تایید ETF ها در تاریخ 11 ژانویه، 26 فوریه یکی از روزهایی بود که شاهد بیشترین جریان‌های ورودی بودیم. توجه شما را به جدول زیر از سایت Farside Investors، که کادر هایلایت شده رسیدن ETFهای بیت کوین به مرز 515 میلیون دلار را در 26 فوریه نشان می‌دهد جلب می‌کنم.

در 26 فوریه ETFهای بیت کوین به 515 میلیون دلار رسید.

سخن پایانی

شرکت هوش تجاری MicroStrategy نیز در روز دوشنبه از دستیابی خود به حدود 3000 توکن اضافی در این ماه خبر داد. با این خرید اخیر، دارایی بیت کوین این شرکت در حال حاضر به حدود 10 میلیارد دلار می‌رسد. از سوی دیگر، خرید نهنگ نیز در طول ماه گذشته پر قدرت ادامه داشته است. به‌طور کلی طی یک ماه گذشته، بیش از 150 آدرس جدید که هر کدام بیش از 1000 بیت کوین را در خود جای داده‌اند، ایجاد شده است.

در نهایت، بیت کوین عملکرد بهتری را در مقایسه با دارایی‌های سنتی مانند سهام و طلا در سال جاری نشان داده است. نسبت مقایسه قیمت بیت کوین با فلز گرانبها طلا به بالاترین سطح خود در بیش از دو سال گذشته رسیده است. از ابتدای سال، قیمت بیت کوین تا 33 درصد افزایش یافته است و همچنان روند صعودی خود را ادامه می‌دهد که حتی باعث علاقه فعالان این حوزه به آلت کوین‌هایی مانند اتر و BNB نیز شده است و آینده بیت کوین را امیدوار کننده نشان می‌دهد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد