جستجو در بیتفا
  • تأیید صندوق ETF بیت کوین توسط SEC
  • تأیید شدن ETF بیت کوین بلک راک چه تأثیری بر بازار کریپتو دارد؟
  • تأثیر خبر تأیید شدن صندوق ETF بیت کوین کمپانی BlcakRock بر نمودار قیمتی بیت کوین
  • جمع بندی
درخواست ایجاد صندوق ETF کمپانی BlackRock توسط SEC تأیید شد

درخواست ایجاد صندوق ETF کمپانی BlackRock توسط SEC تأیید شد

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
۵ دقیقه
۴
۸۸۰
توسط :
مبین رزمخواه

سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در نهایت مجبور شد تا درخواست کمپانی بلک راک (BlackRock) برای ایجاد صندوق‌های ETF بیت کوین را تأیید کند. همان طور که در مقالات گذشته اشاره کردیم، کمپانی بلک راک بزرگ‌ترین شرکت مدیریت سرمایه در دنیا است که بیش از 8.5 تریلیون دلار سرمایه تحت مدیریت دارد. تأیید صندوق ETF بیت کوین بلک راک توسط SEC می‌تواند یک راه مطمئن برای افرادی که تا کنون در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری نکرده‌اند فراهم کند. بیت کوین اکنون این فرصت را دارد تا در کنار تریلیون‌ها دارایی به سبد مشتریان بلک راک اضافه شود. در ادامه با جزئیات این خبر و تأثیرات احتمالی آن بر بازار ارزهای دیجیتال بیشتر آشنا می‌شویم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

تأیید صندوق ETF بیت کوین توسط SEC

سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا بالاخره درخواست کمپانی بزرگ BlackRock را برای ایجاد صندوق ETF اسپات بیت کوین تأیید کرد. گفته می‌شود که این سازمان در روزهای اخیر درخواستی مشابه از یک کمپانی دیگر با نام Bitwise را نیز مورد تأیید قرار داده است.

البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که پذیرفته شدن این درخواست‌ها توسط SEC به نوعی سیگنال تأیید برای آغاز فرایندهای قانونی شکل گیری صندوق‌های ETF بیت کوین به صورت رسمی است. روند قانون گذاری این صندوق‌ها و همچنین اجرایی شدن آن‌ها می‌تواند زمان بر باشد. اما شروع آن‌ها اتفاق مثبت و ویژه‌ای برای بیت کوین و صنعت ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود و امیدهای بسیاری از افراد را به صنعت کریپتو تقویت می‌کند.

صندوق‌های ETF بسته‌های سرمایه‌گذاری را ارائه می‌دهند که معمولاً به ارزش یک یا چند دارایی متصل می‌شوند و در صرافی‌ها و بازار بورس قابل معامله هستند. در فضای ارزهای دیجیتال، صندوقی که ارزش آن بازتاب دهنده قیمت برخی از رمزارزها و توکن‌های دیجیتال باشد و بتوان آن‌ها را در پلتفرم‌های مختلف معامله کرد ETF نامیده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این صندوق‌ها پیشنهاد می‌کنیم مقاله آشنایی با صندوق های قابل معامله بیت کوین (ETF) را مطالعه کنید. در ادامه تأثیر تأیید شدن صندوق ETF بلک راک توسط SEC بر بازار ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

تأیید شدن ETF بیت کوین بلک راک چه تأثیری بر بازار کریپتو دارد؟

همان‌طور که در هفته‌های قبل مشاهده کردیم، درخواست بلک راک برای راه‌اندازی صندوق‌های ETF بیت کوین باعث شد تا بسیاری از شرکت‌های مدیریت سرمایه دنیا نیز درخواست‌های مشابهی را به ثبت برسانند. در 14 جولای سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد که درخواست کمپانی‌های Wise Origin Bitcoin Trust، Wisdom Tree، VanEck و Invesco Galaxy را برای ایجاد صندوق ETF بیتکوین مورد بررسی قرار می‌دهد.

بلک راک

با اینکه ممکن است درخواست تمامی این شرکت‌ها مورد تأیید SEC قرار نگیرد اما باز هم اثرات خود را در بازار ارزهای دیجیتال و جذب سرمایه از طریقی تازه را خواهد داشت. افزایش علاقه سرمایه گذاران نهادی یکی از پیش بینی‌های ChatGPT در مورد آینده کریپتو بود که در این مقاله به آن اشاره شد!

علاوه بر این گفته می‌شود که اولین صندوق ETF بیت کوین در اروپا نیز تا سال آینده راه اندازی خواهد شد که این هم از تأثیرات اقدام بلک راک و علاقه مند شدن این کمپانی به بیت کوین است.

کارشناسان کریپتو معتقدند تأیید شدن صندوق‌های ETF توسط SEC به نوعی مهر تأیید دولت آمریکا بر صنعت کریپتو به شمار می‌رود. در ماه‌های گذشته چالش‌های مختلفی در مورد قانون گذاری کریپتو در ایالات متحده ایجاد شده بود و اکنون به نظر می‌رسد دولت و قانون گذاران این کشور می‌توانند با دید بهتری قوانین بازار ارزهای دیجیتال را طراحی و اجرا کنند.

با اینکه خبر تأیید صندوق ETF بیت کوین شرکت بلک راک توسط SEC یک خبر مهم محسوب می‌شود، اما مثل اینکه قدرت کافی برای ایجاد یک محرک قیمتی قدرتمند برای بیت کوین را در خود نداشت. با بررسی تأثیر این خبر بر نمودار قیمتی بیت کوین همراه ما باشید.

 

تأثیر خبر تأیید شدن صندوق ETF بیت کوین کمپانی BlcakRock بر نمودار قیمتی بیت کوین

در ابتدا باید به این نکته اشاره شود که در شرایطی هستیم که پیروزی ریپل بر SEC توانست یک هایپ صعودی کوتاه مدت را در بازار ایجاد کند. بیت کوین تا قیمت 31800 بالا رفت و توکن XRP نیز پس از اعلام پیروزی ریپل بیش از 80 درصد رشد را تجربه کرد! در چنین شرایطی قدرت خریداران به مدت کوتاهی افزایش می‌یابد، اما نباید از سفارش‌های فروشی که در محدوده‌های کلیدی قرار گرفته‌اند غافل شد.

تأیید شدن ETF بیت کوین کمپانی بلک راک شاید یک خبر بزرگ محسوب شود، اما تا کنون نتوانسته است محرکی قدرتمند برای ایجاد یک رالی صعودی برای بیت کوین باشد. در زمان نوشتن این مقاله بیت کوین حدود 30300 دلار معامله می‌شود و تحرکات خنثی و رنج دوباره به نمودار آن بازگشته است. در تصویر پایین نمودار قیمت روزانه بیت کوین را مشاهده می‌کنید:

نمودار بیت کوین

قیمت اکثر ارزهای دیجیتال بزرگ بازار اکنون به نوعی در حال استراحت هستند و باید دید در ادامه آیا اتفاقاتی رخ خواهد داد که بتواند این روند را تغییر دهد یا خیر. در قسمت پایان این مقاله با جمع بندی موارد مطرح شده همراه ما باشید.

 

جمع بندی

در روزها و هفته‌های گذشته اخبار مثبت متعدد زیادی در بازار ارزهای دیجیتال در مورد بیت کوین منتشر شد. در شرایط فعلی به نظر می‌رسد که بازار از اخبار مثبت به نوعی اشباع شده است و خریداران و فروشندگان در فاز تصمیم گیری به سر می‌برند. در روزهای آینده ممکن است اخبار و اتفاقات مختلف باعث قدرت گرفتن یکی از این دو جناح شوند و آن موقع است که روند بعدی بازار مشخص می‌شود. با توجه به روند کوتاه مدت صعودی که در بازار ایجاد شد عده‌ای بر این عقیده هستند که روند بعدی بازار نیز پس از شکستن محدوده مقاومتی 32 هزار دلار توسط بیت کوین در جهت صعودی ادامه پیدا خواهد کرد. اما برخی هم اتفاقات مثبتی که در بازار رخ داده را کافی نمی‌دانند و معتقدند که روند صعودی به پایان خود نزدیک شده است. به هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که تحلیل کدام گروه به واقعیت نزدیک می‌شود و سؤال پایانی ما نیز این است که شما به تحلیل کدام گروه اعتماد بیشتری می‌کنید و فاز بعدی بازار را صعودی می‌بینید یا نزولی؟


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد