جستجو در بیتفا
  • واکنش‌ها به آنلاک 1.3 میلیارد واحد توکن STRK
موج نارضایتی‌ها از ایردراپ استارک‌ نت؛ کدام آدرس‌ها واجد شرایط شدند؟

موج نارضایتی‌ها از ایردراپ استارک‌ نت؛ کدام آدرس‌ها واجد شرایط شدند؟

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
۲ دقیقه
۰
۲۸۰
توسط :
علی ابراهیمی

روز گذشته بنیاد استارک نت طرح توزیع توکن بومی خود با نام STRK را منتشر کرد که بر اساس آن قرار است بیش از ۷۰۰ میلیون از این توکن بین حدود ۱.۳ میلیون کیف پول واجد شرایط از جمله کاربران اولیه برنامه‌های غیرمتمرکز، مشارکت‌کنندگان شبکه، توسعه‌دهندگان اتریوم و توسعه‌دهندگان متن باز شبکه استارک نت توزیع شود. اما به نظر می‌رسد تعداد بسیاری از کاربران نسبت به واجد شرایط نشدن در این ایردراپ شاکی هستند.

به نقل از د دیفاینت، به دنبال انتشار طرح توزیع توکن STRK و لینکی برای بررسی آدرس‌های واجد شرایط، موج جدیدی از نارضایتی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به ایردراپ استارک نت ایجاد شده است.

یکی از دلایل این واکنش، ناامیدی کاربرانی است که پیش از این با توجه به معیارهایی که از پروژه استارک نت لو رفته بود، انتظار داشتند واجد شرایط این ایردراپ شوند. با این حال، پس از راه‌اندازی پورتال رسمی برای چک کردن، متوجه شدند واجد شرایط این ایردراپ نیستند.

برخی از کاربران حتی با نارضایتی اعلام کردند کیف پول ارجنت X خود را حذف می‌کنند. در واکنش به این نارضایتی گسترده تیم توسعه این کیف پول یک کانال اختصاصی در دیسکورد راه‌اندازی کرد تا هجوم کاربران ناراضی را مدیریت کند.

اما تمام کاربران ناراضی نیستند. برخی از آنها، از جمله rati.eth، توسعه‌دهنده وب ۳ خاطرنشان کردند نسبت به عرضه‌ای که برای توزیع بین توسعه‌دهندگان درنظر گرفته شده بسیار راضی هستند. جیسون چوی (Jason Choi)، بنیانگذار شرکت تنجنت (Tangent) نیز خاطرنشان کرد افراد ناراضی احتمالا کسانی هستند که می‌خواستند بدون انجام دادن کاری پول رایگان دریافت کنند.

واکنش‌ها به آنلاک 1.3 میلیارد واحد توکن STRK

در همین حال برنامه بنیاد استارک نت برای آنلاک ۱.۳ میلیارد واحد از توکن‌های STRK در تاریخ ۱۵ آپریل، یعنی کمتر از ۲ ماه بعد از آغاز معاملات این توکن با واکنش گسترده جامعه کریپتو همراه شده است.

در واکنش به این اتفاق، الی بن ساسون (Eli Ben-Sasson)، بنیانگذار و مدیرعامل استارک‌ور خاطرنشان کرد این شرکت هیچ برنامه‌ای برای فروش گسترده و کسب سود به محض آنلاک توکن‌ها ندارد.

وی در این رابطه گفت:

استارک‌ور و بسیاری در اکوسیستم استارک نت تنها به یک هدف متعهدیم و آن تبدیل پروژه استارک نت به بنیادی برای اقتصاد جهانی است.

در حال حاضر قراردادهای دائمی پیش از عرضه توکن STRK در پلتفرم Aevo با قیمتی بالغ بر 1.64 دلار در حال معامله است. با این احتساب ایردراپ استارک نت احتمالا چیزی حدود 1.1 میلیارد دلار ارزش خواهد داشت که پس از ایردراپ 1.7 میلیارد دلاری آربیتروم و 1.3 میلیارد دلاری ایپ کوین در رتبه سوم قرار می‌گیرد.

قیمت توکن strk

کیف پول‌های واجد شرایط می‌توانند از هفته آینده (20 فوریه)، توکن‌های STRK خود را دریافت کنند. فرآیند کلیم 4 ماه و تا 20 ژوئن ادامه خواهد داشت.

اسنپ شات این ایردراپ در ماه نوامبر سال گذشته گرفته شد و افرادی که حداقل 3 ماه فعالیت، 6 تراکنش و 100 دلار حجم تراکنش داشته‌اند و در زمان اسنپ شات 0.005 اتر در کیف پول آنها وجود داشته است شامل شده‌اند.

استارک نت یکی از شبکه‌های لایه 2 محبوب در اکوسیستم اتریوم است که از رول‌آپ‌های دانش صفر برای افزایش مقیاس‌پذیری استفاده می‌کند.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد