جستجو در بیتفا
  • بازگشت بیت کوین به روند صعودی؛ آیا هدف بعدی 40 هزار دلار است؟
  • حمایت‌های بیت کوین مانع از ریزش قیمت آن شدند
  • آیا بیت کوین در رد شدن از مقاومت‌های خود ناکام می‌ماند؟
ریکاوری بیت کوین پس از ریزش کوتاه مدت؛ حرکت به سمت اهداف بعدی یا بازگشت به سطوح پایین‌تر؟

ریکاوری بیت کوین پس از ریزش کوتاه مدت؛ حرکت به سمت اهداف بعدی یا بازگشت به سطوح پایین‌تر؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
۴ دقیقه
۰
۲۷۲
توسط :
مبین رزمخواه

پس از مشکلاتی که برای صرافی بایننس ایجاد شد و انتشار خبر استعفای مدیر عامل این صرافی، شاهد ریزش قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتال در بازار بودیم. اما به نظر می‌رسد تأثیرات اخبار منفی از بین رفته و بیت کوین توانسته دوباره به روند صعودی خود بازگردد. در این راه بسیاری از معامله‌گران رسیدن قیمت بیت کوین به قیمت 40 هزار دلار را هدف بعدی آن اعلام کرده‌اند. ما هر روز در یک صفحه اختصاصی اخبار بیت کوین امروز را پوشش می‌دهیم و امروز نیز با بررسی روند قیمت بیت کوین همراه شما خواهیم بود.

 

بازگشت بیت کوین به روند صعودی؛ آیا هدف بعدی 40 هزار دلار است؟

قیمت بیت کوین در روز گذشته توانست همه ریزش‌هایی که داشت را جبران کند و دوباره به بالای قیمت 37,000 دلار رسید. در حال حاضر بیت کوین در انتظار یک شکست بزرگ روبه‌بالا است تا بتواند از سطوح مقاومتی 37,750 و 38,000 دلار عبور کند. با ادامه روند صعودی ایجاد شده، بیت کوین در حال به نمایش گذاشتن نشانه‌های مثبتی از خود است و در حال حاضر آزمایش مقاومت 37,800 دلاری را می‌توان هدف بعدی آن دانست.

همان‌طور که در تصویر پایین و در نمودار قیمتی با کندل‌های یک ساعته بیت کوین مشاهده می‌کنید، در شب گذشته تلاشی برای عبور از سطح 37800 دلار صورت گرفته تا کنون با موفقیت همراه نبوده است.

نمودار قیمت بیت کوین

با این اوصاف نشانه‌های مثبت زیادی در تحلیل بیت کوین وجود دارد. قیمت آن همچنان بالای 37,000 دلار است و میانگین متحرک ساده 100 ساعته قرار دارد. اگر که بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار بتواند موفق به شکستن ناحیه مقاومتی 38,000 دلار شود، می‌توان انتظار این را داشته باشیم که تا 40 هزار دلار نیز صعود کند.

در ادامه با جزئیات بیشتری به تحلیل بیت کوین می‌پردازیم.

 

حمایت‌های بیت کوین مانع از ریزش قیمت آن شدند

قیمت بیت کوین یک اصلاح نزولی را پس از گزارش‌های توافق بایننس با SEC، جریمه 4.3 میلیارد دلاری آن و کناره‌گیری CZ آغاز کرد. این ارز دیجیتال تا پایین حمایت 37,000 دلار سقوط کرد اما با این حال، نزدیک منطقه حمایتی 35,650 دلار خریداران فعال زیادی مانع از ریزش بیشتر قیمت آن شدند.

یک شدو تا نزدیکی 35,645 دلار در نمودار قیمتی بیت کوین تشکیل شد و پس از آن شاهد شکل گیری یک روند صعودی بودیم. همچنین باید به این مسئله نیز اشاره کنیم که قیمت اکنون بالای سطح بازگشت فیبوناچی 23.6٪ از زمان آغاز حرکت صعودی است که کف 35,645 دلار تا بالای 37,777 دلار را شامل می‌شود.

در دیدگاه صعودی به نمودار، متوجه می‌شویم که مقاومت کوتاه مدتی در نزدیک سطح 37,750 دلار وجود دارد. مقاومت اصلی و بزرگ‌تر اکنون نزدیک سطح 38,000 دلار در حال شکل‌گیری است و بسته شدن یک کندل بالای مقاومت 38,000 دلار ممکن است یک جهش قیمتی قابل توجه را برای بیت کوین آغاز کند.

پس از این مرحله مقاومت کلیدی بعدی ممکن است نزدیک محدوده قیمتی 38,800 دلار باشد. اگر حرکت صعودی به صورت قاطعانه و با قدرت بالا ادامه پیدا کند و قیمت به بالای مقاومت 38,800 دلار برسد، می‌توان اهداف بعدی را در محدوده‌های بالاتر و سطح 39,200 دلار برای بیت کوین متصور شد. در این سناریو که به آن اشاره شد، حتی ممکن است قیمت این ارز دیجیتال مقاومت 40,000 دلار را نیز آزمایش کند.

اما در آن سوی سکه نیز احتمالاتی وجود دارد که باید به آن توجه کرد.

بیت کوین

 

آیا بیت کوین در رد شدن از مقاومت‌های خود ناکام می‌ماند؟

اگر بیت کوین نتواند از مقاومت اول یعنی محدوده 37,750 عبور کند، می‌توانیم انتظار ریزش آن را داشته باشیم. نزدیک‌ترین سطح حمایتی به این قیمت در اطراف سطح 37,150 دلار قرار دارد. اگر این حمایت از دست برود باید انتظار این را داشته باشیم که سایر حمایت‌های بیت کوین مورد آزمایش قرار بگیرند.

حمایت اصلی بعدی قیمت 36,700 دلار یا سطح بازگشت فیبوناچی 50٪ از آغاز حرکت صعودی با کف 35,645 دلار تا بالای 37,777 دلار است. اگر حرکت قیمت به سمت محدوده‌های زیر 36,700 دلار ادامه پیدا کند، خطر ریزش‌های بیشتر برای بیت کوین تقویت می‌شود. در این سناریو که به آن اشاره شد، قیمت ممکن است تا سمت حمایتی 36,150 دلار در کوتاه مدت سقوط کند. حمایت یا تارگت بعدی فروشندگان بازار ممکن است 35,650 دلار باشد.

به صورت خلاصه نیز اگر بخواهیم برخی از اندیکاتورهای بیت کوین را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم که اندیکاتور MACD اکنون در منطقه صعودی شتاب خود را از دست داده و سیگنال‌هایی برای تضعیف روند صعودی از خود نشان می‌دهد. شاخص نشان داده شده در اندیکاتور RSI نیز اکنون بالای سطح 50 قرار دارد که می‌تواند تا حدودی به نفع خریداران در بازار باشد.

به هر حال باید دید بیت کوین در زمان رسیدن به حمایت و مقاومت های مهم چه واکنشی از خود نشان می‌دهد و آیا می‌تواند اهداف قیمتی بالاتری را برای خود ثبت کند و یا دوباره اصلاح شدیدی را تجربه خواهد کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد