جستجو در بیتفا
  • ریزش بازار کریپتو به دنبال حمله ایران به اسرائیل
  • لیکویید شدن حدود ۲۵۰ میلیون دلار از موقعیت‌های لانگ
  • تحلیل آینده بازار کریپتو
اصلاح شدید بازار کریپتو به دنبال حملات ایران به اسرائیل

اصلاح شدید بازار کریپتو به دنبال حملات ایران به اسرائیل

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
۴ دقیقه
۰
۲۰۱
توسط :
مبین رزمخواه

بازار ارزهای دیجیتال در کنار سایر بازارهای مالی، شب گذشته پس از آغاز حملات ایران به اسرائیل اصلاح شدیدی را تجربه کرد. به دنبال این اصلاح، قیمت بیت کوین تا زیر 61 هزار دلار نیز کاهش پیدا کرد. بسیاری از رسانه‌های خبری دلیل این ریزش را ترس بازارهای مالی و فروش هیجانی کاربران به دلیل تنش‌های سیاسی اقتصادی عنوان کردند. اکنون اما شرایط بیت کوین از فاز اصلاح خارج شده و حرکتی آرام را رو به بالا آغاز کرده است. در اخبار بیت کوین به این اصلاح‌ها اشاره شده بود و از نظر نموداری و تحلیل تکنیکال وقوع این ریزش‌ها چندان اتفاق عجیبی نیست. در این مقاله به ریزش بازار کریپتو به دنبال حمله ایران به اسرائیل می‌پردازیم و ابعاد مختلف آن را بررسی می‌کنیم؛ تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید‌.

 

ریزش بازار کریپتو به دنبال حمله ایران به اسرائیل

در بامداد گذشته ایران در راستای پاسخ به جنایات اسرائیل و حمله‌ای که به ساختمان‌های دیپلماتیک ایران در سوریه انجام شده بود دست به اقدام نظامی زد و گفته می‌شود بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک به زمین‌های اشغالی از ایران شلیک شد. این حرکت ایران اثرات قابل توجهی روی بازارهای مالی به خصوص بازار کریپتو داشت و قیمت ارزهای دیجیتال با اصلاح شدید مواجه شدند.

قیمت بیت کوین به دنبال انتشار اخبار حملات نظامی ایران از حوالی ۶۵ هزار دلار با یک اصلاح شدید تا ۶۰۹۰۰ هزار دلار سقوط کرد و سایر ارزهای دیگر نیز اصلاحات عمیقی را تجربه کردند. در تصویر پایین نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم یک ساعته را مشاهده می‌کنید:

نمودار قیمت بیت کوین

این اصلاح به اعتقاد بسیاری از تحلیل‌گران روی نمودار قابل پیش‌بینی بود و حملات ایران تنها به عنوان نوعی کاتالیزور و محرک این اصلاحات عمل کرد.

هیجانات بازار باعث متضرر شدن تعداد زیادی از تریدرها شد و بر اساس آمار میلیون‌ها دلار در ظرف چند ساعت اخیر لیکویید شد و از بین رفت. در قسمت بعد نگاهی به آمار میزان لیکویید شدن کاربران خواهیم داشت.

 

لیکویید شدن حدود ۲۵۰ میلیون دلار از موقعیت‌های لانگ

اصلاح هیجانی بیت کوین و ریزش بازار کریپتو در شب گذشته باعث شد تا حدود ۲۵۰ میلیون دلار از موقعیت‌های لانگ (خرید) بیت کوین در بازارهای معاملاتی فیوچرز لیکویید شود. این حجم بسیار قابل توجهی است که اکنون با بازگشت بیت کوین به سطوح بالاتر تهدیدهای جدی‌تری برای دارایی‌های کاربران ایجاد کرده است. در تصویر پایین آمار لیکویید شدن سرمایه‌های تریدرها در بخش‌های مختلف را مشاهده می‌کنید که از سایت Coinglass برداشته شده است:

ریزش بازار کریپتو

اصلاح قیمت بیت کوین باعث شد تا بسیاری از تریدرها در جهت شورت (فروش) و کاهش قیمت بیت کوین معاملات جدیدی باز کنند. این اتفاق باعث شد تا تهدیدی جدید برای دارایی‌های تریدرهای بازار ارز دیجیتال ایجاد شود. اکنون اگر بیت کوین تا ۲۴ ساعت آینده به قیمت ۶۷ هزار دلار برسد، بیش از یک میلیارد دلار از دارایی تریدرهایی که معامله شورت روی بیت کوین باز کردند لیکویید خواهد شد! این اتفاق در صورت رخ دادن باعث ثبت یک رکورد جدید در این زمینه خواهد شد.

 

اما آیا این اصلاح اخیر رفتار غیرطبیعی بازار بود؟ روند آینده بازار چگونه پیش خواهد رفت؟ در ادامه سعی می‌کنیم شرایط آینده رمز ارزها را تحلیل کنیم.

 

تحلیل آینده بازار کریپتو

ریزش بازار کریپتو به عقیده بسیاری از تحلیل‌گران اتفاقی طبیعی بود. در چرخه‌های صعودی گذشته بیت کوین بارها شاهد اصلاح‌های ۱۵ تا ۲۰ درصدی بودیم و این اصلاح‌های اخیر نشانه‌های چندان منفی به شمار نمی‌روند. در این شرایط توجه به حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در درک بهتر تحلیل بیت کوین و حرکت سایر ارزهای دیجیتال بسیار مفید خواهد بود.

ارزش بازار یا مارکت کپ کل بازار کریپتو با اینکه حدود ۸ درصد ریزش را تجربه کرد به حوالی ۲.۲۳ تریلیون دلار رسید که همچنان حجم قابل توجهی است. از طرفی علاقه نهنگ‌های بیت کوین به انباشت این ارز دیجیتال کاملاً مشهود است و بازیگران بزرگ بازار از هر اصلاحی در جهت رشد دارایی‌های خود استفاده می‌کنند.

با این اوصاف می‌توان گفت که روند کلی بازار کریپتو همچنان صعودی است و آینده بیت کوین هنوز مثبت و رو به جلو ارزیابی می‌شود. بازار ارزهای دیجیتال به دلیل ماهیت پر نوسان خود واکنش شدیدتر و سریع‌تری در مقایسه با سایر بازارهای مالی نسبت به حوادث اقتصادی و سیاسی مهم نشان می‌دهد‌.

توصیه ما این است که در این مواقع از باز کردن معاملات جدید به شدت خودداری کنید و ریسک معاملات باز خود را نیز کاهش دهید. تا مشخص شدن روند کوتاه مدت بعدی نیز از بازار فاصله بگیرید تا بتوانید بهترین نتیجه را کسب کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد