جستجو در بیتفا
  • شرایط نه چندان جذاب بیت کوین در روزهای اخیر
  • روند نزولی بیت کوین تا چه زمان ادامه دارد؟
  • جمع بندی
شکنندگی بیت کوین کاملاً محسوس است؛ مراقب سرمایه‌های خود باشید!

شکنندگی بیت کوین کاملاً محسوس است؛ مراقب سرمایه‌های خود باشید!

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
۴ دقیقه
۶
۵۵۷
توسط :
مبین رزمخواه

قیمت بیت کوین (BTC) در حال حاضر در محدوده ۲۹,۵۰۰ دلار قرار دارد و حرکتی آرامی را به سمت پایین آغاز کرده است. این حرکت باعث قدرت گرفتن جبهه نزولی بازار شده و حتی برخی احتمال می‌دهند که قیمت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال به زیر ناحیه حمایتی ۲۹,۰۰۰ دلار نیز کاهش پیدا خواهد کرد. شرایط فعلی بیتکوین گونه‌ای است که خبرهای مثبت زیادی در آن مشاهده نمی‌شود. در این مقاله سعی داریم با توجه به شرایط موجود، بیت کوین را تحلیل کنیم. آیا بیت کوین حمایت 29 هزار دلاری خود را روبه‌پایین می‌شکند یا می‌تواند یک کام بک جذاب از این ناحیه به ثبت برساند؟!

برای پاسخ به این سوال تا انتهای این مقاله با بیتفا همراه باشید!

 

شرایط نه چندان جذاب بیت کوین در روزهای اخیر

قیمت بیت کوین نتوانست حمایت 30 هزار دلاری خود را حفظ کند و در حال حاضر یک شیب نزولی به خود گرفته و در زیر ناحیه حمایتی ۲۹,۵۰۰ دلاری قرار دارد. قیمت ارز BTC در ابتدا حمایت 29100 دلاری را تست کرد. این اصلاح باعث شد تا ارزش این دارایی، سطح فیبوناچی 23.6 را با در نظر گرفتن آغاز حرکت نزولی آن از قیمت 29694 دلار، لمس کند. بیت کوین اکنون (در زمان نوشتن این مقاله) کمی بالاتر رفته و توانسته خود را تا 29450 دلار نیز بالا بکشد. اما این نکته که نتوانسته دوباره سطح حمایتی 29500 را پس بگیرد کمی نگران کننده است.

قرار داشتن قیمت در این محدوده یعنی پادشاه ارزهای دیجیتال نتوانسته میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته خود را نیز حفظ کند و حال و روز چندان مساعدی ندارد. علاوه بر این یک خط روند نزولی نیز در نمودار یک ساعته بیت کوین شکل گرفته که مقاومت داینامیکی ۲۹,۴۰۰ دلار در آن کاملاً برجسته است.

با این اوصاف می‌توان گفت که مهم‌ترین مقاومتی که اکنون سر راه بیت کوین قرار دارد سطح 29360 دلاری است. مقاومت اصلی بعدی که سر راه آن قرار دارد، سطح 29400 محسوب می‌شود. اگر که بخواهیم تحلیل خود را با استفاده از اندیکاتور فیبوناچی کامل کنیم باید بگوییم که ناحیه 29400 دلار برای بیت کوین نزدیک به فیبوناچی اصلاحی 50% قرار دارد. بسته شدن یک کندل قدرتمند در بالای این محدوده می‌تواند قیمت را تا 29650 دلار نیز بالا ببرد. در تصویر پایین می‌توانید نواحی حمایتی و مقاومتی که به آن‌ها اشاره شده است را مشاهده کنید.

البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید در حالی که بیتکوین در ماه گذشته روند خسته کننده‌ای داشته است ولی برخی ارزها احتمال نوسانات جذابی دارند که در مقاله معرفی 5 فرصت معاملاتی برتر برای این هفته (23 مرداد) تعدادی از آن‌ها را تحلیل و بررسی کردیم.

شرایط فعلی بیتکوین

پس تا کنون متوجه شدیم که محدوده 30 هزار دلار برای بیت کوین یک ناحیه مقاومتی بزرگ است. بسته شدن یک کندل در بالای 30 هزار دلار می‌تواند یک حرکت صعودی را آغاز کند. اگر این سطح مقاومتی روبه‌بالا شکسته شود می‌توان امیدوار بود که بیت کوین قیمت‌های 30500 و حتی 31200 را نیز مشاهده کند.

در اینجا باید اعلام کنیم سناریویی که در پاراگراف بالا توضیح داده شد، از احتمال وقوع نسبتاً کمی برخوردار است. به عقیده اکثر کارشناسان، بیت کوین شرایط پایداری ندارد. با نگاه به نمودار آن متوجه شدیم که اکنون یک روند نزولی در نمودار بیت کوین شکل گرفته؛ اما این روند نزولی تا کجا و چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد؟ در ادامه این مقاله به این سؤال پاسخ خواهیم داد.

 

روند نزولی بیت کوین تا چه زمان ادامه دارد؟

اگر که بیت کوین نتواند مقاومت 29400 دلاری را روبه‌بالا بشکند، باید انتظار این را داشته باشیم که قدرت روند نزولی افزایش پیدا کند. در این سناریو اولین مقاومتی که در مسیر آن روبه‌پایین قرار دارد، سطح 29200 دلار است.

پس از این محدوده، مقاومت 29 هزار دلاری نقش بسیار مهمی در حفظ شرایط پایدار بیت کوین دارد. اگر این سطح نیز از دست برود می‌توانیم انتظار این را داشته باشیم که بیت کوین تا 28800 و یا در شرایطی بدتر به 28500 دلار نیز برسد.

در بخش پایانی مقاله به نکات مهمی در مورد حمایت‌ها و مقاومت‌ها اشاره شده که توصیه می‌کنیم به آن توجه ویژه داشته باشید.

 

جمع بندی

اوضاع کنونی بیت کوین کمی نگران کننده است. بزرگ‌ترین رمز ارز بازار کریپتو مدت زیادی است که روند خنثی به خود گرفته و خریداران و یا فروشندگان نتوانسته‌اند قدرت خود را در این بازار تثبیت کنند. در این مقاله سعی کردیم تا با نگاهی نسبتاً کوتاه مدت به تحلیل بیت کوین بپردازیم و مقاومت‌ها و حمایت‌های مهم آن را مشخص کنیم. در چنین شرایطی حتماً به نواحی مهم حمایتی و مقاومتی توجه داشته باشید و با نزدیک شدن قیمت به آن نواحی، مدیریت سرمایه و نکات مهم ورود به معامله را فراموش نکنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد