جستجو در بیتفا
  • آشنایی با تراست ولت (Trust Wallet)
  • آشنایی با کلمات بازیابی (Seed Phrase)
  • آموزش دسترسی به کلمات کلیدی در تراست ولت
  • بازیابی کیف پول تراست ولت
  • ریکاوری تراست ولت با کلمات بازیابی (حالت اول)
  • ریکاوری تراست ولت با کلمات بازیابی (حالت دوم)
  • نکات مهم در مورد کلمات کلیدی تراست ولت
آموزش بازیابی کیف پول تراست ولت

آموزش بازیابی کیف پول تراست ولت

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
۶ دقیقه
۰
۳۰۶
توسط :
مبین رزمخواه

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) از بهترین ولت‌ها ارز دیجیتال روی گوشی‌های هوشمند است که از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. استفاده از این کیف پول کریپتویی بسیار ساده است و با استفاده از آن می‌توانید به راحتی نسبت به ارسال و دریافت رمز ارزهای مختلف اقدام کنید‌. در حین استفاده ممکن است برای نرم افزار مشکلی پیش بیاید و مجبور شوید آن را دوباره نصب کنید. در این هنگام نیاز دارید که از کلمات بازیابی (Seed Phrase) خود استفاده کنید تا بتوانید دوباره به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشید‌. در این مقاله مراحل ریکاوری تراست ولت با کلمات بازیابی را مرور می‌کنیم و به نکات لازم اشاره می‌کنیم؛ با بیتفا همراه باشید‌.

 

آشنایی با تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول تراست ولت یک کیف پول مولتی کوین و چند ارزی است که از بلاکچین‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این ولت می‌توانید بیش از ۱۷۰۰ ارز دیجیتال مختلف را روی گوشی‌های هوشمند مدیریت کنید. تراست ولت روی گوشی‌های هوشمند با سیستم اندروید و iOS قابل نصب است و می‌توانید از این صفحه نسبت به دریافت آن اقدام کنید.

این کیف پول قابلیت‌ها و امکانات بسیار خوبی دارد و رابط کاربری ساده آن باعث شده است که کاربران زیادی در سراسر دنیا از آن استفاده کنند. مهم‌ترین بخش هر کیف پول کلمات کلیدی آن است. زیرا دسترسی به دارایی‌ها تنها با استفاده از این کلمات رخ می‌دهد و در صورت از دست رفتن آن‌ها دیگر نمی‌توانید ارزهای خود را مدیریت کنید. در قسمت بعد اطلاعات بیشتری در مورد کلمات کلیدی تراست ولت کسب می‌کنیم.

تراست ولت

 

آشنایی با کلمات بازیابی (Seed Phrase)

کلمات بازیابی در هر کیف پول ارز دیجیتال مانند تراست ولت به این منظور طراحی شده‌اند که اگر نرم افزار با مشکلی مواجه شد یا گوشی خود را گم کردید بتوانید با استفاده از آن‌ها به دارایی‌های ولت خود دسترسی پیدا کنید. این کلمات بازیابی در تراست ولت ۱۲ کلمه انگلیسی منحصر به فرد هستند که باید به خوبی از آن‌ها نگهداری کنید.

مهم‌ترین قسمت یک کیف پول رمز ارزی همین کلمات بازیابی است که کاربردهای زیادی دارد. در ادامه برخی از کاربردهای آن را مشاهده می‌کنید:

  • دسترسی به کیف پول در زمان خرابی دستگاه و یا حذف شدن نرم افزار
  • بازنشانی کیف پول و دارایی‌هایش در یک گوشی همراه جدید
  • فراموش کردن رمز عبور نرم افزار تراست ولت و عدم امکان ورود به کیف پول

در ادامه این مقاله مراحل ریکاوری تراست ولت با کلمات بازیابی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در ابتدا لازم است نحوه دسترسی به این کلمات را بدانید.

 

آموزش دسترسی به کلمات کلیدی در تراست ولت

اگر که در حال حاضر یک کیف پول تراست ولت نصب دارید و کلمات کلیدی خود را ذخیره نکرده‌اید، لازم است هر چه سریع‌تر نسبت به این کار اقدام کنید. این کلمات در ابتدای ایجاد کیف پول به شما نمایش داده می‌شوند اما پس از ایجاد ولت نیز در مسیر زیر قابل دسترسی هستند.

ابتدا به صفحه اصلی و ابتدایی کیف پول تراست ولت خود مراجعه کنید. سپس با انتخاب آیکون چرخ‌دنده در بالا سمت چپ تصویر قابل مشاهده است وارد بخش تنظیمات شوید.

سپس گزینه اول (Wallets) را انتخاب کنید. در این قسمت ولت‌های مختلفی که در این نرم افزار موجود است نمایش داده می‌شود و با لمس سه نقطه عمودی کنار هر ولت وارد قسمت مدیریت آن می‌شوید.

در اینجا در قسمت Seed Phrase Backups می‌توانید روش‌های مدیریت کلمات کلیدی و همچنین خود آن کلمات را مشاهده کنید. در روش اول می‌توانید از سیستم ذخیره ابری گوگل برای نگهداری این کلمات استفاده کنید که چندان توصیه نمی‌شود‌. زیرا فضای آنلاین همیشه امکان هک شدن و لو رفتن اطلاعات را دارند.

با انتخاب روش پایین که روش دستی (Manual) نامیده می‌شود می‌توانید کلمات کلیدی خود را مشاهده کنید. (به علت مسائل امنیتی امکان گرفتن و ارائه اسکرین شات از این کلمات وجود ندارد). این مراحل را از چپ به راست در تصویر پایین مشاهده می‌کنید. 

ریکاوری تراست ولت با کلمات کلیدی

 

بازیابی کیف پول تراست ولت

پس از اینکه کلمات بازیابی کیف پول را به دست آوردید می‌توانید با استفاده از آن‌ها ولت خود را دوباره در گوشی یکسان و یا در یک دستگاه دیگر بازیابی کنید. دو حالت و یا روش مختلف برای این کار وجود دارد. در ادامه دو روش برای ریکاوری تراست ولت با کلمات کلیدی را مرور می‌کنیم.

 

ریکاوری تراست ولت با کلمات بازیابی (حالت اول)

این حالت مخصوص زمانی است که قصد نصب تراست ولت روی گوشی جدید خود را دارید و یا برنامه را دوباره نصب می‌کنید و قصد دارید از کیف پول قبلی خود استفاده کنید. در این حالت شما باید پس از دانلود و نصب تراست ولت، گزینه Add existing wallet را انتخاب کنید.

در مرحله بعد ۳ گزینه برای استفاده برای شما قرار داده شده است:

  • وارد کردن دستی کلمات بازیابی (Seed Phrase): مخصوص وارد کردن دستی کلمات بازیابی
  • استفاده از بکاپ گوگل درایو (Google Drive Backup): مخصوص زمانی که از بکاپ گوگل استفاده کرده‌اید.
  • حالت مشاهده (View Only-Wallet): مخصوص زمانی که می‌خواهید تنها نگاهی به دارایی‌های ولت و تراکنش‌ها داشته باشید. در این حالت امکان انجام تراکنش و جابه‌جایی توکن ندارید.

با انتخاب گزینه Seed Phrase می‌توانید کلمات بازیابی خود را وارد کنید و به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشید و از امکانات تراست ولت استفاده کنید. 

ریکاوری تراست ولت

حالت بعدی نیز مخصوص زمانی است که قصد اضافه کردن کیف پول به نرم افزار موجود را دارید. در ادامه به توضیحات مربوط با این روش اشاره می‌کنیم.

 

ریکاوری تراست ولت با کلمات بازیابی (حالت دوم)

در این حالت اگر قصد اضافه کردن یک کیف پول به ولت‌های موجود خود را داشته باشید می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد کیف پول تراست ولت شوید. گزینه تنظیمات را انتخاب کنید. سپس گزینه Wallets را انتخاب کنید.
  • در اینجا آیکون + در بالا سمت راست تصویر را انتخاب کنید‌. سپس گزینه Add Existing Wallet را انتخاب کنید.
  • در اینجا با انتخاب Seed Pharse و پس از آن انتخاب گزینه Multi Coin Wallet می‌توانید با وارد کردن کلمات کلیدی ولت خود را بازنشانی کنید.

آموزش اضافه کردن کیف پول به تراست ولت

توجه داشته باشید که در تمام این حالت‌ها دسترسی به کیف پول و دارایی‌هایش تنها با استفاده از کلمات کلیدی ممکن است. در ادامه در مورد اهمیت این کلمات بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

نکات مهم در مورد کلمات کلیدی تراست ولت

تا اینجا متوجه شدیم که کلمات کلیدی مهم‌ترین قسمت ولت ارز دیجیتال تراست ولت هستند. این کلمات می‌توانند راهی برای بازگرداندن دارایی‌های از دست رفته باشند. در زمینه حفظ و نگهداری کلمات کلیدی لازم است علاوه بر نکات مطرح شده، به موارد زیر نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید:

  • لو رفتن و افشای کلمات کلیدی منجر به از دست رفتن دارایی‌هایتان خواهد شد.
  • کلمات کلیدی را در موبایلی که تراست ولت روی آن نصب شده است ذخیره نکنید تا بتوانید در صورت گم شدن و یا خرابی گوشی به دارایی‌های خود دسترسی پیدا کنید.
  • بهترین روش نگهداری کلمات کلیدی ذخیره آن‌ها روی کاغذ و نگهداری در یک جای امن است. برای افزایش اطمینان می‌توانید چند کپی از آن تهیه کنید‌.

نکات امنیتی تراست ولت

نکته آخری که لازم است در این قسمت به آن اشاره کنیم این است که تراست ولت از چندین بلاکچین مختلف پشتیبانی می‌کند. این یعنی در اصطلاح یک ولت مولتی کارنسی و چند رمز ارزی است‌ و اگر کلمات کلیدی آن را از دست بدهید، هر نوع دارایی که روی آن ذخیره کرده‌اید از دست خواهد رفت.

امیدواریم با رعایت این نکات هیچ گاه مشکلی در دسترسی به دارایی‌هایتان پیدا نکنید. فضای ارزهای دیجیتال کنترل 100 درصدی روی دارایی‌ها را به شما می‌دهد اما این بدین معنا است که مسئولیت 100 درصدی هر اتفاقی که برای آن‌ها می‌افتد نیز با خودتان است. البته با رعایت نکات لازم می‌توانید مانند بسیاری از کاربران سال‌های سال در این فضا بدون مشکل فعالیت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد