جستجو در بیتفا
  • احتمال بروز چالش‌هایی برای آپتیمیزم پس از آنلاک توکن‌های OP
  • چه میزان از توکن‌های OP در آینده آزادسازی خواهند شد؟
  • وضعیت هولدرهای توکن OP چگونه است؟
  • جمع بندی
آیا آنلاک شدن توکن‌های آپتیمیزم به سود این پروتکل است؟

آیا آنلاک شدن توکن‌های آپتیمیزم به سود این پروتکل است؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
۴ دقیقه
۰
۴۱۹
توسط :
مبین رزمخواه

آنلاک شدن توکن‌های بومی پروتکل آپتیمیزم (Optimism) ممکن است پیامدهای منفی برای رشد توکن OP داشته باشد. به عقیده برخی از کارشناسان کریپتو، آزادسازی توکن‌های این اکوسیستم می‌تواند باعث کاهش سرعت شبکه شود و چالش‌های زیادی را برای جامعه کاربران آن فراهم کند. این‌ها نگرانی‌هایی است که در بین جامعه کاربران Optimism وجود دارد و نیاز است که به درستی به آن‌ها پاسخ داده شود. آیا باید انتظار یک ریزش بزرگ در توکن OP را داشته باشیم؟ وضعیت هولدرهای این توکن چگونه است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزادسازی توکن‌های آپتیمیزم تا انتهای این متن همراه ما باشید.

 

احتمال بروز چالش‌هایی برای آپتیمیزم پس از آنلاک توکن‌های OP

پروتکل Optimism، یک راهکار افزایش مقیاس پذیری لایه دو به شمار می‌رود که در ماه‌های اخیر با افزایش چشمگیر فعالیت کاربران مواجه شد. این حرکت روبه‌رشد باعث شد تا توجه جامعه کاربران کریپتو به این اکوسیستم جلب شود و قابلیت‌ها و پتانسیل‌های آپتیمیزم بیش‌ازپیش نمایان شد.

با توجه به اطلاعاتی که تا کنون درباره اکوسیستم آپتیمیزم منتشر شده، برخی این انتظار را داشتند که توکن بومی آن یعنی OP نیز با رشد قیمتی قابل توجهی مواجه شود؛ اما آنلاک شدن حجم زیادی از توکن‌های این شبکه نگرانی‌هایی را در بین جامعه کاربران ایجاد کرده است. در ادامه این متن اطلاعات بیشتری در مورد آن رویداد مهم ارائه خواهیم داد.

 

چه میزان از توکن‌های OP در آینده آزادسازی خواهند شد؟

بر اساس اطلاعاتی که توسط پروتکل آپتیمیزم در وبلاگ رسمی آن منتشر شد؛ در ماه‌های آینده قرار است تا 24.16 میلیون توکن OP (که با قیمت فعلی ارزشی معادل 35.03 میلیون دلار دارد) در بازار آزادسازی شود. عرضه این حجم از توکن OP می‌تواند مانع رشد قیمتی آن شود و رکود قابل توجهی در بازار آن ایجاد کند.

توکن OP اکنون در محدوده 1.4 دلار معامله می‌شود. رمز ارز بومی آپتیمیزم به تازگی توانسته بود به سطح مقاومتی مهم خود در 1.8 دلار نیز برسد؛ اما وقوع موج نزولی جدید در بازار کریپتو مانع از رشد بیشتر آن شد و باعث شد تا این توکن با اصلاح قیمتی مواجه شود.

نمودار توکن آپتیمیزم OP

نکته مهم این است که در شرایط فعلی روند نزولی قدرتمندی در نمودار آن مشاهده نمی‌شود. البته باید به این مسئله اشاره کنیم که شاخص‌ها و اندیکاتورها خبرهای خوبی در مورد OP ندارند. شاخص RSI برای این ارز دیجیتال عدد 36.35 را نشان می‌دهد که مشخص می‌کند فعلاً روند نزولی در نمودار آن حاکم است. همچنین با بررسی شاخص ورود سرمایه (Chaikin CMF) که عدد 0.11 - را برای این توکن نشان می‌دهد نیز متوجه می‌شویم قدرت در دست فروشندگان بازار است و آینده آن نیز فعلاً نزولی خواهد بود.

در ادامه نگاهی به سودآوری این توکن برای هولدرهایش خواهیم داشت.

 

وضعیت هولدرهای توکن OP چگونه است؟

با بررسی نسبت ارزش بازار (Market Cap) به ارزش سود محقق شده (Realized Value) برای توکن بومی آپتیمیزم متوجه می‌شویم که اکثر دارندگان بلند مدت توکن OP در ضرر هستند! البته این شاخص نشان دهنده این نکته هم هست که اکثر هولدرهای این توکن هنوز دست به فروش دارایی‌هایشان نزده‌اند. نموداری که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید اطلاعات دقیق‌تری در این مورد ارائه می‌دهد.

بررسی توکن OP آپتیمیزم

از دیگر نکاتی که باید به آن اشاره کرد، این است که بررسی معاملات خرید و فروش توکن آپتیمیزم مشخص می‌کند بسیاری از آدرس‌هایی که به تازگی این ارز دیجیتال را وارد سبد خود کرده‌اند تصمیم به هولد کردن آن به صورت کوتاه مدت دارند. اگر هولدرهای کوتاه مدت در بازار توکن OP افزایش پیدا کند، قیمت آن در آینده می‌تواند دچار مشکلات زیادی شود.

دارندگان کوتاه مدت معمولاً پس از رسیدن به سودی مشخص دست به فروش دارایی‌هایشان می‌زنند و این اتفاق به ضرر هولدرهای بلند مدت این دارایی تمام می‌شود. اگر این روند ادامه پیدا کند احتمال این وجود دارد که هولدرهای بلند مدت نیز از بازار این توکن خارج شوند.

بررسی دقیق‌تر اکوسیستم Optimism نشان می‌دهد که سرعت انجام تراکنش‌های OP نیز در مدت اخیر کمتر شده و فرکانس ارسال و دریافت OP توسط معامله‌گران کاهش یافته است. علاوه بر این رشد شبکه توکن آپتیمیزم نیز نسبت به گذشته روند کندی به خود گرفته و آدرس‌های جدید علاقه خود را به این توکن از دست داده‌اند.

علی‌رغم همه موارد افزایش تعداد دارندگان توکن OP تا کنون توانسته اوضاع اکوسیستم آپتیمیزم را در حد قابل قبولی نگه دارد. نموداری که در پایین آورده شده تعداد هولدرها، رشد شبکه و سرعت این اکوسیستم را بررسی کرده است.

هولدرهای توکن آپتیمیزم OP

جمع بندی

پروتکل آپتیمیزم در ماه‌های اخیر توانست سروصدای زیادی در بین جامعه کریپتو ایجاد کند. این پروتکل که با مقیاس پذیری بالا توانسته بود سرعت قابل قبولی در انجام تراکنش‌ها فراهم کند، اکنون در دورانی به سر می‌برد که تب و تاب راه‌اندازی اولیه آن در حال فروکش کردن است. با توجه به موارد مطرح شده، چالش‌‌های زیادی سر راه اکوسیستم آپتیمیزم و همچنین دارندگان توکن OP قرار دارد. آنلاک توکن‌های OP می‌تواند اثرات منفی روی کل این پروتکل داشته باشد و ارزش توکن بومی آن را کاهش دهد. در انتها توصیه می‌کنیم که اگر این توکن را در سبد سرمایه‌گذاری خود دارید اخبار آن را پیگیری کنید تا بتوانید به بهترین شکل از سرمایه خود محافظت کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد