جستجو در بیتفا
  • آموزش سایت کوین مارکت کپ
  • بررسی یک رمزارز در کوین مارکت کپ
  • بخش صرافی‌ها در کوین مارکت کپ
  • بخش NFT در کوین مارکت کپ
  • ساخت اکانت در کوین مارکت کپ
  • ویژگی‌های داشتن اکانت در کوین مارکت کپ
  • جمع بندی
صفر تا صد وبسایت کوین مارکت کپ

صفر تا صد وبسایت کوین مارکت کپ

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
۸ دقیقه
۵
۹۶۱
توسط :
آتیلا ذوالقدر

 وب سایت کوین مارکت کپ یکی از پرکاربرد ترین وبسایت‌ها در زمینه‌ی رمزارز‌ها می‌باشد که اطلاعات وسیع و گسترده‌ای از بازار کریپتو، صرافی‌ها، طیف وسیعی از رمزارز‌ها و... می‌دهد. این سایت برای اولین بار در سال 2013 توسط فردی به نام براندون چز (Brandon Chez) تاسیس شد و از همان ابتدا به سرعت مورد اعتماد کاربران، موسسات و رسانه‌ها قرار گرفت و دلیل آن نیز رصد رمزارزها و مقایسه هزارن رمزارز بود. همکاری کوین مارکت کپ با صرافی بایننس در سال 2020 نیز به محبوبیت این وبسایت بسیار کمک کرد. در این مقاله به آموزش وبسایت کوین مارکت کپ به صورت کامل می پردازیم.

آموزش سایت کوین مارکت کپ

به محض ورود به وب سایت اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند لیست بلند بالایی از رمزارز‌ها می‌باشد که براساس مارکت کپ (ارزش بازار) آن‌ها رتبه بندی شده است. در این لیست در کنار هر رمزارز از چپ به راست اطلاعاتی مانند قیمت فعلی، میزان تغییر قیمت در بازه‌های مختلف، مارکت کپ (ارزش بازار)، حجم معاملات، مقدار رمزارز درحال گردش و یک نمودار خطی قیمتی را نشان می‌دهد.

کوین مارکت کپ 

در بالای این لیست بخش‌هایی وجود دارد که با موضوعات مختلفی رمزارز‌ها را طبقه بندی کرده است مانند بخش Top gainers (پر سود ترین ها)، Recently added (رمزارز‌هایی که تازه به کوین مارکت کپ اضافه شدند)، Trending (رمزارز‌های مورد توجه و روند دار اخیر) و... .

اموزش کوین مارکت کپبا کلیک روی هر رمزارز از بخش‌های گفته شده اطلاعات بسیار زیادی از آن رمزارز به نمایش درمی آید که با هم در ادامه تمام آن اطلاعات را بررسی خواهیم کرد.

 

بررسی یک رمزارز در کوین مارکت کپ

به عنوان مثال با کلیک روی رمزارز اتریوم در مرحله‌ی اول با اطلاعات زیر رو به روی می‌شویم.

کوین مارکت کپ

در پایین نام آن رمزارز اطلاعاتی مانند رتبه‌ی آن در کوین مارکت کپ (Rank)، توکن یا کوین بودن آن، تعداد افرادی که این رمزارز را در واچ لیست خود قرار داده‌اند قابل مشاهده می‌باشد و در پایین این اطلاعات شما می‌توانید با کلیک روی بخش Website، وارد وب سایت رسمی آن رمزارز شوید. این مورد در مورد برای پیدا کردن وبسایت رسمی بسیاری از رمزارز‌ها کارایی دارد و شما با جست و جو آن رمزارز در کوین مارکت کپ و ورود به وب سایت رسمی آن رمزارز می‌توانید به طور کامل آن را بررسی کنید. در کنار وبسایت می‌توانید وارد بخش اکسپلورر (Explorer) آن رمزارز شوید که به عنوان مثال برای اتریوم، اتر اسکن (etherscan) و برای رمزارز BNB وبسایت (bscscan) را می‌تواند نام برد و در قسمت Community می‌توانید به تعدادی از شبکه‌های اجتماعی این رمزارز مثل توییتر (Twitter) یا ردیت (Reddit) دسترسی پیدا کنید همین طور در قسمت Chat هم می‌توانید به گروه‌های گفت و گو زیر نظر آن رمزارز دسترسی پیدا کنید و سوالات خودتان را در آن مطرح نمایید. در بخش Source code نیز شما را به منبع اطلاعاتی گیت هاب github  ارجاع می‌دهد. در قسمت وایت پیپر هم (White paper) هم می‌توانید به وایت پیپر رسمی منتشر شده از سوی آن رمزارز دسترسی پیدا کنید و آن را مطالعه کنید. در قسمت بعدی اطلاعات کلی مانند مارکت کپ (ارزش بازار)، حجم معاملات در 24 ساعت گذشته و Circulating Supply (سرمایه درگردش)، Max Supply (عرضه حداکثر)، Total Supply (عرضه کل) قابل مشاهده می‌باشد.

به عنوان مثال در این تصویر این اطلاعات را برای رمزارز Matic مشاهده کنید.

کوین مارکت کپ

کمی پایین تر نمودار قیمتی آن در بازه‌های زمانی مختلف نمایش داده شده. شما می‌توانید این نمودار را مستقیم از سایت تریدینگ ویو نیز دریافت کنید کافیست که روی گزینه‌ی Trading view کلیک کنید. در تصویر زیر نمودار قیمتی رمزارز XRP را به عنوان مثال آورده‌ایم.

کوین مارکت کپ

در بخش بعدی هم یک گزارشی از وضعیت آن رمزارز در 24 ساعت گذشته تهیه شده و در پایین آن به معرفی کامل آن رمزارز پرداخته است که ما به عنوان مثال رمزارز AVAX را در این مقاله آورده‌ایم.

کوین مارکت کپ

حالا از نوار وسط صفحه در دسکتاپ (بالای صفحه در اپلیکیشن) می‌توانیم وارد بخش Market شویم و در آن جا لیست تمام صرافی‌هایی که این رمزارز را پشتیبانی می‌کنند، مشاهده کنیم و به طور مستقیم وارد آن‌ها شویم.

کوین مارکت کپ

در بخش Historical Data هم می‌توانید یک سری اطلاعاتی مانند تغییرات قیمت، حجم معاملات و... را درتاریخ مورد نظرتان پیدا کنید.

کوین مارکت کپ

در قسمت Project info هم می‌توانید یک سری اطلاعات از سرمایه گذاران و تیم سازنده‌ی آن رمزارز پیدا کنید که پیشنهاد می‌شود این اطلاعات را از وبسایت رسمی خود آن رمزارز استخراج کنید چون به روزتر و جامع تر خواهد بود. در بخش Wallet هم کیف پول‌هایی را که از این رمزارز پشتیبانی می‌کند را به نمایش می‌گذارد. قسمت News مربوط به اخبار آن رمزارز می‌باشد و شما می‌توانید اخبار رمزارز مورد نظرتان را در این بخش نیز دنبال کنید. در بخش Socials هم مطالبی را که در شبکه‌های اجتماعی آن رمزارز به اشتراک گذاشته می‌شود را به صورت یک جا جمع آوری می‌کند و قرار می‌دهد.

 

بخش صرافی‌ها در کوین مارکت کپ

برگردیم به صفحه اصلی وبسایت و از نوار بالای صفحه وارد بخش Exchanges شویم. در این بخش هم لیست گسترده‌ای از صرافی‌ها قابل مشاهده است که با کلیک روی هر صرافی اطلاعات کاملی نظیر وبسایت، شبکه‌های اجتماعی، هزینه‌ی تراکنش‌ها، حجم معاملات، رتبه و... را به نمایش می‌گذارد.

کوین مارکت کپ

 

بخش NFT در کوین مارکت کپ

در بخش NFT‌ها نیز می‌توانند اطلاعات خوبی از کالکشن‌های معروف NFT به دست آورید و راجع به آن‌ها مطالعه کنید.

coinmarketcap

برای استفاده از یک سری امکانات اضافه تر می‌بایست در این سایت یک حساب کاربری ایجاد نمایید.

 

ساخت اکانت در کوین مارکت کپ

برای ساخت اکانت در سایت کوین مارکت کپ باید روی سه خط بالای صفحه کلیک کنید و روی گزینه‌ی create an account کلیک نمایید.

کوین مارکت کپ

سپس در بخش اول آدرس ایمیل، در بخش دوم رمزعبور و در بخش سوم کد دعوت را در صورت تمایل وارد نمایید و روی گزینه‌ی Create an account کلیک نمایید.

کوین مارکت کپ

ویژگی‌های داشتن اکانت در کوین مارکت کپ

یکی از مزایایی که پس از ساخت حساب کاربری دارید این است که می‌توانید لیستی از رمزارز‌ها را در واچ لیست خود قرار دهید و آن هارا جداگانه بررسی کنید و از تغییرات قیمتی آن‌ها توسط نوتیفیکیشن با خبر شوید. برای اضافه کردن یک رمزارز در واچ لیست خود کافیست روی آن رمزارز کلیک کرده و در بالای صفحه گزینه‌ی Add to watchlist انتخاب کنید.

کوین مارکت کپ

بخش بعدی Portfolio که در این قسمت می‌توانند موجودی دارایی خود را رصد کنید. در این قسمت می‌توانید به طور دقیق وارد کنید که از هر رمزارز چه مقدار در چه قیمتی خریداری کرده‌اید و دیگر نیازی نیست برای نگاه کردن موجودی خود وی پی ان را روشن کنید و وارد صرافی خود شوید، به راحتی در این بخش از سایت کوین مارکت کپ آن را رصد کنید. بخش Portfolio را نیز می‌توانید پس از کلیک روی سه خط سمت راست بالای صفحه پیدا کنید.

کوین مارکت کپ

بخش بعدی My diamonds نام دارد. در صورتی که در وبسایت حساب کاربری ساخته بوده باشید می‌توانید روزانه داخل این بخش مقداری الماس دریافت کنید. با الماس‌های دریافتی می‌توانید از قسمت Rewards، جوایزی که کوین مارکت کپ به صورت هفتگی ارائه می‌کند را دریافت کنید.

کوین مارکت کپ

بخش آخر Learn (یادگیری) نام دارد که در این بخش مقاله‌های آموزشی به زبان انگلیسی قرار داده می‌شود و می‌توانید آن هارا مطالعه کنید. در بعضی مواقع هم رویداد Learn to earn برگزار می‌شود که در این رویداد شما با دیدن فیلم‌های آموزشی و پاسخ دادن به سوالات، در یک قرعه کشی شرکت می‌کنید که در صورت برنده شدن جوایزی را دریافت خواهید کرد. این بخش را هم در سه خط بالای صفحه می‌توانید پیدا کنید.

کوین مارکت کپ

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم که قسمت‌های مختلف وبسایت کوین مارکت کپ را آموزش و توضیح دهیم. در کل این وبسایت هم برای افراد مبتدی و هم افراد حرفه‌ای بسیار کارآمد و مفید می‌باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد