جستجو در بیتفا
  • تاثیرات مثبت اقدام BlackRock بر روی قیمت بیت کوین
  • صندوق سرمایه گذاری ETF چیست؟
  • دلیل اهمیت درخواست کمپانی BlackRock برای راه اندازی صندوق ETF بیت کوین
  • راه اندازی اولین صندوق ETF اهرم دار در آمریکا
  • افزایش نقدینگی و سرمایه گذاری در بازار بیت کوین
  • ثبات شاخص قدرت دلار به سود بیت کوین
  • رشد شاخص ترس و طمع
  • جمع بندی
بررسی دلایل رشد بیت کوین در روزهای اخیر

بررسی دلایل رشد بیت کوین در روزهای اخیر

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
۶ دقیقه
۴
۶۲۴
توسط :
مبین رزمخواه

در روزهای گذشته روند صعودی تازه‌ای برای بیت کوین آغاز شد و قیمت آن تا بیش از 31 هزار دلار نیز افزایش یافت؛ قیمتی که در یک سال گذشته مشاهده نشده بود! منتشر شدن خبر احتمال عرضه صندوق ETF بیت کوین توسط کمپانی بزرگ BlackRock باعث شد تا سرمایه‌گذاران دوباره نگاه مثبتی به بازار ارزهای دیجیتال داشته باشند و قدرت خریداران در بازار تقویت شود. در ادامه این مقاله نگاهی به شرایط کنونی بازار ارزهای دیجیتال و عوامل تأثیر گذار در روند صعودی شکل گرفته در آن خواهیم داشت و دلایل رشد بیت کوین در این مدت اخیر را بررسی می‌کنیم.

 

تاثیرات مثبت اقدام BlackRock بر روی قیمت بیت کوین

همان‌طور که اشاره شد، یکی از اصلی‌ترین محرک‌های رشد بازار در روزهای گذشته، خبر احتمال راه اندازی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین توسط کمپانی بزرگ خدمات مالی BlackRock در ایالات متحده بود. با اینکه این اولین صندوق ETF بیت کوین در آمریکا نخواهد بود، اما درخواست کمپانی بزرگ BlackRock از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) برای راه اندازی این سرویس، پیام‌های مثبت زیادی به همراه داشت که باعث شد دید سرمایه گذاران نسبت به این بازار تغییر پیدا کند و بازار ارزهای دیجیتال یکدست سبز پوش شود.

BTC UP

 

صندوق سرمایه گذاری ETF چیست؟

صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله که به اختصار با عنوان ETF شناخته می‌شوند، نوعی از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس هستند که می‌توانند با دارایی‌های مختلفی مانند طلا، نقره، سهام شرکت‌ها و... هم بستگی پیدا کنند. این صندوق‌ها به نوعی یک سبد سرمایه گذاری محسوب می‌شوند که می‌توانند تنوعی از سهام‌ها و دارایی‌های مختلف را در خود جای دهند.

صندوق ETF بیت کوین برای علاقه‌مندان به سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال این فرصت را فراهم می‌کند تا یک دارایی مانند بیت کوین را در سبد سرمایه گذاری خود در بورس جای دهند. با این روش سود فعالیت در این صندوق را نیز می‌توان به بیت کوین دریافت کرد که خود یک امکان جذاب برای معامله گران به شمار می‌رود. بسیاری از کارشناسان بازار معتقدند که راه‌اندازی این صندوق‌ها یک موفقیت بزرگ برای بیت کوین به شمار می‌رود؛ چرا که با این روش پادشاه ارزهای دیجیتال توانسته است خود را به بدنه اصلی اقتصاد، یعنی بورس آمریکا نزدیک‌تر کند.

 

دلیل اهمیت درخواست کمپانی BlackRock برای راه اندازی صندوق ETF بیت کوین

کمپانی BlackRock بزرگ‌ترین شرکت مدیریت سرمایه در دنیا محسوب می‌شود که بیش از 8.5 تریلیون دلار سرمایه تحت مدیریت دارد! بر اساس اطلاعاتی که توسط SEC به اشتراک گذاشته شده است، این شرکت قصد دارد از خدمات صرافی Coinbase برای ارائه خدمات مربوط به بیت کوین استفاده کند. سازمان بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در گذشته عنوان کرده بود که احتمال دارد پذیرش صندوق‌های ETF بیت کوین را تا مدتی به تأخیر بیندازد. اما اکنون با ورود BlackRock به این بخش، معادلات تازه‌ای در حال رقم خوردن است؛ زیرا این کمپانی بیشترین ارزش را در میان سایر ارائه دهندگان خدمات مالی و مدیریت سرمایه دارا است که می‌تواند یک عامل بسیار مهم و تأثیرگذار برای تغییر نظر SEC باشد. البته عنوان شده است که راه‌اندازی چنین صندوقی در کمپانی BlackRock ممکن است مدتی طول بکشد اما با توجه به قدرت و اهمیت زیاد این شرکت، احتمال بالایی برای پذیرفته شدن درخواستش توسط SEC وجود دارد.

پس از درخواست ایجاد صندوق ETF بیت کوین توسط BlackRock، صندوق‌های ETF بیت کوین شرکت Grayscale نیز با افزایش تقاضا مواجه شدند و بیشترین ورودی در سال 2023 را تجربه کردند! به دنبال این اتفاقات بانک آلمانی Deutsche Bank که بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بانک این کشور به شمار می‌رود نیز توانست مجوزهای لازم را برای ارائه صندوق‌های بیت کوین قابل معامله در بورس و همچنین صندوق ETF استخراج بیت کوین را نیز دریافت کند. در صندوق ETF استخراج بیت کوین معامله گران می‌توان می‌توانند با تهیه سبدهایی در سود حاصل از استخراج بیت کوین شریک شوند.

 

راه اندازی اولین صندوق ETF اهرم دار در آمریکا

از دیگر اخبار مثبت و قابل توجهی که در بازار ارزهای دیجیتال منتشر شد، پذیرش اولین صندوق ETF بیت کوین اهرم دار ارائه شده توسط شرکت Votality Shares توسط سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا است. این صندوق ETF اهرم دار یا به اصطلاح فیوچرز، با اهرم 2 فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. البته فعالیت این صندوق وابسته به قیمت‌های موجود در بازار معاملات آتی بیت کوین در بورس کالای شیکاگو خواهد بود. پذیرش این صندوق توسط SEC نیز باعث شده است تا احتمال قبول شدن درخواست BlackRock برای راه اندازی ETF بیت کوین بیش از پیش تقویت شود و یک خبر مثبت به اخبار امیدوار کننده در بازار اضافه کند.

 

افزایش نقدینگی و سرمایه گذاری در بازار بیت کوین

با نگاهی به اتفاقات و اخبار چند روز گذشته متوجه شدیم که اخبار مثبت زیادی در بازار منتشر شده است. انتشار اخبار مثبت همیشه باعث افزایش امیدواری در بازار می‌شوند و افزایش امیدواری عموماً با قدرت گرفتن خریداران و ورود نقدینگی همراه بوده است. بر اساس آمار و ارقام منتشر شده، در ماه جاری، افرادی که معاملات فروش (Short) روی بیت کوین باز کرده بودند با ضرر زیادی مواجه شدند و از طرفی شاهد رشد سرمایه‌گذاری‌ها بر روی بیت کوین بودیم. این عوامل دست به دست هم دادند و توانستند قیمت بیت کوین را در بازه سالانه به یک سقف جدید برسانند!

 

پیشنهاد می‌کنم حتماً تحلیل 3 تیر بیت کوین از سایت بیتفا را از طریق "این لینک" مطالعه کنید!!

 

ثبات شاخص قدرت دلار به سود بیت کوین

یکی دیگر از نشانه‌های مثبتی که توانست حرکت مثبتی را در قیمت بیت کوین ایجاد کند ثبات در شاخص قدرت دلار یا DXY است. این شاخص تعیین کننده قدرت دلار در بازارهای مالی مختلف است و همیشه رابطه عکس با دارایی‌هایی مانند بیت کوین و طلا دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شاخص دلار و تاثیراتی که می‌تواند بر بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید. نمودار این شاخص را می‌توانید در پایین مشاهده کنید:

DXY

با توجه به توقف افزایش نرخ بهره که در هفته گذشته توسط فدرال رزرو اعلام شد، برخی از کارشناسان بازار عنوان کردند که این اتفاق می‌تواند باعث قدرت گرفتن اقتصاد آمریکا و همچنین ایجاد ثبات در بازار دلار شود. اگر که این اتفاقات همچنان ادامه پیدا کند می‌توانیم امیدوار باشیم که روند صعودی قدرتمندی در بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین شکل بگیرد. چراکه بهبود شرایط اقتصاد کلان همیشه تأثیرات مثبتی در بازارهایی مانند ارزهای دیجیتال دارد.

علاوه بر این در ماه‌های گذشته رابطه نزدیک و مستقیمی بین بیت کوین و شاخص‌های سهام مهم مانند S&P 500 که در نمودار پایین با رنگ نارنجی ترسیم شده است وجود دارد. پس از اینکه رشد نرخ بهره توسط فدرال رزرو ثابت شد، این شاخص یک رشد بسیار زیادی را تجربه کرد. اکنون این احتمال وجود دارد که قیمت بیت کوین نیز با افزایش خوبی مواجه شود و به نوعی همبستگی خود را با شاخص S&P 500 حفظ کند.

S&P

 

پیشنهاد می‌کنم حتماً تحلیل 3 تیر بیت کوین از سایت بیتفا را از طریق "این لینک" مطالعه کنید!!

 

رشد شاخص ترس و طمع

در کنار عوامل ذکر شده، شاخص ترس و طمع که برای سنجش احساسات حاکم بر بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز تا عدد 65 رشد کرد و به بیشترین رقم خود در 3 ماه گذشته رسید. این شاخص در زمانی که محرک‌های قیمتی در جهت مثبت برای بیت کوین وجود داشته باشد افزایش پیدا می‌کند. با توجه به اخبار و اتفاقاتی که به آن اشاره شد، احساسات تریدرها نیز تغییر قابل توجهی پیدا کرد و باعث شد تا این شاخص پس از مدت‎‌ها در محدوده سبز رنگ خود قرار بگیرد.

Fear and Greed

 

جمع بندی

رویدادها و تحرکات بازار ارزهای دیجیتال در مدت اخیر امید بخش بوده است که باعث شد تا نقدینگی و سرمایه زیادی به سمت بازار کریپتو وارد شود. به عنوان یک معامله گر و فعال در بازار ارزهای دیجیتال همیشه باید تحرکات نهادها، سازمان‌های تأثیرگذار و شرکت‌های بزرگی مانند BlackRock که می‌توانند نقش مهمی در بازار داشته باشند را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید. کنار هم گذاشتن عوامل مؤثر بر روند بازار، دید بهتری به شما می‌دهد تا معاملات بهتری را انجام دهید و همراه با بازارسازهای بزرگ، فعالیت‌های مالی و سرمایه‌گذاری خود را مدیریت کنید. همان‌طور که مشاهده کردید، با نگاهی کارشناسی به بازار توانستیم علت‌های افزایش قیمت بیت کوین در روزهای اخیر را در این مقاله مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم و با نظرات موجود و احساسات تریدرها در شرایط کنونی بازار آشنا شویم. در آخر توصیه می‌کنیم که شما نیز تحرکات شرکت‌ها، سازمان‌های تأثیرگذار مانند SEC و شاخص‌های ذکر شده در این مقاله را تحت نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین نتایج را در بازار کریپتو کسب کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد