جستجو در بیتفا
  • اصلاح قیمت بیت کوین به زیر ۶۶۵۰۰ دلار
  • ریزش سایر ارزهای دیجیتال به دنبال بیت کوین
  • دلیل ریزش بازار ارزهای دیجیتال چه بود؟
  • ریزش بازار کریپتو تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد؟
ریزش بیت کوین به دنبال افزایش شاخص دلار؛ آیا اصلاح بیت کوین ادامه پیدا می‌کند؟

ریزش بیت کوین به دنبال افزایش شاخص دلار؛ آیا اصلاح بیت کوین ادامه پیدا می‌کند؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
۴ دقیقه
۰
۲۱۷
توسط :
مبین رزمخواه

قیمت بیت کوین در ساعات معاملاتی آسیا به زیر ۶۶۵۰۰ دلار سقوط کرد زیرا شاخص دلار برای اولین بار از اواسط نوامبر به بالای ۱۰۵ رسیده است. داده‌های منتشر شده در روز دوشنبه نشان می‌دهد که فعالیت‌های تولیدی ایالات متحده به طور غیرمنتظره‌ای در ماه مارس افزایش یافته و این مسئله توانسته باعث قدرت گرفتن دلار شود. از طرفی بر اساس پیش‌بینی‌های موجود، احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ژوئن پس از انتشار داده‌های تولید اکنون به زیر ۵۰ درصد رسیده است‌. این اتفاقات اثرات منفی روی قیمت بیت کوین داشته و می‌تواند روند صعودی آن را تحت تأثیر قرار دهد. آیا اصلاح بیت کوین عمیق‌تر خواهد شد؟ حمایت‌های اصلی بیت کوین چه محدوده‌هایی هستند؟ در این مقاله خبری با بررسی ریزش قیمت بیت کوین سعی می‌کنیم به این پرسش‌ها نیز پاسخ دهیم؛ تا انتهای این مقاله با بیتفا همراه باشید.

 

اصلاح قیمت بیت کوین به زیر ۶۶۵۰۰ دلار

بیت کوین در ساعات معاملاتی آسیا در روز سه شنبه با فشار فروش قابل توجهی مواجه شد. از جمله مهم‌ترین دلایل این اتفاق انتشار داده‌های مثبت در مورد تولیدات ایالات متحده بود که شاخص دلار (DXY) را به بالاترین سطح از اواسط نوامبر رساند.

به نقل از وب‌سایت خبری CoinDesk، داده‌های موجود نشان می‌دهد که پادشاه ارزهای دیجیتال بازار با کاهش ۴ درصدی به ۶۶,۳۴۲ دلار رسید. بیت کوین در هفته اخیر بین ۶۸,۰۰۰ تا ۷۲,۰۰۰ دلار در نوسان بود و این ریزش می‌تواند روی ادامه کار آن اثرگذار باشد.

 

ریزش سایر ارزهای دیجیتال به دنبال بیت کوین

بازار کریپتو به دنبال کاهش قیمت بیت کوین با ریزش قابل توجهی مواجه شد. قیمت اتریوم، سولانا و  دوج کوین در این میان کاهش چشمگیری را به ثبت رساندند. این اتفاق باعث شد تا شاخص Coindesk20 که عملکرد ۲۰ ارز دیجیتال برتر بازار را رصد می‌کند با ریزش ۸ درصدی مواجه شود.

ریزش قیمت بیت کوین

در بازه زمانی ۲۴ ساعته، اتریوم حدود ۷ درصد، قیمت سولانا حدود ۸ درصد و ریپل حدود ۵ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند. اما دلیل این اصلاح‌ها چه بود؟ در قسمت بعد این مقاله توضیحات بیشتری در این مورد ارائه خواهیم کرد.

 

دلیل ریزش بازار ارزهای دیجیتال چه بود؟

شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر سایر ارزهای اصلی فیات دنبال می‌کند، برای اولین بار در چهار ماه گذشته از مرز ۱۰۵ عبور کرد و رشد ماهانه خود را به ۲.۵۸ درصد رساند. قدرت گرفتن دلار باعث می‌شود تا تقاضا برای سایر دارایی‌ها مانند بیت کوین و طلا کاهش پیدا کند. این کاهش تقاضا منجر به افت ارزش آن‌ها خواهد شد.

علاوه بر این، ثابت شده است که تقویت پایدار دلار باعث ایجاد نوعی انقباض مالی در سراسر بازارهای مالی جهان می‌شود و تمایل سرمایه گذاران را برای ریسک کردن کاهش می‌دهد. در چنین شرایطی آن‌ها دارایی‌های خود را به جای بازارهای پرخطر مانند بازار ارز دیجیتال به طرف سرمایه‌گذاری روی دلار و محصولات مرتبط با آن سوق می‌دهند.

شاخص دلار

از جمله دلایل اصلی رشد قدرت دلار، اعلام شاخص مدیریت خرید (PMI) و شاخص مدیریت عرضه (ISM) بود که روز دوشنبه منتشر شد. این داده‌ها نشان داد که فعالیت تولیدی در ایالات متحده به طور غیرمنتظره‌ای در ماه مارس افزایش یافته و اولین رشد قابل توجه را از سپتامبر ۲۰۲۲ به ثبت رسانده است.

با این حال ریزش بازار رمز ارزها تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد؟ در بخش انتهای این مقاله به این مسئله خواهیم پرداخت.

 

ریزش بازار کریپتو تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد؟

شرایط اقتصادی آمریکا و همچنین دلار در آمارهایی که به آن اشاره شد تغییرات مثبتی پیدا کرده است. می‌توان گفت خزانه داری آمریکا یا همان فدرال رزرو نشان داد توانایی بازگرداندن قدرت به دلار را دارد. این سازمان در ۱۶ ماه توانست نرخ بهره را از ۰ به ۵.۵ درصد افزایش دهد تا بتواند با تورم ایجاد شده در آمریکا مقابله کند. از دیدگاه کارشناسان اقتصادی، فدرال رزرو به زودی مجبور خواهد شد تا دوباره نرخ بهره را کاهش دهد و این کار در بازه‌های مختلفی در سال ۲۰۲۴ رخ خواهد داد. این اتفاق می‌تواند منجر به رشد قیمت در سایر بازارهای مالی مانند بازار کریپتو شود.

از نظر تحلیل تکنیکال نیز باید گفت که بیت کوین اکنون حمایت ۶۶,۰۰۰ دلار را می‌تواند به عنوان ناجی خود مشاهده کند. در صورتی که این سطح نیز از دست برود، تریدرها باید منتظر فعال شدن خریداران در محدوده‌های ۶۵ و ۶۴ هزار دلار باشند. به احتمال زیاد قیمت بیت کوین از این نواحی بازگشتی را به سمت بالا تجربه خواهد کرد. در صورت ریزش بیشتر بیت کوین به سطوح پایین‌تر از ۶۴ هزار دلار، روند صعودی این ارز دیجیتال با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

نمودار بیت کوین

اتریوم نیز باید بتواند جذابیت خود را برای خریداران در محدوده ۳۳۰۰ تا ۳۱۰۰ دلار حفظ کند و در غیر این صورت به سطح ۳۰۰۰ دلار خواهد رسید. برای دومین ارز دیجیتال بازار نیز پیش‌بینی می‌شود که بازگشتی را از نواحی ۳۱۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار به سمت بالا تجربه کند و ناکامی آن در این کار می‌تواند شرایط را برایش دشوار کند.

نمودار اتریوم

در چنین مواقعی توصیه ما این است که مقداری از بازار فاصله بگیرید تا روند اصلی بازار دوباره شکل بگیرد. اگر معاملات باز دارید ریسک آن‌ها را تا حد امکان کاهش دهید و سعی کنید از باز کردن معاملات فیوچرز با ریسک بالا خودداری کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد