جستجو در بیتفا
  • حمله DDOS به تتر
  • حمله DDOSچیست ؟
  • حالت «من تحت حمله هستم» به کمک تتر آمد
  • تلاش تتر برای حفظ استیبل کوین خود
  • پیشبینی کاربری در توییتر!
تتر حمله DDOS به tether.io را تایید کرد!

تتر حمله DDOS به tether.io را تایید کرد!

متوسط
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
۲ دقیقه
۸
۵۸۵
توسط :
کسری جان‌زاده

روز گذشته (18 ژوئن) حمله DDOS به تتر (USDT)، یکی از بزرگترین استیبل کوین‌های جهان از نظر ارزش بازار صورت گرفت که موجب شکل گیری ترس در بسیاری از سرمایه گذاران این استیبل کوین شد!

حمله به تتر

 

حمله DDOS به تتر

طبق توییتی از پائولو آردوینو، مدیر فنی ارشد تتر، این شرکت از هکرهایی که به آن حمله کرده‌اند درخواست پول دریافت کرده است. پائولو همچنین در ادامه افزود:

«این تقاضا اصلاً عجیب نیست زیرا قبلاً یک بار آن را دریافت کرده‌اند!»

 

حمله DDOSچیست ؟

اصطلاح DDOS مخفف شده‌ی «Distributed Denial-of-Service» می‌باشد که به معنی انکار سرویس توزیع شده می‌باشد و یک جرم سایبری است که در آن مهاجم یک سرور را با ترافیک اینترنتی سنگین پر می‌کند تا از دسترسی کاربران به خدمات و امکانات آن وب‌سایت جلوگیری کند.

در نتیجه این حمله وب‌سایت تتر شاهد 8 میلیون تقاضای دسترسی در 5 دقیقه بود که این نسبت به 2 هزار درخواست معمول در 5 دقیقه تغییر بسیار بزرگی بود. در ادامه اعلام این خبر‌ها 2 ساعت بعد آردوینو اعلام کرد که تاثیر این حمله‌ها کمتر شده است.

 

شرکت Cloud Flare

حالت «من تحت حمله هستم» به کمک تتر آمد

این حالت یکی از ویژگی‌های سرویس مدیریت DNS Cloudflare است که برای محافظت از وب‌سایت‌ها در برابر حملات DDOS مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربران را مجبور می‌کند یک مرحله اضافی برای رسیدن به وب‌سایت انجام دهند. اگر مرورگر در این مرحله موفق به شناساندن خود نشود یک کپچا برای کاربر نمایش داده می‌شود که پس از تکمیل آن می‌تواند به وب‌سایت دسترسی یابد.

 

تلاش تتر برای حفظ استیبل کوین خود

قبل از حمله، تتر درگیر جنگی برای کسب رتبه نخست در استیبل کوین‌های جهان بود. در بحبوحه سقوط بازار که ارزش کل بازار رمز ارزها به کمتر از 900 میلیارد دلار سقوط کرده است، استیبل کوین‌ها نیز با نظارت بیشتری مواجه شده‌اند. بر اساس داده های Coingecko، ماه گذشته، ارزش بازار تتر برای اولین بار در هفت ماه گذشته به زیر 70 میلیارد دلار رسید. این کاهش نشان دهنده کاهش 20 درصدی نسبت به بالاترین سطح خود یعنی 83.2 میلیارد دلار است. گفتخ می‌شود در پی این حمله افراد زیادی به سمت USDC که رقیب تتر حساب می‌شود کشیده شده‌اند.

می‌توان گفت Tether یک «فرار بانکی» کوچک را نیز تجربه کرده است و آن هم زمانی بود که پس از سقوط استیبل کوین LUNA که UST نام داشت 10 میلیارد دلار از خزانه تتر تنها ظرف مدت 2 هفته پول برداشت شد!

 

پیشبینی کاربری در توییتر!

نکته جالب این حمله پیشبینی کاربری در توییتر بود که 5 روز پیش پیشبینی کرده بود که احتمالاً در روزهای آینده حمله‌ای به تتر صورت خواهد گرفت! این توییت به شرح زیر بود:

توییت پیشبینی حمله تتر

«به احتمال زیاد یک حمله برنامه ریزی شده به تتر انجام خواهد شد. دولت از رمز ارزها می‌ترسد و امسال می‌تواند سالی سخت برای رمز ارزها باشد. اینکه تمام سرمایه خود را روی بیت کوین بگذارید، ریسک بالایی دارد با توجه به اینکه دولت آمریکا سعی دارد توکن دیجیتال متمرکز خود را جایگزین بیت کوین کند!»

 

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد