جستجو در بیتفا
  • نگاهی به اتفاقات هفته گذشته در بازار رمز ارزها
  • تحلیل هفتگی ارز بیت کوین (8 آبان)
  • آیا آلتسیزن نزدیک است؟ دامیننس چه پیامی برای ما دارد؟
  • تحلیل دامیننس بیت کوین (BTC.D)
  • تحلیل دامیننس اتریوم (ETH.D)
  • تحلیل تکنیکال اتریوم (8 آبان)
  • بررسی 5 آلتکوین مستعد رشد (برای هفته دوم آبان)
  • تحلیل تکنیکال ارز RUNE
  • تحلیل تکنیکال ارز AGIX
  • تحلیل ارز XRP و معرفی یک فرصت جذاب
  • تحلیل ارز دیجیتال TOMO
  • تحلیل تکنیکال ارز Near (8 آبان)
  • شرایط هفته پیش‌رو بازار ارزهای دیجیتال در یک نگاه
بررسی شرایط بازار ارزهای دیجیتال و معرفی 5 آلتکوین مستعد رشد

بررسی شرایط بازار ارزهای دیجیتال و معرفی 5 آلتکوین مستعد رشد

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
۱۰ دقیقه
۳۸
۵,۷۰۶
توسط :
پاتریک شاه‌نظری

طبق روال هر دوشنبه قرار است امروز (8 آبان) نیز به تحلیل جامع بازار رمز ارزها و معرفی چند فرصت معاملاتی جذاب بپردازیم. هفته پیش موقعیت‌های جذابی را در بازار کریپتو شاهد بودیم. بیت کوین بعد از 16 ماه به قیمت 35 هزار دلار رسید و آلتکوین‌های پرپتانسیل از این فرصت نهایت استفاده را بردند. اما آیا این هفته نیز شاهد چنین رشدی خواهیم بود؟ کدام آلتکوین‌ها می‌توانند در این هفته رشد بالایی داشتنه باشند؟

در این مقاله تحلیلی از سایت بیتفا، به تحلیل شرایط بازار کریپتو و پیشبینی روند حرکتی بیت کوین می‌پردازیم. در ادامه نیز به معرفی 5 آلتکوین با پتانسیل رشد بالا خواهیم پرداخت؛ پس تا آخر مقاله با ما همراه باشید!

 

نگاهی به اتفاقات هفته گذشته در بازار رمز ارزها

هفته پیش (1 آبان) با انتشار خبر لیست شدن نماد صندوق قابل معامله صندوق اسپات شاهد رشد بیت کوین بودیم. اما در ادامه و با عدم تایید ETF بلک راک شاهد کاهش هیجانات در بازار شدیم. اما همین موضوع کافی بود تا آلتکوین‌های پر پتانسیل از فرصت استفاده کنند و شاهد رشدشان باشیم. در مارکت ریپورت 2 آبان به معرفی آلتکوین‌های پر پتانسیل پرداختیم که نتیجه به شرح زیر بود :

  • ارز INJ : این ارز بعد از معرفی شدن تا 14 دلار رشد کرد و شاهد رشد 26 درصدی آن بودیم.
  • ارز Link : ارز لینک با صعود قیمت تا محدوده 11.5 دلار حدود 15 درصد سود را تجربه کرد.
  • ارز Atom : ارز اتم پس از رسیدن به محدوده حمایتی 6.8 دلار، با حدود 9 درصد رشد به قیمت 7.4 دلار رسید.
  • ارز FTM : این رمزارز هنوز به محدوده ورود نرسیده است و معامله فعال نشد.
  • ارز SNX : ارز دیجیتال SNX نیز با حدود 9 درصد رشد را تجربه کرد.

اما این هفته شرایط بازار رمزارزها به چه صورت خواهد بود؟ در ادامه به تحلیل بازار خواهیم پرداخت.

 

تحلیل هفتگی ارز بیت کوین (8 آبان)

یکی از اصلی‌ترین قدم‌ها برای شناسایی شرایط بازار کریپتو تحلیل ارز بیت کوین است؛ در نتیجه این هفته (8 آبان) نیز مارکت ریپورت خود را با BTC شروع خواهیم کرد. ارز بیت کوین با رشد هفته گذشته خود آغازگر سناریوهای صعودی برای خیلی از آلتکوین‌ها بود؛ اما شرایط فعلی آن به چه صورت است؟

قیمت بیت کوین طبق انتظاری که در تحلیل قبلی نیز داشتیم در فاز تصمیم‌گیری برای شکست یا عدم شکست مقاوت 35 هزار دلاری قرار دارد. با توجه به برخوردی که به مقاومت مهم هفتگی (محدوده 35 هزار دلار) خود داشت، اصلاح قیمتی تا محدوده 30000 دلار را می‌توانیم برای بیت کوین متصور باشیم.

تحلیل روزانه بیت کوین

نتیجه : بیتکوین پس از اصلاح قیمتی تا محدوده 30 هزار دلار، می‌تواند با قدرت بیشتری برای شکست مقاوت 35 هزاری دلاری گام بردارد. در نظر داشته باشید تا این سطح مهم شکسته نشود، نمی‌توانیم سناریو صعودی برای BTC متصور باشیم.

 

آیا آلتسیزن نزدیک است؟ دامیننس چه پیامی برای ما دارد؟

روند صعودی که بیتکوین شروع کرد، باعث رشد خیلی از آلتکوین‌های پر پتانسیل شد. اما تا زمانی که دامیننس بیت کوین روند صعودی خود را از دست ندهد، نمی‌توانیم انتظار آلتسیزن داشته باشیم.

روند صعودی دامیننس بیت نسبت به هفته گذشته ضعیف‌تر شده است؛ اما همچنان انتظار داریم تا سطح 59.7 درصد رشد کند. پس از برخورد به این سطح و سپس شروع ریزش، در صورتی که قیمت بیتکوین همچنان صعودی باشد، می‌توانیم سناریو آلتسیزن را محتمل بدانیم.

 

تحلیل دامیننس بیت کوین (BTC.D)

دامیننس بیت کوین در یک روند کاملاً صعودی قرار دارد. انتظار رسیدن به محدوده مقاومتی 59.7 را برای این شاخص متصور هستیم.

لازم به ذکر است احتمال اصلاح این شاخص تا محدوده 52 وجود دارد. در نتیجه می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم و در یک بازه کوتاه مدت از آلتکوین‌ها کسب کنیم. (در بخش مربوطه فرصت‌ها را معرفی خواهیم کرد)

تحلیل دامیننس بیت کوین

تا زمانی که شاهد ریزش دامیننس از محدوده 59.7 درصد نباشیم، نمی‌توان انتظار آلتسیزن گسترده‌ای را داشت.

 

تحلیل دامیننس اتریوم (ETH.D)

شاخص دامیننس اتریوم کف رنج معاملاتی خود را با کندل‌های قدرتمند نزولی رو به پایین شکسته است. با توجه به این موضوع، می‌توانیم انتظار رسیدن این شاخص تا اعداد پایین‌تری همچون 15.8 و 14 درصد را داشته باشیم.

تحلیل دامیننس اتریوم

این در حالی است که خود قیمت اتریوم هنوز شرایط نزولی ندارد و احتمال ریزش قیمت آن پایین است. با توجه به این موضوع می‌توانیم انتظار رشد کوتاه مدت آلتکوین‌ها را داشته باشیم. در ادامه به تحلیل نمودار اتریوم و سپس معرفی آلتکوین‌های پر پتانسیل خواهیم پرداخت.

 

تحلیل تکنیکال اتریوم (8 آبان)

قیمت اتریوم طبق انتظاری که در تحلیل قبلی (تحلیل 2 آبان) داشتیم، بالای مقاومت خود یعنی سطح 1730 دلار (در چارت رسم شده است) بسته شد. این می‌تواند نشانه خوبی برای ورود خریداران بیشتری به بازار باشد. با ورود خریداران به بازار، شاهد رشد قیمت اتر خواهیم بود.

کندل هفتگی این هفته اتریوم اهمیت بالای دارد. اگر این کندل بتواند در بالای این سطح حمایتی (1730 دلار) بسته شود، سناریو صعود قیمت ETH تقویت خواهد شد. خریداران می‌توانند منتظر بسته شدن کندل این هفته باقی بمانند تا در ادامه با اطمینان بیشتری وارد معاملات خرید شوند.

تحلیل هفتگی اتریوم

نتیجه : گاهی نظاره‌گر بودن بهترین تصمیم در بازار است. پیشنهاد می‌کنیم در معاملات این هفته اتریوم صرفاً نشاره‌گر باشید. اگر این کندل هفتگی بالای سطح ذکر شده بسته شد، بعد از آن می‌توانیم با ریسک بسیار کمتر اقدام به خرید کنیم.

 

بررسی 5 آلتکوین مستعد رشد (برای هفته دوم آبان)

پس از تحلیل شرایط بیت و اتر، اکنون به بخش جذاب این مقاله تحلیلی یعنی "بخش معرفی فرصت" رسیدیم. هفته قبل شاهد رشد چشمگیر برخی از آلتکوین‌ها بودیم. با توجه به شرایط فعلی بازار، انتظار داریم این هفته نیز شاهد رشد برخی از ارزهای پر پتانسیل باشیم.

به همین منظور ما در تیم بیتفا تعداد زیادی از آلتکوین‌ها را از لحاظ تکنیکالی و فاندامنتالی بررسی کردیم و در ادامه بهترین موارد را معرفی خواهیم کرد.

 

تحلیل تکنیکال ارز RUNE

شبکه Thorchain با ارز بومی Rune بستری برای تبادلات میان زنجیره‌ای است. در هفته‌های گذشته از لحاظ فاندامنتالی این شبکه عملکرد بسیار مناسبی داشته است. با توجه به داده‌های Defillama حجم معاملات روزانه ثورچین از آپتیمیسم، آوالانچ و حتی سولانا نیز فراتر بوده است.

در نتیجه، شرایط فاندامنتالی تایید لازم را به ما می‌دهد تا برای استفاده بهینه از فرصت به تحلیل تکنیکال ارز Rune بپردازیم.

قیمت ارز Rune در تایم فریم هفتگی، با قدرت زیاد محدوده مقاوتی خود (محدوده 2.2 دلار) را شکسته است. با توجه به شکست این سطح با کندل‌های صعودی قدرتمند، انتظار داریم این رشد تا محدوده مقاومتی 3 دلار ادامه‌دار باشد. بکر ترین نواحی برای ورود خریداران محدوده های 2.2 دلار است.

تحلیل تکنیکال ارز Rune

نتیجه : ارز Rune هم از نظر تکنیکالی و هم از نظر فاندامنتالی شرایط خوبی را دارد. در شرایط فعلی بهترین کار این است تا منتظر برگشت و اصلاح قیمت تا سطح 2.2 دلار باشیم. در صورت اصلاح تا این محدوده و سپس مشاهده کندل‌های تاییدیه، می‌توانیم با ریسک معقول وارد معاملات خرید شویم. حد سود این معامله می‌تواند 3 دلار باشد.

 

تحلیل تکنیکال ارز AGIX

ارز دیجیتال AGIX سقف محدوده رنج معاملاتی خود را با قدرت به سمت بالا شکسته است. با توجه به قدرت کندل های صعودی در این شکست، انتظار داریم رشد قیمت ادامه دار باشد و قیمت به محدوده مقاومتی 0.28 دلار برسد. این رمزارز از لحاظ تکنیکالی شرایط مشابه‌ای با ارز Rune دارد. بکرترین محدوده برای ورود خریدارن نواحی 0.214 و 0.19 دلار است.

تحلیل تکنیکال ارز AGIX

نتیجه : پیشنهاد ما این است ارز AGIX را زیر نظر بگیرید و بر روی محدوده 0.214 دلار تا 0.19 دلار دیدگاه ویژه‌ای داشته باشید. در صورتی که شاهد اصلاح قیمتی باشیم و قیمت به این محدوده برسد، فرصت خوبی برای خریداران خواهد بود. البته برای ورود باید شاهد کندل‌های تاییدیه صعودی باشیم. حد سود این معامله می‌تواند محدوده 0.28 دلار باشد.

 

تحلیل ارز XRP و معرفی یک فرصت جذاب

ارز دیجیتال XRP یکی از محبوب‌ترین ارزهای بازار است. این ارز به دلیل حجم معاملاتی بالا تحلیل‌پذیری مناسبی دارد. در شرایط فعلی ارز ریپل مقاومت داینامیک خودش (محدوده 0.551 دلار) را با کندل‌های صعودی قدرتمند شکسته است. با توجه به این موضوع می‌توانیم انتظار ادامه گام صعودی تا رسیدن به محدوده مقاومتی 0.65 دلار را داشته باشیم. بکرترین نواحی قیمتی برای ورود خریداران محدوده 0.532 تا 0.501 دلار است.

تحلیل تکنیکال ارز XRP

نتیجه : محدوده 0.5 تا 0.53 دلار محدوده مناسبی برای ورود به معامله است. در محدوده قیمتی ذکر شده و با قرار دادن حد سود در محدوده 0.65 دلار، می‌توانیم وارد معاملات خرید شویم.

 

تحلیل ارز دیجیتال TOMO

در ماه‌های گذشته، ارز دیجیتال تومو از هر فرصت کوچک برای رشد قیمتی خود استفاده کرده است. هر بار بازار کریپتو شرایط مناسبی داشت، این رمزارز رشد خوبی را از خود نشان داده است. در رشد هفته گذشته بازار نیز تومو از فرصت استفاده کرده و مقاومت قدرتمند خود را از پیش برداشت.

رمزارز TOMO با شکست قدرتمند محدوده مقاومتی، روند صعودی برای خود ایجاد کرده است. با شکسته شدن مقاومت داینامیک مینور در محدوده 1.77 دلار، انتظار داریم روند صعودی همچنان ادامه دار باشد.

شکسته مقاومت داینامیک همزمان با شکسته شدن سقف رنج معاملاتی این رمزارز، احتمال سناریوی صعودی را بیشتر می‌کند. بکرترین نواحی برای ورود خریداران محدوده‌های 1.77 و 1.42 دلار است. مقاومت پیش روی قیمت، ناحیه 2.5 دلار است که می‌تواند محدوده خوبی برای قرار دادن حد سود باشد.

تحلیل تکنیکال ارز Tomo

نتیجه : ارز تومو مقاومت‌های خود را از پیش‌رو برداشته و ساختار صعودی تشکیل داده است. پیشنهاد می‌کنیم برای ورود به معاملات خرید به صورت پله‌ای اقدام کنید. به این منظور که پله اول را در محدوده 1.77 دلار و پله دوم را در محدوده 1.42 دلار وارد شوید. حد سود این معامله را می‌توانید بر روی 2.5 دلار قرار دهید.

 

تحلیل تکنیکال ارز Near (8 آبان)

اکنون شرایط ارز دیجیتال NEAR بعد از یک روند نزولی طولانی مدت رو به بهبود است. با مشکلات و حواشی ایجاد شده برای صرافی FTX و صندوق سرمایه گذاری آلامدا، ارزهای NEAR و SOL بیشترین چالش‌ها را تجربه کردند. اما اکنون شرایط برای این رمزارز رو به بهبود است.

ارز دیجیتال NEAR بعد از برخورد به محدوده مقاومتی 1.1 دلار، واکنش بسیار خوبی از خود نشان داد. این واکنش را می‌توان نشانه‌ای از تغییر روند و شروع یک روند صعودی برای آن دانست.

با توجه به این واکنش خوب و سپس شکسته شدن کانال نزولی (با کندل‌های قدرتمند صعودی)، انتظار داریم رشد ارز NEAR تا محدوده 1.6 و 2.2 دلار ادامه دار باشد. بکرترین نواحی برای ورود خریداران محدوده های 1.23 و 1.08 دلار است.

تحلیل تکنیکال ارز NEAR

نتیجه : ارز دیجیتال NEAR توانسته شرایط قیمتی خود را بهبود ببخشد و با توجه با این موضوع انتظار رشد قیمتی از آن داریم. پیشنهاد ما ورود دو پله‌ای در محدوده‌های 1.23 دلار (پله لول) و 1.08 (پله دوم) و با حد سود 1.6 دلار است. اگر سطح 1.6 دلار با قدرت شکسته شود، بخشی از معامله را سیو سود کرده و منتظر تارگت دوم در محدوده 2.2 دلار خواهیم ماند.

 

شرایط هفته پیش‌رو بازار ارزهای دیجیتال در یک نگاه

با توجه به تحلیل‌های جامعی که در این مقاله تحلیل ارائه دادیم می‌توانیم نتیجه گیری زیر را داشته باشیم.

  • بیت کوین : تا قبل از شکست مقاوت 35 هزار دلاری BTC نمی‌توان دیدگاه صعودی نسبت به آن داشت.
  • اتریوم : این رمزارز در فاز بلاتکلیفی قرار دارد و بهتر است منتظر باشیم تا کندل هفتگی بالاتر 1730 دلار بسته شود. در صورت بسته شدن قیمت بالاتر از این محدوده، سناریو صعودی تقویت خواهد شد.
  • آلتسیزن : با توجه به تحلیل قیمت بیت و اتر و تحلیل دامیننس آن‌ها، احتمال آلتسیزن گسترده، پایین است. اما در کوتاه مدت می‌توانیم انتظار رشد آلتکوین‌های پر پتانسیل را داشته باشیم.

این هفته بهتر است به دنبال استفاده از فرصت‌های موجود در آلتکوین‌های رو به رشد باشید (گزینه‌های برتر معرفی شد).

 

این مطلب پیشنهاد معاملاتی یا سرمایه گذاری نیست و صرفاً دیدگاه و تحلیل شخصی آکادمی بیتفا نسبت به بازار است. این مطلب سیگنال خرید یا فروش نیست!


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد

۱۴۰۲/۰۸/۰۸ ۱۹:۲۱
مصطفی حیدری
سپاس از تحلیل های مفیدتون
پاسخ

 
تیم پشتیبانی
خوشحالیم که براتون مفید بوده این مارکت ریپورت میانگین 23.4 درصد سود داشت